Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoveel rassen..... Help !

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Bianca
geregistreerd lid

Zoveel rassen..... Help !

Ongelezen bericht door Bianca »

Ik zie dat hier regelmatig de vraag gesteld wordt "Welk ras past bij ons".
Die vraag stel ik mezelf ook al weken, we zijn ons een beetje aan het verdiepen in alle rassen die bij ons gezin zouden passen. Tot nu toe vallen er af en toe wat af, maar ik "ontdek" ook elke dag weer een ras waarvan ik denk dat is 'm!
We hebben tot nu de volgende rassen gevonden die ons het meeste aanspreken: West-Siberische Laika
Finse Spits
Saarloos Wolfhond
Noorse Elandhond
Friese Stabij
En de Garifiano vindt ik ook erg mooi en klinkt wel goed qua karakter.
Er zijn trouwens nog tig andere rassen die ik goed bij ons vind passen, maar die vindt m'n vriend niet mooi.

Weten jullie nog een aantal rassen die ik nog zou moeten bekijken ? Of weten jullie iets meer van de bovenstaande rassen behalve het algemene karakter ?

Alvast bedankt,
Groetjes Bianca
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Wat zoeken jullie in een hond?

Een kennis van me heeft een West-Siberische Laika, dus als jullie serieus meer willen weten kan ik jullie misschien wel met haar in contact brengen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Bianca
geregistreerd lid

Ik zal even uitleggen hoe onze situatie is, mischien passen de honden die ik in gedachte heb hier wel helemaal niet bij.
We hebben twee jonge kinderen die erg graag bezig zijn met honden (ze houden niet echt van stoeien ofzo, maar wel van rennen, wandelen en balletjes gooien). We hebben een kat die echt niet wegloopt van een hond (rustig maar dominant). Ik ga uiteindelijk wel parttime werken, de hond wordt dan tussendoor wel uitgelaten maar hij moet wel op z'n hoogst twee dagen thuis kunnen blijven. Ik ben op zoek naar een middel tot grootte hond het liefst rond de 50 cm. M'n vriend is gek op herder-achtige honden, hoe jammer ik het ook vind maar bijv. van een boxer, bull terrier moet ie niks hebben :roll:. Tja, wat nog meer... de hond zal echt een lid van de familie worden hoop ik, een soort derde kind.

Groeten afz. Bianca
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Bianca schreef:M'n vriend is gek op herder-achtige honden, hoe jammer ik het ook vind maar bijv. van een boxer, bull terrier moet ie niks hebben :roll:. Tja, wat nog meer... de hond zal echt een lid van de familie worden hoop ik, een soort derde kind.

Groeten afz. Bianca
Een Stabij. Zijn fijne honden, niet te klein en goed in een gezin.

Anne
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Bianca,

Een vriendin van mij heeft een west- en een oost siberische Laika. Als ik zo jouw wensenlijstje doorlees, komen ze aardig bij de omschrijvingen van jouw ideale hond in de buurt. Dit is haar site, dan kun je daar eens een kijkje nemen: http://home.hetnet.nl/~russkaja.laika/
Bianca
geregistreerd lid

Bedankt voor de link :ok: Erg mooie site. Ik denk dat ik je vriendin snel ga mailen om te vragen wat ze ervan denkt. Ik ben zo bang dat ik straks voor een ras ga kiezen dat niet bij ons kan. Best wel eng hoor die keus maken, ik ben ook weer niet zo iemand die een dier af kan staan als het niet werkt. Straks klikt het niet met de kat of kan ik hem niet de beweging geven die hij nodig heeft. Ik zag dat je vriendin een super grote tuin heeft en naast de bossen woont, dan is het toch al een ander verhaal. Maar ik neem rustig de tijd.

Groetjes Bianca
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb Stabijs en vind het natuurlijk erg leuke honden :wink:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Re: Zoveel rassen..... Help !

