Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over trimmen van jack russel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

mis-amy
Vaste gebruiker
Contacteer:

vraagje over trimmen van jack russel

Ongelezen bericht door mis-amy »

hallo

vandaag is onze hond naar de trimster geweest
kruising jack russel ruwharig

hij is eerst geplukt en daarna geschoren

onze andere jackrussel ruwharig

is ook eerst geplukt zover dat ging en daarna geschoren

hoort dat bij jack russel eerst plukken en dan scheren???
ze lijken nu op kortharige jack russels met alleen nog ruig haar op kopje
ze zien er wel goed uit nu
maar had nog nooit gehoort dat je een jack russel moet plukken en dan scheren

heb ze naar de trimster gebracht omdat ze heel heel erg aan het verharen waren en de kam er niet eens meer door heen kreeg

heeft iemand zijn jack wel eens laten trimmen
en hoe is de vacht daarna geworden ??
groetjes van ,komkommertje,spike en de rest van het beestenspul
en natuurlijk van al onze baasjes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Een ruwharige Jack Russel hoort helemaal niet geschoren te worden, alleen maar geplukt. De langer ruwe haren kun je er op een gegeven moment gewoon van af plukken. Ik doe het altijd zelf, de vacht komt gewoon weer terug zoals het was hoor :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
mis-amy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Een ruwharige Jack Russel hoort helemaal niet geschoren te worden, alleen maar geplukt. De langer ruwe haren kun je er op een gegeven moment gewoon van af plukken. Ik doe het altijd zelf, de vacht komt gewoon weer terug zoals het was hoor :wink:

hallo bedankt voor uw reaktie

ja wij hebben nu twee geschroren jack russel lopen

wist niet dat ze niet geschoren horen te worden

de trimster zei dat na het plukken de rest geschoren werd
ja wist ik ook niet dat dat niet hoorde :19:

ben blij dat de vacht weer gewoon terug komt

we gaan nu zelf proberen als snauzie en lucky weer haar hebben zelf te plukken

bedankt voor uw reaktie

groetjes mis-amy,snauzie,lucky en pluis
en natuurlijk van ons baasje
*Linda*
Zeer actief

Win er dan eerst even wat informatie over in over hoe je het precies moet doen ed. :wink:
mis-amy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Sunnybunny schreef:Win er dan eerst even wat informatie over in over hoe je het precies moet doen ed. :wink:
zal ik zeker doen
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik hoop dat ze ook weer een goede plukvacht terug krijgen, wanneer een pluk vacht geschoren worden, is de kans dat de vacht voorgoed verkl**t is erg groot.. en tja dan zit er daarna niks anders meer op dan blijven scheren...zonde hoor dat je niet eerst wat info hebt ingewonnen... :wink:
*Linda*
Zeer actief

Oeps, dan heb ik iets verkeerds gezegd geloof ik.....Ik ging er vanuit dat het gewoon weer terugkwam, net zoals na een pluk-beurt?? Ik scheer zelf absoluut nooit maar mijn buren doen het wel soms 's zomers. In het najaar kan hun hond (soort cairn terrier) dan gewoon weer geplukt worden......
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Volgens mij mag je een plukvacht wel scheren als je hem eerst plukt. Scheren mag niet omdat ze dan aan de huid allemaal stoppels krijgen van haar dat eigenlijk geplukt had moeten worden maar nu in de huid vast blijft zitten.
Als je eerst plukt en dan scheert is de hond feitelijk netjes geplukt en dan gewoon korter gemaakt, net zoals de meeste mensen een plukhond na het plukken ook gewoon bijknippen. Neem aan dat ze niet tot de huid geschoren zijn???

Maargoed, ik heb nooit getrimd dus misschien mis ik iets in deze :wink:
Afbeelding
mis-amy
Vaste gebruiker
Contacteer:

yamie schreef:ik hoop dat ze ook weer een goede plukvacht terug krijgen, wanneer een pluk vacht geschoren worden, is de kans dat de vacht voorgoed verkl**t is erg groot.. en tja dan zit er daarna niks anders meer op dan blijven scheren...zonde hoor dat je niet eerst wat info hebt ingewonnen... :wink:
hallo bedankt voor de reaktie

ik hoop ook dat ze weer een goede vacht terug krijgen

ja ik was er van overtuigd dat ze bij een trimsalon wel weten van hoe en wat

we hopen nu het beste en dat alles er weer netjes aan komt

ze zijn niet tot op de huid geschoren
ze hebben stekeltjes

we wachten nu af hoe het terug komt we kunnen het er niet meer aan plakken
wij zullen duimen dat het weer goede pluk vachten worden

groetjes
van
mis amy,snauzie,lucky,puis
en natuurlijk van ons baasje
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

