Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
grasallergie
Moderator: moderatorteam
- Whinnie
- geregistreerd lid
grasallergie
hallo
ik heb een probleempje, mijn hondje heeft namelijk al van toen ze nog een puppy was een grasallergie ........ in het begin kreeg zij daar jaarlijks een spuit voor en deze hielp dan meestal, maar het laatste jaar werkt deze spuit nietmeer ....... er bestaat nu nog wel een andere spuit maar onze dierenarst wil deze niet geven omdat daar een soort product inzit dat kankerverwekkend kan zijn ...... dus nu heeft zij gezegd dat we haar gewoon een laken moeten rondbinden wanneer ze buiten gaat maar ja ik kan je verzekeren dat dit niet handig is en meestal is dit laken als na 5 minuten uitgespeeld, we hebben ook wel een zalf gekeregen die de jeuk wat vermindert maar deze werkt niet zo goed als de spuit ...... dus conclusie: ik heb een hondje op een opengekrabte buik van de jeuk
weten jullie soms nog een mogelijke oplossing ??? alle ideeën zijn welkom !!!
ik heb een probleempje, mijn hondje heeft namelijk al van toen ze nog een puppy was een grasallergie ........ in het begin kreeg zij daar jaarlijks een spuit voor en deze hielp dan meestal, maar het laatste jaar werkt deze spuit nietmeer ....... er bestaat nu nog wel een andere spuit maar onze dierenarst wil deze niet geven omdat daar een soort product inzit dat kankerverwekkend kan zijn ...... dus nu heeft zij gezegd dat we haar gewoon een laken moeten rondbinden wanneer ze buiten gaat maar ja ik kan je verzekeren dat dit niet handig is en meestal is dit laken als na 5 minuten uitgespeeld, we hebben ook wel een zalf gekeregen die de jeuk wat vermindert maar deze werkt niet zo goed als de spuit ...... dus conclusie: ik heb een hondje op een opengekrabte buik van de jeuk
weten jullie soms nog een mogelijke oplossing ??? alle ideeën zijn welkom !!!
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben
- Fozze
- Actief
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Merak
- Actief
De hond van kennissen van ons is allergisch voor bepaalde pollen en heeft daarvoor een speciale allergietest ondergaan. Hieruit kwam naar voren voor welke grassen/pollen zij allergisch is en naar aanleiding daarvan wordt een injectievloeistof samengesteld bij het volgende bedrijf: http://www.artu-biologicals.nl/content/ ... ebijhonden
Deze hond krijg maandelijks zijn “shotâ€
Deze hond krijg maandelijks zijn “shotâ€
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Whinnie
- geregistreerd lid
ja een andere dierenarts is we een optie, maar de dierenarts die we nu hebben ken haar al van toen ze nog een puppy was en eigenlijk zijn we er altijd goed bij geweest
maar ik zal eens horen voor die allergietest, misschien helpt dat want dit is geen doen meer ...... ze krabt gewoon heel haar buik open
en ja een laken of iets dergelijk zolang haar buik maar niet in contact komt met het gras ....... maar het probleem is dat zij er steeds in slaagt om dat ding uit te krijgen, soms lijkt het wel of ze afstamt van Houdini of zoiets
bedankt voor de reacties zover, meer ideeën blijven steeds welkom
maar ik zal eens horen voor die allergietest, misschien helpt dat want dit is geen doen meer ...... ze krabt gewoon heel haar buik open
en ja een laken of iets dergelijk zolang haar buik maar niet in contact komt met het gras ....... maar het probleem is dat zij er steeds in slaagt om dat ding uit te krijgen, soms lijkt het wel of ze afstamt van Houdini of zoiets
bedankt voor de reacties zover, meer ideeën blijven steeds welkom
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben
-
Anna*
Ach, heb er een paar dagen over gedaan om te reageren. Ik heb zelf een allergisch hondje en lees alles over allergie bij andere honden. Helaas, er is niet één remedie. Bij mijn Poncho is een allergietest gedaan, heb ik eigenlijk niet veel aan gehad simpelweg omdat de reguliere d.a. geen afdoende behandeling kan bieden. Idd wel van die spuitjes, maar die garanderen absoluut geen succes. Ik ben bij een homeopaat terechtgekomen, maar een paar dagen voordat ik aan de uitgebreide behandeling begon, heb ik Pon (ze heeft o.a. mijtallergie) even in zee ondergedompeld. Met het verbazende resultaat dat ze direct de dag erna niet meer krabde (deed ze daarvoor de hele dag met hele open buik). Haar huid genas toen mooi en ze is maanden jeukvrij geweest.
