Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gecastereerde reu
Moderator: moderatorteam
- lihramj
- Vaste gebruiker
gecastereerde reu
Ik heb mijn reutje voor een viertien dagen terug laten castreren. Omdat ik ook nog een teefje heb zijn zusje. Die hij nog al beschermt. Bij andere reutjes gaat hij er de hele tijd tussen lopen en zijn "teef" beschermen. Dit doet hij nu dus nog steeds. Ik weet dat dit nog even duurdt . Maar hoe lang duurde het bij jullie?
Ik denk namelijk dat hij bij zijn zusje dit blijft doen!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- lihramj
- Vaste gebruiker
Dan denk ik dat mijn reu dit ook blijft doen. Hij is zo op zijn 'teefje' En dit doet hij al vanaf het begin. Op zich best vervelend want mijn honden lopen altijd los.
Mijn reutje gaat namelijk altijd over andere reutjes heen hangen. En dan haren recht over eind en grommen. Hij doet niks als de andere reu geen tegen woord geeft.
Mijn reutje gaat namelijk altijd over andere reutjes heen hangen. En dan haren recht over eind en grommen. Hij doet niks als de andere reu geen tegen woord geeft.
- Mol
- Zeer actief
dus conclussie je heb je hond laten castreren voor jan lul voor niks zijn noten er afgehaald voor iets wat hij nooit afleerd omdat dit bij het gedrag van roedel bescherming hoort , arm reutje, je noten kwijt voor normaal gedrag vertonen.lihramj schreef:Dan denk ik dat mijn reu dit ook blijft doen. Hij is zo op zijn 'teefje' En dit doet hij al vanaf het begin. Op zich best vervelend want mijn honden lopen altijd los.
mol

-
- Zeer actief
Re: gecastereerde reu
lihramj schreef:Ik heb mijn reutje voor een viertien dagen terug laten castreren. Omdat ik ook nog een teefje heb zijn zusje. Die hij nog al beschermt. Bij andere reutjes gaat hij er de hele tijd tussen lopen en zijn "teef" beschermen. Dit doet hij nu dus nog steeds. Ik weet dat dit nog even duurdt . Maar hoe lang duurde het bij jullie?
Een hond zijn kloten eraf halen omdat ie zijn teefje beschermt?????

1 TIP......denk voortaan van te voren wat meer als het gaat om een domme ingreep bij je hondje.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
Kwestie dus van of je honden bij je roepen of aanlijnen.lihramj schreef:Dan denk ik dat mijn reu dit ook blijft doen. Hij is zo op zijn 'teefje' En dit doet hij al vanaf het begin. Op zich best vervelend want mijn honden lopen altijd los.
Groetjes, Marianne.

- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
castratie bij een reu maakt hem echt niet minder beschermend.
je hebt zijn zus ook nog en als eigenaar van een reu ben je ook verantwoordelijk voor eventuele nakomelingen. Dus daar heb je goed aan gedaan .maar je had net zo goed het teefje kunnen laten helpen.
Er zijn meer mediche problemen bij een niet gestrelizeerde teef dan bij een intacte reu. baarmoederonsteking , borstkanker , schijnzwanger ect..
Het enigste eventuele voordeel bij gedrag is dat de andere reutjes
jou reu als een teefje gaan reuken dus ze gaan zich anders gedragen
wat soms minder gevechten geeft.
Martine
je hebt zijn zus ook nog en als eigenaar van een reu ben je ook verantwoordelijk voor eventuele nakomelingen. Dus daar heb je goed aan gedaan .maar je had net zo goed het teefje kunnen laten helpen.
Er zijn meer mediche problemen bij een niet gestrelizeerde teef dan bij een intacte reu. baarmoederonsteking , borstkanker , schijnzwanger ect..
Het enigste eventuele voordeel bij gedrag is dat de andere reutjes
jou reu als een teefje gaan reuken dus ze gaan zich anders gedragen
wat soms minder gevechten geeft.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
- dropje
- Vaste gebruiker
onze reu was ook erg fel rond de loopsheid van ons teefje.
na zijn castratie is hij rustig en niet fel meer rond haar loopsheid.
hij is verder niet veranderd in zijn gedrag.
ik vind wel dat er erg negatief over castratie wordt gedacht hier.
Het kan soms echt de oplossing zijn.
en dat je hond compleet veranderd vind ik ook onzin.
- Zoie
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
dropje schreef:onze reu was ook erg fel rond de loopsheid van ons teefje.