yamie schreef:ik hoop dat ze ook weer een goede plukvacht terug krijgen, wanneer een pluk vacht geschoren worden, is de kans dat de vacht voorgoed verkl**t is erg groot.. en tja dan zit er daarna niks anders meer op dan blijven scheren...zonde hoor dat je niet eerst wat info hebt ingewonnen... :wink:
Ik twijfelde al omdat ik meende dat mij dit tijdens de KK1 cursus was verteld en ik weet dat je b.v. bij de Goldens ook de vacht enorm naar de kl*ten kan helpen door ze te scheren. Iemand met ervarind bevestigd het dus.
Ik vind het dus wel eeuwig zonde dat er duidelijk luie trimmers zijn die op elke hond een tondeuse zetten, zelfs bij vachten waar dit totaal ongewenst is.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Als ze stekeltjes hebben, zijn ze waarschijnlijk niet eens geplukt maar gewoon geschoren. :eek:
Groetjes Els
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Dat zou nog wel eens kunnen ja, als ik Juul heb geplukt is ze nl. altijd heel zacht doordat het echte harde plukhaar er dus uit is geplukt. Ze voelt pas weer wat stug aan als die weer beginnen te groeien.
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shane »

Ze horen alleen geplukt te worden en het kopje dient dan ook netjes te zijn! :19:
To bark or not to bark that is the question!
Hondentrimsalon Zorro!
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MARC_S schreef:Volgens mij mag je een plukvacht wel scheren als je hem eerst plukt. Scheren mag niet omdat ze dan aan de huid allemaal stoppels krijgen van haar dat eigenlijk geplukt had moeten worden maar nu in de huid vast blijft zitten.
Als je eerst plukt en dan scheert is de hond feitelijk netjes geplukt en dan gewoon korter gemaakt, net zoals de meeste mensen een plukhond na het plukken ook gewoon bijknippen. Neem aan dat ze niet tot de huid geschoren zijn???

Maargoed, ik heb nooit getrimd dus misschien mis ik iets in deze :wink:
kijk, heel ietsie nascheren, bv iets aan het front, of staartje kan , als je het goed doet, niet heel veel kwaad.. maar als een hond goed geplukt word, is nascheren totaal overbodig, moet je dat wel doen om het netter of korter te krijgen is ie dus niet goed geplukt...ik heb hier een jack reu, daarvan is de staart altijd geschoren geweest, nou met moeite dat ik daar nu nog normaal van kan plukken, dus ik effileer zijn staart nu indien nodig, is zonde, maar gelukkig "alleen"maar een staartje, alleen de onderkant van de voetjes worden hier wel eens geschoren.. want plukken is daar ook niet zo vriendelijk :mrgreen:
linlin

Re: vraagje over trimmen van jack russel

Ongelezen bericht door linlin »

mis-amy schreef: heb ze naar de trimster gebracht omdat ze heel heel erg aan het verharen waren en de kam er niet eens meer door heen kreeg
wat bedoel je precies met 'de kam er niet meer doorheen krijgen'? vervilting, misschien?

in dat geval is het begrijpelijk dat de trimster zoveel mogelijk geplukt heeft en de onplukbare delen maar in pure wanhoop geschoren.

hoe dan ook, zonde is en blijft het. maar, nood breekt wet.

hier loopt zo'n broken-coated mormel rond. ik pluk haar eens per paar weken een beetje bij. zo blijft een flinke trimbeurt haar bespaard en houd je de vacht in een goede conditie. ze loopt er dan niet 'in d'r blootje' bij, zoals je wel 'ns ziet bij honden die net getrimd zijn.
mis-amy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Re: vraagje over trimmen van jack russel

linlin schreef:
mis-amy schreef: heb ze naar de trimster gebracht omdat ze heel heel erg aan het verharen waren en de kam er niet eens meer door heen kreeg
wat bedoel je precies met 'de kam er niet meer doorheen krijgen'? vervilting, misschien?

in dat geval is het begrijpelijk dat de trimster zoveel mogelijk geplukt heeft en de onplukbare delen maar in pure wanhoop geschoren.

hoe dan ook, zonde is en blijft het. maar, nood breekt wet.

hier loopt zo'n broken-coated mormel rond. ik pluk haar eens per paar weken een beetje bij. zo blijft een flinke trimbeurt haar bespaard en houd je de vacht in een goede conditie. ze loopt er dan niet 'in d'r blootje' bij, zoals je wel 'ns ziet bij honden die net getrimd zijn.

hallo allemaal

sorry voor de laate reaktie
maar zoontje ligt in ziekenhuis daardoor ik wat laat reageer
nog bedankt voor de reaktie

wat ik bedoelde met kan niet kammen komt niet door de vacht heen
toen wij snauzie kregen
was zijn vacht op pootjes erg geklit op zijn rug zat een hoop haar en dat viel heel erg uit maar zodra je de kam er door heen wilde halen zat de kam gelijkt vast
alsof zijn vacht een heel leekt te zijn
ja kan het niet precies uitleggen

de trimster zij dat het normaal was dat je een jack russel eerst plukt en dan scheert nu we weten dat dat niet goed is laten wij het ook niet meer doen
en gaan wij zelf plukken ga eerst informatie in winnen hoe het moet

hoorde van mensen hier in de buurt dat de zelfde trimster bij hun jack ook eerst had geplukt en daarna was geschoren

de vacht komt langzaam weer terug
we hopen dat ze weer goede vachten krijgen maar dat is afwachten

nogmaals allemaals bedankt voor de reakties
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”