Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

birka is absoluut niet gevoelig voor speeltjes of iets lekkers , als ze wil jagen :denken:
ik heb zelfs met pens in mijn jaszak gelopen :neenee: geen resultaat!
ja toch andere hondeneigenaren waren er niet zo blij mee, hun honden kwamen wel allemaal met mij mee :smile:

Ik heb wel eens gehad dat ze langs een hekje stond en ik haar gauw greep ,gaf haar dan nog iets lekkers :piew: ( helemaal fout dus) en birka spuugde het dan ook gewoon uit :roll:
Als birka heeft gejaagd heeft ze ook het schuim op de bek staan :mrgreen:

Ja minoes ik merk ook dat als je je een beetje harder opsteld het wel lijkt of de hond je eindelijk niet meer zo negeerd :denken:

ik maak alleen nog vaak de fout om meteen weer zachter te worden als ze luisterd :neenee: niet goed dus want dan gaat ze weer rebellen. :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Hier willen ze wel graag koekjes, maar dan wel van iemand anders :denken:
Toen Otto en Max klein was heb ik geprobeerd ze wat te leren door te belonen met een koekje of brokje. Ze luisterden toch niet naar me, toen heb ik het maar zo gelaten. Ze gingen toen wel op andere mensen af die eten bij zich hadden :mrgreen:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

:denken: birka negeerd andere mensen als ze los is, alleen als ik aan het kletsen ben :blah: komt ze effe polshoogte nemen :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Ik vraag me wel eens af wie dat bedacht heeft dat een hond niet meer weet dat hij weggelopen is als hij weer terugkomt? :mrgreen:
Hier weten ze na een week nog feilloos waar een konijn te vinden was.Of een lege chipszak.
Ik heb bij Bruno dus altijd wel het systeem van belonen toepgepast, me geleerd op cursus en uit boekjes. Een vriendin van me echter had aan dat alles geen boodschap en voedde de hond op zoals haar vader dat ook deed :wink: en als haar hondje de benen had genomen kreeg die op zijn kop. Het gevolg was dat dat steeds minder voorkwam en toch was het hondje niet schuw of angstig of zo, dus vanaf dat moment ben ik vraagtekens bij mijn methode gaan zetten vooral omdat Bruno me aan het einde van zo'n wegloopsessie gewoon uit leek te lachen. Hij had zijn zin gedaan en kreeg niet op z'n kop. Joepie, volgende keer weer :ok:
Ik geef mijn honden nog steeds het voordeel van de twijfel maar de strengere aanpak werkt wel beter :ok: (natuurlijk niet bij een pup)
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

WAUW wat een her- en erkenning van alles wat ik met Taika meemaak!

Ik heb wel eens met kipfilet gestaan, zwom ze toch het slootje naar een begraafplaats over om daar op de welig tierende konijnen te jagen. Waren ze daar niet zo blij mee...

Cindy, ik zal je zeker mailen, leuk!

Vandaag vertrek ik voor een weekendje weg met de hele familie. Lekker in het bos. Dat zal Taika prachtig vinden! Allemaal nieuwe luchtjes. Ik zal haar maar lekker aan de onvolprezen lange lijn laten, :lekkerpuh: , zegt Taika anders...

doei,
Minoes
Marie-Josée
Erelid

Minoes, heel veel plezier :ok: :ok: :ok:

Vanmorgen moest ik toch wel lachen om het jachtinsticht van onze twee helden; Tomas trapte bijna op een konijn en ging daar gillend achteraan. Bruno deed ook jodelend mee maar redde het niet verder dan een 50 meter. Ik zag Tomas door het hoge gras en tussen de bomen door verder racen (wat kan dat beest hàrd gaan zeg) maar in plaats van het konijn zag ik ineens een ree vlak voor Tomas uitrennen. Je zag dat Tomas gewoon beduusd was, er waaiden in elk geval lege tekstballonnetjes boven zijn kop en hij keerde toch maar om, want dit "konijn" was hem een maatje te groot :mrgreen:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Minoes; heel veel plezier!
Echt een leuke topic dit, met zoveel herkenning!
Nog even over dat artikel; Dante hou ik ook absoluut niet tegen met lekkers of speeltjes als hij al jagen in zijn hoofd heeft! Ik denk alleen dat als je geregeld dit soort oefeningen doet (op plaatsen waar geen wild of andere interessante zaken zijn) dat de hond dan wat meer zelfbeheersing leert. Dat is althans wat ik hoop :mrgreen: En dan uitbreiden naar steeds meer afleidingen.
Aanvankelijk was Dante ook niet geinteresseerd in speeltjes, maar ik heb hem ballengek gemaakt in de hoop dat als hij geregeld achter balletjes 'aanjaagd' hij zijn 'jachtei' een beetje kwijt kan :wink:
Dus ik hoop dat op die manier alle kleine beetjes helpen...
(Vanmorgen nog de polder in geweest en een stuk of zeven fazanten de lucht in zien gaan met een hoop getokkel)

Groetjes, Marijke
puk
Zeer actief

:ok: veel plezier minoes!