mol

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jij vindt dat onzin? Maargoed, waar let jij dan op?dropje schreef:onze reu was ook erg fel rond de loopsheid van ons teefje.
Het kan nl geen onzin zijn aangezien andere honden je reu als een teef gaan behandelen en hij geen hormonen meer heeft en dus op een heel andere manier in het leven komt te staan.
Dat kan je wel allemaal onbelangrijk vinden en negeren en dan zeggen dat het weinig verschil maakt maar dan zou er dus ook geen reden zijn om het te doen nietwaar?
Wie laat nu zijn reu castreren als er geen verschil is tussen een gecastreerde reu en een ongecastreerde reu?

Mijn vorige hond kon geen gecastreerde reuen verdragen en vocht ze de tent uit. Diezelfde honden waren als reu haar beste maatjes.
Voor honden maakt het dus wel degelijk een enorm verschil

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik denk zeker dat het een enorm verschil maakt, die hormonen hebben ze tenslotte niet voor niets.En inderdaad, anders hoefde je het ook niet te laten doen. Het is dan ook een hele ingreep waarbij je de voors en tegens heel goed moet afwegen.Ik heb het laten doen omdat Tomas gewoon hopeloos slecht in z'n vel zat maar ik heb geen idee wat de uitwerking op de lange termijn zal zijn. Van knokpartijen met teven heb ik nooit iets gemerkt, ook bij Bruno niet, dat ze af en toe als teef behandeld worden wel maar dat lijken ze zelf niet hinderlijk te vinden.Maar het kan bij Tomas als hij ouder wordt best anders uitpakken als bij Bruno.
Overigens heb ik een geweldige dierenarts die beslist niet meegaat in castreren uit gemakzucht
Toch wordt er over het castreren van teven in het algemeen (dus niet hier op dit forum in het bijzonder) minder moeilijk gedaan terwijl er genoeg mensen zijn die dit laten doen vanwege een paar druppeltjes bloed.
Ik heb een tijd geleden internet afgezocht naar het belang van testosteron bij een reu omdat ik ook wilde weten wat castratie met de gezondheid doet maar daar heb ik eigenlijk nauwelijks een bevredigend antwoord op gevonden een ook mijn da kon daar weinig over zeggen.
Overigens heb ik een geweldige dierenarts die beslist niet meegaat in castreren uit gemakzucht

Toch wordt er over het castreren van teven in het algemeen (dus niet hier op dit forum in het bijzonder) minder moeilijk gedaan terwijl er genoeg mensen zijn die dit laten doen vanwege een paar druppeltjes bloed.
Ik heb een tijd geleden internet afgezocht naar het belang van testosteron bij een reu omdat ik ook wilde weten wat castratie met de gezondheid doet maar daar heb ik eigenlijk nauwelijks een bevredigend antwoord op gevonden een ook mijn da kon daar weinig over zeggen.
-
- Zeer actief
Wat ik uit mezelf kan bedenken is het volgende. Een reu zal ongecastreerd een lichaam houden dat op scherp staat. Een ongecastreerde reu zal beweeglijker zijn en vrijwel altijd zoveel kunnen eten als hij wil zonder dik te worden.Marie-Josée schreef:
Een gecastreerde reu wordt hoe dan ook minder bespierd en voller, hij heeft immers een stuk tragere stofwisseling.
Daar staat dan tegenover dat een gecastreerde reu meer rust zal hebben en minder van zijn lichaam vraagt wat betreft afmatting en stress.
In mijn ogen zal de uiteindelijke gezondheid van de hond erg afhangen van hoe je hem na de castratie behandeld. Hou je hem actief, slank en gezond dan zal hij ook gewoon oud worden en lekker actief blijven. Laat je hem vervetten en verklitten dan zal hij op een wat naardere manier oud worden en waarschijnlijk ook minder gezond blijven

