Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prins Nutro RC of Quality and Perfect

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Prins Nutro RC of Quality and Perfect

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat is de tip van de kenner?

RC bevat BHA BHT
BessieTurf
Actief
Mijn ras(sen): Witte Herder

Re: Prins Nutro RC of Quality and Perfect

Ongelezen bericht door BessieTurf »

AnneMarie schreef:Wat is de tip van de kenner?

RC bevat BHA BHT
Weet je zeker dat RC beiden bevat? Volgens mijn laatste kennis bevat het er maar 1.

Ik heb ze er eens over gebeld en ze hebben me vriendelijk uitgelegd waarom ze er BHT in stoppen.

Overigens is zeer waarschijnlijk geen enkel voer vrij van deze stoffen. Daar vetten zeer moeilijk bewaard worden en dus toch een conserveermiddel moeten bevatten. Want ranzig vet en dus ranzig voer heb je ook niets aan. Daar kan een hond ook heel erg ziek van worden.

Dus laat je uitgangspunt zijn: voer met zo min mogelijk van die stoffen.

Quality and Perfect ken ik overigens niet. Is dat ook een merk? Hebben zij een site?

Groetjes
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Quality and Perfect ken ik overigens niet. Is dat ook een merk? Hebben zij een site?

http://heidehof.nl/
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Zeker zijn er voldoende voeren die vrij zijn van chemische toevoegingen!!!!!
AnneMarie
Zeer actief

Anna Penta schreef:Zeker zijn er voldoende voeren die vrij zijn van chemische toevoegingen!!!!!

Zoals?

ik dacht dat een aantal vrij waren hiervan, later bleek dit toch niet zo
dus
Anna*

AnneMarie schreef:
Anna Penta schreef:Zeker zijn er voldoende voeren die vrij zijn van chemische toevoegingen!!!!!

Zoals?

ik dacht dat een aantal vrij waren hiervan, later bleek dit toch niet zo
dus
FarmFood, Biofood in elk geval Ekovariant, Yarrah, Cavom, en nog een aantal waar ik even niet op kan komen. Kan ik wel achter komen als het je interesseert.
BessieTurf
Actief

Anna Penta schreef: FarmFood, Biofood in elk geval Ekovariant, Yarrah, Cavom, en nog een aantal waar ik even niet op kan komen. Kan ik wel achter komen als het je interesseert.
Cavom is niet vrij ervan. Lees maar op de site: "Synthetische antioxidanten moeten zo weinig mogelijk worden gebruikt."

De verkoper van Cavom gaf mij daarover aan dat zij niet vet in kunnen kopen wat vrij is van conserveermiddelen.

Groetjes
Anna*

BessieTurf schreef:
Anna Penta schreef: FarmFood, Biofood in elk geval Ekovariant, Yarrah, Cavom, en nog een aantal waar ik even niet op kan komen. Kan ik wel achter komen als het je interesseert.
Cavom is niet vrij ervan. Lees maar op de site: "Synthetische antioxidanten moeten zo weinig mogelijk worden gebruikt."

De verkoper van Cavom gaf mij daarover aan dat zij niet vet in kunnen kopen wat vrij is van conserveermiddelen.

Groetjes
Okay dan ben ik daaromtrent verkeerd geinformeerd. Maar zeker zijn er wel merken die vrij zijn van chemische toevoegingen. De overige door mij genoemde dus maar ook Canidae en ik meen Canex. Prins en Fokker zou kunnen, ik kan dit zo snel niet terugvinden. Gilpa is ook volledig natuurlijk.

En natuurlijk zijn alle versvleesvoeders het allernatuurlijkst.
BessieTurf
Actief

Anna Penta schreef:Okay dan ben ik daaromtrent verkeerd geinformeerd. Maar zeker zijn er wel merken die vrij zijn van chemische toevoegingen. De overige door mij genoemde dus maar ook Canidae en ik meen Canex. Prins en Fokker zou kunnen, ik kan dit zo snel niet terugvinden. Gilpa is ook volledig natuurlijk.