:mrgreen: vandaag begon birka vrij goed, totdat er 2 patrijzen onder haar neus door vlogen en toen ook nog een haas weg sprong :roll:
lijkt wel of dan ineens de oren dichtklappen en de oog kleppen op gaan :denken:
gelukkig was het een afgesloten schaapskooi, dus kon ze de dieren niet achtervolgen ( gna gna :mrgreen: )
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Heerlijk weekend gehad. Jammer dat het een beetje koud was, maar het was tenminste droog (bij ons).
Met de lange lijn aan de bossen in geweest.
WIJ hebben een hertje en een vos gezien, Taika heeft ze alleen geroken maar liep er niet warm voor :denken: ...
Ze gedroeg zich verder voorbeeldig. Ging niet ver van de paden af. Stond 100x voor. Kwam meestal meteen terug als ik haar floot. :ok: Maar ik was toch nog wel errug blij dat ze aan die lange lijn zat.
We zijn nog eens expres een ander pad ingegaan terwijl Taika met haar touw de andere al ingedenderd was. In gedachten zagen we haar al aan de einder verdwijnen. Maar zie: daar kwam ze toch aanracen met zo'n gezicht van: verrek wat doen jullie nou!!!

Ik zit dit lichtelijk gebroken te typen. Toen we het huisje uitkwamen met Taika nog aan de gewone riem zag ze een paar konijntjes en nam een spurt!!! Heeft ze me een flinke val laten maken. :evil: Dacht er met een paar schaafplekken vanaf te komen, totdat ik vanochtend de spierpijn voelde opzetten... zielig he???

groetjes,
Minoes
puk
Zeer actief

:jank: ai dat is pijnlijk minoes!!!

gelukkig was het weekend wel geslaagd, waar zijn jullie geweest??
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Au, dat zal zeer gedaan hebben. Hoe reageerde Taika, kwam ze naar jou of waren de konijnen nog interessanter? Me over trekken is Jesse nog nooit gelukt en als het haar zou lukken en ik zou vallen dan zal ze gelijk komen om te troosten.

Even wat anders; wat krijgen ze bij jullie zoal te eten? Jesse was altijd brood en brood mager. Zo erg dat ik er in het bos opmerkingen over kreeg. Jesse wilde echter domweg nooit eten. Ze woog altijd slechts rond de 22 kg :U: Ik had alle a,b,c merken geprobeerd, niets mocht baten. Toos raadde mij aan om te gaan barfen, maar na wat onderzoek hierin ging me dat toch echt te ver. Wel kwam ik vaak tegen dat een hoop mensen die barfen, Carnibest gaven. Daar weer verder op gezocht en dat is dus versvlees. Voorgebarfd zeg maar. Dat stond me wel aan. Eerst 20 kilo uitgeprobeerd en het wonder geschiedde, ZE AT, en ook nog haar bak leeg. Kortom 2 vrieskisten van Marktplaats geplukt en nu krijgen ze sinds een maand of 10 Carnibest. En Jesse is nu een hele mooie volle Munsty die eigenlijk elke keer haar bak leegeet :wink:

Cindy
Minoes
Actief

Ja, auw, ach zal morgen wel weer over zijn...
Ik had niet door of Taika gelijk naar me toe kwam. Mijn ouders van in de 80 stonden erbij en waren erg geschrokken, daar ging meer mijn aandacht naar (en naar mezelf). Ze stond geloof ik wel halfweg konijnen-mij stil om om te kijken. Toen ik haar riep kwam ze gelijk. Zij was eigenlijk ook wel geschrokken omdat ik haar aan de rolriem uitliet en die had laten vallen met een flinke boink.

We waren in zo'n Landalhuisje in Eerbeek.

