Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anabole Steroiden

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Anabole Steroiden

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Heeft iemand ervaring met het gebruik hiervan bij een oudere hond?
Onze logeerhond is ermee behandeld wegens spierzwakte en hij knapte daar (tijdelijk) enorm van op.
Bruno , nu 11 jaar,heeft sinds een tijdje last van degeneratie van de spieren in de achterhand, verder is het nog net een jonge hond maar hij kan bv geen helling nemen, niet springen en haast niet meer gaan zitten(wel nog achter een konijn aanjakkeren :mrgreen: )
Er zijn foto's van rug en heupen gemaakt maar er zijn geen afwijkingen gevonden. Aangezien hij af en toe ook last van van een soort verkramping (lijkend op epilepsie) heeft hij acupunctuur gehad en daardoor kon hij wel beter lopen maar de kracht is uit de spieren verdwenen, de spieren zelf zijn eigenlijk ook helemaal weg. Therapeutisch zwemmen zou een optie kunnen zijn maar dat is nogal een gedoe (hier in de omgeving is daar geen mogelijkheid voor) en de dierenarts heet me ooit injecties met anabolen aangeraden. Voordat ik er toe overga wil ik eigenlijk graag wat meer info.
Laatst gewijzigd door Marie-Josée op 20 jun 2005 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wel bij een relatief jonge hond, Bram wordt 5 in augustus.
AfbeeldingAfbeelding
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Ik heb er ook al eens aan gedacht bij Raya.

Maar ik heb eigenlijk geen idee of haar dat kan helpen. Ze wordt 10 dit jaar en spieren heeft ze eigenlijk nooit echt gehad, ze heeft altijd last gehad van haar achterpoten (heupen, knieën; ze heeft ook artrose) en nu begint dit veel erger te worden. Zelfs een blokje rond wandelen wil ze eigenlijk niet meer.

Nu, ik vraag me af of ze minder last zou kunnen hebben van die achterpoten als ze meer bespierd zou zijn? Kan dit?

Ik vraag me eigenlijk ook af wat nadelen kunnen zijn van anabolen...
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
bram en thijs
Zeer actief

~Tine~ schreef:Ik heb er ook al eens aan gedacht bij Raya.

Maar ik heb eigenlijk geen idee of haar dat kan helpen. Ze wordt 10 dit jaar en spieren heeft ze eigenlijk nooit echt gehad, ze heeft altijd last gehad van haar achterpoten (heupen, knieën; ze heeft ook artrose) en nu begint dit veel erger te worden. Zelfs een blokje rond wandelen wil ze eigenlijk niet meer.

Nu, ik vraag me af of ze minder last zou kunnen hebben van die achterpoten als ze meer bespierd zou zijn? Kan dit?

Geef je haar als iets met glucosamine en visolie?
AfbeeldingAfbeelding
~Tine~
Zeer actief

bram en thijs schreef:

Ze krijgt Primeval artrose gelatinaat. Ik heb ook ooit glucosamine gegeven, maar daar zag ik weinig resultaat van. Met de Primeval is ze de laatste 2 jaar er echt op vooruit gegaan (voor zover dit mogelijk was) maar nu begint ze dus terug wat achteruit te gaan.
bram en thijs
Zeer actief

~Tine~ schreef:
bram en thijs schreef:

