Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
'Recepten' voor in de vakantie
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
'Recepten' voor in de vakantie
Binnenkort ga ik op vakantie. Dan gaat een zak brokken mee, maar ik wil hem ook graag vers geven. Normaal krijgt hij vier dagen in de week Duck, maar dat ga ik niet meenemen en ik kan het daar ook niet kopen.
Welk 'mensen-eten' kan ik hem geven? Ik geef hem regelmatig vers (rauw) rundvlees en vis, maar moet ik daar dan groente bij doen? Zo ja, welke groente en moet ik dat koken? Rauwe wortels eet hij bijvoorbeeld niet. En moet hij ook granen hebben? Brood? Qua fruit lust hij appel, dus dat kan ik erbij geven.
Kip durf ik tot nu toe niet rauw aan vanwege salmonella. Maar kunnen honden daar wel iets van krijgen of is dat een 'mensen-ding'?
Welk 'mensen-eten' kan ik hem geven? Ik geef hem regelmatig vers (rauw) rundvlees en vis, maar moet ik daar dan groente bij doen? Zo ja, welke groente en moet ik dat koken? Rauwe wortels eet hij bijvoorbeeld niet. En moet hij ook granen hebben? Brood? Qua fruit lust hij appel, dus dat kan ik erbij geven.
Kip durf ik tot nu toe niet rauw aan vanwege salmonella. Maar kunnen honden daar wel iets van krijgen of is dat een 'mensen-ding'?

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
-
bianca83
- Zeer actief
Re: 'Recepten' voor in de vakantie
Kip durf ik tot nu toe niet rauw aan vanwege salmonella. Maar kunnen honden daar wel iets van krijgen of is dat een 'mensen-ding'?[/quote]
Je kunt gewoon kip geven hoor daar krijgt hij echt geen salmonella van, maar dan idd wel rauw geven niet gekookt/ gebakken.
Brood hoeft niet hoor, een klein stukje mag maar is niet nodig.
Je kunt gewoon kip geven hoor daar krijgt hij echt geen salmonella van, maar dan idd wel rauw geven niet gekookt/ gebakken.
Brood hoeft niet hoor, een klein stukje mag maar is niet nodig.

-
plenty
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee, Vlieland, da's veel kleiner dan Terschelling. En we zitten in een hotel. Ik kan dus wel vlees kopen en dat geven, maar versvlees uit de vriezer is direct ontdooid. En als het dan zo warm is als dit weekend.....Moos schreef:Ik dacht dat op Terschelling, (daar gaan jullie toch heen?) in de supermarkt wel Rodi te krijgen was. Dacht ik ergens eerder gehoord te hebben hoor, en veel supermarkten hebben inderdaad Rodi.
Dan kan je hem dat gewoon geven, en als ze de complete versie niet hebben, geef je hem Rodi lamshart bijv.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Je kunt gewoon kip geven hoor daar krijgt hij echt geen salmonella van, maar dan idd wel rauw geven niet gekookt/ gebakken.bianca83 schreef:Kip durf ik tot nu toe niet rauw aan vanwege salmonella. Maar kunnen honden daar wel iets van krijgen of is dat een 'mensen-ding'?
Brood hoeft niet hoor, een klein stukje mag maar is niet nodig.[/quote]
Okay, kip dus wel. Da's makkelijk en niet zo duur.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Oh, oke, ja dan wordt het met de Rodi wat lastig.Zoek stok! schreef:Nee, Vlieland, da's veel kleiner dan Terschelling. En we zitten in een hotel. Ik kan dus wel vlees kopen en dat geven, maar versvlees uit de vriezer is direct ontdooid. En als het dan zo warm is als dit weekend.....Moos schreef:Ik dacht dat op Terschelling, (daar gaan jullie toch heen?) in de supermarkt wel Rodi te krijgen was. Dacht ik ergens eerder gehoord te hebben hoor, en veel supermarkten hebben inderdaad Rodi.
Dan kan je hem dat gewoon geven, en als ze de complete versie niet hebben, geef je hem Rodi lamshart bijv.
Kip kan inderdaad prima. Het enige waar je echt voor op moet passen is varkensvlees. Dat kan een heel gevaarlijk virus (met een hele moeilijke naam, waarvan ik geen zin heb om die op te zoeken
Dus rauw varkensvlees is echt uit den boze.