Taika vindt Royal Canin medium adult echt heerlijk. Ze schrokt soms echt haar bakje leeg. Toch heeft ook zij periodes dat ze haar eten laat staan. Waarom, geen idee. Ze blijft er wel slank bij... Op aanraden van de kynologenclub voer ik haar al een poosje uit de hand. Dat is om haar interesse in mij te vergroten. Zo van: geen aandacht=honger. Hoe denken jullie over deze methode? En wat is in vredesnaam barfen?? :19:

Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Gelukkig is ze niet achter de konijnen aan gegaan en was ze toch zo wijs om onder de indruk te zijn en te komen. Dat is al heel wat :cheer:

Barfen is grof gezegd; eigen voedsel samen stellen en dat doen je o.a. met hele karkassen, kippen, ribben e.d. gemengd met groente en fruit e.d. Voor meer info kijk op www.barfplaats.nl. Erg interessant.

Met Dogtravel neem ik ook Carnibest mee en dan zie je alle deelnemende honden met de neus in de lucht lopen, van MMMMMMMMMMMMMMM dat ruikt goed, wil ik ook :mrgreen: Denk dat Taika het ook geweldig zou vinden.

Tsja en wat denk ik van het uit de hand voeren; het kan werken bij een hond die heel erg gericht is op voedsel maar zoals je hebt kunnen lezen is de gemiddelde GM en KM niet erg happig op koek etc. Denk dat het geen zak uitmaakt bij deze draken :wink:

O trouwens mijn trainingsmaatje heeft een eigen hondenschool opgezet met o.a. jacht, misschine wat voor Taika?

Groetjes,
Cindy
puk
Zeer actief

:wink: hoi, birka krijgt prins standard brokken en af en toe een kliekje warm eten, wat ze veel lekkerder vind.
ik heb nu een vriezer erbij , zodat ik ook af en toe een vers vlees dag in kan voeren. :ok:
birka stort zich nooit zo op haar brokken, eet wel alles op.
ze wordt ook nooit dikker , ze poept dan gewoon meer :mrgreen:
ze is echter ook niet te mager gewoon goed. :wink:

o ja voor haar vacht krijgt ze visolie .
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Cindy: Ik weet dat het niet altijd gemakkelijk is, maar ik zou toch proberen opmerkingen van voorbijgangers te negeren. Otto is ook altijd heel erg mager geweest, altijd zo rond de 18, 19 kg. De meest verschrikkelijke opmerkingen kreeg ik jaren geleden vaak te horen, terwijl ze eens moestten weten... Nu echter is hij vanzelf de breedte ingegaan. Als hij (of zij :wink: ) mooi glanst, speels is etc zou ik me er niet druk om maken. Het komt vanzelf wel.
En Minoes: Hier weten ze meteen wanneer ze een lange lijn omhebben en wanneer geen riem. Dus ik kan me er wel wat bij voorstellen. En moge de spierpijn snel overgaan :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ik vond het zelf zo vervelend dat ik een annorexia hond had. Ik was als de dood dat als ze ziek zou worden ze echt niets had om te verteren. Jesse was en is altijd vrolijk en speels. Buiten het bovenstaande vind ik het altijd wel prettig als de honden met smaak eten en niet met lange tanden. Ik werd er ook een beetje gek van om de godganse dag met eten achter haar aan te lopen. Nu ze Carnibest krijgen behoort al het bovenstaande tot verleden tijd. :ok: :cheer: Jesse kreeg ook weleens Duck maar na 3 dagen was ze daar wel weer klaar mee en de Carnibest wordt nog altijd met heel veel smaak gegeten.

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Tomas was ook zo'n vervelende eter, ik vind het prettig de honden eten te geven en werd af en toe naar van die mismoedige blik waarmee hij elke keer in zijn bak keek.Sinds zijn castratie eet hij normaal, en wel vanaf de dag erna :denken: :ok: maar ook FarmFood at hij redelijk goed.Nu heel goed :mrgreen: Bruno was ook zo'n mager scharminkel, sommige mensen konden dan zo mals opmerken; ge houd-um wel schraal vrouwke :idea: :wink:
puk
Zeer actief

:mrgreen: birka kan ook soms zo kijken, van wat zet je me nu voor :piew: vreet dat maar zelf op :mrgreen:
en de keer daar na eet ze weer met smaak :denken:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Otto gaat nu dus de breedte in, maar Scott is nog erg smal. Als ik die mensen van animalplanet langs zou krijgen denk ik dat hij in beslag wordt genomen wegens ondervoeding :N: Ik heb gezien hoe het bij Otto is gegaan, dus ik doe er niets aan. Bovendien rent hij er weer alles uit wat hij eet en hij ziet er goed uit :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

een natte en vermoeide GM vandaag! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

puk schreef:een natte en vermoeide GM vandaag! :mrgreen:

