Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

showen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Ik vind het onzin om te showen met honden waarvan de voortplantingsorganen weggehaald zijn. Zowel om het feit dat een uiterlijk domweg meeveranderd aangezien het dier hormoonloos wordt. Ten tweede omdat veel mensen met gezonde niet gesteriliseerde honden willen fokken en daarvoor titels moeten halen. Stel nu dat een gesteriliseerde teef de titel pakt voor een uitmuntende andere teef waardoor de fokker niet meer met een kampioen kan fokken? :19:

Het klinkt allemaal wat dommig zo, dat begrijp ik, maar het is wat mijn gevoel me ingeeft. Als je een gezellige dag wil met je hond en rasgenoten wil zien dan ga je toch naar een clubdag zonder je hond te showen?

Een grote show winnen met een gesteriliseerde hond vind ik zelfs fraude. Als de winnaar van Cruftst een gesteriliseerde teef is zou ik echt afknappen, waar gaat het dan nog om? Je gaat bij paarden toch ook niet showen met een ruin? Ga in de sport met je hond als je graag in het opnebaar met het dier omgaat.

Showen is bij mij nog steeds bedoeld als selectie voor fokdieren, de beste rasvertegenwoordigers zoeken om het ras te verbeteren en je dieren dus eerst openbaar en officieel te laten keuren. Intakte evt fokdieren wel te verstaan, geen dieren zonder baarmoeder en eierstokken omdat het gewoon voor de leuk zou zijn.
juist, dat is mijn idee dus ook, (bij paarden heb je bv wel aparte rubrieken, voor ruinen :wink: ) ik snap best dat men trots en blij is met een kampioen, maar als die kampioen de genen dan niet meer door kan geven? wat is dan het nut?
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

MARC_S schreef:Ik vind het onzin om te showen met honden waarvan de voortplantingsorganen weggehaald zijn. Zowel om het feit dat een uiterlijk domweg meeveranderd aangezien het dier hormoonloos wordt. Ten tweede omdat veel mensen met gezonde niet gesteriliseerde honden willen fokken en daarvoor titels moeten halen. Stel nu dat een gesteriliseerde teef de titel pakt voor een uitmuntende andere teef waardoor de fokker niet meer met een kampioen kan fokken? :19:

Het klinkt allemaal wat dommig zo, dat begrijp ik, maar het is wat mijn gevoel me ingeeft. Als je een gezellige dag wil met je hond en rasgenoten wil zien dan ga je toch naar een clubdag zonder je hond te showen?

Een grote show winnen met een gesteriliseerde hond vind ik zelfs fraude. Als de winnaar van Cruftst een gesteriliseerde teef is zou ik echt afknappen, waar gaat het dan nog om? Je gaat bij paarden toch ook niet showen met een ruin? Ga in de sport met je hond als je graag in het opnebaar met het dier omgaat.

Showen is bij mij nog steeds bedoeld als selectie voor fokdieren, de beste rasvertegenwoordigers zoeken om het ras te verbeteren en je dieren dus eerst openbaar en officieel te laten keuren. Intakte evt fokdieren wel te verstaan, geen dieren zonder baarmoeder en eierstokken omdat het gewoon voor de leuk zou zijn.

:ok: :ok: :ok: kijk duidelijke taal

mol :8):
milou
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door milou »

Als je een show puur ziet om je fokdieren uit te kiezen dan is het onzin om daar dieren te showen waar niet mee gefokt kan worden dat begrijp ik.

Maar aan de andere kant denk ik niet dat dat het pure doel van een show is. Ik zie een show meer om te kijken wat er uit verschillende combinaties is gekomen etc.
Als een hond kampioen is, is het nog niet per definitie een goede vererver. Van zijn vader en moeder zou je daar dus al meer over kunnen zeggen.

Dus is het naar mijn mening juist interessant voor fokkers om zoveel mogelijk honden op een show te zien en niet alleen de potentiele fokdieren. Maar ook nestgenoten hiervan etc.

