Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kopen van een hond
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Kopen van een hond
Hoi,
Mijn vraag aan jullie is 'waar zouden jullie nou nooit een hond kopen'???
Bijv. Asiel,in een winkel,belgie enz enz.
Groetjes Nicole
Mijn vraag aan jullie is 'waar zouden jullie nou nooit een hond kopen'???
Bijv. Asiel,in een winkel,belgie enz enz.
Groetjes Nicole
- beppie
- Zeer actief
Het maakt mij niet uit ,als er een foto bij staat ,of ik ziet een hond,en dan kan ik honderden fotoos zien of honderden honden,en die hond spreekt me echt aan, in het echt ook ,ik ben er op het eerste ogenblik verliefd op (en die hond ook op mij) dan neem ik hem of haar ,wetende dat een hond en jij jaren met elkaar opgescheept zit,waar je aan begint moet je ook afmaken.Dus het maakt niet uit waar een hond vandaan komt 

-
- Vaste gebruiker
Ik hoor veel mensen zeggen (die al een keer een hond uit het asiel hebben gehaald) Dat ze dat niet meer doen,vaak om dat zoon hond al een heel verleden heeft waar ze niks van af weten.Martijn schreef:Eigenlijk nergens behalve bij een fokker waarvan ik begrijp waarom hij een nest fokt met die specifieke ouderdieren.
Of een asiel..heb ik al eerder gedaan maar denk niet dat ik dat in de toekomst weer doe. Niet dat ik het afraad want dat is niet zo..maar nu wil ik dat niet meer.
Eigenlijk nergens behalve bij een fokker waarvan ik begrijp waarom hij een nest fokt met die specifieke ouderdieren.
<<<<<<En is dit stukje haterlijk bedoeld tegen over mij???
Want dan wil ik nog wel eens uitleggen waaarom wij zoon Nestje pups hebben gekregen/p-gefokt.
Groetjes Nicole
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik koop ook geen pup uit een lol-nest zonder doel en dat is geen hatelijkheid, maar antwoord op je vraag. Ik hekel namelijk mensen die het zo nodig vinden pretnestjes op de wereld te zetten met de honden die we later weer tegenkomen in het asiel. Daar haal ik ze dan wel weer vandaan, omdat ik het godsgeklaagd vind dat mensen zo onverantwoordelijk fokken, honden aanschaffen en ze ook weer wegdoen.
Verder zou ik misschien ooit nog wel eens een rashondje willen, maar dan koop ik die dus inderdaad bij een goede fokker.
Nu ga ik dus een hondje halen in Spanje..die daar uitzichtloos zit te zitten.
Verder zou ik misschien ooit nog wel eens een rashondje willen, maar dan koop ik die dus inderdaad bij een goede fokker.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- beppie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ze zelf een nest kruising sint bernhard/mechelaarpups in een stal heeft liggen.beppie schreef:Waarom voelt je ,Je zelf zo aangevallen ,dat snap ik niet ,wat bedoelt je?

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- beppie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
beppie schreef:aar daarom heeft nog steeds niemand het recht om die pups te pikken ,want zoals je ziet heeft ze er vreselijk weet van.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Zeer actief
- Contacteer:
- beppie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zeg dat ze een nest kruisingpups heeft zelf, en jij begint over pikken..?beppie schreef:Op wat jij zegt misschien?

