Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ik vraag me wel eens af
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
ik vraag me wel eens af
zou er een verband bstaan tussen het krijgen van kanker en het eten van brokken bij de hond?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Fozze
- Actief
- Youp
- Zeer actief
- britty
- Zeer actief
Dus honden die barfen/versvlees krijgen en geen brokken lopen stukken minder kans op kanker? Komt het eigenlijk in de antuur wel voor? ik heb nog nooit gehoord van een wild dier met kanker?Youp schreef:In de meeste brokken zit BHT en BHA. Dit is verboden in voedsel voor menselijke consumptie omdat het kankerverwekkend is. Waarom zou het dan voor honden niet kankerverwekkend zijn?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Nee die komt je ook niet zeggen dat hij oorpijn heeft...britty schreef:Dus honden die barfen/versvlees krijgen en geen brokken lopen stukken minder kans op kanker? Komt het eigenlijk in de antuur wel voor? ik heb nog nooit gehoord van een wild dier met kanker?Youp schreef:In de meeste brokken zit BHT en BHA. Dit is verboden in voedsel voor menselijke consumptie omdat het kankerverwekkend is. Waarom zou het dan voor honden niet kankerverwekkend zijn?
- britty
- Zeer actief
ik bedoel dan wilde dieren in de dierentuinLeanne schreef:Nee die komt je ook niet zeggen dat hij oorpijn heeft...britty schreef:Dus honden die barfen/versvlees krijgen en geen brokken lopen stukken minder kans op kanker? Komt het eigenlijk in de antuur wel voor? ik heb nog nooit gehoord van een wild dier met kanker?Youp schreef:In de meeste brokken zit BHT en BHA. Dit is verboden in voedsel voor menselijke consumptie omdat het kankerverwekkend is. Waarom zou het dan voor honden niet kankerverwekkend zijn?
- Leanne
- Zeer actief
Gohbritty schreef:ik bedoel dan wilde dieren in de dierentuinLeanne schreef:Nee die komt je ook niet zeggen dat hij oorpijn heeft...britty schreef:Dus honden die barfen/versvlees krijgen en geen brokken lopen stukken minder kans op kanker? Komt het eigenlijk in de antuur wel voor? ik heb nog nooit gehoord van een wild dier met kanker?Youp schreef:In de meeste brokken zit BHT en BHA. Dit is verboden in voedsel voor menselijke consumptie omdat het kankerverwekkend is. Waarom zou het dan voor honden niet kankerverwekkend zijn?, weet je wel, die ook rauw voer krijgen maar toch onder controle staan...
Als je even Google gebruikt kom je best al veel info tegen erover (over de wilde dieren dan he en kanker)
Volgens mij kan het helemaal nog niet aangetoond worden of honden die alleen brokken krijgen eerder kans hebben op kanker...
- britty
- Zeer actief
Leanne schreef:Gohbritty schreef:ik bedoel dan wilde dieren in de dierentuinLeanne schreef:Nee die komt je ook niet zeggen dat hij oorpijn heeft...britty schreef: Dus honden die barfen/versvlees krijgen en geen brokken lopen stukken minder kans op kanker? Komt het eigenlijk in de antuur wel voor? ik heb nog nooit gehoord van een wild dier met kanker?, weet je wel, die ook rauw voer krijgen maar toch onder controle staan...
![]()
![]()
Als je even Google gebruikt kom je best al veel info tegen erover (over de wilde dieren dan he en kanker)
Volgens mij kan het helemaal nog niet aangetoond worden of honden die alleen brokken krijgen eerder kans hebben op kanker...
Dat weet ik. maar het valt me gewoon op de zoveel honden vroeger of later kanker krijgen en vroeg me daarom dus af of dit iets met het voer te maken zou kunnen hebben
- Leanne
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
krijgen die alleen rauw of krijgen ze ook nog een bepaalde toevoeging bijv. 's winters ofzo? (weet ik niet hoor, ik denk...)britty schreef:ik bedoel dan wilde dieren in de dierentuinLeanne schreef:Nee die komt je ook niet zeggen dat hij oorpijn heeft...britty schreef:Dus honden die barfen/versvlees krijgen en geen brokken lopen stukken minder kans op kanker? Komt het eigenlijk in de antuur wel voor? ik heb nog nooit gehoord van een wild dier met kanker?Youp schreef:In de meeste brokken zit BHT en BHA. Dit is verboden in voedsel voor menselijke consumptie omdat het kankerverwekkend is. Waarom zou het dan voor honden niet kankerverwekkend zijn?, weet je wel, die ook rauw voer krijgen maar toch onder controle staan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Gast
-
Sjiel
- Zeer actief
- britty
- Zeer actief
Helaas ken ik er een aantal die onder de leeftijd van5 jaar aan kanker zijn bezweken..Sjiel schreef:Tsja, honden worden steeds ouder en dus komt er steeds meer vaker kanker voor bij honden omdat dat toch een ziekte van oudere honden is.
-
Gast
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
En wat dacht je van het meeroken van de honden met hun bazen.
Bovendien krijgen ze volgens mij in de dierentuin ook brokken. Ik heb ergens iets gelezen over speciale brokken voor apen. Dat ze hierdoor voedsel-allergie kregen als ze niet lange tijd door hun moeder gezoogd waren. Dit ging trouwens over allergie bij kinderen.
Bovendien krijgen ze volgens mij in de dierentuin ook brokken. Ik heb ergens iets gelezen over speciale brokken voor apen. Dat ze hierdoor voedsel-allergie kregen als ze niet lange tijd door hun moeder gezoogd waren. Dit ging trouwens over allergie bij kinderen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
gelukkig ken ik er geen een van die leeftijd die daaraan bezweken is, en de meeste die ik ken zijn ruim 10 jaar geworden en zeker niet allemaal aan kanker bezweken.britty schreef:Helaas ken ik er een aantal die onder de leeftijd van5 jaar aan kanker zijn bezweken..Sjiel schreef:Tsja, honden worden steeds ouder en dus komt er steeds meer vaker kanker voor bij honden omdat dat toch een ziekte van oudere honden is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi