Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

parc naturel régional

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

annemie
Zeer actief

parc naturel régional

Ongelezen bericht door annemie »

We willen deze zomer o.a. de Camargue en de Gorges du Verdon bezoeken, deze gebieden zijn beide "parc naturel régional". Is iemand daar al geweest met de hond, hoe zit het met de toegankelijkheid? Ik dacht eerst dat het verboden voor honden was, maar ik ben al verschillende campings tegengekomen waar honden waren toegestaan.
Is het misschien enkel de kern van die gebieden die wordt afgeschermd? We zijn niet van plan echte trektochten te maken (veel te warm), maar wilen wel wat wandelen.
groetjes!Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Hey!!

Ben net terug van de Gorges du Verdon en wou er net een stukje over schrijven!

-Gorges du Verdon: meeste toegankelijk met hond
-Lac D'Allos: verboden met hond.

Wat je waarschijnlijk wil doen als je de Gorges du Verdon doet is de Sentier Martel. Deze beroemde wandeling bevat in het middel een trap die te stijl is voor honden (en ik heb een hond die goed trappenloopt). Wij deden het het volgende parcours:

-Begin bij de Couloir Samson en wandel tot aan de trappen en terug. Dit is te doen met hond: 12 kilometer maar je zal hem/haar misschien over sommige stukken moeten helpen/dragen (dus met een hele grote hond zou ik zelfs dit alternatief niet aanraden). Echt wel de moeite als je een beetje een handige hond hebt!
-Wij deden wandeling 21, 27 en 31 (alternatieve wandeling voor Sentier Martel) van het boekje Oost-Provence: SunFlower wegwijzer.

Voor de rest: Echt heel mooie omgeving en goed te doen met hond!!
Afbeelding
annemie
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemie »

Bedankt voor de tips! Is er veel zwemgelegenheid voor de honden? Waar hebben jullie gelogeerd?
groetjes!Afbeelding
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Hoi,

Wij hadden een heel leuk huisje gehuurd, ver van de bewoonde wereld tussen de schaapjes. Je kan het vinden op:
http://www.gites-de-france-04.org en zoeken naar nummer 32165

Maar er zijn daar ook heel veel campings hoor, vooral rond Castellane. Sommige van die campings zijn langs een rivier en daar kan je dus zwemmen. Ook in het zeer mooie Lac De St Croix kan je zwemmen (je hond ook).

In het boekje dat ik vermeld heb in mijn vorige post staat ook telkens bij elke wandeling of het langs een 'zwemplek' (meestal een riviertje) is. Er zijn daar veel leuke riviertjes waar jij en je hond rustig kunnen zwemmen.

Kristien
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”