Ze krijgt Primeval artrose gelatinaat. Ik heb ook ooit glucosamine gegeven, maar daar zag ik weinig resultaat van. Met de Primeval is ze de laatste 2 jaar er echt op vooruit gegaan (voor zover dit mogelijk was) maar nu begint ze dus terug wat achteruit te gaan.
Ik wilde alleen maar weten of je dit al deed, het zou namelijk zo'n makkelijke oplossing zijn. Bram heeft er daadwerkelijk iets aan, hij loopt beter. Wél is hij overduidelijk "aan de middelen" en daarmee wat ronder of opgezetter dan Thijs. We merken geen karakterverandering. Bram loopt zelden aan de lijn en altijd in zijn eigen tempo, dit is voor hem het prettigst en verkleint de kans op blessures. De anabolen alleen zullen het niet doen, het moet een combinatie van verschillende dingen zijn is onze ervaring.
AfbeeldingAfbeelding
~Tine~
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Ik wilde alleen maar weten of je dit al deed, het zou namelijk zo'n makkelijke oplossing zijn. Bram heeft er daadwerkelijk iets aan, hij loopt beter. Wél is hij overduidelijk "aan de middelen" en daarmee wat ronder of opgezetter dan Thijs. We merken geen karakterverandering. Bram loopt zelden aan de lijn en altijd in zijn eigen tempo, dit is voor hem het prettigst en verkleint de kans op blessures. De anabolen alleen zullen het niet doen, het moet een combinatie van verschillende dingen zijn is onze ervaring.
Inderdaad, zo'n dingen kunnen heel makkelijk en snel kleine problemen oplossen. Dat heb ik dus ook geprobeert :wink: .

Ik heb inderdaad nog al gelezen dat de anabolen alleen niet echt iets zullen oplossen. Maar het is op dit moment zo dat Raya gewoon niet meer mee wil gaan wandelen. Ze zou weglopen als ze ziet dat ik de riem uithaal. En uiteindelijk neem ik haar dan ook minder mee, wat dan weer als effect heeft dat ze nog minder beweegt en zich zeker niet beter gaat voelen.
bram en thijs
Zeer actief

~Tine~ schreef:
bram en thijs schreef:
Inderdaad, zo'n dingen kunnen heel makkelijk en snel kleine problemen oplossen. Dat heb ik dus ook geprobeert :wink: .

Ik heb inderdaad nog al gelezen dat de anabolen alleen niet echt iets zullen oplossen. Maar het is op dit moment zo dat Raya gewoon niet meer mee wil gaan wandelen. Ze zou weglopen als ze ziet dat ik de riem uithaal. En uiteindelijk neem ik haar dan ook minder mee, wat dan weer als effect heeft dat ze nog minder beweegt en zich zeker niet beter gaat voelen.
Krijgt ze pijnbestrijdende middelen? Want Bram heeft een combinatie van glucosamine, visolie, vitamine C, Rymadil en eens per 6 maanden (meestal voor we met vakantie gaan) een shot anabolen. Verder is Bram onze barometer: als er regen op komst is gaat hij heel slecht lopen, we hebben nog niets kunnen vinden om dat een beetje te ondervangen.
AfbeeldingAfbeelding
~Tine~
Zeer actief

bram en thijs schreef: Krijgt ze pijnbestrijdende middelen? Want Bram heeft een combinatie van glucosamine, visolie, vitamine C, Rymadil en eens per 6 maanden (meestal voor we met vakantie gaan) een shot anabolen. Verder is Bram onze barometer: als er regen op komst is gaat hij heel slecht lopen, we hebben nog niets kunnen vinden om dat een beetje te ondervangen.
Nee, ze krijgt geen pijnstillers. Dit wou ik zo lang mogelijk uitstellen. Wel heb ik Rimadyl liggen voor als ik echt duidelijk zou merken dat ze pijn heeft. Hier thuis merk ik niet dat ze pijn heeft, ze kan nog vrij makkelijk rechtstaan en loopt ook wat rond op haar gemakje.
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Waarom niet gewoon pijnstillers? Want ook al krijgt de hond meer spieren, de pijn blijft. En als de hond (dmv pijnstilling) meer loopt bouwen de spieren zich weer op. En Primeval zou ik zeker blijven gebruiken.
bram en thijs
Zeer actief

Tulp schreef:Waarom niet gewoon pijnstillers? Want ook al krijgt de hond meer spieren, de pijn blijft. En als de hond (dmv pijnstilling) meer loopt bouwen de spieren zich weer op. En Primeval zou ik zeker blijven gebruiken.
Om eerlijk te zijn ben ik er vanuit gegaan dat die er al waren (een mens denkt weleens te snel naar eigen ervaringen). Ik zou daar eerst mee beginnen, praat er eens over met de dierenarts.
AfbeeldingAfbeelding
~Tine~
Zeer actief

