Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie??

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Wat vinden jullie??

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Mijn hond is dus het type hond wat honden berijd, zodra hij de kans krijgt.. Hij is gecastreerd maar blijft dat doen... Zelf na een snauw probeerd hij het even later weer.
Ik probeer em af te leiden, te corrigeren enz. Alleen de andere eigenaars reageren hier heel verschillend op: Ach laat em maar, hij/zij bijt wel van zich af... Of haal em eens weg/lijn em aan.
Dit terwijl beide honden los zijn.
Wat vinden jullie? Hij doet het bij alle honden...groot of klein...hij springt er gewoon op, of ze nu aan het spelen zijn met iets anders of wat dan ook..
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Bij mijn honden krijgt ie die kans niet eens,dus die lossen het zelf wel op.
Maar als ze dat niet zouden doen dan zou ik ook vragen om hem even aan te lijnen of wat dan ook,want ik vind het erg vervelend.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Gewoon aanlijnen en verderop weer verder dollen met je hondje.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Wat vinden jullie??

Ongelezen bericht door bram en thijs »

zoute-popcorn schreef:Of haal em eens weg/lijn em aan.
Dit terwijl beide honden los zijn.
Bedoel je hiermee dat de eigenaar van de andere hond niet mag zeggen dat je jouw hond weg moet halen omdat ze allebei loslopen?
AfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat ligt eraan. Moos snauwt hem wel weg, dus dan laat ik het wel eventjes gaan. Maar als jouw honden daar niet goed naar luisteren en maar terug blijft komen om weer op Moos te gaan rijden vind ik dat zeker niet prettig (en Moos ook niet, want die probeert dat al steeds duidelijk aan te geven door te snauwen). Dus dan zal ik vragen of jij je hond even bij je houdt zodat ik door kan lopen. En Moos is ook maar een klein hondje, dus bijv. een grote herder op zijn rug vind ik ook erg vervelend voor hem, en voor zijn heupen.

Saar snauwt absoluut niet weg, en is bovendien heel erg inieninie (en pas 5 maanden), dus bij haar vind ik het al stukken vervelender. Zeker als jouw hond'zo'n 20 of 30 kilo zwaarder is dan zij.
Dus tja, als jij jouw hond op mini-Saar zou laten rijden zou ik daar best pissig van worden, en het ook behoorlijk irritant vinden.

Kijk, heel eventjes in het begin heb ik allemaal niet zo'n moeite mee, maar als het langer dan een halve minuut duurt is het gewoon niet leuk. En vind ik ook dat jij als baas de kans hebt om gewoon in te grijpen.De bereden hond geniet er echt niet van als een hond op hem zit, en het is ook niet gewoon leuk spelen ofzo, dus naar mijn idee hoeft dat dus niet.
En al helemaal niet als mijn honden gewoon leuk aan het spelen zijn, en jouw hond duwt zich ertussen om te gaan rijden; hoogst irritant, en helemaal niet leuk voor mijn honden.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Zelf sta ik het mijn honden niet toe bij andere en wil het ook niet bij hun hebben van een ''vreemde''hond omdat er geheid mot van komt met mijn honden als het wel gebeurt.
Ik vraag ook of de eigenaars van de andere hond aanlijnen en ruk de desbetreffende hond er alvast wel vanaf :mrgreen: dus ik kan me het wel voorstellen dat jou dat ook gevraagd word te doen.
Ik wacht niet tot mijn honden zelf aan het corrigeren gaan als het anders kan opgelost worden.
Tevens had mijn oude teef zware hd dan is het ook nog eens pijnlijk als het gebeurd en kan ze blessures oplopen.
Ik zou als ik jou was aanlijnen en proberen het te voorkomen.
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

nou ik zou ook vragen of je hem bij je wilt houden hoor,anders word het toch echt een grote vechtpartij,en als er een gaat doen de andere twee graag mee,dus ik zou ook vriendelijk vragen of je hem zo snel mogenlijk weg zou willen halen!!
Ik vind niet dat een hond ander hondne lastig moet vallen,en de ene hond is de ander niet,de een geeft een snauw en de ander duikt er toch echt gelijk bovenop,en zeker als hij niet ophoud na een duidleijke waarschuwing,en wat heb ik eraan aan een grote knokpartij??
Ik vind dat mensen helemaal gelijk hebben als ze vragen of je je hond bij je wilt houden,dat hoeft niet te zijn omdat die mensen zeikerds zijn,maar sommige honden zijn al bangig en onzeekr en vinden het dan absoluut niet leuk als er op ze gereden word,en sommige honden zijn er gewoon niet van gedient en halen goed uit,of erger duikden er bovenop!
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ik zou je ook vriendelijk verzoeken onmiddelijk je hond van de mijne af te plukken, ook ik zit niet te wachten op een vechtpartij
Addy
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

