Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ervaring cane corso

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

boxersien

ervaring cane corso

Ongelezen bericht door boxersien »

Graag zou ik van een paar mensen willen weten hoe een cane corso over het algemeen is. Hoe is hij in huis, op straat, met andere honden en kun je ermee sporten (gehoorzaamheid weet ik zeker, maar nog meer?) Hoe groot is de gemiddelde cane corso (vind er veel verschil in zitten) en deze vraag kan raar overkomen, maar ben je meer euro's kwijt aan de verzorging van een cane corso dan die van een boxer? Hoe zit het met voeren edd. en de gezondheid?
Kayode
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kayode »

Wij hebben 2 Cane Corso's, een reu en een teef. Onze ervaring is dat ze, als ze voldoende beweging krijgen, vrij rustig zijn in huis. Ze zijn vriendelijk naar andere honden, maar als het er op aan komt komen ze zeker voor zichzelf en elkaar op. Ze hebben vrij veel beweging nodig, maar veel hondensporten zijn niet geschikt voor het ras. Hier krijgen ze voldoende beweging door met ze te fietsen en te (hard)lopen. Op trainingen (gehoorzaamheid) scoren ze inderdaad vrij goed.
Behalve HD kan ik geen ernstige, veelvoorkomende gezondheidsproblemen bedenken. Wat betreft voer en verzorging denk ik dat het vergelijkbaar is met een boxer, behalve dat Cane Corso's toch wel een slag groter worden, dus meer eten. :roll: :mrgreen:
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Wij hebben 1 Cane Corso een reu, mijn ervaring is dat het honden zijn met een pittig karakter, maar ja ...ik was dan ook een Golden gewend :smile: :smile:
Wat eten betrefd, Luca is geen grote eter dus dat is per hond verschillend.
Luisteren dat doet ie prima, en over het algemeen kan hij het met veel honden overweg.
Het is een ontzettende kroeldoos, en maag graag op je schoot zitten. En natuurlijk niet te vergeten, dat het uitstekende waakhonden zijn.
En de gezondheid ...tja wij hebben met Luca wel veel problemen gehad en dat kost duiten, ik ben dan ook verzekerd.
Veel succes met je zoektocht. er is genoeg informatie op het internet te vinden over de CC. :ok:
Groetjes Jolanda
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Re: ervaring cane corso

Ongelezen bericht door cane corso »

boxersien schreef:Graag zou ik van een paar mensen willen weten hoe een cane corso over het algemeen is. Ik heb 2 reuen cc's en ik ben verslaafd geworden aan het ras sinds ik ze zag. Een dog maar niet log en sloom maar lekker rennen en spelen buiten ze kunnen helemaal uit hun dak gaan.
Hoe is hij in huis,Als je de cc buiten genoeg beweging geeft dan is hij binnen een rustige hond
op straat, met andere honden Buiten is het een hond die graag speelt en luisterd als het bijgebracht is natuurlijk, met andere honden ligt aan 1. jezelf en hoe hij naar andere honden toe gebracht is en 2 ligt het ook wel aan het karakter maar mijn reuen kunnen goed samen met andere en onze 1e reu kan perfect met reuen en de andere is hier iets kieskeuriger in.
en kun je ermee sporten (gehoorzaamheid weet ik zeker, maar nog meer?)Ja zeker, ik weet 1 cc die hoog staat in de Obedience en zelfs borders achter zich laat.
Hoe groot is de gemiddelde cane corso (vind er veel verschil in zitten) en deze vraag kan raar overkomen, maar ben je meer euro's kwijt aan de verzorging van een cane corso dan die van een boxer? Hoe zit het met voeren edd. en de gezondheid?ik geloof niet dat er meer kosten in de verzorging zit als bij de boxer en de gezondheid is prima (kan altijd iets komen natuurlijk) en een cherry eye kan voor komen en deze moet dan operatief verwijderd worden.
En ga goed kijken bij wie er een cc gekocht gaat worden want hier is wel degelijk een groot verschil in. Laat je goed informeren door de eigenaars hier op het forum en ga bij verschillende fokkers kijken.
Ga anders eens een keertje op een clubdag kijken dit is altijd leuk om dingen te weten te komen.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
cane corso
Zeer actief

Ongelezen bericht door cane corso »

Jolly schreef:Wij hebben 1 Cane Corso een reu, mijn ervaring is dat het honden zijn met een pittig karakter, maar ja ...ik was dan ook een Golden gewend :smile: :smile:
Wat eten betrefd, Luca is geen grote eter dus dat is per hond verschillend.
Luisteren dat doet ie prima, en over het algemeen kan hij het met veel honden overweg.
Het is een ontzettende kroeldoos, en maag graag op je schoot zitten. En natuurlijk niet te vergeten, dat het uitstekende waakhonden zijn.
En de gezondheid ...tja wij hebben met Luca wel veel problemen gehad en dat kost duiten, ik ben dan ook verzekerd.
Veel succes met je zoektocht. er is genoeg informatie op het internet te vinden over de CC. :ok:
mag ik weten wat voor gezondheids problemen jij dan hebt gehad ben heel benieuwd naar jullie ervaring hierin.
Groetjes van Deborah, Spiky en Alonso.
Afbeelding
boxersien

Dankzij de grote gezondheidsproblemen onder de boxer ben ik op zoek naar een ander ras. Heb er diverse op mijn lijstje staan en zoek ze rustig uit. De aussie vond ik ook wat, maar de cane corso springt eruit. HD zijn ze toch erg op aan het letten?? Ik ben ook wel benieuwd naar de gezondheidsproblemen.

