Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pups wakker laten schrikken

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Maar wat nou.. als je wegmoet.. en je MOET ergens optijd zijn.. en de honden zouden mee.. want die wil je niet thuislaten...hoe maak je de hond(en) dan wakker? .. ze moeten er toch wel een beetje tegenkunnen lijkt mij :S..
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

minhie schreef:Maar wat nou.. als je wegmoet.. en je MOET ergens optijd zijn.. en de honden zouden mee.. want die wil je niet thuislaten...hoe maak je de hond(en) dan wakker? .. ze moeten er toch wel een beetje tegenkunnen lijkt mij :S..
Dan kan je ze toch gewoon roepen? :roll:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

honden en dan zeker puppen moet je never nooit in hun slaap storen of onderbreken door ff te willen aanraken, aaien wat dan ook... zowiezo waarom? laat dat dier lekker , en daarbij verwerken jonge honden hun dagen en wat ze meemaken in hun slaap, erg belangrijk om ze die tijd te gunnen... als je weg moet, of de hond moet ergens anders heen en hij/zij slaapt? dan maak je een hond op een normale manier wakker, je roept een keer, maakt een geluis oid, maar je hoeft een hond echt niet aan te raken of te laten schrikken
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

Rare methode houd die fokker erop na.
Ik kan Zep in een diepe slaap rustig aaien,dan tilt ie zijn oog ff op en rekt hij zich weer lekker uit en snurkt ie verder.
Maar meestal laat ik hem gewoon lekker pitten :wink:
Groetjes Saskia en Zep
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik moet Vegas ook wel eens wakker maken (gelukkig niet vaak) en dan fluister ik zijn naam. Als hij daar niet op reageert zeg ik zijn naam ietsje harder totdat hij rustig wakker wordt. Dan aai ik hem even en komt hij vanzelf uit bed. Ik heb hem nog nooit laten schrikken
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Rammelen met de koektrommel worden ze ook wakker van :mrgreen: :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

BeëlzeBubble schreef:Rammelen met de koektrommel worden ze ook wakker van :mrgreen: :roll:
Rammelen? Ik hoef alleen maar het kastje open te doen, zelfs heel zachtjes, waar die koekjes staan en zelfs de meest stokdove hond in huis komt nog overeind. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sophia
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sophia »

Hiihihihi Bij chipie (JR) hoef je alleen maar net te doen alsof je naar buiten wil gaan en hij staat al naast je, als ie al niet zowieso naast je staat.
Donna (BD) die ligt altijd in diepe slaap, overal. Maar zodra ze mijn sleutels hoort dan wordt ze langzaam wakker, dan weet ze dat ze mee moet.

Ik vraag me af of die fokker zelf noot meer schrikt :N: ? Zo van, zo nu heb ik wel genoeg geschrokken nu houd ik er mee op, nu ben ik er wel aan gewend :smile:
ashanti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ashanti »

:devil: echt belachelijk
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik weet eigenlijk niet of dit werkelijk zo erg is als de meesten denken.
Wilde hondepuppies zullen toch ook moeten leren een situatie bij plotseling wakker schrikken goed te interpreteren ? In het wild zal dat uitdraaien op vluchten, wegkruipen of aanvallen. Bij huishondepups hebben wij mensen de mogelijkheid om een natuurlijke reactie in banen te leiden die wij graag willen. Je moet natuurlijk niet een pupje stelselmatig uit zijn slaapjes rammen en niet op al te jonge leeftijd ermee beginnen, maar ik vind het idee van die fokker zo raar nog niet. Ik vind het zelfs heel goed dat hij er zoveel aandacht aan besteed om zijn pups zo goed mogelijk op een gezinsleven voor te bereiden. Het is nou eenmaal zo dat kinderen heel onverwachte dingen kunnen doen(ookal heb je nog zo goed opgevoed)
sassel
Actief

Ongelezen bericht door sassel »

teckeltoos schreef:Ik weet eigenlijk niet of dit werkelijk zo erg is als de meesten denken.
Wilde hondepuppies zullen toch ook moeten leren een situatie bij plotseling wakker schrikken goed te interpreteren ? In het wild zal dat uitdraaien op vluchten, wegkruipen of aanvallen. Bij huishondepups hebben wij mensen de mogelijkheid om een natuurlijke reactie in banen te leiden die wij graag willen. Je moet natuurlijk niet een pupje stelselmatig uit zijn slaapjes rammen en niet op al te jonge leeftijd ermee beginnen, maar ik vind het idee van die fokker zo raar nog niet. Ik vind het zelfs heel goed dat hij er zoveel aandacht aan besteed om zijn pups zo goed mogelijk op een gezinsleven voor te bereiden. Het is nou eenmaal zo dat kinderen heel onverwachte dingen kunnen doen(ookal heb je nog zo goed opgevoed)
Ik snap jou gedachten hierachter wel maar als ik bedenk hoe klein pups zijn als ze nog bij de fokker zijn is dit dan echt nodig?
En in dit geval begrijp ik dat de fokker het regelmatig doet.
Heeft het dan al zin?
Groetjes Saskia en Zep
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Roelfien schreef:
BeëlzeBubble schreef:Rammelen met de koektrommel worden ze ook wakker van :mrgreen: :roll:
Rammelen? Ik hoef alleen maar het kastje open te doen, zelfs heel zachtjes, waar die koekjes staan en zelfs de meest stokdove hond in huis komt nog overeind. :smile:
Ik kan de kaas niet eens meer uit de koelkast pakken, zelfs al doe ik fluwelen handschoentjes aan. Ik ga om ritselvrije kaaspapiertjes zeuren :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
diana love's labradors

Ongelezen bericht door diana love's labradors »

heb ik nog nooit van gehoord wat een rare fokker is dat als mij iemand zomaar zou wakker maken dan zou ik daar boos om kunnen worden, maar je hoort zoveel rare dingen de laatste tijd. :denken:

die fokker is goed gek, echt omuit te lachen :smile2:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”