- dropje
- Vaste gebruiker
MARC_S schreef:Jij vindt dat onzin? Maargoed, waar let jij dan op?dropje schreef:onze reu was ook erg fel rond de loopsheid van ons teefje.
Het kan nl geen onzin zijn aangezien andere honden je reu als een teef gaan behandelen en hij geen hormonen meer heeft en dus op een heel andere manier in het leven komt te staan.
Dat kan je wel allemaal onbelangrijk vinden en negeren en dan zeggen dat het weinig verschil maakt maar dan zou er dus ook geen reden zijn om het te doen nietwaar?
Wie laat nu zijn reu castreren als er geen verschil is tussen een gecastreerde reu en een ongecastreerde reu?![]()
Mijn vorige hond kon geen gecastreerde reuen verdragen en vocht ze de tent uit. Diezelfde honden waren als reu haar beste maatjes.
Ik ben het wel met je eens maar in somige gevallen kan het een uitkomst zijn.
dat hij anders in het leven komt te staan kan dus ook een reden zijn om te castreren.
natuurlijk denk je over zo'n beslissing goed na maar om bij voorbaad al te roepen dat castratie is... ben ik het niet mee eens.
gelukkig mag je je eigen mening hebben

- dropje
- Vaste gebruiker
Mol schreef:dropje schreef:onze reu was ook erg fel rond de loopsheid van ons teefje.
negatief over castratie hoezo, was deze ingreep op medish advies,dacht het niet en waarom moet je een reu castereren dan omdat jij of elke andere mafkees die niet met reuenc gedrag omkan gaan maar van dienst te zijn, rot toch op want als je dat niet aan kan moet je simpel weg geen reu nemen makkelijk zat.
mol
natuurlijk ga je niet gemakkelijk met castratie om maar er kunnen redenen zijn om toch te castreren.
Ik ben er ook voor om als het even kan de reu de reu te laten

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dat denk ik ook, maar ik heb ergens iets opgevangen dat gecastreerde honden op latere leeftijd last kunnen krijgen van ernstige spierzwakte, nu heeft Bruno van 11 jaar min of meer een degeneratie van de spieren in de achterpoten, zoals de da zegt; hij heeft nu een ouwe-mannenkontje.Hij loopt nog als de beste (tot 4,5 uur toe) maar kan niet meer tegen hellinkjes op en op de achterpoten staan. Ik voel dan ergens iets van wroeging al zie ik ook honden die niet gecastreerd zijn die dat hebben. Maar er blijft dan toch iets van hangen.MARC_S schreef:Wat ik uit mezelf kan bedenken is het volgende. Een reu zal ongecastreerd een lichaam houden dat op scherp staat. Een ongecastreerde reu zal beweeglijker zijn en vrijwel altijd zoveel kunnen eten als hij wil zonder dik te worden.Marie-Josée schreef:
Een gecastreerde reu wordt hoe dan ook minder bespierd en voller, hij heeft immers een stuk tragere stofwisseling.
Daar staat dan tegenover dat een gecastreerde reu meer rust zal hebben en minder van zijn lichaam vraagt wat betreft afmatting en stress.
In mijn ogen zal de uiteindelijke gezondheid van de hond erg afhangen van hoe je hem na de castratie behandeld. Hou je hem actief, slank en gezond dan zal hij ook gewoon oud worden en lekker actief blijven. Laat je hem vervetten en verklitten dan zal hij op een wat naardere manier oud worden en waarschijnlijk ook minder gezond blijven
- Zoie
- Zeer actief
Ik zou in zo'n geval aan de anabolen gaan ( d.w.z. mijn hond. )Marie-Josée schreef:Dat denk ik ook, maar ik heb ergens iets opgevangen dat gecastreerde honden op latere leeftijd last kunnen krijgen van ernstige spierzwakte, nu heeft Bruno van 11 jaar min of meer een degeneratie van de spieren in de achterpoten, zoals de da zegt; hij heeft nu een ouwe-mannenkontje.Hij loopt nog als de beste (tot 4,5 uur toe) maar kan niet meer tegen hellinkjes op en op de achterpoten staan. Ik voel dan ergens iets van wroeging al zie ik ook honden die niet gecastreerd zijn die dat hebben. Maar er blijft dan toch iets van hangen.MARC_S schreef:Wat ik uit mezelf kan bedenken is het volgende. Een reu zal ongecastreerd een lichaam houden dat op scherp staat. Een ongecastreerde reu zal beweeglijker zijn en vrijwel altijd zoveel kunnen eten als hij wil zonder dik te worden.Marie-Josée schreef:

- Mol
- Zeer actief
ik kan geen reden verzinnen dan alleen op medishe gronden.dropje schreef:Mol schreef:dropje schreef:onze reu was ook erg fel rond de loopsheid van ons teefje.
negatief over castratie hoezo, was deze ingreep op medish advies,dacht het niet en waarom moet je een reu castereren dan omdat jij of elke andere mafkees die niet met reuenc gedrag omkan gaan maar van dienst te zijn, rot toch op want als je dat niet aan kan moet je simpel weg geen reu nemen makkelijk zat.
mol
natuurlijk ga je niet gemakkelijk met castratie om maar er kunnen redenen zijn om toch te castreren.
Ik ben er ook voor om als het even kan de reu de reu te laten
mol

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zie wat je bedoelt als het gaat om andere reuen, die zijn toleranter naar Jack toe dan naar volle reuen, plus je hebt soms van die irritante reuen die er meteen bovenop willen omdat Jack zo interessant ruikt.MARC_S schreef: Mijn vorige hond kon geen gecastreerde reuen verdragen en vocht ze de tent uit. Diezelfde honden waren als reu haar beste maatjes.

Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat Jacks relatie met teven anders zou zijn als er nog ballen onder hingen. Hij kan met bijna elke teef ontzettend goed door de bocht, ze vinden hem ook vaak heel erg leuk. En wat ik eigenlijk niet weet, is hoe loopse teven normaal gesproken reageren op andere teven? Is dat ook meteen staart opzij? Want ik ben er nog niet 1 tegengekomen die niet meteen viel voor Jacks versiertrucs.
En wat gedragsverandering betreft: Jack heeft gisteravond tot vervelens toe lopen zeuren dat hij naar buiten wilde (nadat hij uit was geweest), en toen hij jankend aan de buitendeur ging krabben heb ik dan maar toegegeven (tsja, misschien diarree ofzo?) Nee, na tien stappen komen we een mevrouw tegen met een loopse teef, die vertelde dat ze inderdaad dit rondje nu liep (pal langs mijn voordeur

Ik vraag me werkelijk af hoe zijn gedrag geweest zou zijn *met* ballen. Volgens mij waren we hier knettergek geworden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
Volgens mij kunnen teven die niet goed met teven gaan meestal ook niet goed met gecastreerde reuen. Tenminste, dat denk ik. Wuilus hield er in ieder geval niet van.
Twee haar zeer bekende reuen werden gecastreerd en sinds die tijd werd bekvechten ineens echt vechten. Eerder was er een soort van geslachtsbarriere verwacht ik.
Misschien dat sommige teven, net als reuen, iets loops ruiken aan een gecastreerde reu en dan dus erg fel worden ivm concurrentie