janine77 schreef: sommige honden zijn al bangig en onzeekr en vinden het dan absoluut niet leuk als er op ze gereden word,en sommige honden zijn er gewoon niet van gedient en halen goed uit,of erger duikden er bovenop!
Ja, precies. Saar is sowieso al erg onderdanig naar andere honden, en zeer zelfverzekerde honden vindt ze vaak een beetje eng. Laat staan als zo'n hond op haar gaat rijden! Gelukkig is dat nog nooit gebeurt, maar ik weet zeker dat ze daar heel bangig van zou worden.

En Moos grauwt dus weg, maar dan hou ik mijn hart vast omdat ik niet weet of de rijdende hond zo'n grauw van zo'n opdondertje wel accepteert. :N:
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Nee ik vind het ook logisch als mensen/honden dit vervelend vinden, alleen laatst corrigeerde ik mijn hond en krijg ik op een rare toon van die eigenaresse van die hond: hij probeerd gewoon dominant te zijn hoor...
Dus vandaar mijn verwarring. Ik vind het erg jammer, zeker omdat het vaak op van die leuke plaatsten is, en dan moet mijn hond het verpesten voor zichzelf.
Ik heb trouwens echt het idee dat het sexuele frustratie is, en niet zo zeer dominant willen zijn, want tijdens het spelen gooit hij zichzelf ook vaak op zijn rug bij zo'n zelfde hond.. Maar ja, wat het ook is, het is erg jammer... Omdat ik het heerlijk vind om naar spelende honden te kijken :cheer: ...
tineke

Zijn er helemaal geen honden waar hij het niet bij doet dan zou je het zo misschien kunnen uitbreiden naar meerde honden.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier krijg je hond daar ook de kans niet voor, geen van al onze honden pikt dit.
Als ze het wel zouden pikken dan vraag ik je ook vriendelijk je hond eraf te halen...vidn het nergens voor nodig.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Bij onze honden hetzelfde als wat Estelle zegt: een vreemde hond krijgt de kans niet om te rijden. Probeert ie het dan krijgt ie een snauw.
Op elkaar hebben onze honden nooit gereden en bij vreemde honden hebben we het niet toegestaan. En wij vinden het dus ook niet prettig als vreemde honden op onze honden proberen te rijden. Dan wordt er ook verzocht om de hond eraf te halen. Maar dat is dus weinig voorgekomen.
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Bij Laika zou hij het ook niet moeten proberen met haar zwakke heupen. Bij Tosca zou ik het ff aanzien hoe ze er op zou reageren.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Ist misschien idee om het met een waterspuit proberen af te leren, of zal dat geen nut hebben?
tineke

zoute-popcorn schreef:Ist misschien idee om het met een waterspuit proberen af te leren, of zal dat geen nut hebben?
Corrigeren heeft geen zin het is gewoon honds gedrag ik zou gaan voor afleiden of aanlijnen en verderop weer los.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik vind dat het aan de situatie ligt. Als het echt opdringerig rijden is vraag ik of de hond aangelijnt kan worden, of in ieder geval weggehaald bij mijn hond. Als het even tijdens spel is maak ik me niet zo'n zorgen. Maar het ligt er echt aan waar we zijn, wat voor hond het is, enz.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni snauwt dan van zich af. Op de hondentraining geilde een flatcoated op haar. Alleen bij Nanni reed hij steeds. Nanni werd er humeurig van en ging ook tegen andere honden snauwen :19: Dan is het niet leuk meer
Debora
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik zou je vriendelijk verzoeken om de hond aan te lijnen, mocht het zo zijn dat je dat niet snel genoeg doet, doe ik het zelfs voor je. Mijn teef heeft rugklachten, dus ik zou het niet accepteren.
Live as though heaven is on earth.
Kijk eens op mijn site: www.duskintheforest.nl