Tulp schreef:Waarom niet gewoon pijnstillers? Want ook al krijgt de hond meer spieren, de pijn blijft. En als de hond (dmv pijnstilling) meer loopt bouwen de spieren zich weer op. En Primeval zou ik zeker blijven gebruiken.
Bij honden met HD is het toch al algemeen bekend dat de pijn zeker vermindert doordat er meer spieren zitten. Net omdat de spieren de gewrichten veel beter op zijn plaats houden.

Ik zou dus eerder een anabolenspuit geven om de spieren te versterken zodat ze de pijnstillers dan misschien niet meet nodig heeft, dan dat ik eerst met pijnstillers begin. Of is dit zo'n verkeerde reactie :19: .
bram en thijs
Zeer actief

~Tine~ schreef:Ik zou dus eerder een anabolenspuit geven om de spieren te versterken zodat ze de pijnstillers dan misschien niet meet nodig heeft, dan dat ik eerst met pijnstillers begin. Of is dit zo'n verkeerde reactie :19: .
Ik denk dat je hier de kennis en kunde van een dierenarts voor nodig hebt. Voor mijn gevoel is pijnbestrijding minder ingrijpend dan anabolen maar een dierenarts kan dat onderbouwen (of juist niet). Wij hebben niet meer zoveel te kiezen of te willen, Bram krijgt het allemaal al, als ik echter in jouw schoenen zou staan zou ik mijn beslissing meer onderbouwd willen zien.
AfbeeldingAfbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik moet zeggen dat ik dit topic met grote interesse volg. Want onze ouwe man gaat ook steeds slechter lopen door de arthrose. Hij krijgt al glucosaminecomplex, visolie en Rimadyl maar heeft ondanks dat alles toch momenten dat het om te huilen is zo slecht als hij loopt. De rondjes worden ook steeds korter voor hem en zijn wil om langer te lopen minder.
Maar wat is het nut van anabole steroïden? (meen spieropbouw) Heeft het dus nut voor een hond als Tagor en zo ja, hoe lang kan je het blijven geven?
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Bruno heeft geen HD en alle andere middelen zijn al in gebruik dus vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft en of het werkt.
bram en thijs
Zeer actief