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Vind ik ook veel beter (een hond uit spanje)Die honden daar hebben het echt slecht...Maar ik heb al geprobeerd te vertellen dat dat van mij echt een ongelukje was,de honden zaten appart (de teef en reu) Maar deEline* schreef:Ik koop ook geen pup uit een lol-nest zonder doel en dat is geen hatelijkheid, maar antwoord op je vraag. Ik hekel namelijk mensen die het zo nodig vinden pretnestjes op de wereld te zetten met de honden die we later weer tegenkomen in het asiel. Daar haal ik ze dan wel weer vandaan, omdat ik het godsgeklaagd vind dat mensen zo onverantwoordelijk fokken, honden aanschaffen en ze ook weer wegdoen.
sint-bernard is over het hek gesprongen toen ik aan buiten aan het paard-rijden was.Toen ik terug kwam zag ik ze bij elkaar zitten,ik heb ze toen meteen uit elkaar gehaald.
onze reutjes worden ook allemaal geholpen,om dit in de toekomst te voorkomen...Jah en natuurlijk vond ik het leuk dat er puppy's geboren werden,wat moet ik anders kon er toen al niks meer aan doen.
Dus begrijp me niet verkeerd,bij mij gebeuren zulke ongelukjes niet meer....
En ik vind het heel goed dat je een hond uit spanje haalt,hoe gaat
dat in zijn werking dan? En is er een instantie voor?
Want ik vind dat we meer mensen bewust moeten maken dat er
genoeg honden in spanje die het heel slecht hebben.
Nog boos

Of begrijp je het wat beter?
Groetjes Nicole
-
- Vaste gebruiker
Ze liggen niet meer in de stal.Eline* schreef:Omdat ze zelf een nest kruising sint bernhard/mechelaarpups in een stal heeft liggen.beppie schreef:Waarom voelt je ,Je zelf zo aangevallen ,dat snap ik niet ,wat bedoelt je?
Van je fouten moet je leren.
Daar is het leven voor.
En ik heb er veel van geleerd
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben helemaal niet boos! Ik ken je niet en ik zou niet weten waarom ik boos zou moeten zijn. Ik kan het oneens zijn met je keuze's, maar daarom staat het mensen nog wel vrij hun eigen keuze's te maken toch?Love_Djody schreef:Vind ik ook veel beter (een hond uit spanje)Die honden daar hebben het echt slecht...Maar ik heb al geprobeerd te vertellen dat dat van mij echt een ongelukje was,de honden zaten appart (de teef en reu) Maar de
sint-bernard is over het hek gesprongen toen ik aan buiten aan het paard-rijden was.Toen ik terug kwam zag ik ze bij elkaar zitten,ik heb ze toen meteen uit elkaar gehaald.
onze reutjes worden ook allemaal geholpen,om dit in de toekomst te voorkomen...Jah en natuurlijk vond ik het leuk dat er puppy's geboren werden,wat moet ik anders kon er toen al niks meer aan doen.
Dus begrijp me niet verkeerd,bij mij gebeuren zulke ongelukjes niet meer....
En ik vind het heel goed dat je een hond uit spanje haalt,hoe gaat
dat in zijn werking dan? En is er een instantie voor?
Want ik vind dat we meer mensen bewust moeten maken dat er
genoeg honden in spanje die het heel slecht hebben.
Nog boos![]()
Of begrijp je het wat beter?
Groetjes Nicole
Mocht je ooit zoiets nog eens gebeuren kan je bij de dierenarts een prik halen die voorkomt dat je teef pups krijgt. Net zoals de morning afterpil voor mensen zeg maar. Dat voorkomt weer een aantal honden op de wereld.

Ik hoop dat je voor jouw pups goede bazen kan vinden en dat ze inderdaad niet in asiels gaan belanden.
Ik ga zelf naar Spanje om een teefje uit te gaan zoeken..over 2 dagen..even mijn onderschrift veranderen!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- beppie
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
[/quote]
Ik ben helemaal niet boos! Ik ken je niet en ik zou niet weten waarom ik boos zou moeten zijn. Ik kan het oneens zijn met je keuze's, maar daarom staat het mensen nog wel vrij hun eigen keuze's te maken toch?
Mocht je ooit zoiets nog eens gebeuren kan je bij de dierenarts een prik halen die voorkomt dat je teef pups krijgt. Net zoals de morning afterpil voor mensen zeg maar. Dat voorkomt weer een aantal honden op de wereld.
Ik hoop dat je voor jouw pups goede bazen kan vinden en dat ze inderdaad niet in asiels gaan belanden.
Ik ga zelf naar Spanje om een teefje uit te gaan zoeken..over 2 dagen..even mijn onderschrift veranderen!
[/quote]
Van die prik had ik nog nooit gehoord,maar we wisten ook niet dat een reu al kan dekken met 8 maanden
Nu weten we dus dat dat wel kan..
Maar ze worden al geholpen,dan weet je het zeker.
Maar is dat niet veel papier werk om zoon hond in NL te krijgen.
Want ik wil er namelijk 1 uit Turkye halen,maar toen werd mij gezegd dat dat heel veel romp slomp is.
Groetjes Nicole
Ik ben helemaal niet boos! Ik ken je niet en ik zou niet weten waarom ik boos zou moeten zijn. Ik kan het oneens zijn met je keuze's, maar daarom staat het mensen nog wel vrij hun eigen keuze's te maken toch?