Inmiddels krabt ze wel weer, maar lang zo erg niet. Als het weer eens mooi weer is en ik heb tijd, ga ik weer naar het Grevelingenmeer om haar onder te dompelen. Stel je voor: ik heb bijna 2000 euro aan de behandeling uitgegeven... en wat hielp was een gratis zeebadje...
Inmiddels krabt ze wel weer, maar lang zo erg niet. Als het weer eens mooi weer is en ik heb tijd, ga ik weer naar het Grevelingenmeer om haar onder te dompelen. Stel je voor: ik heb bijna 2000 euro aan de behandeling uitgegeven... en wat hielp was een gratis zeebadje...
- Whinnie
- geregistreerd lid
ik moet zeggen dat ik de remedie van Anna Penta een beetje bizar vond, ik bedoel een zeebad voor een grasallergie
......... maar ik moet mijn woorden terugnemen want ik heb het dit weekend eens uitgetest en ja hoor het is al veel beter, haar buik ziet nog altijd kalrood ui en staat vol korstjes maar ze heeft de laatste 2 dagen nauwelijks gekrabt waardoor de wondjes eindelijk wat kunnen genezen en wie weet misschien wel kunnen verdwijnen
dus hartelijk bedankt voor je remedie
dus hartelijk bedankt voor je remedie
Laatst gewijzigd door Whinnie op 22 jun 2005 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
Hoi,
Toevallig ben ik pas naar een lezing geweest van een homeopatisch dierenarts. Zij stelt dat deze allergie samenhangt met een vetzuur wat niet juist in de hond zelf wordt aangemaakt. Dit is behandelbaar met Evavet (bij een dierenarts verkrijgbaar), maar ik zou zeker een afspraak maken met een homeopatische dierenarts.
Groetjes,
Sandra
Toevallig ben ik pas naar een lezing geweest van een homeopatisch dierenarts. Zij stelt dat deze allergie samenhangt met een vetzuur wat niet juist in de hond zelf wordt aangemaakt. Dit is behandelbaar met Evavet (bij een dierenarts verkrijgbaar), maar ik zou zeker een afspraak maken met een homeopatische dierenarts.
Groetjes,
Sandra
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
hmmm,,klinkt interessant.Discoduif schreef:Hoi,
Groetjes,
Sandra
Ik zal eens rondvragen in Sharpei-land of iemand hier ervaring mee heeft en de DA zal ik ook eens bellen!
Bedankt he?!
-
Anna*
Ja dat was zeker Hella? Ik ben met Poncho bij haar onder behandeling geweest o.a. voor de allergie. Het enige wat dat Efavet (visolie met teunisbloemolie) deed, was dat Kitje niet meer op d'r pootjes kloof. Bij Pon deed het helemaal niets.Discoduif schreef:Hoi,
Groetjes,
Sandra
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
-
Anna*
Visolie is in het algemeen niet echt effectief tegen hardnekkige allergie, is mijn ervaring. Het is wel goed voor de vacht en voor kluiven tegen de pootjes, maar voor echte allergie doet het helaas niets.Discoduif schreef:Hoi,
Het was inderdaad Hella. Jammer dat het bij jouw honden niet hielp.
Groetjes,
Sandra
-
Discoduif
- Vaste gebruiker
-
Anna*
Dat is nu ook net het probleem. Elke allergie is anders en misschien zal een enkele hond wel goed reageren op visoliecapsules maar heel veel andere niet. Ik vind het soms wat simpel gesteld van Hella, het komt soms op me over of zij denkt dat alles is op te lossen met visoliecapsules. Verder is zij een prima arts, dat staat buiten kijf, maar ik ben met Poncho een lange weg gegaan en uiteindelijk heb ik het erop gehouden dat zij een verstoorde leverfunctie had, waar ook huidklachten uit voortkomen.