Branka schreef:Ik moet zeggen dat ik dit topic met grote interesse volg. Want onze ouwe man gaat ook steeds slechter lopen door de arthrose. Hij krijgt al glucosaminecomplex, visolie en Rimadyl maar heeft ondanks dat alles toch momenten dat het om te huilen is zo slecht als hij loopt. De rondjes worden ook steeds korter voor hem en zijn wil om langer te lopen minder.
Maar wat is het nut van anabole steroïden? (meen spieropbouw) Heeft het dus nut voor een hond als Tagor en zo ja, hoe lang kan je het blijven geven?
Het helpt, laat ik het zo zeggen. Het geeft Bram net een tikje meer kracht. Maar verwacht er geen wonderen van. Er is regen of vochtig weer op komst dus vanmorgen zakte hij al een keer of drie door zijn poot, dan helpt een shot anabolen echt niet meer. Maar door de bank genomen is hij wat sterker en kan net wat meer hebben.
AfbeeldingAfbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Ik denk dat er geen wondermiddelen bestaan. Maar als een hond nog wel de wil om lekker te leven heeft, maar het lijf laat hem in de steek dan wil je toch kijken of er hulpmiddelen zijn die het dragelijk maken.
Voorlopig hoop ik dat hij het toch nog even aankan met wat hij nu al krijgt. Maar mocht hij dus nog wat achteruit gaan, dan kan dit dus ook in overleg met de d.a. als optie worden bekeken.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Mijn oude hond heeft het gehad toen ze een jaar of 13 was. Alles ging ineens zo erg achteruit qua bespiering (had geen hd maar wel atrose in haar rug/heupen op latere leeftijd) dat we het geprobeerd hebben en ze heeft toen 3 keer een injectie daarmee gehad. Ik had er veel twijfels over omdat het toch best wel troep is maar ik had zoiets van tsja, als zo'n oude hond er van opknapt is het het proberen waard, het is niet zo dat het om een jonge hond gaat die op latere leeftijd last zou kunnen krijgen van het feit dat ze dat ooit ingespoten heeft gekregen. Helaas gaf het heel weinig resultaat zodat we er na die derde injectie weer mee gestopt zijn. Ze stond toen al 2 jaar op metacam en die dosis is toen iets verhoogt en daar op deed ze het prima. De laatste jaren (ze is ruim 15 geworden) hebben we haar op Rimadyl gezet omdat dat minder belastend is voor de maag en omdat je er ook wat meer mee mag overdoseren. Heb nooit bijwerkingen gehad en onze hond is er vrolijk en vooral pijnloos oud mee geworden :ok:
Laatst gewijzigd door *Linda* op 20 jun 2005 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Bruno heeft geen HD en alle andere middelen zijn al in gebruik dus vandaar mijn vraag of iemand er ervaring mee heeft en of het werkt.
Dan zou ik het overwegen.
AfbeeldingAfbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Ik heb allebei mijn oude honden op de anabolen gehad. Het is geen wondermiddel, die spieren zitten er niet ineens op daags na de injectie, je moet ervoor trainen. Bij mijn honden merkte ik dat ze meer wilden doen, waardoor je ook meer gaat doen waardoor er spieren worden opgebouwd. Als het werkt kan je je hond 1 keer in de 6 weken een injectie laten geven.
Sheila hebben we voor de vakantie in de bergen anabolen laten geven en die heeft behoorlijk in de bergen gehobbeld met haar 15 jaar, zomaar een wandeling van een uur en harder willen lopen dan ik kon. :eek:
http://www1.fidin.nl/index.cfm?object=r ... ductid=285
op deze website vind je de informatie over boldane 1 van de anabolen die te krijgen zijn (fidin is een samenwerkingsverband van verschillende farmaceutische fabrikanten er staan alleen producten van die farmaceuten in)
weg gehaald zit een virus in
Marie-Josée
Erelid

Sjiel schreef:Ik heb allebei mijn oude honden op de anabolen gehad. Het is geen wondermiddel, die spieren zitten er niet ineens op daags na de injectie, je moet ervoor trainen. Bij mijn honden merkte ik dat ze meer wilden doen, waardoor je ook meer gaat doen waardoor er spieren worden opgebouwd. Als het werkt kan je je hond 1 keer in de 6 weken een injectie laten geven.
Sheila hebben we voor de vakantie in de bergen anabolen laten geven en die heeft behoorlijk in de bergen gehobbeld met haar 15 jaar, zomaar een wandeling van een uur en harder willen lopen dan ik kon. :eek:
http://www1.fidin.nl/index.cfm?object=r ... ductid=285
op deze website vind je de informatie over boldane 1 van de anabolen die te krijgen zijn (fidin is een samenwerkingsverband van verschillende farmaceutische fabrikanten er staan alleen producten van die farmaceuten in)
Bedankt voor de info en de link :ok: en nee, ik verwacht geen wondermiddel maar hoop wel op een doorbreken van het proces; slechte spierconditie dus minder kracht, overbelasting van de voorhand plus minder kunnen lopen= slechtere conditie.Hij wil dolgraag maar kan gewoon niet meer zo goed.Als zijn spieren ook maar iets sterker kunnen worden door de combi anabolen/meer bewegen dan is dat al de moeite waard.Hij is nu gewoon een beetje uit model zeg maar door die enorm geslonken spieren. Als hij ligt zitten er gewoon kuilen op de plaats waar ooit spieren zaten.Als hij hard loopt moeten de voorpoten het achterlijf meetrekken, ziet er heel zielig uit :roll:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Anabolen kunnen wel een wondermiddel zijn, het ligt eraan welke doseringen, je kan gaan stapelen de eerste 4 weken en dan om de 2 a 3 weken, maar dan ligt het eraan welk middel, Boldenone is gewoon te licht en te kort werkend, dan is een lang werkend steroid veel gunstiger zoals Laurabolin, Finaject kan ook alleen wordt dat niet meer gemaakt dacht ik.
En de meeste dierenartsen weten geen ene fluit van hoe steroiden werken en wat ze nu echt doen, want de indianenverhalen omtrend anabolica zijn allemaal zwaar overtrokken.
Marie-Josée
Erelid