Afbeelding
:I:
puk
Zeer actief

:cheer: birka blijft vooruit gaan, heeft vandaag met apporteerblok over gezwommen! :ok:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ja de belgische munsterlanders worden echt volwassen met 3 jaar. Jesse heeft gister in die hitte haar eerste werkproef in de B-klasse gelopen en geloof me het waren hele pittige oefeningen. Bleken we ook nog eens de 9e plaats behaald te hebben :wink: Ben best trots op mijn draakie :cheer:

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Wat zijn jullie goed :mrgreen: :ok: gefeliciteerd :E:
Ik heb vandaag weer vol bewondering gekeken hoe die twee van ons het presteren om een spoor altijd in omgekeerde richting te volgen.
Er steekt een konijn naar rechts over.
Onze honden komen van rechts en steken naar links over.
Komt het konijn weer( of was het een ander? :denken: ), steekt naar links over.
Komen onze honden weer van de andere kant :mrgreen:
Altijd weer leuk om te zien :ok: maar er is geen touw aan vast te knopen :wink:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Heeft ze goed gedaan Cindy :ok: Ze lijkt nu echt volwassen :wink:

En MJ: Dat is brabantse intelligentie :smile:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Pascal schreef: En MJ: Dat is brabantse intelligentie :smile:
:neenee: :neenee: :neenee:
puk
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:Ja de belgische munsterlanders worden echt volwassen met 3 jaar. Jesse heeft gister in die hitte haar eerste werkproef in de B-klasse gelopen en geloof me het waren hele pittige oefeningen. Bleken we ook nog eens de 9e plaats behaald te hebben :wink: Ben best trots op mijn draakie :cheer:

Cindy
:ok: knap hoor, voelt lekker he , als niet alle werk en geduld voor niets is geweest :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Gefeliciteerd Anja en Cindy!
En dat met die hitte! Alhoewel het dan heerlijk zwemmen is natuurlijk. Gelukkig is er nog geen blauwalg!

Taika is met lange lijn en al ook verschillende keren wezen zwemmen. Ik zou haar dan graag wat laten apporteren want anders gaat ze zelf iets verzinnen waar ik meestal niet zo blij mee ben... Ik heb een drijvend balletje aan een touwtje vastgemaakt, daar wordt ze niet echt blij van. Ze gaat het water wel in maar brengt 9 van de 10 keer die bal niet binnen. Het touwtje zit eraan zodat ik het zelf weer kan binnennengelen. Hebben jullie betere, vooral handigere oplossingen?
Heb gisteren in de bloedhitte een stukje met Taika losgelopen. Ze was nu toch niet zo rennerig... Ging goed. :cheer: Maar toen ze eenmaal gezwommen had begon ze toch weer eigenwijs te worden, opgefrist als ze was. :mrgreen:

Gaat jullie hond ook als enige in de zon liggen? Taika ligt soms te hijgen op het terras terwijl wij allemaal onder een boompje in de schaduw zitten. Maf beest!

Duimen jullie voor mij? Onze kat is al 4 dagen pleiten. Ik begin me nu erg ongerust te maken!

Minoes
Tarquin
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Tarquin »

Hallo allemaal,
Ik val een beetje laat in in dit topic.
We hebben vorig jaar onze Takkie uit het asiel gehaald. Het zou een kruising border collie x grote Munsterlander zijn.
Ik heb altijd al het idee gehad dat hij veel meer weg had van de GM dan van de Border collie. Maar dat idee hebben jullie hier bevestigd.
Ik ga vanmiddag proberen een foto van hem te plaatsen, dan kunnen ook jullie zijn uiterlijk bekijken.
Marie-Josée
Erelid

Minoes schreef: Gaat jullie hond ook als enige in de zon liggen? Taika ligt soms te hijgen op het terras terwijl wij allemaal onder een boompje in de schaduw zitten. Maf beest!

Duimen jullie voor mij? Onze kat is al 4 dagen pleiten. Ik begin me nu erg ongerust te maken!

Minoes
Ja hier gaan ze beide af en toe liggen bakken :mrgreen: en als ze dan bijna op kookpunt zijn, gaan ze in de gang ligggen (of, wat Bruno vaak doet, ìn een struik :N: )
Wat erg van je poes, ik duim dat er niets ergs aan de hand is, ik zou ook doodongerust zijn maar meestal komen ze weer veilig thuis.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”