Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hmm, rottweilers zijn prachtig, maar denk niet dat ik Michel er een plezier mee doe, hahahaha. Hoewel het natuurlijk gewoon aan de hond ligt, of er een klik mee is of niet.
Mol schreef:ik heb de perfecte hond voor je , meen ik echt serieus.
geef me maar een PBtje
mol
ga je rommel plaatsen?
rommel, voel je wel lekker, hahahahah nee die niet hoor ik ben bang dat die de rest van zijn leven hier moet slijten, ik duf die bij niemand te plaatsen.
een engelse bulldog, niet gelijk over de vooroordelen heen struikelen, ik heb een reu, die erg mooi is om te zien, maar een nauwe luchtpijp heeft erg zielig, ondanks dat vader en moeder nagekeken zijn op hun luchtpijpen, heeft hij het toch, hij kan niet veel, helaas voldoet hij dus aan alle vooroordelen over de ebtjes, maar mijn teefje, is weer een ander verhaal, zij is minder bullytype heeft wat meer neusje, slanker gebouwd,en nooit benauwd rent en speelt heeft geen last van de warmte(niet zoals mijn reu), wij zeggen wel eens die is in het verkeerde lichaam geboren, niks geen beperkingen, maar hun karakter is zo leuk, zo lief, naar kinderen, mensen, gek op aandacht, niet extreem druk, okee mijn teefje is het adhd typje, maar zij is gewoon net als alle andere jonge honden, lekker spelen en gekkigheid, kortom voor ons een super ras, alleen erg jammer van mijn reu, want hij is echt een hond van goud...
Amerikaanse bulldog? Houdt van beweging en een spelletje, is rustig in huis, niet zenuwachtig. Kan best met een dagje minder beweging. Lief, trouw. Maar ik heb 2 reuen gehad en die waren beide wel pittig, dat moet jewel willen.
Carmen
Waarom is de Golden Retriever nog niet genoemd? Hij wandelt graag, loopt graag, zwemt graag. Is niet te lastig om op te voeden. En slaapt de hele dag. En voor viezigheid kan hij ook zorgen
Omdat ik liever niet 'mijn' ras aanprijs. Daar zijn er al veel te veel van. Verder heb ik het idee dat Merit toch liever iets heeft met korter haar en nog wat groter en bovendien ook liever uit rasgroep 2
Mechelse Herder
Slimme beesten die je makkelijk wat kan leren en ook van goede wandeling houden
Euhhh lijkt mij toch niet zo geschikt voor iemand die graag in huis een rustige hond heeft die niet direct over stag gaat na een dagje wat minder beweging ...
JInx: een Ierse Wolfshond? Newfoundlander? Of een windhond uit de windhondenopvang die je dan selecteert op rustig zijn (naar het schijnt zijn er heel luie gevallen tussen die best wel een dagje kunnen overslaan ..)
kristien schreef:
Euhhh lijkt mij toch niet zo geschikt voor iemand die graag in huis een rustige hond heeft die niet direct over stag gaat na een dagje wat minder beweging
Geen probleem anders met Mischa
je wil me toch niet gaan vertellen dat je je herder met een mollosser wil vergelijken he?
Merit zoekt een hond die 'makkelijk te trainen is'. Dan denk ik niet dat ze een Beagle moet nemen?
Tja, ik dacht ook al aan een chow-chow maar daar zit je dus met hetzelfde probleem. Hang ervanaf wat ze bedoelt met makkelijk te trainen: zit en min of meer goed volgen of wil ze er echt gehoorzaarheidstraining mee doen..
kristien schreef:
Euhhh lijkt mij toch niet zo geschikt voor iemand die graag in huis een rustige hond heeft die niet direct over stag gaat na een dagje wat minder beweging
je wil me toch niet gaan vertellen dat je je herder met een mollosser wil vergelijken he?
mol
Krijg zo wie zo altijd het idee dat mensen bij dit soort vragen altijd hun eigen favoriete ras proberen te promoten. In dit geval dus een Mechelaar.
Zelf doe ik dat liever niet omdat ik vind dat er veel te veel Goldens zijn en de keuze voor dat ras veel bewuster zou moeten gebeuren.
kristien schreef:
mol
Krijg zo wie zo altijd het idee dat mensen bij dit soort vragen altijd hun eigen favoriete ras proberen te promoten. In dit geval dus een Mechelaar.
Zelf doe ik dat liever niet omdat ik vind dat er veel te veel Goldens zijn en de keuze voor dat ras veel bewuster zou moeten gebeuren.
tja golden vind ik wel de idiale beginners hond, om het zomaar even te noemen de geene die dan kan zijn alleemaal krek het zelfde ik karakter (groote lijnen dan) na hun 3 a 4 jaar straalt het niets meer uit voor mij dan he, tis altijd even rustig en even antosiast waneer ze iets leuk zien, en dan houd het op
johan1969 schreef:Jinx, de Bearded Collie die ik soms mocht bijhouden was megadruk !
Daar kon je 2 uur mee gaan wandelen, dan kwam je thuis en dan bracht hij nog balletjes om mee te spelen.
Niet echt mijn ding.
dat 1 beardie die jij kent druk was wil toch niet zeggen dat ze allemaal druk zijn? druk zijn, daar staan ze echt niet om bekend hoor. bobbie is de rust zelve, echt! die ligt over het algemeen te pitten in huis.
het idee
Hoeveel kun je uitgeven aan voer
En heb je eigen vervoer of moet je met het ov?
Ik roep natuurlijk gelijk duiste dog! Maar hoe netjes ze zich ook gedragen, ze zijn op veel plaatsen minder welkom dan kleine(re) honden, vreten je de oren van je kop en mensen reageren soms heel raar als je ermee in de trein/bus/tram moet
FoN schreef:Hoeveel kun je uitgeven aan voer
Ik roep natuurlijk gelijk duiste dog! Maar hoe netjes ze zich ook gedragen, ze zijn op veel plaatsen minder welkom dan kleine(re) honden, vreten je de oren van je kop en mensen reageren soms heel raar als je ermee in de trein/bus/tram moet
En dat roep je tegen iemand die net zijn DD heeft herplaatst?
FoN schreef:Hoeveel kun je uitgeven aan voer
En dat roep je tegen iemand die net zijn DD heeft herplaatst?
bobientje schreef:dat 1 beardie die jij kent druk was wil toch niet zeggen dat ze allemaal druk zijn? druk zijn, daar staan ze echt niet om bekend hoor. bobbie is de rust zelve, echt! die ligt over het algemeen te pitten in huis.
het idee
Het zusje van Bono, Simply Sunday woont bij een kennis van mij. Haar eerste dog is een herplaatser en gewoon 100% bitch! Geen seconde stil, blaft(e) ook constant, waaks, vreselijk dominant, agressief tegen honden... Volgens mij ook een uitzondering en bij de 1e eigenaren ook totaal verkeerd aangepakt helaas, waardoor het gedrag vrijwel niet in goede banen te leiden was... Gaat nu geloof ik wel beter, al kunnen we niet meer samen met alle doggen wandelen, haar teef laat mijn teef maar neit met rust
Zeg Jinx, je zegt dat je heel graag wandelt: hier in Belgie kan je een hond uit het asiel gaan halen om er mee te wandelen (mits je lid bent van het asiel). Als dat in Nederland ook kan: Misschien een idee? Zo kan je rustig wat honden 'uitproberen': je doet er ze een plezier mee en het kan zijn dat je zo op eentje valt waar het echt 100% mee klikt!