Angel-eyes schreef:Anabolen kunnen wel een wondermiddel zijn, het ligt eraan welke doseringen, je kan gaan stapelen de eerste 4 weken en dan om de 2 a 3 weken, maar dan ligt het eraan welk middel, Boldenone is gewoon te licht en te kort werkend, dan is een lang werkend steroid veel gunstiger zoals Laurabolin, Finaject kan ook alleen wordt dat niet meer gemaakt dacht ik.
En de meeste dierenartsen weten geen ene fluit van hoe steroiden werken en wat ze nu echt doen, want de indianenverhalen omtrend anabolica zijn allemaal zwaar overtrokken.
Thanks, nu weet ik weer iets meer, nu nog hopen dat mijn da er wel een fluit van weet :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Marie-Josée schreef:
Angel-eyes schreef:Anabolen kunnen wel een wondermiddel zijn, het ligt eraan welke doseringen, je kan gaan stapelen de eerste 4 weken en dan om de 2 a 3 weken, maar dan ligt het eraan welk middel, Boldenone is gewoon te licht en te kort werkend, dan is een lang werkend steroid veel gunstiger zoals Laurabolin, Finaject kan ook alleen wordt dat niet meer gemaakt dacht ik.
Thanks, nu weet ik weer iets meer, nu nog hopen dat mijn da er wel een fluit van weet :mrgreen:

Ja idd, ik bedoel niet dat de dierenartsen die het geven er niets over weten, maar veel da's zijn heel sceptisch zeg maar, die geven het liever niet.
Marie-Josée
Erelid

Angel-eyes schreef:
Marie-Josée schreef:

Ja idd, ik bedoel niet dat de dierenartsen die het geven er niets over weten, maar veel da's zijn heel sceptisch zeg maar, die geven het liever niet.
Die van ons is zelf al eens over begonnen dus dat zit denk ik wel goed.
Ik wil zelf echter ook een beetje op de hoogte zijn voordat ik eraan begin.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Onze oude dino kreeg om de 6 weken een anabole spuit, na een half jaar kreeg ze ze om de 4 weken ,maar na 3/4 jaar hielp dat ook niet meer helaas.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

ons oudje krijgt 1x per 12 weken een anabole spuit. Wij merken dat het echt een op pepper is voor haar
Marie-Josée
Erelid

In overleg met twee dierenartsen die Bruno allebei erg goed kennen heeft hij vandaag een inectie gehad. Nu maar hopen dat hij met behulp hiervan en met aangepaste beweging zijn stakerige achterpoten weer wat meer kracht kan geven.
Er is geen afspraak gemaakt voor een herhaling, we kijken eerst hoever hij hiermee komt. Ik hou jullie op de hoogte.
Bedankt voor het meedenken :ok:
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Angel-eyes schreef:Ja idd, ik bedoel niet dat de dierenartsen die het geven er niets over weten, maar veel da's zijn heel sceptisch zeg maar, die geven het liever niet.
Volgens mij is laurabolin ook geregistreerd voor katten met chronisch nierfalen. Onze kat gaat daarom ook binnenkort aan de anabolen.
Ik zou het niet geven als een eigenaar dat in plaats van training wil gebruiken.
weg gehaald zit een virus in
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”