Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beetje vocht uit piem
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Beetje vocht uit piem
Er komt soms een beetje wit/gelig vocht uit Luka zijn piem, allé het hangt er vanbuiten uit. Als ik naar zijn piem kijk is er niks te zien.
Ik probeer het nu schoon te houden met wat kamillosan opgelost in water.
Hij heeft er blijkbaar geen last van, gaat er ook niet aan likken. Maar het blijft wel plakken in zijn haar.
Moet ik dit aan de DA voorleggen of gewoon nog even blijven verzorgen ?
Ik probeer het nu schoon te houden met wat kamillosan opgelost in water.
Hij heeft er blijkbaar geen last van, gaat er ook niet aan likken. Maar het blijft wel plakken in zijn haar.
Moet ik dit aan de DA voorleggen of gewoon nog even blijven verzorgen ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Sanneke,
Dat klinkt als voorhuidsontsteking, daar hebben veel (jonge) reuen last van. Daar hoef je niet persé voor naar de dierenarts. Je kunt het iedere dag even schoonspoelen met een spuitje met (afgekoeld) gekookt water. Ook kan het geven van extra Vitamine C wel eens helpen.
Dat klinkt als voorhuidsontsteking, daar hebben veel (jonge) reuen last van. Daar hoef je niet persé voor naar de dierenarts. Je kunt het iedere dag even schoonspoelen met een spuitje met (afgekoeld) gekookt water. Ook kan het geven van extra Vitamine C wel eens helpen.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Onder welke vorm mag je die Vitamine C geven ?Scooby schreef:Hoi Sanneke,
Opgelost in water of zo ?
En hoeveel mag je daarvan geven, weet je dat ?

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Sanneke,
Ik geef Bono de Vitamine C in tabletvorm. Gewoon door zijn brokken. Bono krijgt 1 tablet per dag, dus misschien een halve voor een poedeltje?
Ik geef Bono de Vitamine C in tabletvorm. Gewoon door zijn brokken. Bono krijgt 1 tablet per dag, dus misschien een halve voor een poedeltje?
Groetjes, Karen
-
Daan
-
miekmiek
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Wat is geen time released ?Daan schreef:Geen time relaesed tabletten geven, en het liefst zuurvrij.
Bij diesel was het pas echt weg na zijn castratie. Prettige bijkomstigheid.
Dat gepiel met zo'n spuit in zijn piemel vond hij echt vreselijk...
Luka kijkt alleen gek : zo van, we gaan mekaar geen pijn doen hé

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Youp
- Zeer actief
Kamille werkt meestal wel goed. Gewoon kamille thee zetten en af laten koelen. Dan een paar keer goed spoelen met een spuitje tot het vocht er helder weer uit komt.
Als je vit C gaat geven kun je beginnen met 300 mg per dag en dan kun je het langzaam opbouwen. Als hij aan de diarree gaat moet je een stapje terug gaan.
Zorg wel dat je vit. C geeft met ascorbinezuur. Anders heeft het geen zin. Het maakt de urine zuurder en dat dood bacterien. Bij de reformwinkel hebben ze dat zeker.
Als je vit C gaat geven kun je beginnen met 300 mg per dag en dan kun je het langzaam opbouwen. Als hij aan de diarree gaat moet je een stapje terug gaan.
Zorg wel dat je vit. C geeft met ascorbinezuur. Anders heeft het geen zin. Het maakt de urine zuurder en dat dood bacterien. Bij de reformwinkel hebben ze dat zeker.
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Mijn honden hebben dat af en toe ook. Ik heb nog een bijna volle pot Vitamine C van de Hema. Is dat gewoon goed? Er zit wel een frambozensmaakje aan
Het is 60 mg per tablet. Zal ik beginnen met 1 per dag voor Smekkerd (bijna 7 maanden oud en 6 kilo) en twee voor Cas (25 kilo)?
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Youp schreef:Kamille werkt meestal wel goed. Gewoon kamille thee zetten en af laten koelen. Dan een paar keer goed spoelen met een spuitje tot het vocht er helder weer uit komt.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Irene van Bram en Thijs.miekmiek schreef:Wie had zijn hond nou het comando 'lik pik' aangeleerd? Was hier thuis ook meteen een hit.
Groetjes, Karen
- Mauwie
- Vaste gebruiker
Cranberry maakt de urine nog zuurder, is ook erg goed bij blaasontsteking (bij mensen dan), maar weet echt niet of je dat aan de hond kunt geven..Youp schreef: Zorg wel dat je vit. C geeft met ascorbinezuur. Anders heeft het geen zin. Het maakt de urine zuurder en dat dood bacterien. Bij de reformwinkel hebben ze dat zeker.
T is iig niet echt lekker