Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roos?
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Roos?
Kunnen honden ook roos krijgen? Ik zag gisteren tussen z'n vacht witte stukjes die wel erg op roos leken.
Zo ja, duidt dit op iets? Ik krijg namelijk alleen roos als ik ziek ben.
Zo ja, duidt dit op iets? Ik krijg namelijk alleen roos als ik ziek ben.

Linda, Izzie en Bram
- puplover
- Actief
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Roosmijt kan, zoals de naam al zegt, roos veroorzaken.
http://www.simicur.nl/mijten.htm
http://www.uwdierenkliniek.nl/bib-chey.html
Groetjes van Charlotte

- rianneke
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Roosmijt (Cheyletielle yasguri)Sjalot schreef:Roosmijt kan, zoals de naam al zegt, roos veroorzaken.
Deze mijt komt vooral voor bij kortharige honden en langharige katten. De aanwezigheid van deze huidparasiet gaat gepaard met relatief weinig symptomen. Het dier heeft jeuk op de rug, vooral de schoft vertoont overmatige roosvorming en soms treedt haaruitval op. Ook de mens kan besmet raken en krijgt hierdoor vaak een ernstige, jeukende uitslag.
Oei, ik ga even naar de dierenarts, want hij krabt inderdaad. Vandaag heeft hij trouwens helemaal geen roos.

Linda, Izzie en Bram
- Niekie
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
Ik vraag me af of het roos is of dat het ook andersoortige mijten kunnen zijn.
Ik heb een goed stuk voor je gevonden:
http://www.beemd.nl/huidmijten.htm
Sommige mijtsoorten uiten zich ook in een schilferige huid en volgens mij komen ze vaker voor dan "gewoon roos".
Ik heb een goed stuk voor je gevonden:
http://www.beemd.nl/huidmijten.htm
Sommige mijtsoorten uiten zich ook in een schilferige huid en volgens mij komen ze vaker voor dan "gewoon roos".
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

- Zoek stok!
- Zeer actief
Bedankt voor de link:
Hoe wordt de diagnose huidmijt gesteld?
Als Uw huisdier last heeft van jeuk of als er huidklachten zijn dan vindt er meestal een diep huidafkrabsel plaats: met een steriel operatiemesje wordt op 3 verschillende plekken de huid zodanig afgekrabt tot er een schaafwondje ontstaat.
Ach gossie, dat wordt weer een feest bij de dierenarts. Na vlooien, oormijt, teken, gekneusde poot, kan dit er ook nog wel bij. Zucht.
Als Uw huisdier last heeft van jeuk of als er huidklachten zijn dan vindt er meestal een diep huidafkrabsel plaats: met een steriel operatiemesje wordt op 3 verschillende plekken de huid zodanig afgekrabt tot er een schaafwondje ontstaat.
Ach gossie, dat wordt weer een feest bij de dierenarts. Na vlooien, oormijt, teken, gekneusde poot, kan dit er ook nog wel bij. Zucht.

Linda, Izzie en Bram
- Gordonsetter23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gordonsetter
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
die van mij had ook witte schilfers en jeuk, ik heb toen iedere dag een beetje zonnebloemolie door zijn eten gedaan 1 keer per dag.Zoek stok! schreef:Bedankt voor de link:
het ging er wel mee weg, hij kreeg een droge huid op dogchow nu op cavom sinds een ruime week en het probleem is weg
- Zoek stok!
- Zeer actief
Schapenvet heb ik ook al gehoord, maar ik wil eerst even zeker weten dat het geen beessies zijn.Gordonsetter23 schreef:die van mij had ook witte schilfers en jeuk, ik heb toen iedere dag een beetje zonnebloemolie door zijn eten gedaan 1 keer per dag.Zoek stok! schreef:Bedankt voor de link:
het ging er wel mee weg, hij kreeg een droge huid op dogchow nu op cavom sinds een ruime week en het probleem is weg

Linda, Izzie en Bram
- Niekie
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ja zielig he, ik reken de dierenarts inmiddels tot m'n vriendenkringNiekie schreef:Heeft Bram al zoveel gehad? Gossie....
Hopelijk valt het mee! Zitten de schilfers vooral op bepaalde plekjes, of over zijn hele lichaam?
De schilfers zitten vooral op z'n rug en bij z'n oren. Eigenlijk daar waar hij de langste haren heeft. Gisteren had hij het weer, maar vandaag zie ik helemaal niks. Dat maakt het zo lastig. En ja, hij krabt weleens, maar niet overmatig veel ofzo. Maar ik wil het nu toch even zeker weten.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Moos
- Zeer actief
Ja, dat is ook zo natuurlijk.Zoek stok! schreef:Ach, zolang hij maar geen 'echte' ziektes heeft, mag ik van geluk spreken denk ik dan maar (maar de aanmelding voor Dier & Zorg gaat morgen op de postMoos schreef:Ach, arme Bram, zou toch wel heel sneu zijn als hij nu ook nog dit soort mijt heeft...).
Ik heb Saar ook verzekerd meteen toen ze 8 weken was. Moos heeft al een aantal (kleine) dingen gehad, en Dier en Zorg wil hem nu niet meer
Dus met Saar was ik er maar meteen vroeg bij, voordat ze uberhaupt iets kon hebben