Afbeelding
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Dus jullie advies is over het algemeen, kijk wat voor hond het is en hoe hij zelf reageerd? Alstie zelf van zich afbijt ist ok.. (Dan druipt Dazzle ook wel af) Bij een gezonde volwassen hond praat ik dan over he.
En natuurlijk hoe de baasjes reageren, die weten wat goed en niet goed is voor hun hond.
Alleen ben ik dan niet consequent natuurlijk, de ene keer wel de andere keer niet... maar ja, als dat gedrag niet af te leren is...
Ik was van plan om het helemaal niet te accepteren eigenlijk, maar vanmiddag op het losveld ook weer een man met een foxterrier, joh laat gaan! Als hij het zat is merkt ie het vanzelf... En dat was idd ook wel zo.
Dus: Gewoon even kijken wat voor hond en wat de baas erover zegt en daarop handelen?
Of: Het concequent helemaal niet toelaten, wat de baasjes ook zeggen?
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Wat je wel of niet toestaat van jouw hond is natuurlijk jouw keus, maar ik zou toch kiezen om het helemaal niet aan te kijken en gewoon je hond eraf te halen, eventueel aanlijnen en verderop weer ff verder spelen. Er zijn maar weinig mensen die zeggen laat maar gaan volgens mij en als hij het de ene keer wel mag en de andere keer niet.........maar goed, dat ben ik

Ik tolereer het iig niet van qyan en ik tolereer zeker geen honden op zijn rug ivm klachten/ vergroeiing in de lage onderrug, dus of de eigenaar haalt de hond weg of ik doe het. (dan bedoel ik niet als een hond op zijn rug probeer te springen, maar eerder als de hond qyan al stevig omklemt heeft)
Verder lijdt rijden tussen 2 reuen bij qyan snel tot een vechtpartij, vooral als hij er zelf mee begint.
Doen ze het bij hem is ie vaak nog onder de indruk de eerste momenten en pas daarna pikt ie het niet meer.
En vechtpartijen zit ik ook niet op te wachten.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Van mij mag het niet.
Mijn eigen honden mogen het niet, en andere honden op mijn honden ook niet.
Gewoon helemaal niet dus. :mrgreen:
Sophia
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sophia »

Tja, je kan een hond veel leren hoor. Je kan het wellicht proberen om duidelijk te maken dat dit niet het gedrag is dat hij moet vertonen (in de mensen wereld). Als je hem niet corrigeert (doen honden zelf ook alleen dan een stuk agressiever), dan weet ie het natuurlijk niet.

Vroeger deed Chipie (JR) het ook toen ie pup was, tegen je arm ofzo :neenee: .
Nou dat vind ik niet echt fris, dus dat hebben we hem afgeleerd.
Bijvoorbeeld met het woordje nee. als hij weet dat als hij nee hoort dat hij iets fout doet. En natuurlijk dat als hij meteen stopt belonen.

Hij wil wel graag op de rug van de hond (met z'n voorpoten) maar dat is weer de rangorde wat dan bepaald wordt.
ed
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ed »

op die honden van mij krijgt hij ook geen kans hij zal het een keer mischien proberen maar daarna nooit meer
groetjes ed Afbeelding
Afbeelding
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

tineke schreef:
zoute-popcorn schreef:Ist misschien idee om het met een waterspuit proberen af te leren, of zal dat geen nut hebben?
Corrigeren heeft geen zin het is gewoon honds gedrag ik zou gaan voor afleiden of aanlijnen en verderop weer los.
Corrigeren heeft geen zin? Is gewoon honds gedrag? :roll:
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

bobbie heeft er ook een behoorlijk handje van. er zijn genoeg honden waar hij het niet bij durft te wagen maar verder..
ik wil het absoluut niet hebben. in het bos komen er bepaalde honden bij elkaar, bobbie is daar ook bij maar het enige waar hij oog voor heeft is rijden, teef of reu maakt niet uit. soms gaat het wat beter maar over het algemeen dus niet. als ik zie dat hij het weer probeert/doet dan roep ik nee, helpt dit niet dan haal ik hem eraf met een duidelijke nee. gaat hij het steeds weer proberen dan lijn ik hem aan en gaan we weg.
het clubje mensen daar vind dat geloof ik wel overdreven, dat ik wegga. de algemene norm daar is toch ook meer van, laat nu maar.
maar ik wil het niet hebben, ga me steeds meer ergeren als hij doorgaat en dan is het voor hem en voor mij beter te gaan. ik hoop dat hij het een keer afleert maar ik laat hem nooit begaan.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik vind het vervelend als er een hond op minyo rijdt en meestal grauwt hij de hond wel van zich af.. en als het te lang doorgaat vraag ik het ff aan de eigenaar maar het gaat opzich wel goed. En minyo mag het ook niet van mij.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”