Ook ben ik van mening dat niet iedere goede hond kampioen wordt en ook niet iedere kampioen een goede hond is.
Titels zeggen heus wel iets over een hond maar nog meer over degene die de hond showt. zeker bij bobtails is het voorbrengen iets waar je door de vacht een heel ander plaatje kan creeren als dat plaatje wat onder die vacht zit. Dit zowel positief als negatief. Het is dan vervolgens aan de keurmeester om door dit plaatje heen te prikken.

Een keurmeester maakt een (hopelijk) zo objectief mogelijke subjectieve beslissing, waardoor iedere show met precies dezelfde honden en andere keurmeester andere uitslagen kunnen hebben.

Als gecastreerde teven weg zouden moeten blijven omdat honden waar mee gefokt wordt anders hun titels niet kunnen halen ( wat mij niet echt waarschijnlijk lijkt) zouden honden die hun titel hebben behaald ook weg moeten blijven om dan de andere weer een kans te geven of niet?

:denken:

Groetjes Sascha
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Je kan ook bot stellen dat als een gecastreerde teef het wint van een ongecastreerde teef, de laatste blijkbaar toch minder fokwaardig is dan men wilde aannemen.
Afbeelding
milou
Vaste gebruiker
Contacteer:

yamie schreef:juist, dat is mijn idee dus ook, (bij paarden heb je bv wel aparte rubrieken, voor ruinen :wink: ) ik snap best dat men trots en blij is met een kampioen, maar als die kampioen de genen dan niet meer door kan geven? wat is dan het nut?
het nut is naar mijn mening dan dat je kunt zien dat de ouders deze goede genen goed hebben doorgegeven! :mrgreen:

En daar kan je als fokker toch een hoop aan hebben.

Groetjes Sascha
Afbeelding
milou
Vaste gebruiker
Contacteer:

Branka schreef:Je kan ook bot stellen dat als een gecastreerde teef het wint van een ongecastreerde teef, de laatste blijkbaar toch minder fokwaardig is dan men wilde aannemen.

Ja dat kan ook :mrgreen:

Groetjes Sascha
Afbeelding
Mol
Zeer actief

milou schreef:

Als je een show puur ziet om je fokdieren uit te kiezen dan is het onzin om daar dieren te showen waar niet mee gefokt kan worden dat begrijp ik.

Maar aan de andere kant denk ik niet dat dat het pure doel van een show is. Ik zie een show meer om te kijken wat er uit verschillende combinaties is gekomen etc.
Als een hond kampioen is, is het nog niet per definitie een goede vererver. Van zijn vader en moeder zou je daar dus al meer over kunnen zeggen.

Dus is het naar mijn mening juist interessant voor fokkers om zoveel mogelijk honden op een show te zien en niet alleen de potentiele fokdieren. Maar ook nestgenoten hiervan etc.

Ook ben ik van mening dat niet iedere goede hond kampioen wordt en ook niet iedere kampioen een goede hond is.
Titels zeggen heus wel iets over een hond maar nog meer over degene die de hond showt. zeker bij bobtails is het voorbrengen iets waar je door de vacht een heel ander plaatje kan creeren als dat plaatje wat onder die vacht zit. Dit zowel positief als negatief. Het is dan vervolgens aan de keurmeester om door dit plaatje heen te prikken.

Een keurmeester maakt een (hopelijk) zo objectief mogelijke subjectieve beslissing, waardoor iedere show met precies dezelfde honden en andere keurmeester andere uitslagen kunnen hebben.

Als gecastreerde teven weg zouden moeten blijven omdat honden waar mee gefokt wordt anders hun titels niet kunnen halen ( wat mij niet echt waarschijnlijk lijkt) zouden honden die hun titel hebben behaald ook weg moeten blijven om dan de andere weer een kans te geven of niet?