-
Marion.
Meisje, meisje, meisje. Wat maak je je toch druk.
Ik zou niet gaan fröbelen met "receptjes" als je dat thuis ook niet doet. Als je vers wilt geven, ga je naar de dierenwinkel die vast op Vlieland ook wel is. Desnoods fiets je daar elke dag even naar toe. En als je dat niet wilt dan geef je hem gewoon een week brokken. Precies om deze reden moest je hond namelijk aan de brok, toch?
Geen brood of dergelijke rotzooi, daar heeft je hond niets aan. Mag je hond lekker kluiven op een bloederig bot op het smetteloos witte hoeslaken van het hotel? Dan koop je ossestaart of kip. Voor de leuk. Doe voor de rest maar gewoon brok of compleet vers voer.
Ik zou niet gaan fröbelen met "receptjes" als je dat thuis ook niet doet. Als je vers wilt geven, ga je naar de dierenwinkel die vast op Vlieland ook wel is. Desnoods fiets je daar elke dag even naar toe. En als je dat niet wilt dan geef je hem gewoon een week brokken. Precies om deze reden moest je hond namelijk aan de brok, toch?
Geen brood of dergelijke rotzooi, daar heeft je hond niets aan. Mag je hond lekker kluiven op een bloederig bot op het smetteloos witte hoeslaken van het hotel? Dan koop je ossestaart of kip. Voor de leuk. Doe voor de rest maar gewoon brok of compleet vers voer.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik denk dat Marion het grappig bedoelde hoor.Zoek stok! schreef:Doe me 1 lol Marion en houd op met die opmerkingen. Ik geloof dat dit forum onder andere bedoeld is om vragen te stellen. Als je je stoort aan mijn vragen, waarom klik je er dan op.Marion. schreef:Meisje, meisje, meisje. Wat maak je je toch druk.
Ik dacht eerst ook dat je heel ver weg op vakantie ging.
Groetjes, Marianne.

-
Marion.
Nee, ik hou niet op met die opmerkingen! Dit forum is ook bedoeld om antwoorden te geven, namelijk.Zoek stok! schreef:Doe me 1 lol Marion en houd op met die opmerkingen. Ik geloof dat dit forum onder andere bedoeld is om vragen te stellen. Als je je stoort aan mijn vragen, waarom klik je er dan op.Marion. schreef:Meisje, meisje, meisje. Wat maak je je toch druk.
En jouw perfectionistische gedrag doet Bram geen goed, en daarom zeg ik er wat van. Omdat het welzijn van Bram voor mij voorop staat. Wat jij doet en denkt en wilt kan me geen bal schelen. Wèl dat Bram opgroeit als een mooi ongecompliceerd hondje. Dat kan me wèl schelen, nl.
-
Marion.
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Marion.
Lach maar. De rest van m'n berichtje heeft ze niet eens gelezen, terwijl ik die heel serieus neergetikt hadM@ri@nne schreef:Nou dan moest ik toch een beetje er om lachen.
Marion. schreef:Ik zou niet gaan fröbelen met "receptjes" als je dat thuis ook niet doet. Als je vers wilt geven, ga je naar de dierenwinkel die vast op Vlieland ook wel is. Desnoods fiets je daar elke dag even naar toe. En als je dat niet wilt dan geef je hem gewoon een week brokken. Precies om deze reden moest je hond namelijk aan de brok, toch?
- Zoek stok!
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Sorry maar ik denk dat hier de warmte ook opspeelt.Zoek stok! schreef:Weet je Marion. Ik ga een nieuwe regel voor mezelf instellen: niet meer reageren op jouw negatieve opmerkingen. Je doet je best dus maar. Dag hoor, veel plezier verder
Ze heeft je best wel goede tips gegeven hoor.
Groetjes, Marianne.

-
Marion.
Dag hoor. Het ga je goedZoek stok! schreef:Weet je Marion. Ik ga een nieuwe regel voor mezelf instellen: niet meer reageren op jouw negatieve opmerkingen. Je doet je best dus maar. Dag hoor, veel plezier verder
Eén tip. Stel geen vragen waarop je een ander antwoord kunt krijgen dan je graag wilt. Anders krijg je zo'n muisarm van dat dag-zwaaien.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar een vriezer hebben ze wel in het hotel
je koopt een voorraadje Duck..doe dat in een koelbox of meerdere [hangt af hoe lang je gaat
] met vrieselementen en je hondje kan de hele vakantie Duck eten
[blijft best lang bevroren voor onderweg!]
of anders heeft de supermarkt daar wel Smuldier..even bellen naar plaatselijke supermarkt of dierenwinkel
en anders ja..gewoon brokken!
fijne vakantie.

je koopt een voorraadje Duck..doe dat in een koelbox of meerdere [hangt af hoe lang je gaat
of anders heeft de supermarkt daar wel Smuldier..even bellen naar plaatselijke supermarkt of dierenwinkel
en anders ja..gewoon brokken!
fijne vakantie.

