Wat een fijn en handig forum hebben jullie hier! Na een aantal dagen alleen berichten te hebben gelezen, heb ik me gisteren geregistreerd. Want...... komend weekend komt eindelijk ons hondje!
Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal zal bevallen met ons nieuwe gezinslid. Ik heb zelf nog nooit een hond gehad, maar mijn vriend heeft vroeger een Rottweiler (mannetje, Omar) en een Mastino (vrouwtje, Gina) gehad en hij is ook opgegroeid met honden. Ik heb altijd katten om me heen gehad, dus ben nu druk bezig om uit te vinden hoe honden precies werken, en met name de Podenco, want dat is een verhaal apart heb ik begrepen!
We wonen op een boerderij, dus qua ruimte zal Canela zich compleet uit kunnen leven. Het enige waar ik me druk om maak is hoe ze zal omgaan met onze 2 katten, Jonas (kater, 16 jaar) en Harina (poes, 7 jaar). Daarnaast hebben we ook een vijver waar koi in rondzwemmen, ook hiervan zal ze moeten leren dat het geen speelgoed is. Verder loopt er ook nog een clubje kippen los rond in de tuin en rennen er hazen op het land, dus dat zal heel wat zelfbeheersing vragen van Canela en heel wat consequente opvoeding van onze kant! Als iemand nog goeie tips heeft m.b.t. de omgang tussen Podenco's en andere dieren hoor ik die heel graag!
Ik zou graag een foto van haar in dit bericht willen zetten, maar weet nog niet hoe dat moet. Kan iemand mij dat uitleggen?
Nou mensen, dat was het voor nu, tot later!
Groetjes, Anne Marie