:denken:

Groetjes Sascha
eeh show is onstaan door fokker voor fokker, om fok matriaal te vergelijken en een geschikte kombinatie te vinden en om bloed uit te wisselen.
een gecastereerde reu is net zoveel hond als een gecastereerde teef en de reu mag niet op schow komen omdat deze niet in tact is dan moet dit ook voor de teven gelden simpel zat.
en nee waarom mag een kampioens hond niet nog meer punten halen voor zijn of haar internationaale punten dus dat is onzin als je dat zegt en totaal niet door dacht.

Mol
Zeer actief

Branka schreef:Je kan ook bot stellen dat als een gecastreerde teef het wint van een ongecastreerde teef, de laatste blijkbaar toch minder fokwaardig is dan men wilde aannemen.
wat een BULLSHIT zeg :kotz: een gecasereerde teef verandert lichaamelijk aanzienlijk word voller van lijf en leden dit toon meer
dan kan je zeggen dat de ongecastereerde teef meschien minder fok waardig is wat totaal niet het geval is omdat je met hormonen te maken hebt die bepaalen hoe een hond er uit ziet en zich gedraagt.

Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Of is de invloed van castratie op het uiterlijk dan toch niet zo groot als men wil doen laten geloven! dat zou ook kunnen... :roll:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Senna1 schreef:
Of is de invloed van castratie op het uiterlijk dan toch niet zo groot als men wil doen laten geloven! dat zou ook kunnen... :roll:
Ja, zou ook kunnen. Maar uitgaande van 'mijn' ras is het zo dat een gecastreerde teef er nagenoeg altijd conditioneel op achteruit gaat wat betreft vacht en als die dan nog zou kunnen winnen van een ongecastreerde teef is ze of (inderdaad) mooi in conditie gebleven of de concurentie is dus beneden de maat.
En even voor de duidelijkheid: zelf zou ik waarschijnlijk niet showen met een gecastreerde teef, maar ik heb dus geen bezwaar als er mensen zijn die dat wel doen. Iedereen moet lekker zelf weten waar hij/zij z'n geld aan uitgeeft. En shows zijn al veel te duur en wanneer ze uitsluitend door fokkers bezocht zouden woren, zou het m.i. helemaal onbetaalbaar worden.
Afbeelding
milou
Vaste gebruiker
Contacteer:

[quote="Mol
eeh show is onstaan door fokker voor fokker, om fok matriaal te vergelijken en een geschikte kombinatie te vinden en om bloed uit te wisselen.
een gecastereerde reu is net zoveel hond als een gecastereerde teef en de reu mag niet op schow komen omdat deze niet in tact is dan moet dit ook voor de teven gelden simpel zat.
en nee waarom mag een kampioens hond niet nog meer punten halen voor zijn of haar internationaale punten dus dat is onzin als je dat zegt en totaal niet door dacht.

mol :8):[/quote]

Ik zeg niet dat kampioenshonden weg moeten blijven op een show om een ander een kans te geven. Ik vroeg me af of de mensen die vinden dat gecastreerde teven ongecastreerde teven in de weg lopen in de showring (onnodige concurrentie) dit dan ook vonden.

Groetjes Sascha
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nou Mol, zijn we het roerend eens :mrgreen:
Een vol tonende bullmastifteef zal het tegenwoordig dus beter doen denk ik. Ze zal rustiger zijn in de ring en dus gewoon beter tonen.

Verder vind ik persoonlijk dat mensen die hun teven steriliseren ook gewoon niet op een manier bezig zijn dat ze titel waardig zijn.
Als ik een whippetteefje koop laat ik haar intact zolang ik wil showen en ze dus evt ook een nest krijgt. Beslis ik nooit met haar te fokken dan stop ik met showen en wordt ze indien nodig gesteriliseerd.

