Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Problemen met Logé NOG MEER PROBLEMEN

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

Problemen met Logé NOG MEER PROBLEMEN

Ongelezen bericht door jidde »

We hebben sinds maandag middag een loge erbij, Noddy de schapendoes reu. Hij was toen al onwijs stressie (is hij altijd) en ontzettend aan het hijgen (doet hij ook altijd).
Gister viel het mij en mijn zus op dat hij ook roggelt zeg maar, lijkt of hij water opboert. Verder likt hij supervaak zijn neus af.

We zijn net bij de DA geweest. Ze denkt 2 dingen.
Of hij heeft zich zo druk zitten maken dat hij daardoor gaat hijgen. Door het hijgen heeft hij zijn keel overbelast en die is aan het ontsteken
Of er zit wat in zijn keel...

Ik ben er nu op gaan letten en ik denk helaas optie 2. :jank: Ik heb hem een hapje van carnibest van Tuana gegeven. hij eet het op, tongelt tongelt tongelt. Smakt smakt. Laat een boer en klein stukje komt eruit.
Net opgelet bij het drinken. Precies zelfde verhaal. Hij drinkt en drinkt (ook erg veel) en daarna tongelt ie ontzettend veel. Daarna lijkt het of hij water opboert.

Owja, zijn temperatuur was 39,4 graden :eek: Ook erg hoog dus. Hij heeft anti biotica gehad en medicijnen.

Morgen om 9 uur moet ik bellen of het minder is. Anders krijgt hij een roesje en wordt er in zijn keel gekeken.

Bahbahbah... Nooit leuke dingen, vooral niet met een logé :jank: zijn baasje zit voor 10 dagen in Ijsland, is dus niet te bereiken. Ze komt de 23e hem ophalen
Laatst gewijzigd door jidde op 21 jun 2005 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dorien
Zeer actief

Re: Problemen met Logé

Ongelezen bericht door Dorien »

jidde schreef:
Owja, zijn temperatuur was 39,4 graden :eek: Ook erg hoog dus. Hij heeft anti biotica gehad en medicijnen.
Valt wel mee hoor. Tussen de 38 en de 39 is normaal. :wink:
Groet,
Dorien
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

een hond die erg gestresst is kan rare dingen doen dus idd, water opborrelen, tongelen... lijkt hij pijn te hebben? of puur onrust?

en idd 39,4 is nou niet echt hoog hoor, ook dat kan weer met de stress te maken hebben en het is nou eenmaal best warm momenteel
jidde

Normaal is hij dus helemaal niet zo gestrest :19: Wel de eerste dag, maar niet de 3e dag nog. En als hij slaapt, slaapt hij (ja duhhh :mrgreen:). Ik bedoel dus dat hij dan niet onrustig is.
Eten doet hij ook met boeren en moeilijk doen. Hij wilt ook alleen eten als er iets doorheen zit (hoezo verwend :mrgreen: )

Kan het zijn dat hij gestrest is door Tuana die er nu is? Normaal is alleen Nanni er. En noddy wil altijd alle aandacht en nanni vind dat altijd best. maar die kleine wil ook veel aandacht. Dus kan het door jaloezie komen misschien? :19:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

alles kan, dat kun je het beste zelf beoordelen, ik zeg ook niet dat er niks medisch is hoor, en uiteraard hem goed in de gaten houden... :wink:
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Potver.........kan me voorstellen dat je je druk maakt......zeker omdat het niet je eigen hond is maar een loge.
Sterkte ermee !!!
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Lijkt wel of ie moeite heeft om zijn eten/drinken goed weg te krijgen, dan heb je grotere kans op verlsikpneumonie.
weg gehaald zit een virus in
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Waardeloos dit probleem, vooral dat je de eigenaar niet kan bereiken.
Belt die eigenaar ook nooit op om te vragen hoe het gaat?
Ik hoop dat dit niet iets ernstigs wordt en dat het snel betert.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hoop voor je dat het niks raars is. Maar even voor de duidelijkheid, hij kan dus wel eten als er wat lekkers door zit en niet een brokje doorslikken? Kan hij nl niks doorslikken dan zou ik als de wiedeweerga naar de DA gaan en als hij wel lekkers kan eten zal het wel niet veel meer dan stress zijn.

39,4 heeft een hond die veel hijgt en gestressed is al snel, daar zou ik niet bezorgd om zijn. Wuilus kon zich helemaal over de kook stressen en dan voelde haar oren als kooltjes. :wink:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Hoe is het nu?
Afbeelding
jidde

sorry voor de late reactie.

Hij is afgelopen vrijdag onder een roesje gegaan, Daar zagen ze dat zijn stembanden zwaar overbelast zijn.
Hij heeft dus meer medicijnen gekregen en ook eventueel kalmeringsmiddelen.