Ongelezen bericht door Renske »

Bianca schreef: En de Garifiano vindt ik ook erg mooi en klinkt wel goed qua karakter.
Wat is dit voor ras? Hier heb ik nog nooit van gehoord. Google vindt ook niets.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

De Garafiano komt van het eiland La Palma. De honden van dit ras (en kruisingen daarvan) in Nederland zijn hier meestal gekomen via b.v. Stichting AAI odf een andere organisatie die ervoor zorgt dat buitenlandse honden geadopteerd worden.
Afbeelding
Bianca
geregistreerd lid

@ Sypke, ik vind jouw honden echt zulke mooie koppies hebben :I:
Zijn het hele actieve honden ? Ik heb begrepen dat je ze echt een par uur per dag moet uitlaten. Een aantal dagen in de week kan ik dat ook wel doen, maar ik ga ook straks 2 hele dagen werken en dan zal de evt. hond wel binnen moeten blijven. Ik heb wel een goede uitlaatservice gevonden in de buurt voor die dagen dat ik werk.
Gast

Bianca schreef:@ Sypke, ik vind jouw honden echt zulke mooie koppies hebben :I:
Zijn het hele actieve honden ? Ik heb begrepen dat je ze echt een par uur per dag moet uitlaten. Een aantal dagen in de week kan ik dat ook wel doen, maar ik ga ook straks 2 hele dagen werken en dan zal de evt. hond wel binnen moeten blijven. Ik heb wel een goede uitlaatservice gevonden in de buurt voor die dagen dat ik werk.
Alle rassen op jouw lijstje hebben veel beweging nodig. Met een uitlaatservice mee twee dagen per week zou kunnen, maar met een pup kan dat niet (geldt voor alle rassen). Heb je daar al een oplossing voor?
Bianca
geregistreerd lid

We zullen pas een hond nemen als ik klaar ben met een studie. Dat is op maandag naar school en 20 uur stage lopen. In februari ben ik klaar met school en dan zou ik graag even een maand of 4 vrij willen nemen om voor een hond te zorgen. M'n kinderen zitten dan ook allebei op de basisschool dus er zou dan lekker tijd zijn om een jonge hond op te voeden. Dat is ook de reden waarom ik zo vroeg aan het informeren ben, ik wil echt 100 % zeker zijn dat het zal gaan.
magda
Zeer actief

Ongelezen bericht door magda »

Bianca schreef:We zullen pas een hond nemen als ik klaar ben met een studie. Dat is op maandag naar school en 20 uur stage lopen. In februari ben ik klaar met school en dan zou ik graag even een maand of 4 vrij willen nemen om voor een hond te zorgen. M'n kinderen zitten dan ook allebei op de basisschool dus er zou dan lekker tijd zijn om een jonge hond op te voeden. Dat is ook de reden waarom ik zo vroeg aan het informeren ben, ik wil echt 100 % zeker zijn dat het zal gaan.
:ok: dacht iedereen er maar zo goed over na voor ze aan een hond beginnen goed hoor :ok:
Afbeelding
chaco
Actief

Ongelezen bericht door chaco »

Ik vind het helemaal TOP! dat je je zo goed informeert en orienteert en voorbereid op de komst van een hond. Daardoor zul je zeker tot de juiste keuze komen!
Succes ermee!

Chaco
Bekijk ook eens onze weblog
Afbeelding
http://www.chaconayo.punt.nl/
pollunder
Zeer actief

Ongelezen bericht door pollunder »

Ik ken een West-Siberische Laika, en dat is best een hevige hond. Ze heeft superveel energie. Daar gaan ze mee sleetje rijden, volgen elandenjachttraining,...

Maar jullie hebben lekker veel tijd zeg :ok: Mocht ik van jou zijn, ik zou een paar fokkers van de verschillende rassen gaan bezoeken. Superleuke uitstapjes!
Bianca
geregistreerd lid

Bedankt voor jullie reacties, ik heb idd al contact gehad met een fokker van Finse Spitsen..... ben benieuwd!
Gast

Voor de Stabij geldt trouwens een lange wachttijd, zo'n 7-12 maanden. Als je er een wilt kun je je het beste nu al inschrijven bij de rasvereniging.
Bianca
geregistreerd lid

Jeezzz... dat is een flinke tijd. Op zich zou 7 a 9 mnd het mooiste uitkomen vanwege m'n school, bedankt voor de waarschuwing.
Ik heb al een heel stuk van je logboek gelezen van Sypke, echt leuk al je verhalen !
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Bianca,