Van die prik had ik nog nooit gehoord,maar we wisten ook niet dat een reu al kan dekken met 8 maanden

Want ik wil er namelijk 1 uit Turkye halen,maar toen werd mij gezegd dat dat heel veel romp slomp is.
Groetjes Nicole
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Joh, wat reageer je overspannen. Ik vind het heel erg dat haar pups weg zijn, maar daar gaat dit topic niet over. Als ik daar iets over te zeggen had gehad , had ik dat kunnen doen in het topic wat daarover ging.beppie schreef:Haar honden zijn gepikt en daar reageer ik zonder bij bedoelingen.Ik hoop dat jij als je in Spanje komt een hondje vindt dat bij jouw past , maar ik houd er niet van als mensen andere mensen veroordelen.En ik zal altijd mijn mening blijven geven , ik ben geen jaknikker.
Ik veroordeel Nicole verder nergens. Bedenk geen dingen die er niet staan graag!

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
Zo hoord dat toch,iedereen zijn eigen mening.Heb ik ook.beppie schreef:Haar honden zijn gepikt en daar reageer ik zonder bij bedoelingen.Ik hoop dat jij als je in Spanje komt een hondje vindt dat bij jouw past , maar ik houd er niet van als mensen andere mensen veroordelen.En ik zal altijd mijn mening blijven geven , ik ben geen jaknikker.
En een forum is om lekker te discuseren.
Maar bedankt

Groetjes Nicole
-
- Vaste gebruiker
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
De entingen moeten in orde zijn, de hond moet gechipt zijn en een gezondheidsverklaring hebben..alles wat je ook moet hebben als je een hond een weekje in een pension stopt.Love_Djody schreef:Van die prik had ik nog nooit gehoord,maar we wisten ook niet dat een reu al kan dekken met 8 maandenNu weten we dus dat dat wel kan..
Groetjes Nicole

Vanuit Turkije weet ik niet of er nog extra regels zijn, maar ik verwacht van niet hoor. Ingewikkeld..Nee dus!
Een goede hond uitzoeken is moeilijker.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Huh?Love_Djody schreef:Maar waar zou je nou nooit een hond kopen????
Gaan we daar weer over praten.
Groetjes Nicole

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik als ik ooit weer een hond aanschaf, dan komt die bij een goede fokker vandaan... omdat ik dat dan ook doe om er zelf weer mee verder te kunnen.. qua fok dus, qua rasverbetering...
misschien zal ik ook ooit een hond uit een Nederlands asiel halen, maar dat hangt er van af of ik daar ook de ruimte voor krijg.. want op dit moment is mijn ruimte die ik heb voor honden , voor mijn rashonden
never nooit zal er hier een hond uit een gelegenheids nestje, een voor de leut nestje, een broodfok nestje of uit een dierenwinkel komen
misschien zal ik ook ooit een hond uit een Nederlands asiel halen, maar dat hangt er van af of ik daar ook de ruimte voor krijg.. want op dit moment is mijn ruimte die ik heb voor honden , voor mijn rashonden

never nooit zal er hier een hond uit een gelegenheids nestje, een voor de leut nestje, een broodfok nestje of uit een dierenwinkel komen
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Niet uit de dierenwinkel, niet bij een foker die het voor de leut of de centen doet, niet van een ongeluksnestje. Waarschijnlijk wel weer een (oude) opvanger, een hond die een fijn tehuis nodig heeft, of die nu uit het asiel komt of waar dan ook. Een pup fok ik zelf of koop ik bij een fokker die weet waar hij mee bezig is.

