Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schapepoot

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Zoie
Zeer actief

schapepoot

Ongelezen bericht door Zoie »

wie geeft zijn hond wel eens een schapepoot ? Ik koop ze wel bij de dierenwinkel en Spok is er gek op. Denk dat het gerookt is of zo, en dus verhit. Ik begrijp dat dat niet goed is volgens het bottendocument hier op het forum, dragend en verhit, maar zouden ze botten verkopen die niet veilig zijn ? Hij eet ze helemaal op.

Ik koop dit soort gerookte dingen omdat ik ze gemakkelijk bewaren vind als tussendoortjes en Spok bovendien geen verse botten eet.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb het 1x gedaan, nou ja, paswcal heeft ze gegeven want ik werd een beetje misselijk van het idee :cheer:

dit was toen sam op lan/rijst dieet stond en dus niks meer mocht kluiven..

sam en lola vonden het lekker!
Afbeelding
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

bij de dierenwinkel verkopen ze wel degelijk dingen die gevaarlijk zijn. Ik vind die gerookte hoefjes levensgevaarlijk.
Daar kunnen behoorlijk scherpe splinters vanaf komen.
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Die dingen schijnen ook vol bacteriën te zitten. Kan me daar wel iets bij voorstellen... ik geef ze niet, vind ze te veel bewerkt...

Maar bovendien ook: de tanden en kiezen slijten van die harde botten. Poncho is er zo een die heel erg knaagt aan recreatiebotten. Ik schrok me dood toen ik haar kiezen eens zag: afgesleten. En zij kreeg helemaal niet vaak harde botten, heel af en toe maar.

Is er een reden voor dat Spok geen verse botten eet? Heb je wel eens een vleesbot geprobeerd? Dat moet ie toch wel lekker vinden?
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Anna Penta schreef:Die dingen schijnen ook vol bacteriën te zitten. Kan me daar wel iets bij voorstellen... ik geef ze niet, vind ze te veel bewerkt...

Maar bovendien ook: de tanden en kiezen slijten van die harde botten. Poncho is er zo een die heel erg knaagt aan recreatiebotten. Ik schrok me dood toen ik haar kiezen eens zag: afgesleten. En zij kreeg helemaal niet vaak harde botten, heel af en toe maar.

Is er een reden voor dat Spok geen verse botten eet? Heb je wel eens een vleesbot geprobeerd? Dat moet ie toch wel lekker vinden?
Ja, ik heb o.a. lamsribbetjes geprobeerd, maar die eet hij niet. Hij vindt rauw vlees trouwens i.h.a. niet lekker, eet liever gekookt of gebakken. Normaal eet hij trouwen wel kvv ( voornamelijk duck ) maar dat gaat tegenwoordig ook steeds moeizamer.

Nou ja, geloof eigenlijk ook dat die botten niet zo tof voor hem zijn. Misschien moet ik het wat langer proberen met vers.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Anna Penta schreef:Die dingen schijnen ook vol bacteriën te zitten. Kan me daar wel iets bij voorstellen... ik geef ze niet, vind ze te veel bewerkt...

kan dat maar zo? als je hond er niet aan gewent is? Ik probeer ze hier wel minstens 1 x per week diepvries compleet te geven, kunnen ze dan ook verse botten hebben of hoe wennen ze eraan?
Ik geef hier regelmatig gerookte botten en die vinden ze heerlijk. Hoefjes etc. krijgen ze niet die vind ik eng.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

malinois schreef:

kan dat maar zo? als je hond er niet aan gewent is? Ik probeer ze hier wel minstens 1 x per week diepvries compleet te geven, kunnen ze dan ook verse botten hebben of hoe wennen ze eraan?
Ik geef hier regelmatig gerookte botten en die vinden ze heerlijk. Hoefjes etc. krijgen ze niet die vind ik eng.
Nee, geen eetbare rauwe botten zomaar geven als de hond er niet aan gewend is. Maar staat hier op het forum niet een link met info om honden aan botten te laten wennen? In elk geval wel op barfplaats.nl

Lijkt me het best om vleesbotten te geven op de dag dat ze versvlees krijgen... Voor zover ik me herinner, de eerste keer niet langer dan 20 minuten een eetbaar bot (zoals lamsrib), dan invriezen en de tweede keer kun je ze dan iets langer geven. Wel erbij blijven.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”