Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Nou Marie Josee, ik zal het in de gaten houden, mocht ik wat voor je tegen komen dan zal ik het je wel laten weten. Heb ik toch een makkelijke hubby dan zeg. We hadden het er toevallig net nog over; ik zei dat ik niet wist wat ik zou doen als Vincent zou bellen dat hij een pup van Zappa had....Martijn zei die neem je dan. Maar 5 in de Den Haag waaronder 2 Munsterlanders :denken:

Jesse is ooit eens een kleine weg overgestoken, gelukkig geen verkeer. Dusty is voor mijn ogen (Loosduinsekade, dat zal Minoes wel wat zeggen) aangereden. Flink kneuzingen en schaafplekken en een voorpoot op 2 plaatsen gebroken. Wil ik nooit meer meemaken.

Pascal; ehhh, een echte Munsterlander houdt je OP de straat ipv eraf. En je verveelt je echt NOOIT :19:

Cindy

Afbeelding
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Eh Cindy: Een munsterlander houdt je VAN de straat, Otto loopt niet graag op het pad. Die gaat liever de struiken in :smile:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

Marie-Josée schreef:
Cindy de Wolf schreef:Zag trouwens net dat er op marktplaats 2 nesten GM worden aangeboden. Beide fokkers zijn zeer bekend. Had dit nog nooit eerder gezien. Ze zijn geboren op 29 april dus Marie-Josee......600 euries uiteraard met stamboom. :smile2: :wink: :mrgreen: :cheer:

Groetjes,
Cindy
Cindy, dit is mishandeling.......... :jank: :mrgreen:
:mrgreen: haha , had ik ook al gelezen maar wilde M-J sparen :smile:

o ja, mij komt zaterdags het beste uit zondags heb ik normaal jachttraining, maar ik weet niet of ze de hele zomer doorgaan, zal eens vragen a.s. zondag. en een keertje missen is ook niet zo'n ramp, :smile: birka gaat niet zo hard vooruit :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:denken: dus dan 23 juli vanaf een uur of 12 of 13:00 ?????????????????? :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Wat mij betreft 12.00 uur op 23 juli.

Jesse ligt momenteel schandalig te slapen na haar eerste Dogtravel weekend. Er was ook een KM, enig idee wat er gebeurt als een GM en een KM van dezelfde leeftijd bij elkaar komen en beide zo gek zijn als een deur..... :gjump: :jump: :E: :cheer: :jump1: :smile1: :Q: :ok: :lekkerpuh:

Cindy
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Cindy de Wolf schreef:Nou Marie Josee, ik zal het in de gaten houden, mocht ik wat voor je tegen komen dan zal ik het je wel laten weten. Heb ik toch een makkelijke hubby dan zeg. je OP de straat ipv eraf. En je verveelt je echt NOOIT :19:

Cindy
Och, ik heb ook een makkelijke hubby maar hij is vooral verstandig :denken: :mrgreen: Bovendien heb ik Tomas ipv een GM genomen en aangezien hij pas anderhalf jaar oud is heb ik voorlopig nog een en ander op te voeden :wink:
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:Wat mij betreft 12.00 uur op 23 juli.

Jesse ligt momenteel schandalig te slapen na haar eerste Dogtravel weekend.
Cindy
Dat is ook oké wat mij betreft.

Nou, dat weekend was dus een dubbel succes........ :mrgreen: (bijna) gelijke rassen zoeken elkaar toch bij voorkeur op.Bruno speelde op cursus altijd met een Heidewachtel en als die er eens niet was met een GM.
Tomas speelt met elke hond die hem qua snelheid en behendigheid bij kan houden :wink:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Wat mij betreft is 23 juli ok :ok:
Cindy, jij mag het tijdstip zeggen aangezien jij het verste moet komen (denk ik). Lijkt me toch leuk zo'n dogtravelweekend, maar dat kan ik Otto echt niet aandoen.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

12.00 is wat mij betreft prima. Het zal wel zo een 2 uur rijden zijn, lijkt mij.
Is er maar 1 ingang of is er een herkenningspunt of woont 1 van jullie echt in buurt zodat ik via tomtom daarheen kan rijden en van daaruit verder kan rijden?

En Pascal, je zou altijd een grijze haren toch kunnen overwegen, dan loop je zo een 10 km met 2 grote stops er tussen. Verders kan je ervoor kiezen om je hond tijdens een pauze mee terug te geven naar de camping mits ze rustig gaan liggen en niet de hele boel bij elkaar blaffen. Dit hebben wij vorig jaar met Terry ook gedaan. We hebben nu zo een 35km gelopen. Jesse minimaal het dubbele :denken: :mrgreen:

Ach ja, wijsheid komt met de jaren......zelfs bij een GM.

Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

De weg is echt heel gemakkelijk. Je rijdt richting Maastricht, afslag Valkenswaard en je bent er al. Makkelijker kan niet. Maar je kunt natuurlijk altijd bellen mocht je denken verkeerd te zijn (effe pb sturen).
En wat die grijze haren wandeling betreft: Afgelopen weekend met dat warme weer is hij gaan rennen :denken: Normaal gesproken gaat hij dan liggen. Maar als ik hem de riem af doe gaat hij rennen met Max. Rare hond :19:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:12.00 is wat mij betreft prima. Het zal wel zo een 2 uur rijden zijn, lijkt mij.
Is er maar 1 ingang of is er een herkenningspunt of woont 1 van jullie echt in buurt zodat ik via tomtom daarheen kan rijden en van daaruit verder kan rijden?

Cindy
Het herkenningspunt is manege de Molenberg, ertegenover is een restaurant en een carpoolplaats maar het is echt heel makkelijk, het ligt gewoon onderaan de afslag van de snelweg. :ok:
Als je je gps wil gebruiken geef je Valkenswaardseweg in Leende in.
Maar dan wel rechts afslaan als je van de snelweg afkomt :wink:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Nou met al die beschrijvingen en zelfs een adres dan zou het toch goed moeten komen, lijkt mij :ok: Dan houden we het bij deze op zaterdag 23 juli om 12.00 op de parkeerplaats. Herkenningspunt kleine en grote draken.

En Pascal, we liepen in de echte bossen waardoor er bijna geen zon doorkwam en waardoor het goed te doen was in die warmte. Desalniettemin elke modderplas was van Jesse waardoor ik dacht een flatcoated retriever te hebben, zo zwart :wink:

Niets voor jou Marie Josee om eens met Tomas mee te gaan?

Groetjes,
Cindy

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:Niets voor jou Marie Josee om eens met Tomas mee te gaan?

Groetjes,
Cindy

Afbeelding
Ik denk dat Tomas en ik dat wel leuk zouden vinden :wink:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Dan zou ik zeggen; schrijf je in :pffff: :mrgreen: Lijkt me wel gezellig. Wij gaan alle weekenden, behalve dogfrisbee, de 1e grijze haren tocht, kinderweekend en slank en fit. De rest allemaal wel. Verders is ze niet verwend hoor :wink: Ik ken zelfs maar weinig mensen die zo vaak op vakantie gaan :smile:

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Gisteren een mooi voorbeeld gezien van het verschil tussen onze twee honden, Bruno besloot via een weiland te lopen en liep parallel met ons mee, Tomas besloot dat dat dan ook wel leuk was en ging met Bruno mee. Ik riep beide terug, Tomas kwam, na een aarzelende blik op Bruno, meteen terug, Bruno deed echt net of hij niks hoorde en sjokte gewoon in één lijn door. Hij kwam pas toen het hèm uitkwam.
Volgens mij geeft dit toch een beetje het verschil in karakter weer van de Heidewachtel en de Langhaar.En toch zou de Langhaar in kortere lijn familie zijn van de GM :denken: :mrgreen:
puk
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Gisteren een mooi voorbeeld gezien van het verschil tussen onze twee honden, Bruno besloot via een weiland te lopen en liep parallel met ons mee, Tomas besloot dat dat dan ook wel leuk was en ging met Bruno mee. Ik riep beide terug, Tomas kwam, na een aarzelende blik op Bruno, meteen terug, Bruno deed echt net of hij niks hoorde en sjokte gewoon in één lijn door. Hij kwam pas toen het hèm uitkwam.
Volgens mij geeft dit toch een beetje het verschil in karakter weer van de Heidewachtel en de Langhaar.En toch zou de Langhaar in kortere lijn familie zijn van de GM :denken: :mrgreen:
:denken: is het wel een echte langhaar! :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

puk schreef: :denken: is het wel een echte langhaar! :mrgreen:
Toen God de Heidewachtel schiep zag Hij dat het goed was.
Het enige wat hij nog hoefde te doen was een paar kleine variaties op de markt brengen zodat dit prototype voor iedereen geschikt zou zijn.
Daarom schiep Hij na rijp beraad de Langhaar , een makkelijke beginnersversie, en de grote Münsterlander, een wat bewerkelijkere uitvoering voor de meer gevorderde Heidewachtelliefhebber.
Cindy de Wolf
Zeer actief

Heel mooi gezegd, amen.

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:Heel mooi gezegd, amen.

