We komen zeer regelmatig bij mijn broer over de vloer en Vegas vind Ceasar het einde! Ceasar is (nog) erg geduldig met hem en hij kan dan ook een aardig potje breken.
Zo lief als Ceasar voor ons is zo opvliegerig is hij tegen andere reuen. In zijn eerste levensjaar is hij meerdere malen aangevallen door een aantal herders uit de buurt. Dit heeft zijn karakter geen goed gedaan en hij laat zich dan ook door geen één hond uitdagen. Hij is ook zeer beschermend tegenover zijn roedel en dan met name de kinderen en mijn schoonzus. Hierdoor wandelen zij buiten de drukke tijden met hem om confrontaties te vermijden.
Zo ook afgelopen zondagochtend. We reden naar het bos en eenmaal aangekomen werden de kinderen en de honden uitgeladen. We waren aan de late kant en het was al erg druk aan het worden. Ik vroeg nog aan mijn broer: Laat jij Ceasar hier al los? Ja hoor zegt hij, niks aan de hand dus Vegas namen we ook los mee.
Net dat iedereen het pad op liep naderde een witte herder. De herder ging recht op Vegas af en ze snuffelde even aan elkaar. Vegas vond het wel interessant zo'n witte reus en kwispelde er op los. Ineens stonden Ceasar en de herder lijnrecht tegenover elkaar en toen begon het. Ceasar greep de herder en de herder greep Ceasar terug. Mijn broer sprong er boven op en trok Ceasar ervan af. Het was een hoop herrie en iedereen was behoorlijk geschrokken maar er zijn geen gewonde gevallen.
Maar nou komt mijn vraag.....
Vegas is hier getuige van geweest. Ik heb hem direct de lucht in getild toen de honden begonnen te vechten omdat ze op ons afstormde en ik niet hoef te weten hoe een paar tanden op mijn pup zijn rug staan.
Wat heeft hij van deze vechtpartij geleerd? Ceasar werd direct luidkeels op zijn plaats gezet door mijn broer en heeft de rest van de wandeling aangelijnd moeten doorbrengen. Zou Vegas zijn grote voorbeeld volgen? Is dit heel slecht geweest, ook al was hij er niet direct bij betrokken of hoef ik me nergens zorgen over te maken en heeft hij ervan geleerd dat wanneer je zulke fratsen uithaald mijn broer je wel even op je plaats komt zetten??