Ze is een he, volgens mijAngel-eyes schreef:Ze zoekt een hond.

Moderator: moderatorteam
Hoi Gerdien,Takkie schreef:Ik zit te denken aan een engelse cocker spaniel ofzo... best moeilijk ik denk dat er veel rassen geschikt zijn.
Hoi Laura,Laura W schreef:Officieel mogen ze inderdaad niet los lopen, maar die wet stamt nog uit de tijd dat deze honden veel werden gebruikt om te stropen. Op die manier wilden ze dat stropen aan banden leggen. De meeste mensen die nu galgo's of andere windhonden hebben gebruiken die helemaal niet om te stropen, maar gewoon als huishond. De wet slaat dan ook eigenlijk nergens meer op.
Niet?!Rataplan schreef:Cavelier? Heeft niet echt superlang haar![]()
zulke regels zijn er zeker wel hoorRataplan schreef:Cavelier? Heeft niet echt superlang haar![]()
Verder denk ik dat het in jouw situatie van belang is dat iedereen in het huis duidelijk heeft wat er verwacht wordt. Dat je een schema maakt van wie wanneer de hond uit kan laten. Ook voor de hond het makkelijker maken door duideliijke regels (bijvoorbeeld niet op de bank of boven) en iedereen zich er aanhoudt, schept al een hoop rust voor de hond.
Niet alles geloven hè! Mij wilden ze een Hollandse Herder geven, of een terrier. 'k Mag er niet aan denken.Mechelfanaat schreef:http://www.ikzoekeenhond.nl/ Op deze site kan je een test doen,
aan de hand van een aantal vragen rold er dan een ras uit wat het best bij jou ( en je leef wijze past) past.
Klik links op die site op het bruine balkje: ik zoek een ras
en doe de test.
veel succes![]()
en uh laat je ff weten wat er uit rolde
Bij mij klopte de test een Mechelaarpollunder schreef:Niet alles geloven hè! Mij wilden ze een Hollandse Herder geven, of een terrier. 'k Mag er niet aan denken.Mechelfanaat schreef:http://www.ikzoekeenhond.nl/ Op deze site kan je een test doen,
aan de hand van een aantal vragen rold er dan een ras uit wat het best bij jou ( en je leef wijze past) past.
Klik links op die site op het bruine balkje: ik zoek een ras
en doe de test.
veel succes![]()
en uh laat je ff weten wat er uit rolde![]()
Hoe is het eigenlijk afgelopen met de mechelse herder? Nog iets van gehoord?
Ja ik denk dat je iets fout doet dan.Bianca schreef:Ligt het nou aan m'n computer ? Bij mij doet die test helemaal niks, ik druk alle keuzes aan en dan op zoek ras maar verder gebeurt er niks
Moos schreef:Tja, welke hond niet eigenlijk? Ik zou ook zeggen, doe maar geen Maltezer want die vinden een beetje veel beweging en aandacht van de baas ook wel erg fijn.Marion. schreef:Doe maar in elk geval dan geen labrador of golden. Die vinden een beetje veel beweging en aandacht van de baas namelijk wel fijn
Ik vind ook eigenlijk dat je niet aan een hond moet beginnen als je geen zin hebt om veel te lopen. Praktisch elke hond is gewoon het gelukkigst met veel beweging. Behalve misschien de honden met kortere neuzen?
Okerianneke schreef:Moos schreef:Tja, welke hond niet eigenlijk? Ik zou ook zeggen, doe maar geen Maltezer want die vinden een beetje veel beweging en aandacht van de baas ook wel erg fijn.Marion. schreef:Doe maar in elk geval dan geen labrador of golden. Die vinden een beetje veel beweging en aandacht van de baas namelijk wel fijn
Ik vind ook eigenlijk dat je niet aan een hond moet beginnen als je geen zin hebt om veel te lopen. Praktisch elke hond is gewoon het gelukkigst met veel beweging. Behalve misschien de honden met kortere neuzen?
Nou nee hoor.. layka heeft een korte neus.. maar wandelen doet ze maar al te graag.
Groetjes
rianne
Nah wat raar!!!Birt schreef:mac of apple computer.Mechelfanaat schreef:geen idee?Bianca schreef:Ja dat doe ik ook elke keerZou het soms komen omdat ik achter een Mac zit ?
Wat is een mac eigenlijk.
heb er ook eentje en het werkt hier ook niet.
Ik denk dat het voor een boswachter wel duidelijk is of hij met een stroper te maken heeft of gewoon met een recreatieve bosbezoeker. Zo lang ik niet midden in de nacht met een zaklantaarn door het bos ga lopen zal ik toch echt niet snel voor een stroper aangezien worden.Scooby schreef:
Hoi Laura,
Volgens mij heeft dat stropen helemaal niets te maken met het feit dat die wet er is. Windhonden jagen op zicht en door de grote snelheden die ze kunnen bereiken in hele korte tijd en de weinige bossen en vele bebouwing die we in Nederland hebben, is het wild dus een tè grote en makkelijke prooi voor een windhond en is de kans dat ze succes hebben als ze op de manier jagen waarop windhonden jagen te groot. Vandaar de wet dat windhonden in Nederland niet los mogen lopen.
Een boswachter en een politieagent heeft het recht om een loslopende windhond neer te schieten als hij het ziet. Ik denk dat je je daar wel bewust van moet zijn als je voor een windhond kiest.
Ik heb ook niet gezegt dat die test 100% betrouwbaar is.Saartje schreef:Wat een onzin, die test.
Alleen die vragen op zich al, "moet de hond alleen kunnen zijn"
"tegen autorijden kunnen"
![]()
Daar zou ik maar echt niet op vertrouwen in ieder geval.
Gewoon zelf héél veel gaan lezen en opzoeken op internet, zo doen de meeste mensen dat neem ik aan![]()
Succes
Met warm weer moet je daar even achterzettenMoos schreef:Okerianneke schreef:Moos schreef:Tja, welke hond niet eigenlijk? Ik zou ook zeggen, doe maar geen Maltezer want die vinden een beetje veel beweging en aandacht van de baas ook wel erg fijn.Marion. schreef:Doe maar in elk geval dan geen labrador of golden. Die vinden een beetje veel beweging en aandacht van de baas namelijk wel fijn
Nou nee hoor.. layka heeft een korte neus.. maar wandelen doet ze maar al te graag.
Groetjes
rianne![]()
Dat zal dan ook wel weer verschillen per hond. Ligt er natuulijk ook aan hoe kort de neus is. Het schijnt dat sommige honden met hele korte neuzen niet erg lang kunnen lopen.