-
- Vaste gebruiker
Ik zelf zal nooit meer een hond fokker kopen...(ook al wisten we niet van tevoren dat het een brood fokker was) Want als ik nog terug kijk wat ik daar voorn verdriet aan gehad heb,pup had parvo,zat vol met wormen.
Terwijl als dat arme beestje gewoon ontworm hij nu nog had geleefd.
Uit een winkel ben ik ook niet zoon voorstander van.
Dus dan blijft er weinig over.
Maar ik denk toch dat ik voor een hondje ga uit het buitenland (spanje,italie,turkey) Of van een gediplomeerde kennel.
Maar het liefste gewoon een pup of hond van een gezin,die
een keer een nest fokken.
Omdat die mensen er vaak de hele dag mee bezig zijn.
En zoon beestje heel veel liefde geven (niet dat fokkers dit niet doen hoor).Of een volwassen hond,die mensen niet meer willen.Ik heb
namelijk al 3 honden die waren afgestaan,omdat mensen ze niet meer
wouden hebben.
Maar het aller belangrijkste is dat het moet KLIKKEN tussen een hond
en eigenaar...Want in mijn ogen is je hond een vriend voor het leven.
(1 van mijn honden is al 11 jaar,en ik had hem al als pup,uit een winkel
hij heeft parvo gehad maar heeft het gelukkig overleefd
)
Groetjes Nicole
Maar ik denk toch dat ik voor een hondje ga uit het buitenland (spanje,italie,turkey) Of van een gediplomeerde kennel.
En zoon beestje heel veel liefde geven (niet dat fokkers dit niet doen hoor).Of een volwassen hond,die mensen niet meer willen.Ik heb
wouden hebben.
hij heeft parvo gehad maar heeft het gelukkig overleefd

Groetjes Nicole
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Love_Djody schreef:Ik zelf zal nooit meer een hond fokker kopen...(ook al wisten we niet van tevoren dat het een brood fokker was) Want als ik nog terug kijk wat ik daar voorn verdriet aan gehad heb,pup had parvo,zat vol met wormen.
wouden hebben.
hij heeft parvo gehad maar heeft het gelukkig overleefd![]()
)
Groetjes Nicole

Bij een fokker die het voor de centen doet.
Bij een winkel.
En ook niet meer bij een fokker die in het 'grijze gebied fokt'
Daar bedoel ik mee dat er wel aan allerlei voorwaarden op het gebied van gezondheid etc wordt gedaan, allemaal prima in orde, maar dat er geen ander doel wordt nagestreeft dan ( gezonde) puppies.
Diesel komt bij zo'n fokker vandaan. Niks op aan te merken, alles dik in orde, maar de fokker is echt niet bezig met 'verbeteren' van het ras, Hij heeft een mooie reu en een paar mooie teven en die krijgen pups.
Een goede fokker heeft nu, in mijn ogen een idee waar hij/zij heen wil.
Een doel dus. Geen puppiedoel, maar een type hond-doel.
Bij een winkel.
En ook niet meer bij een fokker die in het 'grijze gebied fokt'
Daar bedoel ik mee dat er wel aan allerlei voorwaarden op het gebied van gezondheid etc wordt gedaan, allemaal prima in orde, maar dat er geen ander doel wordt nagestreeft dan ( gezonde) puppies.
Diesel komt bij zo'n fokker vandaan. Niks op aan te merken, alles dik in orde, maar de fokker is echt niet bezig met 'verbeteren' van het ras, Hij heeft een mooie reu en een paar mooie teven en die krijgen pups.
Een goede fokker heeft nu, in mijn ogen een idee waar hij/zij heen wil.
Een doel dus. Geen puppiedoel, maar een type hond-doel.
-
- Vaste gebruiker
Ik vind niet dat als je 1 nestje fokt,meteen een fokker bent,daar zullen de meningen ook heus wel over verschillen.yamie schreef:Love_Djody schreef:Ik zelf zal nooit meer een hond fokker kopen...(ook al wisten we niet van tevoren dat het een brood fokker was) Want als ik nog terug kijk wat ik daar voorn verdriet aan gehad heb,pup had parvo,zat vol met wormen.
wouden hebben.
hij heeft parvo gehad maar heeft het gelukkig overleefd![]()
)
Groetjes Nicoleniet bij een fokker, maar wel bij mensen die toevallig een nestje hebben gefokt..en ook wel bij een gediplomeerde kennel
oke leg uit.. mensen die thuis een nest hebben liggen zijn geen fokkers? of het goede fokkers dat kan disqutabel zijn..maar een nest op de wereld zetten tja dan val je toch echt onder fokker ( of vermeerderaar fokker
) en een gediplomeerde kennel? dat zijn ook geen fokkers?
Maar een fokker van een gediplomeerde kennel,ik bedoelde
1 iets maar gebruikte 2 namen...
Maar ik nooit bij een brood-fokker wel van een fokker van een gediplomeerde kennel.
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
Ik heb een hond (pup) uit een "ongeluk-nestje" .
Ik snap ook nog steeds niet waarom, die dag leefde ik in een roes, kon niet helder meer nadenken (slecht excuus), ik zag Joy en ik wou haar hebben. Terwijl ik al maanden contacten had met Belinda Meuldijk van Stichting Paws over een heel lief border-collie kruising van een jaar...
Ik snap ook nog steeds niet waarom, die dag leefde ik in een roes, kon niet helder meer nadenken (slecht excuus), ik zag Joy en ik wou haar hebben. Terwijl ik al maanden contacten had met Belinda Meuldijk van Stichting Paws over een heel lief border-collie kruising van een jaar...