Het gaat wel al beter, maar het is nog niet over. Hij zit volgens mij wel lekkerder in zijn vel, alleen wil hij nog niet meelopen en kleine Tuana is nog zinderlijker als hem :19: :mrgreen:
Sjiel
Zeer actief

:idea: Misschien wil ie wel een ijsje ofzo, ik kan me voorstellen dat ie oa veel drinkt omdat dat lekker voelt aan zijn keel, dus misschien dat ie met een "ijsje" minder drinkt (heb ik net zelf verzonnen, hoor)
jidde

Hij is een beetje mutsig met wat hij wel en niet wil eten :19: Ik denk dat het nu vooral komt omdat hij last van zijn keel heeft. Hij boert nu geen water meer, maar voor de rest vind ik helaas niet dat er superveel vooruitgang in zit. En het warme weer doet hem ook weinig goeds.
Donderdag komt zijn baasje weer gelukkig
jidde

Arme Noddy...
Vanmorgen begon hij met kotsen. Tja, elke hond geeft wel een keer over.

Ik was 1,5 uur weg en toen ik thuis kwam zei mijnzus dat hij 10x had overgegeven. Ik was 5 min boven met mijnzus, en toen ik beneden kwam, had hij 3x overgegeven!!
Zijn kots is geel en waterig. Er zitten nu ook heeeeeeeeeele kleine stukjes bloed bij.

In een half uur had hij 6x overgegeven! We zijn naar de DA gegaan en daar heeft hij prikje gehad. Elk half uur voor de maaltijd moet hij een pilletje nemen.

Arm schepsel... Zijn baasje zal ook wel denken... :19: :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

is baasje ver weg? anders zou ik hondje terug laten gaan naar de baas, beest is volgens mij helemaal over de zeik dat ie niet thuis is
Afbeelding
jidde

Het is al de 8e keer ofzo dat hij bij ons is. Nooit problemen gehad :19: Zijn vrouwtje zit in Ijsland, dus niet om de hoek. Donderdag wordt hij opgehaald, het zit er dus bijna op.

Zou het misschien komen door Tuana? Tuana laat hem nu wel helemaal met rust, maar de eerste dagen daagde zij hem soms wel uit met spelen.
Toen hij donderdag onder een roesje was, was hij de hele dag wat sloompjes. Tuana heeft steeds heel lief zijn oren gewassen en zijn bek afgelikt.

Vanavond komt mijn oom, die kent Noddy erg goed. Dus misschien dat wij alsnog zijn vrouwtje bellen dat zij hem morgen dan al komt halen
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Jeetje Wendy wat een zorgen om je logéetje.
Van wat moest ie nu eigenlijk overgeven ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
jidde

Tja dat is nog niet bekend :19: Hij heeft nog 3x overgegeven, als dit blijft, ga ik nog een keer naar de DA.
Met dit warme weer vind ik het helemaal eng als hij oa water erbij overgeeft
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hoi, is het nu al beter met je logéétje ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
jidde

Hij heeft vanmorgen 1x overgegeven en voor de rest gelukkig niet meer :cheer: Hij is wel nog erg hijgerig, maar dat is hij altijd geweest. Verder gaat het eigenlijk wel weer goed :ok:
Hij vond eerst Tuana ook niet zo geslaagd, maar nu liggen ze kont aan kont te slapen. Morgen om 1 uur wordt hij opgehaald
Mantitaur
Actief

Ongelezen bericht door Mantitaur »

kom je zo niet aan een redelijke kostenpost voor de DA?
jidde

totaal was het iets van 107 euro.
Achteraf roggelt hij al vanaf april. maar de DA zei toen dat het normaal is :idea:
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Rare DA :roll: Is dat een nieuw soort hond dan? Een roggelhond?
Ik kan het niet echt normaal vinden als een dier zulke verschijnselen heeft!
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Wat geeft de DA voor verklaring dat hij rochelen normaal vind?
Sjiel
Zeer actief

jidde schreef:Hij heeft vanmorgen 1x overgegeven en voor de rest gelukkig niet meer :cheer: Hij is wel nog erg hijgerig, maar dat is hij altijd geweest. Verder gaat het eigenlijk wel weer goed :ok:
Hij vond eerst Tuana ook niet zo geslaagd, maar nu liggen ze kont aan kont te slapen. Morgen om 1 uur wordt hij opgehaald
Zal je altid zien: Gaat het eindelijk beter, gaat ie weer naar huis :19:
jidde

Tja het was even aanpassen van zijn en tuana haar kant. Maar moet zeggen, ben wel blij hoor dat hij thuis zit. Daar heeft hij alle rust ook :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”