-
plenty
- Zeer actief
-
MarijeJoanne
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Opties wat betreft de KVV zijn al gegeven.Zoek stok! schreef:Binnenkort ga ik op vakantie. Dan gaat een zak brokken mee, maar ik wil hem ook graag vers geven. Normaal krijgt hij vier dagen in de week Duck, maar dat ga ik niet meenemen en ik kan het daar ook niet kopen.
Maar je zou ook een weekje kunnen samenstellen.
Je hoeft dan niet zo precies op alles te letten, beter is natuurlijk van wel, maar van dat weekje iets minder volledig krijgt hij weinig hoor, als het daarna maar wel weer gebalanceerd is.
Kent hij al botten? Kippenbotten? Runderbotten?
Dan kun je best veel in de supermarkt vinden hoor (kip met bot, ribbetjes, ander rundvlees met bot eraan).
Is hij geen botten gewend, dan ook (denk aan kipfilet en rundergehakt, lap rundvlees zonder bot), ik zou dan alleen wel wat ter vervanging van die botten geven.
Denk aan een eitje met schil, eet hij de schil niet op, dan voor de tijd (thuis nog dus) de eierschillen tot poeder vermalen en dat over het eten heen doen.
Beetje spiervlees, beetje orgaanvlees (hart, kippenlevertjes of nieren bijv) met een bot (na de maaltijd als het een kaal bot is, kip met bot ed dus vlees met bot eraan vast als maaltijd).
Misschien een pensdagje? Als er dus KVV in de supermarkt te verkrijgen is, kun je daar ook vaak pens van een KVV merk krijgen.
Een visdagje? Bekijk even welke vis je meteen kan voeren en welke niet, sommige moeten eerst een tijdje ingevroren zijn voordat je het kan geven (welke je dus maar beter kan overslaan dus, aangezien je die mogelijkheid niet hebt dan) en sommige meteen.
Een eitje, wat yoghurt, huttenkase, visolie.
Groenten kun je wel weglaten, want daar heb je waarschijnlijk ook niet de mogelijkheid toe (of een beetje gekookte groente geven van je eigen eten, onder de noemer tafelrestjes) aangezien je die rauw moet geven, maar wel fijn gemalen.
Zoek even op welke groenten je wel en niet kan geven, niet elke groente en in elke combinatie is goed, sperciboontjes moet altijd even de kook er over.
Honden zijn niet gevoelig voor salmonella als mensen, daar hoef je je dus niet druk over te maken.
Geen varkensvlees geven ivm de ziekte van Aujeszky.
Info over botten kun je lezen op sites die over BARFen gaan of in het bottendocument wat als sticky bij het forumonderdeel voeding staat.
Begin niet pas met botten als je daar al op vakantie bent, maar thuis al, aangezien je dan de mogelijkheid hebt om het bot in te knippen en kapot te slaan (kip is een zacht bot, kun je makkelijk inknippen en kapot slaan, kippennekjes worden aangeraden om mee te beginnen).
Geen granen, niet of zo min mogelijk is beter dan als wel.
Neem aan dat je niet over een week op vakantie gaat?
Probeer dan eerst thuis eens het een en ander uit, zodat je niet op vakantie voor verrassingen komt te staan (bijv flinke diarree).
Zeker als je botten wilt voeren.
En lees je even een beetje in over het BARF-gebeuren, over de percentages, de botten, de groenten, de do's en dont's.
Hoelang ga je op vakantie?
Voor de eerste dagen zou je thuis al wat kunnen invriezen, goed verpakken en meenemen in een koelbox.
Dit is even heel beknopt, voor het overige kun je beter op een site speciaal hiervoor kijken (bijv www.barfplaats.nl ).
Mijn honden gaan ook mee op vakantie, neem zoveel mogelijk mee vanuit huis, KVV en voor zelf samenstellen.
Eerst goed invriezen, daarna goed verpakken en dan in een koelkastje/koelbox met koelelementen.
De rest haal ik daar in de supermarkt ed.
Brok ga ik iig niet geven, dat krijgen ze thuis niet en daar ook niet.
Thuis is vooral zelf samenstellen, en af en toe KVV.
Daar neem ik voor de eerste dag iig KVV mee, en voor daarna zelf samen stellen. Misschien als daar ook KVV in de supermarkt te verkrijgen is, een extra dagje KVV.
Net iets makkelijker, alleen geen scheur en trek werk voor de hondjes jammer genoeg.
Succes, en als je nog vragen hebt, stel ze alsjeblieft!
Vragen is niet dom, antwoorden kunnen dat soms wel zijn.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Wat ik zo lees krijgt het hondje wel al brokken en dan zou ik zeker in een vakantie niet gaan experimenteren met ander voer..diaree en andere ongemakken liggen dan echt wel op de loer.
vaak geeft een vakantie ook wat meer stress bij een hond..uit zijn omgeving,reizen enz.
BARFen moet je niet even tussendoor willen doen.
en voor BARFers [en andere geintresseerden
]staan hier wat leuke verhaaltjes voor vakantie+barf http://www.barf-natuurlijk.nl/forum/php ... .php?t=252
komen nog wel wat verhalen bij
vaak geeft een vakantie ook wat meer stress bij een hond..uit zijn omgeving,reizen enz.
en voor BARFers [en andere geintresseerden
komen nog wel wat verhalen bij
Laatst gewijzigd door ien op 18 jun 2005 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Marion.
Ien, je moet gewoon even je waffel houden. Om dit soort van adviezen zit ze niet verlegen. Daarom moet ik ook al stil zijnien schreef:Wat ik zo lees krijgt het hondje wel al brokken en dan zou ik zeker in een vakantie niet gaan experimenteren met ander voer..diaree en andere ongemakken liggen dan echt wel op de loer.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Marion. schreef:[Ien, je moet gewoon even je waffel houden. Om dit soort van adviezen zit ze niet verlegen. Daarom moet ik ook al stil zijn
je hebt eigenlijk wel gelijk..
maar ik doe dat niet
Laatst gewijzigd door ien op 18 jun 2005 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.