Cindy
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
puk
Zeer actief

:mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:cheer: zou het dan toch??? of is het een tijdelijk iets! :mrgreen:
de bananen in birka's oren waren er vandaag niet :eek:
ze luisterde bijna perfect :denken: zelfs toen ze met een hoge kef een muizenhol aan het uitgraven was :Q: reageerde ze binnen 2 minuten op mij :denken:
zouden de oren beter gaan werken na 3 jaar :ok:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Marie-Josée
Erelid

puk schreef::cheer: zou het dan toch??? of is het een tijdelijk iets! :mrgreen:
de bananen in birka's oren waren er vandaag niet :eek:
ze luisterde bijna perfect :denken: zelfs toen ze met een hoge kef een muizenhol aan het uitgraven was :Q: reageerde ze binnen 2 minuten op mij :denken:
zouden de oren beter gaan werken na 3 jaar :ok:
Goh dan heb je geluk :ok: , bij de Heidewachtel is dat pas na 5 jaar.............. :mrgreen: (soms dan :wink: )
Cindy de Wolf
Zeer actief

Heb je haar nu dan ook medegedeelt dat ze nu het risico loopt volwassen te worden :S: :balon1:

Jesse is afgelopen donderdag 3 geworden en die gaat ook steeds beter luisteren en presteren. Kortom worden belgische munsterlanders na 3 jaar iets van volwassen :denken: :mrgreen:

Cindy
puk
Zeer actief

:smile: het zal wel bij soms dan blijven! :denken:

:cheer: of ik ben gewoon een geluksvogel :cheer:

maar ik merk wel dat de training vruchten afwerpt , ze luistert over het algemeen al wat beter.....
als ze zin heeft . :mrgreen:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

Cindy de Wolf schreef:Heb je haar nu dan ook medegedeelt dat ze nu het risico loopt volwassen te worden :S: :balon1:

Jesse is afgelopen donderdag 3 geworden en die gaat ook steeds beter luisteren en presteren. Kortom worden belgische munsterlanders na 3 jaar iets van volwassen :denken: :mrgreen:

Cindy
:klaar: dan werd het hoogste tijd zal ik tegen haar zeggen , ze is sinds 6 februari 3!
gefeliciteerd met jesse !! :balon1:

vorig jaar riep ik nog ,nooit meer een munsterlander, :denken: maar eigenlijk blijven ze toch mijn favouriet.
nog een jaartje en dan roep ik misschien , nooit meer iets anders :mrgreen:

alhoewel ik de langhaar ook wel heel leuk vind :mrgreen:

en ach het houd je bezig :cheer: vind ook niks aan die haardkleedjes waar geen pit in zit :denken: alhoewel birka er nu ook zo uit ziet :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje niet op het forum gekund :jank: ,heb je daarna wel lekker veel bij te lezen :mrgreen: .

Taika is op de heidewachtelclubmatch nr 3 van de open klasse geworden! Nu staat er dus een beker te pronken in de kast.

En.... wat ik veel belangrijker vind: afgelopen zaterdag ook geen bananen in Taika's oren! (zou het aan de dag gelegen hebben, want Anja en Puk hadden ook al succes op zaterdag, misschien was het nationale luisterdag...)
Bibberend hebben we in een veilig losloopgebied haar riem afgedaan en hebben toen anderhalf uur met een losse Taik gewandeld :cheer: :cheer: :cheer: . Tjonge wat waren we trots! Ze is helemaal in het begin een keertje weggesjeesd achter iets aan dat plotseling de bosjes indook. Reageerde niet op roepen en fluiten, nou ja, na een minuutje pas (vind ik toch te laat, ze moet gewoon meteen komen...), ben dan ook best boos op haar geweest. Alle andere keren daarna keerde ze gelijk om als ik floot, zelfs toen ze een andere hond in het vizier kreeg! :ok:
Nu maar niet overmoedig worden...

Maar jullie begrijpen wel dat ik het weer een beetje zie zitten! :mrgreen:
Jullie verhalen over eigenwijze hondebeesten zijn voor mij echte harten onder de riem! Voorheen had ik het gevoel de enige te zijn die met zo'n vreselijk stuk vreten te maken had.

Taika is nu 2 jaar en 3 maanden. volgens jullie is de pup in haar dan nog :cheer: -levend!!!

groetjes,
Minoes
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik lees stiekum :wink: mee ook al heb ik geen Grote Munsterlander maar een Bracco Italiano. Maar staande honden hebben allemaal denk ik wel dezelfde soort "afwijkingen" :roll: . Ik herken tenminste wel veel van de verhalen!
Mijn hond is nu 3,5 jaar oud. Pas sinds een paar maanden is hij echt gaan luisteren..... Heb hem chemisch laten castreren (uit wanhoop, want hij ging ook nog eens een keer achter de vrouwen aan). Nu zal dit ws. allang zijn uitgewerkt maar tegenwoordig kan ik hem zelfs terug roepen van een loopse teef. Weet niet wat mij overkomt!! Ook in het bos; hij gaat natuurlijk wel eens even de struiken in, maar dat mag hij van mij; het is zijn lust en leven. Maar roep ik, dan komt hij er aangedenderd; en iedere keer weer sta ik daar met een grote smile en kan mijn geluk niet op!
Al dat trainen, trainen, trainen; zou dat toch resultaat hebben?