- Niekie
- Zeer actief
Is dat echt zo, Marloes? Krijg je dan gewoon een afwijzing? Dat is ook wat...Moos schreef:Ja, dat is ook zo natuurlijk.Zoek stok! schreef:Ach, zolang hij maar geen 'echte' ziektes heeft, mag ik van geluk spreken denk ik dan maar (maar de aanmelding voor Dier & Zorg gaat morgen op de postMoos schreef:Ach, arme Bram, zou toch wel heel sneu zijn als hij nu ook nog dit soort mijt heeft...).
Ik heb Saar ook verzekerd meteen toen ze 8 weken was. Moos heeft al een aantal (kleine) dingen gehad, en Dier en Zorg wil hem nu niet meer![]()
Dus met Saar was ik er maar meteen vroeg bij, voordat ze uberhaupt iets kon hebben
Groetjes Anique

- Moos
- Zeer actief
Ja, dan accepteren ze de hond niet meer. Moos heeft een keer blaasgruis/blaasontsteking gehad, en verder was ik toen alleen maar bij de da geweest voor een keer diarree, en hotspot. Toen wilden ze hem bij Dier en Zorg niet meer...Niekie schreef:Is dat echt zo, Marloes? Krijg je dan gewoon een afwijzing? Dat is ook wat...Moos schreef:Ja, dat is ook zo natuurlijk.Zoek stok! schreef:Ach, zolang hij maar geen 'echte' ziektes heeft, mag ik van geluk spreken denk ik dan maar (maar de aanmelding voor Dier & Zorg gaat morgen op de postMoos schreef:Ach, arme Bram, zou toch wel heel sneu zijn als hij nu ook nog dit soort mijt heeft...).
Ik heb Saar ook verzekerd meteen toen ze 8 weken was. Moos heeft al een aantal (kleine) dingen gehad, en Dier en Zorg wil hem nu niet meer![]()

- starfleet
- Erelid
Had hij door de poep gerold ofzo? Want anders kun je een kooiker beter nooit in bad doen, is niet nodig en beter voor de huid om nooit te wassen.Zoek stok! schreef:Ja, een week geleden nog opgedaan. Het kan ook dat hij roos heeft omdat ik hem een week geleden in bad heb gedaan met shampoo. Maar toch maar ff checken bij de dierenarts.Sjalot schreef:Heb je Frontline in huis? Kan ook helpen tegen mijten.
Anne
- Joy C
- Zeer actief
-
miekmiek
Ik zou hier persoonlijk niet direct voor naar de dierenarts gaan, vooral omdat hij er niet continu last van heeft en het sommige dagen zelfs helemaal niet te zien is. Zou hem eerst nog even rustig in de gaten houden, helemaal omdat je hem vorige week gewassen hebt kan dit best een reactie daarop zijn.
-
Terra
Terra heeft ook wel eens last van roos, met name wanneer zij wordt geborsteld of stress ervaart. Dan is het gewoon een kwestie van rust inbouwen, goed voer geven, soms beetje zalmolie (of velcote door het voer) en veel beweging.
Mijn advies is gewoon even aankijken, beetje zalmolie door het eten doen en niet teveel frutten met de huid en vacht. Wassen en borstelen kunnen averechts werken.
Mijn advies is gewoon even aankijken, beetje zalmolie door het eten doen en niet teveel frutten met de huid en vacht. Wassen en borstelen kunnen averechts werken.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Hij stonk echt vreselijk. Wat hij had gedaan weet ik niet, maar het was wel erg vies. Ik doe het zo weinig mogelijk!starfleet schreef:Had hij door de poep gerold ofzo? Want anders kun je een kooiker beter nooit in bad doen, is niet nodig en beter voor de huid om nooit te wassen.Zoek stok! schreef:Ja, een week geleden nog opgedaan. Het kan ook dat hij roos heeft omdat ik hem een week geleden in bad heb gedaan met shampoo. Maar toch maar ff checken bij de dierenarts.Sjalot schreef:Heb je Frontline in huis? Kan ook helpen tegen mijten.
Anne

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ben afgelopen maandag naar de da geweest. Het zijn geen 'beessies' maar hij vond z'n vacht er niet goed uit zien. Ik heb een flesje met extra voedingsstoffen gekregen die ik door z'n eten moet doen.
Verder waren z'n oren ook nog steeds niet over, dus weer een tube zalf gekregen.
Nu maar hopen dat Dier en Zorg Bram nog wil hebben
Het is trouwens niet zo gek dat een verzekering een dier niet meer wil 'hebben' als hij ziek is geweest. Bij mensen werkt het hetzelfde namelijk. Heb je medicijnen of ben je ziek geweest? Dan wil een particuliere verzekering je alleen maar tegen een enorm hoog tarief (daar zijn ze toe verplicht).
Verder waren z'n oren ook nog steeds niet over, dus weer een tube zalf gekregen.
Nu maar hopen dat Dier en Zorg Bram nog wil hebben

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Da's ook sneu dat zijn oren nog steeds niet over zijn. Krijgt ie weer zo'n vet zalf-koppie.Zoek stok! schreef:Ben afgelopen maandag naar de da geweest. Het zijn geen 'beessies' maar hij vond z'n vacht er niet goed uit zien. Ik heb een flesje met extra voedingsstoffen gekregen die ik door z'n eten moet doen.
Nu maar hopen dat Dier en Zorg Bram nog wil hebbenHet is trouwens niet zo gek dat een verzekering een dier niet meer wil 'hebben' als hij ziek is geweest. Bij mensen werkt het hetzelfde namelijk. Heb je medicijnen of ben je ziek geweest? Dan wil een particuliere verzekering je alleen maar tegen een enorm hoog tarief (daar zijn ze toe verplicht).
En inderdaad, het is opzich wel logisch dat ze Moos bijv. niet meer wilde hebben als je erover nadenkt. Alleen is het toch raar als je een brief thuis krijgt dat jouw allerliefste hond niet geaccepteerd wordt