Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Ja, het schijnt toch echt een beetje bij het ras GM te horen dat blaffen alhoewel, als je ze veel uitdagingen geeft vind ik het best hanteerbaar. Jesse blaft voornamelijk als ze iets heel graag wilt hebben, bijvoorbeeld een bal die onder een stoel ligt of als 1 van de andere honden iets heeft wat zij wilt hebben. Echt in het wilde weg blaffen doet Jesse eigenlijk niet. Wel blaft ze veel tijdens de training, pure enthousiame. Tsja wat heb ik ertegen gedaan. Negeren, mijn rug naar haar toedraaien en als stil was dan belonen af en toe een afstraffing en als ze echt vervelend is en doorgaat met blaffen beland ze in haar bench voor een half uurtje dan is het altijd over.

Ik heb dat probleem met los lopen dus absoluut niet. Toch hebben er wel meer GM en KM eigenaren last van. Ik heb er van dag 1 bovenop gezeten. Natuurlijk wil Jesse ook weleens stropen, maar het langste wat ze ooit weg is geweest is een minuut of 5. Meestal loopt ze niet verder dan een meter of 30 tot 50 voor me. Nee kan gerust zeggen dat Jesse eigenlijk overal los kan. Ik verheug me dan ook op het komend weekend, lekker weg met Dogtravel. Vind het echt jammer dat er zoveel KM en GM zijn die eigenlijk niet los kunnen lopen, je onthoudt de hond en baas dan zoveel...

Jesse heeft gisteren haar 2e B-diploma behaald in de apporteersport, met 69 v/d 80 punten, goed he :ok: Er waren 39 deelnemers voor de B en slechts 10 behaalden het diploma :mrgreen:

Wanneer gaan we nu wandelen, is er nu al iets definitiefs bekend?

Groetjes,
Cindy

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Cindy de Wolf schreef:.

Ik heb dat probleem met los lopen dus absoluut niet. Toch hebben er wel meer GM en KM eigenaren last van. Ik heb er van dag 1 bovenop gezeten. Natuurlijk wil Jesse ook weleens stropen, maar het langste wat ze ooit weg is geweest is een minuut of 5. Meestal loopt ze niet verder dan een meter of 30 tot 50 voor me. Nee kan gerust zeggen dat Jesse eigenlijk overal los kan.
Zo is dat met Bruno en ook met de langhaar Tomas ook; ik kan ze echt overal loslaten omdat ze hoogstens een flinke "draaicirkel"hebben :mrgreen: en we eten nooit konijn of fasant :wink:
Overigens heb ik dat blafprobleem niet van de andere GM gehoord die ik ken maar misschien vonden die het wel leuk :denken:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Wel een hele grote draaicirkel dan :gjump:

Ik had er ook niet meer stil gestaan, maar als ik erop let dan blaft Jesse idd meer dan mij andere 3, maar echt hinderlijk blaffen nee dat nou niet echt, wel af en toe.

Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Het langste dat Otto is weggeweest is 7,5 uur. Maar dat was een incident zullen we maar zeggen. Max blijft wel redelijk in de buurt, die komt regelmatig kijken waar ik uithang :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Oh ja, de wandeling. Is 23 juli goed? Dan hebben we tenminste een datum :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

dan valt birka nog mee , het langste was 1 uur :roll:

het hangt er ook een beetje vanaf waar je bent.
ik merk wel dat nu asta er niet meer is ze beter begint te luisteren, misschien dat ik er ook korter op zit nu :19:

23 juli of 30 juli komt mij tot nog toe het beste uit :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
puk
Zeer actief

:denken: hoe ver gaan jullie wandelen?
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Lang wegblijven is inderdaad relatief. Ikzelf ben het wel gewend met een riem te lopen zonder dat er een hond te bekennen is. Volgens sommigen heb ik stalen zenuwen, maar je kent je eigen hond het beste. Als Max lang weg is vind ik dat niet erg. Otto of Scott wil ik eigenlijk niet zo lang bij me vandaan hebben. Zelfs als ik met Max op onbekend terein loop en hij ver weg is vindt hij me altijd terug. Max is ook aleens twee uur weggeweest. Een paar jaar geleden zat ik regelmatig bij de parkeerplaats op het bankje te wachten tot hij kwam. Ondertussen zag je de mensen komen..........................................en weer gaan........................en ik zat er nog steeds. Ik heb toen wel de highscore snake op mijn gsm vaak verbroken :wink: Nu is hij wat rustiger geworden. Maar dat heeft misschien ook ermee te maken dat hij hd heeft.
Ik merk het als ik met anderen wandel, die worden vaak al nerveus als hun hond een seconde uit zicht is. Het is maar allemaal wat je gewend bent :wink: Dus mocht er eentje effe weg zijn van jullie (of van mij :mrgreen: ) op die wandeling blijven we gewoon effe wachten :wink:
Je hoeft niet bang te zijn dat je hond minder goed luistert dan de rest, dat is helemaal niet erg. En weilanden met schapen ofzo komen we ook niet tegen, dus ze kunnen niets kwaad doen.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

23 juli is wat mij betreft helemaal ok. En de duur maakt mij niets uit, Jesse is gewend om het af en toe met een uurtje te moeten doen maar ook tochten van een hele dag draait ze haar poot niet voor om.