Enne ik loop zelf elke dag een of twee keer 1 uur achter elkaar, met training kan een cc dat ook? Daarnaast nog wandelingen van half uur of kwartier (6 wandelingen per dag minimaal) dus beweging moet wel lukken.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ken er eentje... helaas niet bij de juiste bazen terecht gekomen :jank: Met 4 maanden stond ze al alle honden weg te blaffen en naar iedereen die voorbij liep te blaffen. Ze werd met 6 maanden wel 1x per dag 1 blokkie om uitgelaten :19: Dus helaas, leuke hond bij verkeerde baas
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

mag ik weten wat voor gezondheids problemen jij dan hebt gehad ben heel benieuwd naar jullie ervaring hierin
Allereerst de eerste dagen diarree, dat ik dacht die schijt zijn darmen eruit, groeipijnen, cyste, en 1 x keer omgevallen en ff van de wereld geweest.

Gelukkig gaat het nu al een tijd goed... :ok:
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Kayode
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Kayode »

Wow, dat is vrij heftig. :(: Fijn dat het de laatste tijd goed gaat! :ok:

Onze oudste heeft op een verkoudheidje na nooit iets gehad, is ook gerontgend en heeft HD-A. :ok: De tweede heeft helaas aan beide ogen een cherry-eye gehad, maar dit is goed te verhelpen. Na eenmaal geopereerd te zijn komt het dan ook nooit weer terug. Verder hebben wij gelukkig nooit problemen gehad. Ik heb ook het idee (van CC fora) dat de gezondheidsproblemen erg meevallen. HD is iets wat goed in de gaten gehouden moet worden en door de meeste fokkers ook wel wordt gedaan. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat je net die ene pup met al die kwaaltjes hebt, de beste fokker kan daar nog niets aan doen. Wat ik dan belangrijk vind is dat je op z'n minst bij de fokker terecht kunt voor steun en info en eventueel een financiele vergoeding.
Sylvi@
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvi@ »

Ik heb er ook 2 :mrgreen: 2 totaal verschillende honden. Denk dat je dat ook aantreft binnen het ras, totale tegenstellingen, ligt aan de fokker/lijn waar je hond uitkomt in mijn ogen.

Met de 1 doen we gehoorzaamheid, die heeft HD en kan niets anders wat ze hier aanbieden (helaas geen speuren ofzo) met de ander doe ik behendigheid :ok:

Hoe is hij in huis? waaks, over het algemeen rustig maar mijn jongste teefje is erg actief en ook in huis is ze heel actief.

op straat? ene wat moelijker dan de ander, de jongste is een wat dominanter potret en moet zich ff laten horen als ik haar haar gang laat gaan (wat ik dus niet doe), wordt steeds beter.

met andere honden? Over het algemeen geen problemen, ik vind het geen vechters, als ze maar de ruimte hebben, aan de lijn zie je nog wel eens vervelend gedrag.

en kun je ermee sporten (gehoorzaamheid weet ik zeker, maar nog meer?) Hoe groot is de gemiddelde cane corso (vind er veel verschil in zitten) mijn ene teefje is 58 cm en de ander 61 cm, dit is aan de kleine kant voor teefjes. En zeker die 58 cm want die weegt ook maar 30 kilo :wink:

en deze vraag kan raar overkomen, maar ben je meer euro's kwijt aan de verzorging van een cane corso dan die van een boxer? Hoe zit het met voeren edd. en de gezondheid?
Ik heb geen ervaring met boxers maar weet wel dat ik vooral het eerste jaar véél geld ben kwijt geweest aan de da, de ene heeft HD en de andere heeft nogal problemen gehad met haar ogen (oa entropion) dus ja dat kost genoeg :roll: maar ben er nu al tijden niet meer geweest met de honden :ok:
Qua voer vind ik het zelf heel erg meevallen, 15 kilo per maand ongeveer voor 2 honden

Helaas komt er bij de CC ook steeds meer rare dingen tegen, epilepsie, hart problemen en ongetwijfeld nog meer wat ik niet weet.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de CC geweldig maar maak het niet mooier dan het is.
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Zullen wij gewoon x afspreken en dan neem ik je mee naar Tholen, is lekker dichtbij en dan kun je diverse CC's uit diverse bloedlijnen zien.. Tja, Duuf ken je en die beantwoord wel aan de rasbeschrijving van type, gezondheid en karakter ;-))

Maar weet waar je aan begint, want ze zijn een verslaving! :mrgreen:
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
boxersien

Duvel schreef:Zullen wij gewoon x afspreken en dan neem ik je mee naar Tholen, is lekker dichtbij en dan kun je diverse CC's uit diverse bloedlijnen zien.. Tja, Duuf ken je en die beantwoord wel aan de rasbeschrijving van type, gezondheid en karakter ;-))

Maar weet waar je aan begint, want ze zijn een verslaving! :mrgreen:
Helaas dus eerst examen, maar ik wil zeker een x afspreken!! Ik ben erg benieuwd naar haar honden en Duuf heb ik ook al 3 maanden ofzo niet meer gezien

HD dat ken ik helaas maar al te goed, daaraan ben ik gemiddeld 300 euro per jaar aan kwijt momenteel. Schildklierproblemen en kanker heb ik helaas met mijn vorige boxer gehad. Idd. zijn ze erg verslavend. Dankzij Duvel ben ik nu al verknocht aan de CC. toen ik hem zag had ik zoiets van :love: . Na de show in Arnhem ben ik dankzij die schatten daar helemaal weg van hun!!
Duvel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Duvel »

Komt goed, we spreken x af, na je examens! :ok:
Once a Corso.... Allways longing 4 more Corso!
boxersien

Duvel schreef:Komt goed, we spreken x af, na je examens! :ok:
Heb er nu al vreselijk veel zin in!!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”