Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slecht Eten en Slechte Ontlasting
Moderator: moderatorteam
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Slecht Eten en Slechte Ontlasting
De laatste dagen eet Xam steeds slechter en ook zijn ontlasting ziet er niet echt netjes uit.
De eerste hoop die hij legt is meestal nog stevig, maar vlak daarna komt er meestal nog wat diare. Hij blijft ook persen, maar er druppelt dan maar wat uit. Soms zit er ook wat bloed bij.
Zijn temperatuur is 38 graden.
Hij drinkt nog wel en spelen wil hij ook nog wel. (wel iets slomer en in de schaduw)
Morgen hebben we een afspraak bij de DA.
We hopen dat het niet ernstig is. Misschien is het wel het warme weer, of de overstap van Eukanuba naar Royal Canin.
Iemand tips?
De eerste hoop die hij legt is meestal nog stevig, maar vlak daarna komt er meestal nog wat diare. Hij blijft ook persen, maar er druppelt dan maar wat uit. Soms zit er ook wat bloed bij.
Zijn temperatuur is 38 graden.
Hij drinkt nog wel en spelen wil hij ook nog wel. (wel iets slomer en in de schaduw)
Morgen hebben we een afspraak bij de DA.
We hopen dat het niet ernstig is. Misschien is het wel het warme weer, of de overstap van Eukanuba naar Royal Canin.
Iemand tips?
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Oh ja tips genoeg... kwa voer dan, niet overstappen op, maar helemaal niet meer dat soort voer, geef hem lekker versvlees, vuile pens enz.
Lees eens goed in voeding daar staan hele handige tips in.
Lees eens goed in voeding daar staan hele handige tips in.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Sjiel
- Zeer actief
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hij is twee weken geleden voor het laatst door de fokker ontwormt en hij heeft afgelopen week van de DA Stronghold gehad en morgen gaan we vor ed tweede enting weer naar de DA dus dan zullen we het gelijk ook nog wel even navragen en gelijk even een mestonderzoek laten doen (just in case).
Groetjes Erik
Groetjes Erik
-
Sjiel
- Zeer actief
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
-
plenty
- Zeer actief
Als je hond last van zijn darmen heeft zou ik hem nog niet laten enten , een ententing kan dan niet voldoende zijn werking doen , en dus is je hondje nog niet veilig voor die ziektes.Maartje & Erik schreef:Hij is twee weken geleden voor het laatst door de fokker ontwormt en hij heeft afgelopen week van de DA Stronghold gehad en morgen gaan we vor ed tweede enting weer naar de DA dus dan zullen we het gelijk ook nog wel even navragen en gelijk even een mestonderzoek laten doen (just in case).
Groetjes Erik
Gr
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik denk dat de DA daar ook wel zicht op heeft dus dat komt vast wel goedplenty schreef:Als je hond last van zijn darmen heeft zou ik hem nog niet laten enten , een ententing kan dan niet voldoende zijn werking doen , en dus is je hondje nog niet veilig voor die ziektes.Maartje & Erik schreef:Hij is twee weken geleden voor het laatst door de fokker ontwormt en hij heeft afgelopen week van de DA Stronghold gehad en morgen gaan we vor ed tweede enting weer naar de DA dus dan zullen we het gelijk ook nog wel even navragen en gelijk even een mestonderzoek laten doen (just in case).
Groetjes Erik
Gr
-
plenty
- Zeer actief
Maartje & Erik schreef:Ik denk dat de DA daar ook wel zicht op heeft dus dat komt vast wel goedplenty schreef:Als je hond last van zijn darmen heeft zou ik hem nog niet laten enten , een ententing kan dan niet voldoende zijn werking doen , en dus is je hondje nog niet veilig voor die ziektes.Maartje & Erik schreef:Hij is twee weken geleden voor het laatst door de fokker ontwormt en hij heeft afgelopen week van de DA Stronghold gehad en morgen gaan we vor ed tweede enting weer naar de DA dus dan zullen we het gelijk ook nog wel even navragen en gelijk even een mestonderzoek laten doen (just in case).
Groetjes Erik
Gr
Ik wil je niet bang maken , maar op een ander forum liet ook iemand zijn hond enten die aan de diarre was , deze hond heeft 2 dagen kantje boord gelegen , en met endere worden is heel ziek geweest van de enting .
Gr
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
We zijn net bij de dierenarts geweest en hadden wat ontlasting meegenomen.
Gelukkig was het niet vloeibaar, maar nog wel dunner als normaal.
Uit het onderzoek was niets gekomen en het zag er verder goed uit.
Het zal de warmte zijn icm ander voer.
We hebben wel een pilletje meegekregen om er voor te zorgen dat het wat steviger gaat worden.
Enten was geen probleem, dus dat is ook weer gebeurd.
Gelukkig is alles weer ok.
Gelukkig was het niet vloeibaar, maar nog wel dunner als normaal.
Uit het onderzoek was niets gekomen en het zag er verder goed uit.
Het zal de warmte zijn icm ander voer.
We hebben wel een pilletje meegekregen om er voor te zorgen dat het wat steviger gaat worden.
Enten was geen probleem, dus dat is ook weer gebeurd.
Gelukkig is alles weer ok.
-
Sjiel
- Zeer actief
Je hebt natuurlijk diarree en diarree. Hondje met Parvo enten is niet echt handig, nuttig of zelfs verstandig. Maar dan denk ik niet dat de enting het grote probleem is..........plenty schreef:Ik wil je niet bang maken , maar op een ander forum liet ook iemand zijn hond enten die aan de diarre was , deze hond heeft 2 dagen kantje boord gelegen , en met endere worden is heel ziek geweest van de enting .
weg gehaald zit een virus in