Er moet natuurlijk vaak gestopt worden onderweg, maar waar?
Wie weet er leuke plekjes of heeft tips?
Er is ergens een site met de leukste stop onderweg plekken, maar die kan ik dus nergens vinden

Moderator: moderatorteam
Hi Marja,Marja schreef:Over 4 weken gaan wij met de doggies voor het eerst naar Frankrijk (bretagne)
Er is ergens een site met de leukste stop onderweg plekken, maar die kan ik dus nergens vinden
Goed idee, koffie halen en dan doorrijdenDaan schreef:Ik vind frankrijk sowieso erg hondvriendelijk als het gaat om stopplekjes.
Ik kan je aanraden om gewoon te stoppen als je wilt stoppen, want overal kun je wel een lekker stuk lopen met je honden.
Vermijd de stopplekken bij benzinestations en wegrestaurants.
Die zijn vooral vergeven van beton.
We gaan daar altijd koffie halen en rijden verder naar een stopplek zonder veel voorzieningen.
Je zit nog net buiten het drukke seizoen en dan valt het allemaal erg mee.
Hsien schreef:Hi Marja,Marja schreef:Over 4 weken gaan wij met de doggies voor het eerst naar Frankrijk (bretagne)
Helaas kan ik je nog geen tips geven, want wij gaan eind augustus waarschijnlijk ook voor het eerst naar Bretagne met de hond. Ik ben dus heel nieuwsgierignaar 1) wat jouw ervaringen daar zijn met de honden in Bretagne 2) leuke wandelplekken in Bretagne 3) leuke stopplekken onderweg.
Groet,
Vivian
Ja hoor, je honden kunnen dat gewoon drinken.Marja schreef:Goed idee, koffie halen en dan doorrijdenDaan schreef:Ik vind frankrijk sowieso erg hondvriendelijk als het gaat om stopplekjes.
Ik kan je aanraden om gewoon te stoppen als je wilt stoppen, want overal kun je wel een lekker stuk lopen met je honden.
Vermijd de stopplekken bij benzinestations en wegrestaurants.
Die zijn vooral vergeven van beton.
We gaan daar altijd koffie halen en rijden verder naar een stopplek zonder veel voorzieningen.
Je zit nog net buiten het drukke seizoen en dan valt het allemaal erg mee.![]()
Heb jij ervaring met het kraanwater en je honden??
Zelf drinken we het niet maar kunnen de honden wel kraanwater drinken in frankrijk??
Die hardheid, is dat het enige dan??Xhrista schreef:Over het algemeen drink ik ook gewoon kraanwater in Frankrijk,soms is het alleen inderdaad heel erg hard.Daar is het nadeel van dat je dus wat minder goed naar de WC kan.Honden drinken het gewoon.
Gr. Christa
Wij zijn weer terug, en het was echt super om met de honden op vakantie te gaan!!Hsien schreef:Hi Marja,Marja schreef:Over 4 weken gaan wij met de doggies voor het eerst naar Frankrijk (bretagne)
Helaas kan ik je nog geen tips geven, want wij gaan eind augustus waarschijnlijk ook voor het eerst naar Bretagne met de hond. Ik ben dus heel nieuwsgierignaar 1) wat jouw ervaringen daar zijn met de honden in Bretagne 2) leuke wandelplekken in Bretagne 3) leuke stopplekken onderweg.
Groet,
Vivian
Ze kopen zelf flessenwater voor bij hun Pastis of Ricard, er is niks mis met het water in Frankrijk. Smaakt alleen anders en wat meer kalk dan bij ons.jores schreef:dat dacht ik ook, ook omdat de fransen zelf altijd met water lopen te zeulen vertrouw ik het niet. Als het gewoon om de hardheid gaat kunnen ze het toch gewoon drinken
Er zit veel chloor in en dat proef je!Fozze schreef:Ze kopen zelf flessenwater voor bij hun Pastis of Ricard, er is niks mis met het water in Frankrijk. Smaakt alleen anders en wat meer kalk dan bij ons.jores schreef:dat dacht ik ook, ook omdat de fransen zelf altijd met water lopen te zeulen vertrouw ik het niet. Als het gewoon om de hardheid gaat kunnen ze het toch gewoon drinken