Dat de broers en zussen dan ook gekeurd moeten worden begrijp ik, maar dan moet je als fokker de kopers stimuleren voor de sterilisatie met hun honden te showen. Jonge hondendagen etc zijn daarvoor in het leven geroepen. Serieuze mensen showen dan daar hun honden maar waardoor de fokker een idee krijgt. De fokker kan zelf ook het nest in de gaten houden en de pups bekijken om een beeld van de vererving te krijgen :19:
Als een fokker moet pronken met titels van nestgenoten om de eigen niet titelwaardige teef te promoten heeft hij/zij gewoon de verkeerde teef aangehouden is mijn mening en moet er met een koper overlegd worden of de wel goede teef misschien een keer een nest mag.
Afbeelding
Josee
Zeer actief
Mijn ras(sen): weimaraners
Contacteer:

Ongelezen bericht door Josee »

- Quote-
- Een grote show winnen met een gesteriliseerde hond vind ik zelfs fraude. Als de winnaar van Cruftst een gesteriliseerde teef is zou ik echt afknappen, waar gaat het dan nog om? Je gaat bij paarden toch ook niet showen met een ruin? Ga in de sport met je hond als je graag in het opnebaar met het dier omgaat. -

Grappige is dat in Engeland gesteriliseerde teven dus wel mee mogen doen en dus ook kunnen winnen.
Dit wordt dan echter wel vermeld in de catalogus....
Maar ook daar geen gecastreerde reuen idd ivm het eventueel ontbreken van een of twee balletjes

En waar het dan om gaat?? Of het ras voldoende rasstypische eigenschappen blijft behouden. Want in (bijna) elk ras heb je last van mode grillen zoals ik ze noem. Het ene moment zijn de honden te groot en grijpen veel mensen terug naar kleiner, dan moet de vacht langer, dan moet het type robuuster, dan weer fijner....
Voor sommige fokkers is het erg belangrijk om maar te kunnen winnen en gaan daar dan dus in mee.
Andere fokkers hebben zelf een duidelijk beeld van hoe hun ideale rastype eruit ziet en proberen dat dus zo goed mogelijk te benaderen... (en dat dan binnen de mogelijkheden die een rasstandaard biedt...)

Groetjes Josee
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Mol schreef:eeh show is onstaan door fokker voor fokker, om fok matriaal te vergelijken en een geschikte kombinatie te vinden en om bloed uit te wisselen.
Als dat alleen voor fokkers was, waarom hebben ze de regels dan verandert? Waarom zouden eigenlijk alleen fokkers "mogen" showen, omdat ze willen fokken. Er zijn zat mensen die éénmalig een nestje willen en daar de benodigdheden voor willen halen.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Debora schreef:
Mol schreef:eeh show is onstaan door fokker voor fokker, om fok matriaal te vergelijken en een geschikte kombinatie te vinden en om bloed uit te wisselen.
Als dat alleen voor fokkers was, waarom hebben ze de regels dan verandert? Waarom zouden eigenlijk alleen fokkers "mogen" showen, omdat ze willen fokken. Er zijn zat mensen die éénmalig een nestje willen en daar de benodigdheden voor willen halen.
die punten kan je ook op een clubmatch halen dus dat is het probleem niet en er is geen probleem als je hond dus voledig in tact is .

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

Ik vind het dus geen onzin. Het tentoonstellen van honden is allang niet meer voorbehouden aan alleen fokkers. Het is ook bedoeld voor bezoekers die een beeld willen hebben van de verschillende rassen en die maakt het niet uit of de honden zich nog wel of niet kunnen voortplanten. Ik vind het niet handig dat iemand met een jong gecastreerde teef showt, en dus geen fokplannen heeft, maar ik kan me er niet aan storen. Als die het dan wint van mijn teef moet ik zelf maar met betere kwaliteit komen.
Een ander verhaal vind ik het ook wanneer een teef bijvoorbeeld 2 nesten heeft gehad en daarna op medische grond gecastreerd is. Die teef heeft zich bewezen, en wat als ze nog 1 puntje moet halen voor een kampioenschap? Moet je de eigenaar dat dan ontzeggen? Dat vind ik dus onzin. Jong gecastreerde Bullmastiffs ontwikkelen zich trouwens minder, worden hoger en minder bespierd, dus die zullen het niet automatisch beter doen in de ring. Ook heb ik niet de ervaring dat ze er rustiger van worden, eerder feller. Veranderingen in uiterlijk op laat gecastreerde leeftijd heb ik ook niet waargenomen tot nu toe.
Afbeelding
Blue Rising Star
Actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Contacteer:

Re:

Ongelezen bericht door Blue Rising Star »

Karakter en gezondheid is toch minstens zo belangrijk? Honden worden niet alleen om hun buitenkantje uitgesloten voor de fok.
Groetjes, Sarah
Afbeelding
"Am Staffs with Attitude"
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Re: showen

Ongelezen bericht door M@scha »

hahaha sarah! vond je 6 jaar geen reactie zielig! whahaha
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

massam schreef:hahaha sarah! vond je 6 jaar geen reactie zielig! whahaha
Nou ik zat net te lezen haha..
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Ik heb er geen problemen mee. Ik vind dat je showen als hobby moet zien en niet alleen om je puntjes bij elkaar te sprokkelen om te kunnen gaan fokken of om kampioentjes op je papier te krijgen, tenslotte een kampioen op papier mtb shows geeft nog geen kampioenen na.
Gecastereerd of niet, je gaat er toch voor de fun heen(meestal)? Omdat jij het leuk vind, en omdat je hond het misschien ook wel leuk vind. Ik neem aan dat fokker en niet fokker wil weten hoe het met zijn hond er voor staat en hoe dicht bij de rasstandaard staat, kijk je er zo niet tegen aan vind ik dat je beter kunt stoppen, als je puur voor het CH plaatje wilt gaan.

Het is super hoor als je hondje een CH wordt, en daar zal je vast trots op zijn, maar waarom zou je hobbyisten dan van je vloer willen hebben?
FullofLove
Actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door FullofLove »

Ik zou ook niet met een gesteriliseerde teefje showen, maar zou ze ook nooit, zonder echt medische noodzaak steriliseren (dus ook niet van tja, ze is steeds zo schijnzwanger...vind ik vaak ook een makkelijk argument om tot steriliseren over te gaan).
Nu zal het bij de Engelse Cocker ook duidelijk geen zin hebben, omdat hun vacht in grote mate ook verpest is na steriliseren.
Wat anderen doen, moeten ze zelf weten. :19:
Maar dat showen alleen voor fokkers weggelegd zou zijn en je als amateur ze in de weg loopt om zo hun felbegeerde kampioenstitel te halen vind ik ook onzin. Laat er maar genoeg gezond vergelijkingsmateriaal rondlopen, krijgt die titel ook meer waarde.
Ik ben zelf ook begonnen met showen, gewoon omdat ik retetrots was op mijn mooie cockertje...en dus voor de fun en nog voor ik besloot om te gaan fokken...lijkt mij niks mis mee. Ik heb overigens niemand in de weg gelopen om zo hun felbegeerde kampioenstitel te halen, zo onpartijdig is het showen ook weer niet.... :lol1:
Groetjes Bibi met Peggy en Suzie
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik zou niet weten waarom ik met een gesteriliseerde teef zou willen showen.
Kost je klauwen met geld, en je hebt er niks aan.
Ik show dus met honden waarmee ik wil fokken voor de kwalificaties, en evt nog een paar keer voor de lol, maar niet als hobby.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Sommige mensen hebben klauwen met geld :19: Kan me best voorstellen dat er mensen het meer voor de hobby dan voor de fok doen.. Gezicht laten zien en de juniorhandlers maakt het ook niets uit of de teef intact is of niet :19:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Waarom kost showen klauwen vol geld?