Minoes; geweldig dat het zo goed gaat met je hondje! Eén ding (hoop niet dat je me betweterig vindt) wees heel zuinig op je commando (per fluit en per stem) en roep alleen als je voor 99,9% zeker bent dat ze komt. Ik heb zelf die fout gemaakt en het commando ontkracht, ook de fluit. Dit heb ik dus helemaal opnieuw moeten conditioneren! Wanneer ik nu niet zeker ben dat hij komt roep ik alleen zijn naam, zie ik reactie, bijv. dat hij kijkt dan pas fluit ik of roep het commando.

Maar ik juich nog niet te vroeg, ben nog steeds bang voor terugval. Dus ik blijf maar veel trainen en misschien moet ik dat wel zijn leven lang volhouden? Maar dat heb ik er graag voor over!!

Vr. groeten,

Marijke
Marie-Josée
Erelid

Minoes schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje niet op het forum gekund :jank: ,heb je daarna wel lekker veel bij te lezen :mrgreen: .

Taika is op de heidewachtelclubmatch nr 3 van de open klasse geworden! Nu staat er dus een beker te pronken in de kast.

En.... wat ik veel belangrijker vind: afgelopen zaterdag ook geen bananen in Taika's oren! (zou het aan de dag gelegen hebben, want Anja en Puk hadden ook al succes op zaterdag, misschien was het nationale luisterdag...)
Bibberend hebben we in een veilig losloopgebied haar riem afgedaan en hebben toen anderhalf uur met een losse Taik gewandeld :cheer: :cheer: :cheer: . Tjonge wat waren we trots! Ze is helemaal in het begin een keertje weggesjeesd achter iets aan dat plotseling de bosjes indook. Reageerde niet op roepen en fluiten, nou ja, na een minuutje pas (vind ik toch te laat, ze moet gewoon meteen komen...), ben dan ook best boos op haar geweest. Alle andere keren daarna keerde ze gelijk om als ik floot, zelfs toen ze een andere hond in het vizier kreeg! :ok:

Jullie verhalen over eigenwijze hondebeesten zijn voor mij echte harten onder de riem! Voorheen had ik het gevoel de enige te zijn die met zo'n vreselijk stuk vreten te maken had.

Taika is nu 2 jaar en 3 maanden. volgens jullie is de pup in haar dan nog :cheer: -levend!!!

groetjes,
Minoes
Gefeliciteerd met die derde plaats en ook verder gaat het dus prima.Over twee jaar heb je er geen hond meer aan :wink: :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid

Moon schreef:Ik lees stiekum :wink: mee ook al heb ik geen Grote Munsterlander maar een Bracco Italiano. Maar staande honden hebben allemaal denk ik wel dezelfde soort "afwijkingen" :roll: . Ik herken tenminste wel veel van de verhalen!
Minoes; geweldig dat het zo goed gaat met je hondje! Eén ding (hoop niet dat je me betweterig vindt) wees heel zuinig op je commando (per fluit en per stem) en roep alleen als je voor 99,9% zeker bent dat ze komt. Ik heb zelf die fout gemaakt en het commando ontkracht, ook de fluit. Dit heb ik dus helemaal opnieuw moeten conditioneren! Wanneer ik nu niet zeker ben dat hij komt roep ik alleen zijn naam, zie ik reactie, bijv. dat hij kijkt dan pas fluit ik of roep het commando.

Inderdaad hebben bijna alle staande honden dezelfde streken, het ene ras heeft missschien net iets meer pit dan het andere, sommigen zijn wat zachter van aard maar ze zijn zonder uitzondering eigenwijs , levendig en leergierig.
Wat dat roepen betreft geef ik je groot gelijk.Roepen als ze ergens achteraan sjezen heeft geen nut (en ik betwijfel het of ze je dan nog wel horen dus misschien is het niet eens zo schadelijk) maar het risico van het ontkrachten van je commando is over het algemeen erg groot.
puk
Zeer actief

Minoes schreef:Hallo allemaal,

groetjes,
Minoes
:cheer: lekker is dat he??
eindelijk wordt alle inspanning beloond! :cheer:

:denken: gisteren op de training ging birka goed.
maar vandaag luisterde ze niet zo goed als zaterdag :mrgreen:
in ieder geval wel beter dan ik gewend ben :wink:
op maandag lijkt het wel of ze zich moet uitkuren , omdat ze zondags moet trainen :19:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”