Ik vraag het me af of al die merken er wel zo vrij van zijn. Ze voegen het zelf niet toe, maar krijgen ze hun ingrediënten ook zo vrij binnen. Zelfs het vet. Ze zullen het dan in een supertempo moeten verwerken, het mag niet te lang bij winkel en klant blijven liggen. Verder zal het toch niet echt een goedkoop voer worden, terwijl FF bijvoorbeeld best redelijk geprijsd is.

Ik denk zelf dat je heel goed tussen de regels door moet lezen, goed moet informeren en dan zult ontdekken dat er geen voeders zijn vrij van synthetische stoffen.

Groetjes
Anna*

BessieTurf schreef:
Anna Penta schreef:Okay dan ben ik daaromtrent verkeerd geinformeerd. Maar zeker zijn er wel merken die vrij zijn van chemische toevoegingen. De overige door mij genoemde dus maar ook Canidae en ik meen Canex. Prins en Fokker zou kunnen, ik kan dit zo snel niet terugvinden. Gilpa is ook volledig natuurlijk.

Ik vraag het me af of al die merken er wel zo vrij van zijn. Ze voegen het zelf niet toe, maar krijgen ze hun ingrediënten ook zo vrij binnen. Zelfs het vet. Ze zullen het dan in een supertempo moeten verwerken, het mag niet te lang bij winkel en klant blijven liggen. Verder zal het toch niet echt een goedkoop voer worden, terwijl FF bijvoorbeeld best redelijk geprijsd is.

Ik denk zelf dat je heel goed tussen de regels door moet lezen, goed moet informeren en dan zult ontdekken dat er geen voeders zijn vrij van synthetische stoffen.

Groetjes
Hoi BessieTurf, ik heb me vorig jaar compleet op de hondenvoeders gestort, omdat ik toen aan mijn algemeen hondenboek werkte. Ik wilde echt het naadje van de kous weten en heb diverse fabrikanten gebeld en gemaild. Nu ben ik niet zo'n theoriemens en ben ik de feitjes alweer vergeten, maar ik ben er wel achter gekomen dat er wel natuurlijke conserveringsmiddelen zijn waar gebruik van wordt gemaakt. Staat er op de verpakking: geen toegevoegde chemische stoffen, dan kan idd het aangeleverde spul al chemicaliën bevatten. Maar staat er op de verpakking vrij van chemische toevoegingen, dan kun je er ook vanuit gaan dat dat idd zo is.
AnneMarie
Zeer actief

bijna allen geperste brok dus???
Anna*

AnneMarie schreef:bijna allen geperste brok dus???
nou nee, yarrah is niet geperst en biofood ook niet. Canidae meen ik ook niet. Voor het overige weet ik het niet precies meer, maar je kunt altijd de fabrikant mailen of bellen en kritische vragen stellen. Of in de winkel de ingredientenlijst nalopen.
AnneMarie
Zeer actief

Biofood: helaas erg slechte ervaring mee
jammer

ben wel voor biologisch/ekologisch vlees
BessieTurf
Actief

AnneMarie schreef:Biofood: helaas erg slechte ervaring mee
jammer

ben wel voor biologisch/ekologisch vlees
Wat voor slechte ervaring dan? Deden je honden het er niet goed op of was het slechte ervaring mbt jezelf? :denken:
AnneMarie
Zeer actief

mijn hond lustte het niet
en als ie het wel at kreeg ie heel zachte ontlasting, licht en niet best
het leek niet goed meer ofzo

winkelier zei dat ze met de puppybrok problemen hadden gehad (samenstelling)

verder prima bedrijf, de ervaring die ik heb
ze hebben het namelijk teruggenomen en dit via de winkelier geregeld

sorry voor de onduidelijke communicatie
:denken:
Anna*

Biofood is niet automatisch ekovoer. Je moet echt de Eko-variant hebben van Biofood.

Ik heb het ook lang gegeven, heb er geen slechte ervaringen mee. In elk geval niet slechter dan met andere brokken.
AnneMarie
Zeer actief

Anna Penta schreef:Biofood is niet automatisch ekovoer. Je moet echt de Eko-variant hebben van Biofood.

Ik heb het ook lang gegeven, heb er geen slechte ervaringen mee. In elk geval niet slechter dan met andere brokken.
Klopt :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”