Ik doe ook af en toe een show omdat ik het leuk vind. Maar vind het nou niet buitensporig duur ten minste als je gewoon naar de clubmatches gaat de grotere shows wel.

En daarbij ik doe de shows gewoon omdat ik het leuk vind om te horen wat ze van mijn hond vinden niet om mee te fokken dat kan toch ook gewoon.
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

fes/lou schreef:Ik zou niet weten waarom ik met een gesteriliseerde teef zou willen showen.
Kost je klauwen met geld, en je hebt er niks aan.
Ik show dus met honden waarmee ik wil fokken voor de kwalificaties, en evt nog een paar keer voor de lol, maar niet als hobby.
Maar voor de lol kan ook met een gesteriliseerde teef mss? Ik weet niet, als Lotus mooi (rastypisch) uitgroeit (moeten wel die pootjes meewerken) zou ik best met haar willen showen ook al krijgt ze mss geen heel hoge beoordeling. Gewoon omat het me leuk lijkt om een keertje te doen/mee te maken. Niet omdat ik met haar zou willen fokken.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Kiran schreef:Waarom kost showen klauwen vol geld?

Ik doe ook af en toe een show omdat ik het leuk vind. Maar vind het nou niet buitensporig duur ten minste als je gewoon naar de clubmatches gaat de grotere shows wel.

En daarbij ik doe de shows gewoon omdat ik het leuk vind om te horen wat ze van mijn hond vinden niet om mee te fokken dat kan toch ook gewoon.
Eh uitslagen van clubmatches gelden bij onze vereniging niet als je naar de te behalen punten kijkt dat je moet halen voor het fokken.

Ik gebruik ze alleen om te oefenen. Daarnaast is het ook wel leuk om wat concurrentie te hebben, en die heb ik zelden. tot nooit op een clubmatch met het ras dat ik heb.

Alleen de clubmatch van de vereniging uit is in dat opzicht interessant.
Daar kan je een punt halen en heb je ok nog eens concurentie
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Suuz! schreef:
Kiran schreef:Waarom kost showen klauwen vol geld?

Eh uitslagen van clubmatches gelden bij onze vereniging niet als je naar de te behalen punten kijkt dat je moet halen voor het fokken.

Ik gebruik ze alleen om te oefenen. Daarnaast is het ook wel leuk om wat concurrentie te hebben, en die heb ik zelden. tot nooit op een clubmatch met het ras dat ik heb.

Alleen de clubmatch van de vereniging uit is in dat opzicht interessant.
Daar kan je een punt halen en heb je ok nog eens concurentie
Van het punten gedoe snap ik eerlijk gezegd niet zoveel van, er zijn zoveel verschillende titels/punten die er te behalen valt :mrgreen:

Ik vind het keurverslag wel leuk om te lezen en daar is het mij meer om te doen. :engel:
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Waarom het klauwen met geld kost?
Omdat de meeste shows een inschrijfgeld van 45 - 60 euro hebben, en ook nog eens niet naast de deur zijn....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Blue Rising Star
Actief
Contacteer:

massam schreef:hahaha sarah! vond je 6 jaar geen reactie zielig! whahaha
:goeie: Ik dacht ik schop hem weer even omhoog. :mrgreen:
Groetjes, Sarah
Afbeelding
Blue Rising Star
Actief
Contacteer:

Devel schreef:Ik heb er geen problemen mee. Ik vind dat je showen als hobby moet zien en niet alleen om je puntjes bij elkaar te sprokkelen om te kunnen gaan fokken of om kampioentjes op je papier te krijgen, tenslotte een kampioen op papier mtb shows geeft nog geen kampioenen na.
En toch geef je op het Stafford forum aan dat je voor de nieuwe 3 x U regel bent? Is dat niet wat tegenstrijdig of begrijp ik het verkeerd?
Groetjes, Sarah
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”