Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ideaal gewicht mechelaar reu

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Lil

Ideaal gewicht mechelaar reu

Ongelezen bericht door Lil »

Hoi,

Boris is een kruising mechelaar met labrador reu, maar heeft het uiterlijk en met name de bouw van een mechel. Lange tijd (eigenlijk tot nu) is hij overduidelijk te mager geweest bij 60cm stokmaat woog hij 23 a 24 kilo (lees: ribben zichtbaar). Op dit moment is hij 25.5 kilo, je ziet de ribben niet, voelt ze wel en mijn da is super te vreden. Zelf vind ik hem "vet" ik ken hem niet zo. Nu kreeg ik gisteren op de behendigheidstraining te horen dat hij te dik is en moet afvallen. Wie kan mij zeggen wat het ideale gewicht is van een mechelaar reu van 60 cm?

:denken:
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Als ik het zo lees, lijkt hij me nu niet te dik. Maar het is ook niet erg als je de achterste rib kan zien. Al jij denkt dat hij zich daar beter bij zou voelen dan kan je hem iets af laten vallen.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Niemand kan je vertellen wat het ideale gewicht is van een mechelaar reu van 60 cm. Als jij 25,5 te vet vindt kan je hem langzaam af laten vallen tot ie er uitziet zoals jij hem wilt zien.
weg gehaald zit een virus in
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik was eigenlijk verbaasd over de reactie van mijn instructrice, maar ik geloof dat zij ook aan zijn nieuwe figuur moet wennen.
De achterste rib is duidelijk zichtbaar, de andere gelukkig niet meer.
Heb de rasstandaard opgezocht en daar stond bij reu 60-66 cm en 25-30 kilo.
Daarbij heb ik gezien dat mijn kruising een bredere borstomvang heeft dan een echte mechel (toch nog een beetje labrador invloed), dus de da heeft gelijk met zijn 25 kilo is ideaal. Ik houd hem zo, want twee dagen dat hij niet lekker is en er is weer een kilo af.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”