Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aanleren pion
Moderator: moderatorteam
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
aanleren pion
Ik ben benieuwd hoe jullie de hond leren om naar de pion toe te gaan en daar te blijven staan. Zelf heb ik het Emma met de klicker geleerd in 10 minuten zat de basis erin. Bij mij op de hondenclub doen ze het door mee te lopen met de hond en dan de hond bij de piuon te brengen en daar het cvommando aan te koppelen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik weet niet exact wat je met de pion bedoelt, maar het zal op hetzelfde neerkomen als een vooruit stuur bak? eerst een lekkertje in een bakje... er heen lopen met de hond, laten zien en proeven, nieuw lekkertje erin...laten zien en iets verder weg lopen, er heen sturen... enz.. uiteindelijk van 10/20/30 enz meter erheen kunnen sturen, en met dat ze het lekkertje dan eten een af comando...of een sta of blijf oid... uiteindelijk kan dit dus zonder lekkertje, gewoon ze naar een punt toe kunnen sturen....
- Dibbes
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- MaHo
- Vaste gebruiker
Hoi Dibbes,
Ik heb mijn hond vroeger met G&G3 de pion aangeleerd door er een balletje eerst op te leggen en vervolgens erachter te leggen.
Wat je idd ook kunt doen is de hond de "Touch" aan te leren met of zonder clicker want dan is je hond net als met de bal dicht bij de pion.
Oefen eerst de pion goed en daarna pas het vak apart om vervolgens de complete oefening te doen.
Kijk ook eens hier:
http://www.marcelshondenpagina.nl
Succes,
Marcel
Ik heb mijn hond vroeger met G&G3 de pion aangeleerd door er een balletje eerst op te leggen en vervolgens erachter te leggen.
Wat je idd ook kunt doen is de hond de "Touch" aan te leren met of zonder clicker want dan is je hond net als met de bal dicht bij de pion.
Oefen eerst de pion goed en daarna pas het vak apart om vervolgens de complete oefening te doen.
Kijk ook eens hier:
Succes,
Marcel
- Dibbes
- Zeer actief
Ik ben eerst met touch begonnen met Emma, maar dat bleek niet zo'n goede zet te zijn. Ze begon namelijk de pion vast te pakken.
Nu heb ik geclickt op het bij de pion in de buurt gaan staan. En dat gaat veel beter. Ze weet nu dat het erom gaat dat ze bij die pion gaat staan, zonder dat ze er met haar bek aan zit.
Nu heb ik geclickt op het bij de pion in de buurt gaan staan. En dat gaat veel beter. Ze weet nu dat het erom gaat dat ze bij die pion gaat staan, zonder dat ze er met haar bek aan zit.

- MaHo
- Vaste gebruiker
Ja je moet idd wel zorgen dat de hond alleen de pion aanraakt met zijn neus en niet de pion gaat vastpakken want dan heb je een probleem, maar wanneer je op tijd bekrachtigd en beloont kun je dit vaak wel oplossen door bv een bal te gooien direct na of liever nog tijdens het aanraken van de pion.Dibbes schreef:Ik ben eerst met touch begonnen met Emma, maar dat bleek niet zo'n goede zet te zijn. Ze begon namelijk de pion vast te pakken.
Marcel.
-
- Actief
Misschien is het dom hoor maar ik kan me er even niet de oefening bij voorstellen.
dat de hond naar de pion gaat en blijft/zit/af gaat dat snap ik maar wat bedoelen jullie met het vak en links en rechts?
De pion oefening heb ik nooit gedaan maar het op afstand commando's geven wel.
Ik kan hem bijvoorbeeld op afstand laten zitten wachten en de straat over steken. Moet wel binnen gezichtsveld blijven. Als hij me niet ziet dan komt hij naar me toe.
Dat heb ik hem geleerd door hem eerst blijf te leren. Dan zeg ik als hij ergens rondloopt blijf. Als hij dat dan doet dan zeg ik hem wat hij moet doen, zit/af/steek over/liggen/mooi. Hij kan op afstand gestuurd worden maar dat heb ik hem niet bewust met een pion geleerd. Dan zeg ik bijvoorbeeld op t gras en dan loopt hij daarheen. Dat heb ik geleerd met vragen en wijzen. Toen hij het deed heel uitbundig prijzen.
dat de hond naar de pion gaat en blijft/zit/af gaat dat snap ik maar wat bedoelen jullie met het vak en links en rechts?

De pion oefening heb ik nooit gedaan maar het op afstand commando's geven wel.
Ik kan hem bijvoorbeeld op afstand laten zitten wachten en de straat over steken. Moet wel binnen gezichtsveld blijven. Als hij me niet ziet dan komt hij naar me toe.
Dat heb ik hem geleerd door hem eerst blijf te leren. Dan zeg ik als hij ergens rondloopt blijf. Als hij dat dan doet dan zeg ik hem wat hij moet doen, zit/af/steek over/liggen/mooi. Hij kan op afstand gestuurd worden maar dat heb ik hem niet bewust met een pion geleerd. Dan zeg ik bijvoorbeeld op t gras en dan loopt hij daarheen. Dat heb ik geleerd met vragen en wijzen. Toen hij het deed heel uitbundig prijzen.
- MaHo
- Vaste gebruiker
Bij G&G 3 moet de geleider de hond naar een pion toe sturen en vervolgens van de pion naar het vak sturen.
De hond dient zo dicht mogelijk bij de pion te stoppen om te wachten op het vak commando.
Je kunt de vak-oefening vergelijken met het plaatssturen alleen ligt bij de vak-oefening de riem niet meer in het vak...niets dus.
De hond dient zo dicht mogelijk bij de pion te stoppen om te wachten op het vak commando.
Je kunt de vak-oefening vergelijken met het plaatssturen alleen ligt bij de vak-oefening de riem niet meer in het vak...niets dus.
-
- Actief
- MaHo
- Vaste gebruiker
- Dibbes
- Zeer actief
Ik ben er van de week weer eens mee bezig geweest en het gaat heel goed. Emma heeft op het moment wel besloten om er steeds bij te gaan liggen. Als je dan niet klikt gooit ze eerst de pion om om vervolgens nog eens een rondje te lopen en er alsnog bij te gaan staan. Aan het eind van de training ging het al beter. Ik ben benieuwd of ze het de volgende keer nog doet, want als ik getraind heb en dze een paar dagen " bedenktijd" heeft gehad dag maakt ze vaak ineens een sprong vooruit. Ik heb deze keer getraind met drie pionnen in een driehoek. Bij de uiteindelijke oefening moet ze straks naar de achterste pion lopen. Dat doet ze nu al heel goed. Ze laat zich niet van de wijs bregen door die extra pionnen.

- Dibbes
- Zeer actief
Re: Adventure
En voor deze opmerking haal je een oud topic van mij omhoogchest8033 schreef:WOW how exciting!:(Lynn schreef:Ik heb het gelezen.