Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pups wakker laten schrikken
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Pups wakker laten schrikken
Net hoorde ik over een fokker die zijn pups regelmatig laat schrikken als ze slapen door ze vast te grijpen. Het doel hiervan is ze hieraan te laten wennen zodat ze een kind niet zullen grijpen als dat kind ze in hun slaap stoort.
Mijn mening is dat je op deze manier de pups alleen maar leert dat ze niet ongestoord kunnen slapen en dus juist onbetrouwbaar worden als ze in hun mand liggen en willen gaan slapen. Bovendien kun je hondjes hier niet aan laten wennen. Als je wakker schrikt doe je eerst en dan denk je pas. Lijkt me dat dat bij honden net zo is.
Of ben ik gewoon een zacht ei die uit haar nek lult?
Mijn mening is dat je op deze manier de pups alleen maar leert dat ze niet ongestoord kunnen slapen en dus juist onbetrouwbaar worden als ze in hun mand liggen en willen gaan slapen. Bovendien kun je hondjes hier niet aan laten wennen. Als je wakker schrikt doe je eerst en dan denk je pas. Lijkt me dat dat bij honden net zo is.
Of ben ik gewoon een zacht ei die uit haar nek lult?
Laatst gewijzigd door BeëlzeBubble op 26 mei 2005 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Moos
- Zeer actief
Nou, ik vind het echt te belachelijk klinken.
Volgens mij kweek je daar flink zenuwachtige pupjes mee. Ten eerste omdat ze gewoon niet echt goed lekker door kunnen slapen, en zo misschien niet genoeg uitrusten. En ten tweede omdat zo'n pup zich elke keer de blubber schrikt als hij nog maar een paar weken oud is.
Ik vind het echte belachelijk voor woorden gewoon! Kinderen kunnen prima leren dat een pupje met rust gelaten moet worden als het slaapt. En als ze daar nog te jong voor zijn moet je als ouder dus gewoon goed opletten dat je dreumes niet in de buurt van het pupje kan komen als het ligt te rusten.
Volgens mij kweek je daar flink zenuwachtige pupjes mee. Ten eerste omdat ze gewoon niet echt goed lekker door kunnen slapen, en zo misschien niet genoeg uitrusten. En ten tweede omdat zo'n pup zich elke keer de blubber schrikt als hij nog maar een paar weken oud is.
Ik vind het echte belachelijk voor woorden gewoon! Kinderen kunnen prima leren dat een pupje met rust gelaten moet worden als het slaapt. En als ze daar nog te jong voor zijn moet je als ouder dus gewoon goed opletten dat je dreumes niet in de buurt van het pupje kan komen als het ligt te rusten.

-
- Zeer actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- Seahorse
- Actief
- Mantitaur
- Actief
laat de pups toch lekker slapen en pak ze pas op als ze wakker zijn, er is een kans dat ze later niet veel van mensen willen weten en ze maar eng vinden

Voor meer foto's van Micha:
http://photobucket.com/albums/y206/mantitaur/
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/ ... /event.png
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mwaaooh..M@ri@nne schreef:Waarom?Seahorse schreef:Ik heb Billy gewoon af en toe geaaid als hij sliep en dat doe ik nu nog. De kinderen mogen dat ook maar natuurlijk niet te vaak. Laten schrikken lijkt me nergens voor nodig.![]()
Stel jij het op prijs als je diep in dromenland ben dat iemand je stoort?

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Ik snap dat ook echt niet hoor. Waarom moeten kinderen een slapende hond nou weer aaien??? Waar is dat nou goed voor?M@ri@nne schreef:Waarom?Seahorse schreef:Ik heb Billy gewoon af en toe geaaid als hij sliep en dat doe ik nu nog. De kinderen mogen dat ook maar natuurlijk niet te vaak. Laten schrikken lijkt me nergens voor nodig.![]()
TEgenwoordig moeten kinderen alles maar 'mogen' en owee als men eens 'nee' tegen een kind zegt of als men een kind eens iets verbiedt.....
Hier hebben ze de honden gewoon alitjd met rust te laten, als ze gewoon liggen, als ze eten, als ze spelen etc etc en dat begrijpt mijn stiefdochtertje heel goed, ook toen ze nog maar 2 jaar oud was.
Echt....

