De reden waardoor ik op dit forum terrecht gekomen ben is eigenlijk niet zo leuk. Momenteel is mijn hond Lech (bijna 4) immers erg op de sukkel en de dierenarts weet niet precies wat haar allemaal mankeert. Daarom wou ik horen of iemand al iets gelijkaardigs heeft meegemaakt...
De laatste tijd viel het haar van Lech op haar buik, staart en billen langzaamaan uit en vorige week begonnen plots haar pootjes op te zwellen. Tussen de tenen zit het echt dik en tussen de kussentjes lijkt het echt rauw vlees. Ze wil niet dat je der aankomt dus t'zal waarschijnlijk ook pijnlijk zijn. We zijn dan meteen naar de dierenarts geweest en die heeft een volledig bloedonderzoek gedaan. Nu blijkt ze aan nierinsufficiëntie te lijden (haar creatinine-waarden waren erg hoog, dwz meer dan 50% te hoog). Daarnaast heeft ze ook bloedarmoede en lijkt haar weerstand veel te laag te zijn. Het is echter zo dat de dierenarts haar opgezwollen poten hier niet door kan verklaren. Hij weet echter zelf niet wat het kan zijn (nochthans is het echt een goede dierenarts. We gaan er al dertig jaar en hij heeft echt wel heel wat ervaring).
Nu vraag ik me af of iemand misschien al zoiets heeft meegemaakt en hiervoor een verklaring heeft. Daarnaast maak ik me erg ongerust over die nieren, ze is nog zo jong. We moeten haar nu speciale dieetvoeding geven (k/d heet het), maar kunnen we echt niets meer doen? of voor die bloedarmoede? En wat voor gevolgen heeft die nierinsufficiëntie voor haar levensverwachting? Ik heb nog maar net mijn andere hond na 13,5 jaar moeten laten inslapen
Alvast bedankt voor jullie reactie!