-
MarijeJoanne
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sorry, heb niks tegen jou ofzo (ken je geheel niet, dus waarom zou ik ook, ook de TS ken ik niet), maar het lijkt nu toch wel of je de boel een beetje aan het opstoken bent.Marion. schreef:Ien, je moet gewoon even je waffel houden. Om dit soort van adviezen zit ze niet verlegen. Daarom moet ik ook al stil zijnien schreef:Wat ik zo lees krijgt het hondje wel al brokken en dan zou ik zeker in een vakantie niet gaan experimenteren met ander voer..diaree en andere ongemakken liggen dan echt wel op de loer.
Verder ga ik met Ien mee, niet experimenteren op vakantie, dat zei ik ook al in mijn reactie.
Wil je naast brok toch vers geven (en dan dus niet KVV, al zijn er vast wel mogelijkheden toe), begin er dan alvast thuis mee (net als andersom, normaal vers, op vakantie brok, begin voor je vakantie er al mee ivm mogelijke diarree en andere narigheden omdat de hond het niet gewend is).
En lees je alsjeblieft een beetje in.
-
Marion.
Hallooooo. Wat of wie ben ik aan het opstoken? Kijk gewoon even naar mijn eerste berichtje.MarijeJoanne schreef:Sorry, heb niks tegen jou ofzo (ken je geheel niet, dus waarom zou ik ook, ook de TS ken ik niet), maar het lijkt nu toch wel of je de boel een beetje aan het opstoken bent.
Verder ga ik met Ien mee, niet experimenteren op vakantie, dat zei ik ook al in mijn reactie.
(shit, ik mocht hier van hare majesteit niet meer reageren, doe ik het toch!)
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Als je de mensen van het hotel lief aankijkt, mag het misschien in hun vriezer.Zoek stok! schreef: Nee, Vlieland, da's veel kleiner dan Terschelling. En we zitten in een hotel. Ik kan dus wel vlees kopen en dat geven, maar versvlees uit de vriezer is direct ontdooid. En als het dan zo warm is als dit weekend.....
Ahum. Ik zie ineens hele taferelen, toch maar niet.
Een week brokken geven en eens een half kuipje uit de supermarkt erdoor voor de leuk of een rauw eitje. Blikje zalm vindt hij ook smullen denk ik en misschien kan je bij een slager eens wat hart of pens krijgen en gelijk bij thuiskomst voeren. Zoiets zou ik denkelijk doen.
Ligt ook aan je hondje. De mijne heeft een maag-darmstelsel van beton, maar als hij gevoelig is zou ik hem alleen zijn brokken geven als maaltijd.
Anne
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Voor een paar dagen vakantie kan eigenlijk niet veel mis gaan.
Ik heb toen we een weekje naar de Ardennen gingen "nature diet" meegenomen (het was voor haar ook vakantie
) voor Ameno en brokken van Cavom
Ging prima, en anders geef je gewoon een hele vakantie brokjes.
Is voor jou geen moeite en voor je hond ook niet.
Fijne vakantie
Ik heb toen we een weekje naar de Ardennen gingen "nature diet" meegenomen (het was voor haar ook vakantie
Ging prima, en anders geef je gewoon een hele vakantie brokjes.
Is voor jou geen moeite en voor je hond ook niet.
Fijne vakantie
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Foei Marion op je poefMarion. schreef:Hallooooo. Wat of wie ben ik aan het opstoken? Kijk gewoon even naar mijn eerste berichtje.MarijeJoanne schreef:Sorry, heb niks tegen jou ofzo (ken je geheel niet, dus waarom zou ik ook, ook de TS ken ik niet), maar het lijkt nu toch wel of je de boel een beetje aan het opstoken bent.
(shit, ik mocht hier van hare majesteit niet meer reageren, doe ik het toch!)
loop je volgend jaar zeker de lintjes regen van de majesteit mis.