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Hier ben ik het dus niet mee eens.Martijn schreef: Alle ECHT goede, gezonde en toffe rashonden die ik in mijn leven gekend hadden een betrokken fokker in hun leven of het waren heel mooi uitgepakte kruisingen maar ik ken niet één rashond die uit het gelegenheidscircuit komt die een echt goed exemplaar van zijn ras is. Sorry, maar die bestaan gewoon niet.
Weet je waarom? Omdat die mensen hun teef niet voor de fok uitgezocht hebben maar als huisdier. Een fokker selecteert zijn pup op fokwaarde. De bouw, het karakter, de kleur en nog een keer het karakter. In die volgorde. Als je dat niet doet heb je niet de beste pup en dus niet de teef uit dat nest waar je mee moet fokken. Je fokt als het goed is namelijk alleen met de beste teef en de beste reu.
De keren dat wij een nestje hadden, waren wij echt een gelegenheidsfokker. En er zouden geen goede rasvertegenwoordigers bij ons of bij andere gelegenheidsfokkers geboren worden? Misschien geldt dit voor sommige rassen inderdaad, maar zeker niet voor het kooikerhondje! Geef mij maar een pup van een gelegenheidsfokker. Dat is tenminste over het algemeen iemand die heel bewust een nestje fokt en voldoende tijd heeft voor de pups en socialisatie.
Fokwaardebepalingen wordt bij honden nu nog weinig gedaan, dus kan daar bij de meeste rassen nog niets mee gedaan worden. De bouw is voor een groot deel als pup nog niet te zeggen. En kan nog anders uitpakken dan dat je verwacht. De kleur van een hond bij een gelegenheidsfokker kan net zo mooi zijn en over het karakter. Een gelegenheidsfokker zal vaak juist met zijn hond een nestje willen fokken omdat deze zo'n geweldig karakter heeft.
Daarnaast vind ik zelf type en uitstraling heel erg belangrijk. Mijn voorkeur komt maar met de voorkeur van zeer weinig fokkers overeen. En als nou net iemand met een teefje een gelegenheidsnestje hebt wat ik een mooi hondje vindt, laat mij dan daar maar een pup uit nemen!

Of iemand die fokt met een door ons gefokt hondje, krijg je zeker helemaal schroot, meerder generaties gelegenheidsfokker in een hondje

- Mama Sanneke
- Zeer actief