Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leishmania

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

:ok: wat fijn dat rex er tot zover bovenop is... ik ken idd die behandeling, helaas ook niet meer voor elke hond op tijd...

wat ik niet zo goed weet is of, als er weer uitbraken van leish zijn, je wederom met die zelfde behandeling kunt 'doorgaan" heeft dat dannog zin?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Glasa schreef:Rex is nu ruim een jaar vrij van problemen.
Volgens de d.a. in Duitsland is het best mogelijk dat de aandoening zich 2 of 3 jaar niet openbaart. Bij sommige honden heeft het zich na een behandeling nooit meer de kop opgestoken.
Mocht de eerste verschijnselen zich weer de kop op steken kan gewoon de medicatie hervat worden.
Wel moet de hond eerst onderzocht worden of dat er inwendig geen problemen zijn.

Lijkt me vanzelfgesproken dat men eerst nieuwe pillen aanschaft en niet verder gaat met de oude pot.

Nog even een aanvuling,

Leishmania is absoluut niet overdraagbaar op andere honden.
Je spreekt over een uitbraak, die zijn er in Nederland niet spontaan.
Deze aandoening komt voor in het zuidelijke deel van Europa.
Al is er al wel aangetoond dat er rond Parijs ook honden besmet zijn met deze aandoening.
nee ik bedoelde met "uitbraak"dat de hond slapende leish weer uitbreekt bij die hond... :wink:
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Leishmania

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Heerlijk dat de LM nu onder controle is joh, het lijkt me een verschrikkelijke ziekte.
Glasa schreef:Het is al 2 jaar geleden dat bij onze hond Rex (flatcoated retriever ), de toen nog bijna onbekende ( in Nederland ) aandoening Leishmania werd vastgesteld.
Er zijn nog steeds da's die er niets van afweten, of zelfs met allerlei indianenverhalen komen. (Ik hoorde zelfs van een da die een LM-positieve hond niet wilde opereren omdat hij niet besmet wilde worden :denken: )

Ik heb bij Jack 1 x het vermoeden LM gehad, hij had rare zweertjes die niet weg wilden gaan. Mijn da neemt het gelukkig wel serieus en heeft toen (opnieuw) een test gedaan, gelukkig weer negatief. Het zegt niet zoveel omdat LM een incubatietijd kan hebben van zeven jaar, maar het is toch weer even een opluchting.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ook ik heb mijn hond laten testen op LM vorig jaar. Dit omdat zijn broertje het wel had en zijn nieren waren al aangetast. Gelukkig had Kenzo het niet. We laten hem volgend jaar weer testen voor alle zekerheid. Zijn broertje is er gelukkig weer helemaal bovenop gekomen!

Mijn DA had er niet veel verstand van, maar heeft heel veel op internet opgezocht en dat vond ik wel fijn dat hij er zoveel moeite voor gedaan heeft. Bij Kenzo is een beenmergbiopt afgenomen voor de test.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”