Een kennisje van ons heeft momenteel haar Stabij teefje drachtig. Ik denk dat ze over een week of zes pups verwacht, maar dat zal nog wel te vroeg zijn, denk ik?
Gast

Scooby schreef: Een kennisje van ons heeft momenteel haar Stabij teefje drachtig. Ik denk dat ze over een week of zes pups verwacht, maar dat zal nog wel te vroeg zijn, denk ik?
Worden die pups niet via de vereniging bemiddeld?
Rob*
Zeer actief

Re: Zoveel rassen..... Help !

Ongelezen bericht door Rob* »

Bianca schreef:
Weten jullie nog een aantal rassen die ik nog zou moeten bekijken ?

Alvast bedankt,
Groetjes Bianca

Het Duitse Boxertje :pffff:

kijkt jouw vriendje alleen maar of de hond mooi is en bij zijn imago past ofzo?
Gast

Bianca schreef:Jeezzz... dat is een flinke tijd. Op zich zou 7 a 9 mnd het mooiste uitkomen vanwege m'n school, bedankt voor de waarschuwing.
Dan moet je je *nu* inschrijven! :wink:
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Je hebt zo van die hele leuke poedeltjes :pffff:

ik kan het toch proberen hé
:mrgreen:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gast

Mama Sanneke schreef:Je hebt zo van die hele leuke poedeltjes :pffff:

Poedels zijn ook ontzettend leuke honden! Ik vind dat echt een onderschat ras.
Rob*
Zeer actief

:N: .....proberen mag maar hou die krullenbeestjes maar weg hoor :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Angel-eyes schreef:

Engelken pas op hé, nie tegen mij tere schenen schoppen of ik ga wenen :jank:
Alsof boxers zo leuk zijn :pffff:
Da's discriminatie t.o.v. de krullebollekes :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rob*
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Angel-eyes schreef:

Boxertjes zijn zo lief mama, je kan geen betere en grotere kindervriend hebben dan een boxertje, ze kunnen zo gek zijn met kindjes, ze mogen alles bij ze en ze accepteren het helemaal, in een boxer zit nooit iets kwaads, alleen als ze door andere honden veel aangevallen worden dan houdt het lieve boxergedrag op en kunnen het echte etterbakkies zijn, maar naar mensen zijn het echt lieverdjes :cheer:
Mama Sanneke
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mama Sanneke schreef:
Angel-eyes schreef:

Boxertjes zijn zo lief mama, je kan geen betere en grotere kindervriend hebben dan een boxertje, ze kunnen zo gek zijn met kindjes, ze mogen alles bij ze en ze accepteren het helemaal, in een boxer zit nooit iets kwaads, alleen als ze door andere honden veel aangevallen worden dan houdt het lieve boxergedrag op en kunnen het echte etterbakkies zijn, maar naar mensen zijn het echt lieverdjes :cheer:
Luka is ook superlief met kindjes :pffff: :lekkerpuh:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rob*
Zeer actief

Mama Sanneke schreef:
Angel-eyes schreef:
Mama Sanneke schreef:
Angel-eyes schreef:

Je gaat een poedel niet vergelijken met een boxertje he :eek: ?Een boxertje staat erom bekend dat ze heel lief zijn, poedeltjes staan ook ergens om bekend, maar wat was dat nou??? :denken: .........ze kunnen goed likken, maar waar ze nu heel goed in zijn met likken is me effe ontgaan :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Mama Sanneke schreef:
Angel-eyes schreef:
Mama Sanneke schreef: Engelken pas op hé, nie tegen mij tere schenen schoppen of ik ga wenen :jank:

Je gaat een poedel niet vergelijken met een boxertje he :eek: ?Een boxertje staat erom bekend dat ze heel lief zijn, poedeltjes staan ook ergens om bekend, maar wat was dat nou??? :denken: .........ze kunnen goed likken, maar waar ze nu heel goed in zijn met likken is me effe ontgaan :mrgreen:
Ik praat nie meer met je hoor :pffff:
Boxers :denken: zijn da die die zeverlapjes moeten hebben :pffff:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”