Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gezelschapshond, welk ras mogenlijk?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

starfleet schreef:
Wil de hond schreef:
Scooby schreef:
kristien schreef:een van de redenen dat Bob de Mechelaar wegmoest was dat ie de vensters onderkwijlde.
:roll:
Ik weet zeker dat als dit het ergste was geweest Bob echt niet weg had gehoeven. Helaas zat er wel meer fout bij Bob, goed fout.
Dat wil ik aannemen, maar daar hebben wij hier verder niets over gehoord. Hier in het forum werd geschreven: druk, aandacht vragen, blaffen maar niet agressief

Wellicht is het allemaal veel erger geweest en was de hond zwaar getraumatiseerd en gestoord Dat heb ik dan hier verder niet meer gehoord.

Anne
Wat ik begrepen heb is dat het om een behoorlijk geflipte hond ging met zeer beperkte kapaciteit van prikkelverwerking en aanpassing, mogelijk hoofdzakelijk door zijn verleden als kennelhond. Geen hond om als huishond te leven bij een doorsnee hondenliefhebber.

Maar goed, wat mij betreft is Bob verleden tijd en heeft Birt het nu over een mogelijke toekomstige hond.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wil de hond schreef:
Scooby schreef:
kristien schreef:een van de redenen dat Bob de Mechelaar wegmoest was dat ie de vensters onderkwijlde.
:roll:
Ik weet zeker dat als dit het ergste was geweest Bob echt niet weg had gehoeven. Helaas zat er wel meer fout bij Bob, goed fout.
Hoi Wil,

O.k., dat weet ik niet, maar als je dit dan zo leest, staat het wel erg vreemd dat moet je toch wel met me eens zijn?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mama Sanneke schreef:
Angel-eyes schreef:Of een heel rustig boxertje :mrgreen:
Of een heel rustig poedeltje :mrgreen:
Nogmaals, ze zoekt een HOND!
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Birt; ik denk dat het heel moeilijk voor andere mensen is om een advies te geven over een geschikte hond voor jou (of je moet misschien de "hondenmakelaar" inschakelen :mrgreen: ).
Ik kan alleen maar vertellen hoe ik het gedaan heb. Ben begonnen met alle hondenencyclopedieën door te neuzen die ik te pakken kon krijgen (bibliotheek bijv.). Ook internet heeft veel sites met beschrijvingen van verschillende hondenrassen. Honden die mij uiterlijk aanspraken ben ik nader gaan bestuderen; er vielen er toen al direct af door de beschrijvingen van karakter e.d. Van paar rassen die overbleven ben ik de rasverenigingen gaan mailen en bellen. Daarna naar verschillende shows geweest en bij eigenaren thuis om de hond in zijn gewone doen mee te maken en er mee te wandelen. Toen bij een fokker naar keuze thuis geweest (door de "ballotage") en daar "mochten" we op de wachtlijst.

We hebben nu een heerlijke hond die helemaal naar ons zin is. Het enige wat mij tegengevallen is is het jachtinstinct. Wist daar natuurlijk wel van maar in de praktijk is dat toch wat heftiger dan ik vantevoren dacht.
Maar ook dit gaat nu zo langzamerhand in goede banen (met heeeel veeeel trainen :mrgreen: ).

Natuurlijk is deze handelswijze geen garantie voor een goede "match", maar je weet dan een stuk beter waar je aan begint. En ik denk wel dat een goede voorbereiding mede maakt dat je er helemaal voor gaat als de hond er eenmaal is.

Succes en groetjes,

Marijke
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Maar goed, wat mij betreft is Bob verleden tijd en heeft Birt het nu over een mogelijke toekomstige hond.
Tja sorry het was niet als een aanval bedoeld hoor maar ik vind het niet slecht om te kijken wat er in het lijstje van Bob problemen stond om te beslissen wat voor een hond het nu moet zijn. Want als ze zich er bij Bob aan ergeren is het zeer waarschijnlijk dat ze dit ook bij de nieuwe gaan doen. En daar kan ik alleen maar uit begrijpen dat een pup niet zo geschikt voor ze is.

Ik heb ook gezegd een van de redenen niet de reden (had misschien moeten zeggen een van de problemen en niet een van de redenen dat ie naar het asiel moest). Het was geen verwijt (er zijn er voor minder naar het asiel gemoeten, ik vel daar geen oordeel over) sorry als dat zo over gekomen is.
Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Waar is Bob nu?
Gewoon een interessevraagje, ik dacht pas nog aan hem, ik dacht dat hij in het asiel zat maar ik kon hem niet vinden op die site, vandaar.
Sanne, Ik dacht dat die in het asiel van Mechelen zat. Die zetten hun honden niet op het internet, uit principe dacht ik. Vandaar dat je hem niet vindt.
Afbeelding
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

kristien schreef:
Waar is Bob nu?
Gewoon een interessevraagje, ik dacht pas nog aan hem, ik dacht dat hij in het asiel zat maar ik kon hem niet vinden op die site, vandaar.
Sanne, Ik dacht dat die in het asiel van Mechelen zat. Die zetten hun honden niet op het internet, uit principe dacht ik. Vandaar dat je hem niet vindt.
Oke, ik dacht dat hij heel misschien wel geplaatst zou kunnen zijn maar dat hoeft dus helemaal niet.
Ik zou het wel willen weten als hij een nieuw baasje heeft, maar dan kan Birt dat wel vertellen denk ik :mrgreen: :ok:
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Angel-eyes schreef:
Mama Sanneke schreef:
Angel-eyes schreef:Of een heel rustig boxertje :mrgreen:
Of een heel rustig poedeltje :mrgreen:
Nogmaals, ze zoekt een HOND!
Ow dan mag ze je boxer wel schrappen :N:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
beccie
Vaste gebruiker

Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door beccie »

hallo

wij hebben zelf een Ierse Wolfshond...en die is heerlijk rustig en lief
Maar wel groot.. En hij kan ook een lange tijd aleen blijven als die wat ouder is ... natuurlijk niet als hij een puppy is....

Als je nog meer info over deze hond wil moet je kijken op :
www.stichting-ierse-wolfshond.com

Groetjes Rebecca :ok:
Birt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Birt »

na onze eerdere ervaringen met labrador en golden retriever (de honden waar het wel heel goed mee ging) is er terug een labradorpup in huis sinds een paar dagen. ze leert snel (kan al langer aandacht houden dan bob ooit kon) en kan al zitten, is bijna volledig zindelijk (behoefte doen op de daarvoor afgebakende plaats in de tuin) en gaat overal mee naartoe en is dan ook zeeer sociaal. ze is heel rustig (heeft ze van haar ouders) en heeft een nieuwsgierig karakter en speelt graag.
haar naam is Nona
fotos: http://users.pandora.be/vandijckheffen/bert/Nona/
kristien
Actief
Contacteer:

Allez proficiat! En veel succes ermee. Het is een schattig pupje, en mooie naam ook!
Hebben jullie haar geselecteerd op rustige ouders? Dat vind ik dan wel
:ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”