Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Keizer heeft een enorm rampengebit, om het maar zo te zeggen en brokken eet hij heel slecht.
Nu vroeg ik me af of versvlees ook beter is om te geven, maar ik begrijp dat je er dan ook botten bij moet geven? Probleem is alleen dat hij niks met botten doet.
Dus eigenlijk twee vragen, is versvlees beter voor het gebit en moet je daar botten bij geven?
Ik hoop dat het geen domme vragen zijn ik heb geen verstand van versvlees enzo
Penotti & Sombra!
En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
De jongens krijgen vrijwel geen botten want daar geven ze niets om. Ze krijgen wel vers vlees (sinds ongeveer een jaar) en hun tandsteen is nagenoeg verdwenen, in vrij korte tijd zelfs.
versvlees maakt een 'gezonder"maagzuur, het stabiliseert zeg maar, veel gebits en tandproblemen (plak en steen) komen vanuit de maag, vanuit het maag zuur, dus ja versvlees is zeker zeer goed voor het gebit, tuurlijk speelt bij een hond aanleg en leeftijd ook mee...
sommige honden hebben er zoveel "last"van dat ook zeker veel knagen, botten, geen overbodige luxe is, maar een moeten is het niet
Vgl versvlees fabrikanten zou erbij vers veel minder achterblijven op de tanden , terwijl er bij brok veel aan het gebit blijft hangen. Orage nu ruim drie jaar op vers heeft een hagelwit gebit. Wel poets ik de tanden regelmatig met hondentandpasta.groetjes annemieke
Ik weet van een hond met heel veel tandsteenproblemen dat dit zo goed als over is sinds de hond enkel vers vlees eet. Veel honden schrokken overigens hun brokken, waardoor dit voor de tanden dus helemaal niets uit maakt.
Als je een complete versvleesvoeding geeft hoef je er geen botten bij te geven.
Wat overigens ook goed is voor schone tandjes is een lap(je) pens. Doet ie daar wel wat mee?
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Fangio staat al jaren op KVV maar zijn gebit is nooit tandsteenvrij geweest.
Chira idem
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Sommige honden hebben meer "aanleg" voor het krijgen van tandsteen, heeft met het speeksel te maken. Of je daar invleod op hebt met voer kan ik niet met zekerheid zeggen.
Je zou het gewoon moeten proberen als je het wil weten( en dan vertellen want ik ben benieuwd ). Ik denk alleen niet dat het bestaande tandsteen van alleen KVV verdwijnt. Bij mijn honden en kat krabde ik tandsteen met mijn nagel weg maar niet elk dier laat dat toe.
Ik heb vooral bij kleine hondjes slechte gebitten gezien (keesjes, yorkies, sjiewies).
Inderdaad, de ene hond krijgt gewoon sneller last van tandsteen dan de andere.
KVV hoef je geen botten bij te geven, als je gewoon kiest voor de complete variant. Wel denk ik dat het slim is om Keizer wel regelmatig ergens op te laten kauwen, botjes, maar ook die witte kauwbotten, zoals van Farmfood helpen om het tandsteen wat tegen te gaan.
Het is overigens niet zo als je KVV gaat geven dat zijn tandsteen dan weg gaat, er komt alleen niet zo snel nieuw tandsteen bij.
Dus naast KVV toch maar een keer naar de dierenarts om zijn gebit goed te laten schoonmaken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Hier staan mijn hondjes ook op versvlees. Danja heeft hagelwitte tanden, maar Benji had een rot gebitje dat ik hem kreeg. Hij stinkt niet meer zo uit zijn bekkie en zijn tandjes zijn ook een stuk witter. Bij de hoektandjes haal ik het tandsteen zelf weg met mijn nagel of een haviktandje kun je ook gebruiken, deze zijn wel scherp.
Ik heb het bij Tip een tijdje terug zelf schoon mogen maken toen hij toch nog onder narcose was van de castratie. Toen had hij dus weer hele mooie hagelwitte tandjes, ipv die bruine gevallen . Sindsdien krijgt hij vers vlees en af en toe een paar kippennekjes, maar ook nog steeds brok. Tandsteen kwam redelijk snel weer terug. Nu geef ik hem sinds 2 weken ook af en toe wat kippenvleugels en veel minder brok en nu lijkt er minder tandsteen op zijn tanden te zitten.
Maar of dat nou door het voer komt? Sinds een week of 3 heeft hij namelijk ook het flostouw opnieuw uitgevonden en zijn we daar flink mee aan het spelen. Misschien dat dat ook helpt?
Sinds wij onze twee kezen, witte en wolfsgrauwe voor het grootste gedeelte op versvlees hebben, ze krijgen dus nog wel wat Cavom erbij, zijn hun tanden aanmerkelijk schoner geworden.
Bij Benji is het vanzelf goed gekomen, hij ruikt nog wel een beetje uit zijn bekkie, maar nu ruikt het naar een hondenbekkie, dat is minder veel minder erg als dat ik hem net kreeg. Benji duwde ik ook van me weg zo erg stonk hij. Nu mag hij weer kusjes geven, wat hij van zijn vorige baasje absoluut niet mocht.
Het is zo'n lekkere scheet, snap ook niet dat de vorige eigenaresse hem zo heeft weg gedaan en nooit meer wat van zich heeft laten horen.