De BM is geen BM meer maar eerder een variant van de Dikbill koe gekruist met een Sharpei, ze worden veel te zwaar gefokt kwa spier massa veel honden zijn over de top met hun massa in voor en anchterhand, de rimpel begint al op de schouders en kop rimpels zijn permenent aan wezich terwijl dit helemaal niet mag!!!!!!!
honden zoals deze worden al jaren niet meer gefokt

vandaag de dag zitten er schouders op die totaal niet meer in verhouding zijn, en totaal het doel voorbij streven, voor borst is vandaag de dag ver te zoeken en koppen die eerder op mopshonden lijken is ook steeds duidelijker, begrijp me goed ik heb niks tegen korte neuzen hoor maar moet wel in verhouding zijn dus wel met genoeg oogvullind en een goede ronding in de onderkaak, want die zie je ook niet meer.
de honden zouden vandaag de dag niet eens meer hun oorspronkelijke taken kunnen verrichten het zijn monsters gedrochten aan het worden de dikbill onder de honden verschrikkelijk, als ik dan hier in de kennel kijk en de vergelijking trek dan ben ik zowat berijd me pet aan de wilgen te hangen en te zeggen ik nok er mee, waar gaat het heen met dit mooie atletise ras, body is goed zeker en bone ook perfect maar vergeet niet de oorsprong van de hond deze moet over heggen en schuttingen kunnen springen een sprint kunnen trekken van 100 meter snell dan een hazewind hond, sorry maar dat zie ik er niet meer in het ras is kapot gefokt om het steeds zwaarder beladen te fokken nog even en de bulldogenstand is een feit, wat er met de BD is gebeurt gaat ook met de BM gebeuren, ik kan ook niet begrijpen dat keurmeesters en fokkers dit niet in zien je ben toch begaan met je ras of niet?
honden zoals dit

zijn gewoon te lomp te zwaar en niet meer het geen wat ze meten vertegenwoordigen
als je dit dan ziet dan vraag je je eigen toch af waar het fout is gegaan
dit is van de zelfde bloedlijn als de hond hier boven ik begrijp dat niet

maar goed wilde dit even kwijt