Ja maar die woog dan ook 85Kg!Mol schreef:wat kennen jullie slap ouwehoeren over wie er sterker is in het trekken, nou dat was mijn GOMEZ die trok een DAF 95 xf van zijn plaats![]()
mol
Wel handig.. en goedkoper dan de sleepwagen bellen

Moderator: moderatorteam
starfleet schreef:Laat maar:Branka schreef: Een Centraal Aziatische Owcharka. Er is hier trouwens al eerder een topic van Mol over geweest.
"Hij is voor niets bang, wantrouwend tegenover vreemden en kan plots op een hevige manier zijn verdedigingsmechanisme in werking stellen."
Hij is weer fijn.
Anne
daarom ga je nu weer naar de sportschoolMol schreef:M@ri@nne schreef:massam schreef:brrr. ik kwam al niet, maar als je zo'n kalf hebt kom ik echt niet meer!!
die is megaaaaaa!
moet je wel meer gaan eten, want als ik me de foto's goed herinner ben je maar een iel ventje! breek je zo doormidden als lobbes je een zoen komt geven![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
mol
Snap het "laat maar" van Anne ook niet helemaal. Maar de beschrijving bevestigt wel dat het klopte dat ik een stuk afstandelijkheid voelde toen ik honden van dit ras zag.little-wolf schreef:starfleet schreef:Laat maar:Branka schreef: Een Centraal Aziatische Owcharka. Er is hier trouwens al eerder een topic van Mol over geweest.
"Hij is voor niets bang, wantrouwend tegenover vreemden en kan plots op een hevige manier zijn verdedigingsmechanisme in werking stellen."
Hij is weer fijn.
Anne
Ja OK. Maar de manier waarop ze dit schrijft komt een beetje denegrerend over. Ik raakte tenminste wel lichtelijk geïrriteerd. Wat suggereert ze hier nu mee, vraag ik me af.Branka schreef:Snap het "laat maar" van Anne ook niet helemaal. Maar de beschrijving bevestigt wel dat het klopte dat ik een stuk afstandelijkheid voelde toen ik honden van dit ras zag.little-wolf schreef:starfleet schreef:Laat maar:Branka schreef: Een Centraal Aziatische Owcharka. Er is hier trouwens al eerder een topic van Mol over geweest.
Hij is weer fijn.
Anne
Ik denk dat je bij een zo'n beschrijving toch wel mag nadenken of een dergelijk ras geschikt is om in een dichtbevolkt land als Nederland gehouden te worden. Want wantrouwend is nog tot daar aan toe, maar plots een hevig verdedigingsmechanise in werking stellen kan ronduit gevaarlijk zijn.Joy C schreef:Ja OK. Maar de manier waarop ze dit schrijft komt een beetje denegrerend over. Ik raakte tenminste wel lichtelijk geïrriteerd. Wat suggereert ze hier nu mee, vraag ik me af.Branka schreef:Snap het "laat maar" van Anne ook niet helemaal. Maar de beschrijving bevestigt wel dat het klopte dat ik een stuk afstandelijkheid voelde toen ik honden van dit ras zag.little-wolf schreef:starfleet schreef: Laat maar:
Hij is weer fijn.
Anne
ik weet zeker dat mol daar bewust van is.Branka schreef:Ik denk dat je bij een zo'n beschrijving toch wel mag nadenken of een dergelijk ras geschikt is om in een dichtbevolkt land als Nederland gehouden te worden. Want wantrouwend is nog tot daar aan toe, maar plots een hevig verdedigingsmechanise in werking stellen kan ronduit gevaarlijk zijn.Joy C schreef:Ja OK. Maar de manier waarop ze dit schrijft komt een beetje denegrerend over. Ik raakte tenminste wel lichtelijk geïrriteerd. Wat suggereert ze hier nu mee, vraag ik me af.Branka schreef:Snap het "laat maar" van Anne ook niet helemaal. Maar de beschrijving bevestigt wel dat het klopte dat ik een stuk afstandelijkheid voelde toen ik honden van dit ras zag.little-wolf schreef:
Misschien dat de toon denigrerend overkomt, maar ik vind toch zeker dat een dergelijke karakterbeschrijving/-trek mensen moet aanzetten tot nadenken.
In dit hele topic komt al naar voren dat het geen hond voor iedereen is, waarom dan toch dat toontje?little-wolf schreef:ik weet zeker dat mol daar bewust van is.Branka schreef:Ik denk dat je bij een zo'n beschrijving toch wel mag nadenken of een dergelijk ras geschikt is om in een dichtbevolkt land als Nederland gehouden te worden. Want wantrouwend is nog tot daar aan toe, maar plots een hevig verdedigingsmechanise in werking stellen kan ronduit gevaarlijk zijn.Joy C schreef:Ja OK. Maar de manier waarop ze dit schrijft komt een beetje denegrerend over. Ik raakte tenminste wel lichtelijk geïrriteerd. Wat suggereert ze hier nu mee, vraag ik me af.Branka schreef: Snap het "laat maar" van Anne ook niet helemaal. Maar de beschrijving bevestigt wel dat het klopte dat ik een stuk afstandelijkheid voelde toen ik honden van dit ras zag.
Misschien dat de toon denigrerend overkomt, maar ik vind toch zeker dat een dergelijke karakterbeschrijving/-trek mensen moet aanzetten tot nadenken.
ik ga ervan uit dat hij met dit type hond dan ook geen drukbezochte plekkern op gaat zoeken met mensen en honden om hem/haar uit te laten.
tuurlijk is het goed om dat nog neer te zetten. maar ik ben het ook wel met joy c eens. de manier hoe het er staat.
ik hoop dat ze nog toelichting wilt geven met wat ze bedoeld.
Ik denk dat Anne wellicht het vorige CAO-topic van Patrick sowieso gemist heeft en dit hele topic stiekum niet helemaal heeft gelezen en dat ze daarom het op die manier heeft neergezet.little-wolf schreef:haiJoy C schreef:
In dit hele topic komt al naar voren dat het geen hond voor iedereen is, waarom dan toch dat toontje?
Jolanda, de naam is Joyce, aangenaam.![]()
idd, waarom die ondertoon?
geen idee.Joy C schreef:Ik denk dat Anne wellicht het vorige CAO-topic van Patrick sowieso gemist heeft en dit hele topic stiekum niet helemaal heeft gelezen en dat ze daarom het op die manier heeft neergezet.little-wolf schreef:haiJoy C schreef:
In dit hele topic komt al naar voren dat het geen hond voor iedereen is, waarom dan toch dat toontje?
Jolanda, de naam is Joyce, aangenaam.![]()
idd, waarom die ondertoon?
Yep. dat bedoel ik.Mol schreef:nog mals het is geen hond voor iedereen ja ik weet dat dit ras pro-dominant is en de anval als verdedeging kiest.
dat wil niet zeggen dat de hond gelijk gevaarlijk is in tegendeel de hond is zelf verzekert en niet gauw ergens van geschrokken
en die ondertoon daar moet je niet wakker van liggen want dat is net zo voor oordeel als dat je met de Pitt heb gehad dus daar moet je poep aan hebben.
mol
Ik begreep dat er al eerder over geschreven was, maar had wat beschrijvingen gegoogelt. Dan hoefde ik de vorige draad niet te lezen en op te zoeken.little-wolf schreef:
geen idee.
daarom hoop ik dat ze nog wilt toelichten.
Duidelijk.starfleet schreef:Ik begreep dat er al eerder over geschreven was, maar had wat beschrijvingen gegoogelt. Dan hoefde ik de vorige draad niet te lezen en op te zoeken.little-wolf schreef:
geen idee.
Ik ben altijd erg bang dat zulke honden naar Nederland komen en in verkeerde handen gaan vallen, daar zijn legio voorbeelden van.
Het is de grootte-karakter combinatie die me zorgen baart. Nou begrijp ik wel dat heel sommige mensen in Nederland geschikt wonen en geschikt zijn qua aard om zo'n hond te kunnen houden, maar eigelijk vind ik het honden voor zeer dunbevolkte gebieden.
Ik moet niet denken aan een Kooiker van 80 kilo om maar een stokpaardje te berijden. Grote honden in Nederland moeten imo lieve lobessen zijn, geen terughoudende honden die tot de aanval overgaan .
En lopen er een paar mensen met zo'n kneiter en die gaan er goed mee om, zijn er altijd nitwits die ook persé zo'n beest willen en er de ballen verstand van hebben.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb gemaakt.
Anne
Had al een vermoeden dat Anne het zo bedoelde en ik kan er volledig in mee gaan. Want helaas zijn er maar al te veel mensen die een bepaalde hond als statussymbool zijn. En dat zijn ook de mensen die het finaal verkloten voor de goede bazen.Joy C schreef:Duidelijk.starfleet schreef:Ik begreep dat er al eerder over geschreven was, maar had wat beschrijvingen gegoogelt. Dan hoefde ik de vorige draad niet te lezen en op te zoeken.little-wolf schreef:
geen idee.
Ik ben altijd erg bang dat zulke honden naar Nederland komen en in verkeerde handen gaan vallen, daar zijn legio voorbeelden van.
Het is de grootte-karakter combinatie die me zorgen baart. Nou begrijp ik wel dat heel sommige mensen in Nederland geschikt wonen en geschikt zijn qua aard om zo'n hond te kunnen houden, maar eigelijk vind ik het honden voor zeer dunbevolkte gebieden.
Ik moet niet denken aan een Kooiker van 80 kilo om maar een stokpaardje te berijden. Grote honden in Nederland moeten imo lieve lobessen zijn, geen terughoudende honden die tot de aanval overgaan .
En lopen er een paar mensen met zo'n kneiter en die gaan er goed mee om, zijn er altijd nitwits die ook persé zo'n beest willen en er de ballen verstand van hebben.
Anne![]()
Dit stukje komt alleen beter over.![]()
Als je het zo stelt, kan ik daar wel in meegaan ja.
Klopt. Maar dat komt bij meerdere rassen helaas voor. Maar we mogen ze toch wel mooi en geweldig vinden?Branka schreef:Had al een vermoeden dat Anne het zo bedoelde en ik kan er volledig in mee gaan. Want helaas zijn er maar al te veel mensen die een bepaalde hond als statussymbool zijn. En dat zijn ook de mensen die het finaal verkloten voor de goede bazen.Joy C schreef:Duidelijk.starfleet schreef:Ik begreep dat er al eerder over geschreven was, maar had wat beschrijvingen gegoogelt. Dan hoefde ik de vorige draad niet te lezen en op te zoeken.little-wolf schreef:
geen idee.
Anne![]()
Dit stukje komt alleen beter over.![]()
Als je het zo stelt, kan ik daar wel in meegaan ja.
Tuurlijk. Maar de meesten die in dit topic reageren zullen het vorige topic van Mol over de CAO wel hebben gelezen, maar een aantal (o.a. die wat korter lid van het forum zijn) mogelijk niet. En ook niet gasten die alleen meelezen. Er zal daar maar 1 gek tussen zitten die het in zijn bolle kop haalt ook een CAO te willen zonder zich verder goed te verdiepen in het karakter.... dat is dus meteen veel te veel.Joy C schreef:Klopt. Maar dat komt bij meerdere rassen helaas voor. Maar we mogen ze toch wel mooi en geweldig vinden?
Ja, als je het zo stelt.Branka schreef:Tuurlijk. Maar de meesten die in dit topic reageren zullen het vorige topic van Mol over de CAO wel hebben gelezen, maar een aantal (o.a. die wat korter lid van het forum zijn) mogelijk niet. En ook niet gasten die alleen meelezen. Er zal daar maar 1 gek tussen zitten die het in zijn bolle kop haalt ook een CAO te willen zonder zich verder goed te verdiepen in het karakter.... dat is dus meteen veel te veel.Joy C schreef:Klopt. Maar dat komt bij meerdere rassen helaas voor. Maar we mogen ze toch wel mooi en geweldig vinden?
En ik ben eerlijk. Ik heb dus onlangs dit ras in het echt gezien en ik vond ze dus eerlijk gezegd bijna intimiderend. Totaal geen ras voor mij en het stukje karakterbeschrijving van Anne (Starfleet) bevestigt dat.
eenig zins toch wel want dan had de vorige opmerking niet gehoeven namelijk.starfleet schreef:
Ik begreep dat er al eerder over geschreven was, maar had wat beschrijvingen gegoogelt. Dan hoefde ik de vorige draad niet te lezen en op te zoeken.
tja maar dat is met elk ras het geval groot of klein, een AMstaf in de verkeerde handen is ook verschrikkelijk.Ik ben altijd erg bang dat zulke honden naar Nederland komen en in verkeerde handen gaan vallen, daar zijn legio voorbeelden van.
tja maar dat is met meerdere rassen zo zoals de mastino of de mastin espaniol om maar 2 voor beelden te noemen, of wat dachgt je van de dogo canario dus kortzichtig en niet door dacht.Het is de grootte-karakter combinatie die me zorgen baart. Nou begrijp ik wel dat heel sommige mensen in Nederland geschikt wonen en geschikt zijn qua aard om zo'n hond te kunnen houden, maar eigelijk vind ik het honden voor zeer dunbevolkte gebieden.
.Ik moet niet denken aan een Kooiker van 80 kilo om maar een stokpaardje te berijden. Grote honden in Nederland moeten imo lieve lobessen zijn, geen terughoudende honden die tot de aanval overgaan
zie wat ik hier boven schreef.En lopen er een paar mensen met zo'n kneiter en die gaan er goed mee om, zijn er altijd nitwits die ook persé zo'n beest willen en er de ballen verstand van hebben.
wat denk je nou zelfSunnybunny schreef:Wat ik dus niet begrijp, is dat iemand die er geen ruimte voor heeft, er voor kiest om dit ras naar nederland te halen alleen maar omdat je er persé een moet hebbenIedereen roept wel van o maar Mol kan zo'n hond wel aan en dat geloof ik direct maar wat moet zo'n beest in godsnaam in een rijtjeshuis????
nou en als jij dat zeg neem ik dat gelijk van je aanWil de hond schreef:Tuurlijk kan jij dat wel.Mol schreef:wat denk je nou zelfals ik hier wel 7 honden kan huizen dat ik dan geen CAO kan hebben beetje raare redeneering
mol
Het lijken me echt ideale honden om te wonen in een kenneltje in een overbevolkt rijtjeshuisje.