Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup eet kippenmest
Moderator: moderatorteam
-
Suzan
- Zeer actief
pup eet kippenmest
Een vriendin van mij heeft een pup van 3 maanden. Zij heeft ook wat kippen die los om het huis lopen. Haar tuin heeft wel helemaal een afrastering dus de kippen lopen niet op andermans terrein. De kippen eten wat ze vinden ( wormpjes enz.) en ze krijgen graan. Hun voer komt niet uit de winkel of iets dergelijks. Het is puur natuur. Nu mag dat pupje graag eens een kippenstrontje opeten, even snel als ze denkt dat het vrouwtje het niet ziet. Zou dat schadelijk kunnen zijn, dat kippenstront eten? Die vriendin probeert dat zoveel mogelijk te voorkomen. Ze heeft nog een oudere hond en die heeft nooit interesse gehad in de kippenmest. Deze pup moet dus nog leren dat dat niet mag. Weet iemand of het kwaad kan, af en toe een hapje kippenstront? groetjes, Gerda.
- Annet
- Zeer actief
De hond van mijn ouders deed dat ook steeds en gaf elke dag minstens een keer over en was af en toe in de diarree. Sinds de kippen opgesloten zitten in een ren, is het overgeven helemaal over. Ik heb dus de indruk dat die beide dingen een causale relatie hebben.
Ik zou het de pup in ieder geval afleren, het lijkt me niet gezond.
Ik zou het de pup in ieder geval afleren, het lijkt me niet gezond.
-
Suzan
- Zeer actief
Omdat het haar ook niet gezond leek vroeg ze of ik die vraag hier wilde stellen omdat ze zelf geen computer heeft. De pup is er niet van aan de diaree en geeft ook niet over, ik denk dat ze ook niet zoveel opeet. Maar als je net een nieuwe pup hebt sta je vaak duizend angsten uit. Het enige wat de pup leren moet is van de kippenmest af te blijven. Als de pup er nu maar geen wormen of iets anders van krijgt.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja de een zegt het is goed voor de opbouw van darmflora van de jonge hond en hij houdt er vanzelf mee op.
De ander zegt dat het niet goed is voor de hond. Hij kan zo wel bacterieen en virussen binnen krijgen natuurlijk. Ik zou de hond niet zonder toezicht buiten laten lopen en hem als hij aanstalten maakt om te gaan eten hem afleiden met een speeltje of iets dergelijks. Niet te veel de nadruk er op leggen want dan wacht hij zijn kans af
Veel jonge honden eten allerlei soorten poep de meesten leren het later af. Zo snel mogelijk het commando los aanleren.
De ander zegt dat het niet goed is voor de hond. Hij kan zo wel bacterieen en virussen binnen krijgen natuurlijk. Ik zou de hond niet zonder toezicht buiten laten lopen en hem als hij aanstalten maakt om te gaan eten hem afleiden met een speeltje of iets dergelijks. Niet te veel de nadruk er op leggen want dan wacht hij zijn kans af
Veel jonge honden eten allerlei soorten poep de meesten leren het later af. Zo snel mogelijk het commando los aanleren.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Suzan
- Zeer actief
Ik zal haar vanavond even bellen en jullie reactie's alvast doorgeven. Commando 'los' aanleren, daar moet ze meteen maar mee beginnen, het hondje, een pinscher, gaat ook al zitten op commando.
Wij hebben zelf ook kippen gehad en altijd veel honden, we hebben nooit een hond gehad die echt interesse in de kippenmest had. Maar onze honden waren en zijn wel van een ander ras.
Wij hebben zelf ook kippen gehad en altijd veel honden, we hebben nooit een hond gehad die echt interesse in de kippenmest had. Maar onze honden waren en zijn wel van een ander ras.