Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Justitie over hond-kat...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Eline* schreef: Niet onvoorspelbaar hoor, gewoon asociaal en triest. Omdat een ander iets doet waar jij het niet mee eens bent, neem je wraak over de rug van het dier. Dappere achterbakse kutjesmentaliteit en ze zijn er nog trots op ook. :19:

Tjongejongejonge,waar heb jij lezen geleerd?
Dit staat in mijn eerste bericht:

"Als ik het kan voorkomen zal ik het zeker doen"
Dus hoezo asociaal,triest en weet ik veel wat meer.
Ooit weleens in de spiegel gekeken?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

marian* schreef: Tjongejongejonge,waar heb jij lezen geleerd?
Ik reageer toch niet op je eerste bericht? Kan ik het helpen dat je onduidelijk bent in je berichten? Schrijf dan wat je vind en als je de suggestie wekt iets anders te vinden, mekker dan niet als iemand reageert.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Eline* schreef:
Ik reageer toch niet op je eerste bericht? Kan ik het helpen dat je onduidelijk bent in je berichten? Schrijf dan wat je vind en als je de suggestie wekt iets anders te vinden, mekker dan niet als iemand reageert.
Ik ben steeds duidelijk geweest,maar ja,als mensen niet kunnen lezen :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

marian* schreef:
Eline* schreef:
Ik ben steeds duidelijk geweest,maar ja,als mensen niet kunnen lezen :denken:
zoiets heet tussen de regels doorlezen :roll:
yana en mokke

Ongelezen bericht door yana en mokke »

Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt... We hadden een Alaskan Mallamut puppy van 10 weken. In die periode hadden we ook nog een berner sennen van 5 jaar. Op het moment dat dit gebeurde waren ze onze woning opnieuw aan het opvoegen. Reeds enkele malen had ik aan de voeger gevraagd om geen eten aan de honden te geven daar hij altijd alles gaf terwijl het nog in de verpakking zat. De grote hond kwam daar niet aan maar de puppy vond al de plastic en zilverpapier natuurlijk geweldig. Toen ik op een bepaalde morgen onze hondjes wilde ik onze hondjes binnenlaten waarop ik zag dat onze puppy levenloos in de veranda lag. Op dat moment kijkt de voeger van achter het hoekje en zegt me doodleuk " Ik denk dat hij dood is hoor"...Toen we merkten dat onze hond inderdaad een hartstilstand had maar nog wel warm was, zijn we al reanimerend naar onze dierenarts gereden... Die haalde uit de keel van Stroyka een stuk salami van ongeveer 8cm lang en een doormeter van 5cm nog met vel en het ijzeren ringetje er aan.....
We hebben de voeger aangeklaagd voor de rechtbank en hoewel hij heeft toegegevn dat het dit aan de hond had gegeven, heeft hij voor de rechtbank niets verkeerd gedaan want het was MAAR EEN HOND.......
Ik hoef er waarschijnlijk niet bij te zeggen dat hij niet meer durfde komen als ik alleen thuis was.......
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

yana en mokke schreef:Ik heb het tegenovergestelde meegemaakt... We hadden een Alaskan Mallamut puppy van 10 weken. In die periode hadden we ook nog een berner sennen van 5 jaar. Op het moment dat dit gebeurde waren ze onze woning opnieuw aan het opvoegen. Reeds enkele malen had ik aan de voeger gevraagd om geen eten aan de honden te geven daar hij altijd alles gaf terwijl het nog in de verpakking zat. De grote hond kwam daar niet aan maar de puppy vond al de plastic en zilverpapier natuurlijk geweldig. Toen ik op een bepaalde morgen onze hondjes wilde ik onze hondjes binnenlaten waarop ik zag dat onze puppy levenloos in de veranda lag. Op dat moment kijkt de voeger van achter het hoekje en zegt me doodleuk " Ik denk dat hij dood is hoor"...Toen we merkten dat onze hond inderdaad een hartstilstand had maar nog wel warm was, zijn we al reanimerend naar onze dierenarts gereden... Die haalde uit de keel van Stroyka een stuk salami van ongeveer 8cm lang en een doormeter van 5cm nog met vel en het ijzeren ringetje er aan.....
We hebben de voeger aangeklaagd voor de rechtbank en hoewel hij heeft toegegevn dat het dit aan de hond had gegeven, heeft hij voor de rechtbank niets verkeerd gedaan want het was MAAR EEN HOND.......
Ik hoef er waarschijnlijk niet bij te zeggen dat hij niet meer durfde komen als ik alleen thuis was.......
:80: jezus christus, wat een verhaal zeg.
ik had die vent wat aangedaan.
die vent moet toch gezien hebben dat die hond stikte of zie ik dat verkeerd?
hij heeft hulp aan de hond nagelaten dan toch?
ik neem aan dat je dat bij een dier ook verplicht bent?
wat ik weet is dat dat bij schapen wel zo schijnd te zijn als ze op de rug liggen en daardoor dood kunnen gaan omdat de darmen in knoop gaan.
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Eline* schreef:
yamie schreef:nah ja marian zegt hier ook dat ze wel in zou grijpen... maar ja... het dus ook wel vrij normaal vind dat het gebeurt omdat die kut katten los lopen.. :19: sneu idd
Ze zou "zo mogelijk " ingrijpen :mrgreen: . Zij provoceert met haar opmerking en ik help haar even een handje door te reageren op de manier zoals ze wil.
Ik snap ergernissen omtrent loslopende katten prima hoor. Alleen vind ik het tevens ziek om er dan maar genoegen in te scheppen om hetgeen je ergert uit te roeien. Ik vind de 400 euro boete dus ook geheel terecht en ik vind het verbazingwekkend dat niet iedereen hier gewoon zijn afschuw over uitspreekt.
hier wordt alles in het werk gesteld om de mormels uit de buurt van katten te houden. mocht het misgaan, dan worden ze eraf gehaald. dat gaat van dik hout. de mormels zijn dan dagen niet te harden zo woest.

hoe vreemd die hele situatie ook is met die loslopende katten, en jullie weten dat ik ze vreselijk vind, het is niet kies om daar maar een beetje bij te staan niksen.

je hebt je te gedragen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”