Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit normaal--Jack Russell?
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief
Is dit normaal--Jack Russell?
Vandaag kwamen we in de polder een meneer tegen met een Jack Russell pupje. Ik dacht dat het beestje een week of 9-10 zo zijn, maar ze bleek al bijna 4 maanden oud.
Ik schat dat het hondje zo rond de 1.5 misschien 2 kilo woog. Dat woog Saar met 10 weken, en groter zal het pupje zeker niet geweest zijn.
Is dat een normale grootte voor een Jack Russell pupje van bijna 4 maanden? Het leek mij namelijk wel erg mini.
Verder oogte ze wel gezond hoor; en ook heel speels, alleen echt net zo groot als een Maltezer-pupje van 10-11 weken.
Ik schat dat het hondje zo rond de 1.5 misschien 2 kilo woog. Dat woog Saar met 10 weken, en groter zal het pupje zeker niet geweest zijn.
Is dat een normale grootte voor een Jack Russell pupje van bijna 4 maanden? Het leek mij namelijk wel erg mini.
Verder oogte ze wel gezond hoor; en ook heel speels, alleen echt net zo groot als een Maltezer-pupje van 10-11 weken.
Laatst gewijzigd door Moos op 22 dec 2005 13:38, 2 keer totaal gewijzigd.

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- Moos
- Zeer actief
Ja, maar een mini-Jack Russell is toch eigenlijk ook niet echt normaal?johan1969 schreef:Een collega van me heeft ook een mini jack russell, van nu 6 maanden, en ik denk niet dat die hoger dan 20 cm gaat worden.
Ik bedoel je hebt, met name in Amerika, ook zogenaamde mini-Maltezers, die wegen dan als ze volwassen zijn niet meer dan 2 kilo. Maar dat zijn vaak niet de gezondste honden, en rastypisch is het al helemaal niet.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nee dat is niet normaal, mijn Mégan is nu 9 weken en weegt nu 2 kilo, en zelf zij is nu niet echt een grote pup (niet te klein hoor)
tegenwoordig hoor je het weer steeds meer, de mini jack russell
ze gebruiken chihuahua's om een zo klein mogelijk wit met vlekken hondje te creeeren, en dat noemen ze dan jack russell
tegenwoordig hoor je het weer steeds meer, de mini jack russell

ze gebruiken chihuahua's om een zo klein mogelijk wit met vlekken hondje te creeeren, en dat noemen ze dan jack russell

- Moos
- Zeer actief
Oke, zo'n vermoeden had ik al, alleen dat van chihuahua erdoorheen kon ik niet zelf bedenken, maar inderdaad, lijkt me de manier als je een zogenaamde mini-Jack Russel wil creerenyamie schreef:nee dat is niet normaal, mijn Mégan is nu 9 weken en weegt nu 2 kilo, en zelf zij is nu niet echt een grote pup (niet te klein hoor)
tegenwoordig hoor je het weer steeds meer, de mini jack russell![]()

Ik vond het ook al zo ontzettend vreemd. Saar woog namelijk met 8 weken iets meer dan een kilo, en dit hondje leek echt maar een slagje groter dan dat...

- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
- Moos
- Zeer actief
Nou ja, deze meneer had het daar zelf niet over, volgens hem had hij gewoon een Jack Russell. En hij was zo blij met d'r hondje dat ik me ook weer zo'n spelbreker voelde om iets te zeggen in de trant van "Ze is wel hel erg klein he?"Takkie schreef:Ja, dat soort dingen snap ik echt niet.
een mini jackrussel?