Twee haar zeer bekende reuen werden gecastreerd en sinds die tijd werd bekvechten ineens echt vechten. Eerder was er een soort van geslachtsbarriere verwacht ik.
Misschien dat sommige teven, net als reuen, iets loops ruiken aan een gecastreerde reu en dan dus erg fel worden ivm concurrentie

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik merk dit niet, ik heb mijn sam, sam is niet altijd makkelijk met andere teven, iig niet met teven van haar eigen hoogte... en vaak ook soort,.. maar met reuen, vol of gecastreerd nog niet echt last...MARC_S schreef:Volgens mij kunnen teven die niet goed met teven gaan meestal ook niet goed met gecastreerde reuen. Tenminste, dat denk ik. Wuilus hield er in ieder geval niet van.![]()
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Bente is niet altijd even makkelijk naar andere teven toe(nog geen gevecht gehad gelukkig) en gecastreerde Max die hier rondloopt leeft ook nog hoorMARC_S schreef:Volgens mij kunnen teven die niet goed met teven gaan meestal ook niet goed met gecastreerde reuen. Tenminste, dat denk ik. Wuilus hield er in ieder geval niet van.![]()

Het maakt haar niet uit of een reu gecastreerd is of niet,ze vindt ze leuk.
Verder heeft Max er ook nooit last van dat ie door andere reutjes voor een teef aangezien wordt of zo;de eerste reu die hem kan/mag berijden moet ik nog tegen komen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Zoie
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Wuilus zocht zowiezo alleen een soort van potentiele partner in andere honden en verder moest ze ze niet. Gecastreerde reuen en teven vielen dus af en moesten wegwezen. Een ongecastreerde reu was potentieel partnermateriaal dus die werd begroet en gekeurd en evt overgehaald tot een spel.marian* schreef:Bente is niet altijd even makkelijk naar andere teven toe(nog geen gevecht gehad gelukkig) en gecastreerde Max die hier rondloopt leeft ook nog hoor![]()
Het maakt haar niet uit of een reu gecastreerd is of niet,ze vindt ze leuk.
Verder heeft Max er ook nooit last van dat ie door andere reutjes voor een teef aangezien wordt of zo;de eerste reu die hem kan/mag berijden moet ik nog tegen komen.
Ik denk dat de hond van Jan dat dan ook zo zag.
Misschien dat jouw hond ook wel goed kan ruiken dat het een reu zou moeten zijn aangezien ze er met een samen woont?
-
- Zeer actief
Zou dat niet ook te maken hebben met het simpele feit dat voor Sam een teef eerst ook dominant terug moet handelen? Een gecastreerde reu zal haar vrijwel nooit zo provoceren dat ze zal vechten?yamie schreef:ik merk dit niet, ik heb mijn sam, sam is niet altijd makkelijk met andere teven, iig niet met teven van haar eigen hoogte... en vaak ook soort,.. maar met reuen, vol of gecastreerd nog niet echt last...
Teven doen dat uiteraard wel waardoor ze misschien eerder getriggerd wordt?
Weet het niet hoor, maar zoiets kan ik me er wel bij voorstellen.
Dapper ruikt trouwens aan een hond, is het een reu dan komt er een serieus scala aan reuengedrag wat helemaal afgewerkt moet worden, is het een castraat dan is 1 snuif genoeg om de andere hond in een opblaaspop te veranderen waar je alles mee mag doen

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Wie weetMARC_S schreef: Misschien dat jouw hond ook wel goed kan ruiken dat het een reu zou moeten zijn aangezien ze er met een samen woont?

Dan moet ie Max niet tegen komen,want die pikt dat niet.Dapper ruikt trouwens aan een hond, is het een reu dan komt er een serieus scala aan reuengedrag wat helemaal afgewerkt moet worden, is het een castraat dan is 1 snuif genoeg om de andere hond in een opblaaspop te veranderen waar je alles mee mag doen

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10