Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand ervaring met kant-en-klare vulling voor kong?
Moderator: moderatorteam
-
Anna*
Iemand ervaring met kant-en-klare vulling voor kong?
Ik zag ze vandaag liggen: van die spuitbusjes vulling voor de kong. Nu ben ik nooit zo'n voorstander van dat soort dingen (wie weet wat er allemaal in zit) maar voor heel af en toe lijkt het me best handig. Alles wat ik er zelf in stop, wordt namelijk al snel als één grote prop onderin geduwd. En dit kun je er zo psssshhhtttt zó in spuiten, en is er misschien wat makkelijker uit te likken.
Iemand die dit al eens heeft geprobeerd? En met welke ervaringen?
-
Marja
- Zeer actief
-
Anna*
Okay Marja, goed dat te weten. Daar heb je dan niet veel aan en bovendien maakt dat zo'n spuitbus wel razend duur: € 7,75!!!!!!!Marja schreef:Ja ik!!
Waardeloos spul, met een spuitflesje spuit je nog niet eens een hele kong vol.
Het spul blijft zacht en ze likken het er binnen 1 min uit.
Geef mij maar leverworst of pindakaas
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Re: Iemand ervaring met kant-en-klare vulling voor kong?
Heb je de kong misschien een maatje te groot voor de honden dat het lekkers naar achteren wordt gedrukt en ze er dan niet meer bij kunnen?Anna Penta schreef:Ik zag ze vandaag liggen: van die spuitbusjes vulling voor de kong. Nu ben ik nooit zo'n voorstander van dat soort dingen (wie weet wat er allemaal in zit) maar voor heel af en toe lijkt het me best handig. Alles wat ik er zelf in stop, wordt namelijk al snel als één grote prop onderin geduwd. En dit kun je er zo psssshhhtttt zó in spuiten, en is er misschien wat makkelijker uit te likken.
Carmen
-
Anna*
Nee Carmen, ik heb de kleinste, d.w.z. niet die hele mini maar de volgende. Kleiner kan niet. Maar vooral Poncho snapt het gewoon niet, die gaat heel fanatiek staan likken en duwt alles naar onderen. Uiteindelijk moet ik dan een hele klomp eruit peuteren want haar lukt dat niet meer.Carmen schreef:Heb je de kong misschien een maatje te groot voor de honden dat het lekkers naar achteren wordt gedrukt en ze er dan niet meer bij kunnen?Anna Penta schreef:Ik zag ze vandaag liggen: van die spuitbusjes vulling voor de kong. Nu ben ik nooit zo'n voorstander van dat soort dingen (wie weet wat er allemaal in zit) maar voor heel af en toe lijkt het me best handig. Alles wat ik er zelf in stop, wordt namelijk al snel als één grote prop onderin geduwd. En dit kun je er zo psssshhhtttt zó in spuiten, en is er misschien wat makkelijker uit te likken.
Carmen
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Anna Penta schreef:Kant en klare rodiworst is misschien nog een idee, dat plakt iets minder dan smeerkaas of leverworstCarmen schreef:Heb je de kong misschien een maatje te groot voor de honden dat het lekkers naar achteren wordt gedrukt en ze er dan niet meer bij kunnen?Anna Penta schreef:Ik zag ze vandaag liggen: van die spuitbusjes vulling voor de kong. Nu ben ik nooit zo'n voorstander van dat soort dingen (wie weet wat er allemaal in zit) maar voor heel af en toe lijkt het me best handig. Alles wat ik er zelf in stop, wordt namelijk al snel als één grote prop onderin geduwd. En dit kun je er zo psssshhhtttt zó in spuiten, en is er misschien wat makkelijker uit te likken.
Carmen
Carmen
Nee Carmen, ik heb de kleinste, d.w.z. niet die hele mini maar de volgende. Kleiner kan niet. Maar vooral Poncho snapt het gewoon niet, die gaat heel fanatiek staan likken en duwt alles naar onderen. Uiteindelijk moet ik dan een hele klomp eruit peuteren want haar lukt dat niet meer.
-
Anna*
Ik heb al van alles geprobeerd, w.o. macaroni met kaas, versvlees, pate, hutenkase, etc. Maar ja, eens in de zoveel tijd doe ik een nieuwe poging... rodiworst heb ik nog niet gehad nee.Carmen schreef:Anna Penta schreef:Kant en klare rodiworst is misschien nog een idee, dat plakt iets minder dan smeerkaas of leverworstCarmen schreef:Heb je de kong misschien een maatje te groot voor de honden dat het lekkers naar achteren wordt gedrukt en ze er dan niet meer bij kunnen?Anna Penta schreef:Ik zag ze vandaag liggen: van die spuitbusjes vulling voor de kong. Nu ben ik nooit zo'n voorstander van dat soort dingen (wie weet wat er allemaal in zit) maar voor heel af en toe lijkt het me best handig. Alles wat ik er zelf in stop, wordt namelijk al snel als één grote prop onderin geduwd. En dit kun je er zo psssshhhtttt zó in spuiten, en is er misschien wat makkelijker uit te likken.
Carmen
Carmen
Nee Carmen, ik heb de kleinste, d.w.z. niet die hele mini maar de volgende. Kleiner kan niet. Maar vooral Poncho snapt het gewoon niet, die gaat heel fanatiek staan likken en duwt alles naar onderen. Uiteindelijk moet ik dan een hele klomp eruit peuteren want haar lukt dat niet meer.
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
Wat ik doe (Leo maakt er anders ook zo'n klomp van
) is dat achterste gaatje volsmeren met smeerkaas, dan vul ik de kong met dingen zoals stukjes hondenkoekjes, kleine brokjes kaas en worst, en dan dicht ik het af met 2 halve hondenkoekjes die ik heel stevig aandruk.
Daar is hij een tijd mee bezig, want hij likt net zo lang tot die bovenste koekjes helemaal zacht zijn en daarna rolt hij de vulling er uit.
Daar is hij een tijd mee bezig, want hij likt net zo lang tot die bovenste koekjes helemaal zacht zijn en daarna rolt hij de vulling er uit.

-
Marja
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
-
Anna*
- starfleet
- Erelid
Je kan onderin wat brokachtigs doen, iets harders in ieder geval.Anna Penta schreef:
Anne
- rianneke
- Zeer actief
Layka gaat er altijd mee stuiteren.. net zo lang totdat het los gaat zitten. Slim he?
Groetjes,
Rianne en Layka
-
Anna*
Dat is ook de bedoeling, dan heeft Layka dat heel goed doorrianneke schreef:Layka gaat er altijd mee stuiteren.. net zo lang totdat het los gaat zitten. Slim he?
Helaas zien niet alle honden dat in... ik heb gister diepvries-yoghurtkongs gemaakt. Ik moest ze wel de hele tijd voor de dametje vasthouden (bij gebrek aan een derde hand heb ik er één tussen het gaas van het tuinhek geklemd), want anders konden ze er niets mee...
Ga binnenkort maar de brokvariant maken...