-
- Zeer actief
Helemaal mee eensestelle schreef:Ik snap dat ook echt niet hoor. Waarom moeten kinderen een slapende hond nou weer aaien??? Waar is dat nou goed voor?M@ri@nne schreef:Waarom?Seahorse schreef:Ik heb Billy gewoon af en toe geaaid als hij sliep en dat doe ik nu nog. De kinderen mogen dat ook maar natuurlijk niet te vaak. Laten schrikken lijkt me nergens voor nodig.![]()
TEgenwoordig moeten kinderen alles maar 'mogen' en owee als men eens 'nee' tegen een kind zegt of als men een kind eens iets verbiedt.....
Hier hebben ze de honden gewoon alitjd met rust te laten, als ze gewoon liggen, als ze eten, als ze spelen etc etc en dat begrijpt mijn stiefdochtertje heel goed, ook toen ze nog maar 2 jaar oud was.
Echt....![]()

groetjes Marja Zara en Stapper

- Seahorse
- Actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
Ik heb wel eens bijna een hap gehad hoor omdat Laika schrok omdat ik ze per ongeluk aanraakte tijdens het slapen.
Lotte weet ook precies dat ze dan niet in de buurt van de honden mag komen.
Net zoals Lotte precies weet dat ze sowieso nooit zelf naar Laika toe mag en bv wel Tosca mag aaien/knuffelen.
Lotte weet ook precies dat ze dan niet in de buurt van de honden mag komen.
Net zoals Lotte precies weet dat ze sowieso nooit zelf naar Laika toe mag en bv wel Tosca mag aaien/knuffelen.
Groetjes, Marianne.

- Seahorse
- Actief
-
- Zeer actief
Seahorse schreef:Begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat Billy niet rustig kan slapen. Maar als ik nu (terwijl hij slaapt) naar hem toe loop en hem aai draait hij op zijn rug om lekker op zijn buik gekroeld te worden. Van schrikken is dus helemaal geen sprake.
Dat doe ik ook wel eens hoor, als ik langsloop ff een aaitje omdat ik het niet laten kan!
Maar de enige die dat doen zijn mijn man en ik!!!!
Zelfs mijn zoon van inmiddels 17 moet van ze afblijven als ze slapen

groetjes Marja Zara en Stapper

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Volgens mij krijg je hele onrustige honden als je ze steeds wakker maakt tijdens het slapen. Want ze weten nooit of ze werkelijk rust hebben. Lijkt me vreselijke stress voor een hond.
En bovendien is het een schrikreactie, een soort reflex en het is behoorlijk lastig om die uit te schakelen, zeker met een slaperige kop.
Ben het met de meerderheid eens: een hond die slaapt laat je lekker slapen. Rust voor de hond en het kind leert in mijn ogen ook meteen een grens en een stukje respect voor de hond kennen.
En bovendien is het een schrikreactie, een soort reflex en het is behoorlijk lastig om die uit te schakelen, zeker met een slaperige kop.
Ben het met de meerderheid eens: een hond die slaapt laat je lekker slapen. Rust voor de hond en het kind leert in mijn ogen ook meteen een grens en een stukje respect voor de hond kennen.

- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
-
- Zeer actief
Volgens deze fokker had je dat dus kunnen voorkomen als Laika als pup een paar keer flink wakker was geschrokken...M@ri@nne schreef:Ik heb wel eens bijna een hap gehad hoor omdat Laika schrok omdat ik ze per ongeluk aanraakte tijdens het slapen.
Ik vraag me af: zou hij ook af en toe zijn vinger in de puppenoogjes steken om ze te laten wennen aan prikgrage dreumeshandjes? Af en toe even goed op een puppenpootje gaan stampen zodat ze niet onder de indruk zijn van een dom baasje als ik die wel eens op een honden/kattenpoot heeft gestaan...
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
- Actief
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
- Aldidado
- Actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
BeëlzeBubble schreef: Ik vraag me af: zou hij ook af en toe zijn vinger in de puppenoogjes steken om ze te laten wennen aan prikgrage dreumeshandjes? Af en toe even goed op een puppenpootje gaan stampen zodat ze niet onder de indruk zijn van een dom baasje als ik die wel eens op een honden/kattenpoot heeft gestaan...

Ik aai Bram wel als hij op me ligt te slapen. Hij is dan al aaiend in slaap gevallen en dan houd ik nog even vol. Als hij gek droomt, aai ik hem meestal ook even, dan wordt hij weer rustig.
Maar als hij ervoor kiest om ergens anders te gaan slapen, laat ik hem met rust.
Van die fokker wil ik geen pupje!

Linda, Izzie en Bram