Zo te horen valt Birka dan inderdaad wel mee. En Pascal jij hebt echt stalen zenuwen dan hoor. Ik was vroeger ook panisch als ik een hond even niet meer zag, Jesse heeft me daar mooi vanaf geholpen :denken: Nu maak ik me ook niet meer zo druk als ze in een bosje verdwijnt. Wel heb ik hetzelfde als Pascal, in mijn geval als Dusty te lang uit zicht blijft dan wordt ik ook wat wiebelig maar Jesse, die red zich wel, tot nu toe tenminste.

He en als we even moeten wachten; PIZZA.

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Normaalgesproken heb ik mijn honden liever in het zicht, zeker Tomas omdat die nog relatief jong is en soms lastig doet tegen andere reuen, ik vind dat ik het niet kan maken dat hij uit het niets zomaar op eeen andere hond afstormt, stel dat ze gaan knokken en ik ben er niet bij....
Maar echt stropen of weglopen doen ze geen van beide gelukkig.En ze zijn mij ook niet graag kwijt :mrgreen: dat is mijn geluk :wink:
Als er hier een van de twee een kwartier weg zou zijn zou ik daar beslist niet blij mee zijn, juist omdat ze dat nooit doen.
En inderdaad; als we moeten wachten; pizza :ok: .....of konijn want ik moet tot mijn schande bekennen dat Tomas vandaag zijn eerste konijn had gevangen, en hij was niet eens verder dan een meter of 10 bij me vandaag.Het was een jong konijntje en nog onervaren, dat scheelt, maar ik vond het zoooooooooo sneu.
Het Leenderbos is een groot natuurgebied met een flink losloopgebied dus we kunnen als we heel lang willen lopen een combinatie maken.
En evt.daarna naar het pannekoekhuis :mrgreen:
Cindy de Wolf
Zeer actief

Prima idee, lekker pannenkoekje, als Jesse zich gedragen heeft krijgt ze van mij een kinderpannekoen met kaas :wink: Jesse heeft nog nooit een konijn gevangen, wel een 2 of 3 waterhoenen en 2 waterkippetjes en volgens de boer dan 1 schaap, maar daar zet ik hele grote vraagtekens bij.

Arm konijntje, zal zich wel helemaal rotgeschrokken :N: zijn. Wat heeft Tomas ermee gedaan, doodgemaakt of heelhuids gebracht?

Welk tijdstip houden we aan, ergens tegen twaalven of tegen enen of eerder.

Cindy
puk
Zeer actief

nee Birka heeft gelukkig nog nooit iets gevangen!
o jawel een jong vogeltje in de tuin :roll: die heb ik toen maar aan zijn einde geholpen.

ik zal eens wat opzoeken over het leenderbos, ben d'r nog nooit geweest.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Pizza, pannekoek, volgens mij wordt dat een bourgondische wandeling :smile:
We kunnen ook van te voren gaan eten en wat eten daar meenemen, dan weten we tenminste zeker dat ze niet wegrennen. Tenminste, die van mij lusten wel een pizza :mrgreen:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Jaja, jij wilt zeker flink lachen; Jesse en rustig in een restaurant/eethuisje liggen zonder dat ze eerst haar poten heeft mogen strekken en gelijk nadat ze vrij lang braaf in de auto heeft gelegen, quess not :smile2: Vergeet niet het is en blijft een Munsty en die zijn toch een beetje heel erg :piew:

Heeft iemand trouwens een adres e.d. is misschien wel handig :mrgreen:

Cindy.
puk
Zeer actief

:mrgreen: ik heb geen idee waar ik moet zijn, ben daar helemaal niet bekend. :wink:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Het is heel gemakkelijk. Vanuit Eindhoven is het de A2 richting Maastricht afslag Valkenswaard, einde afrit rechtsaf en eerste weg links.
Als je vanuit limburg komt is het de A2 richting Eindhoven afslag Valkenswaard, einde afrit links en dan niet de eerste maar de tweede weg links (eerste links ga je weer terug de snelweg op). Daar is een kleine parkeerplaats die toch wel plaats biedt voor best veel auto's :wink:
En dat pannekoekenhuis is daar in diezelfde straat, dus dat is niet ver weg daar :mrgreen:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

:wink: dat zal ik dan wel vinden.
voorlopig houden we het op 30 juli???
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

puk schreef:voorlopig houden we het op 30 juli???
Ja, zoals het nu uitziet wel. Nog effe afwachten wat Cindy zegt :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

23 of 24 juli is wat mij betreft prima maar 30 juli kan ik niet, wij gaan de nacht van 30 op 31 juli rijden richting Frankrijk voor een weekje Dogtravel. Dus laat maar ff weten of het een week eerder kan.

En Pascal mocht je er voor die tijd weereens zijn, kijk dan even welk afslagnummer het is komende vanuit Eindhoven, geloof ik. Je hebt vaak Valkenswaard zuid, Valkenswaard-centrum etc.

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:23 of 24 juli is wat mij betreft prima maar 30 juli kan ik niet, wij gaan de nacht van 30 op 31 juli rijden richting Frankrijk voor een weekje Dogtravel. Dus laat maar ff weten of het een week eerder kan.

En Pascal mocht je er voor die tijd weereens zijn, kijk dan even welk afslagnummer het is komende vanuit Eindhoven, geloof ik. Je hebt vaak Valkenswaard zuid, Valkenswaard-centrum etc.

Cindy
Valkenswaard is maar een dorpje dus je hebt geen last van zuid-en centrum hoor, er is maar één afslag. Ik geloof dat er bij kan staan; Leende want daar kom je van de snelweg af.
IK zoek het nog wel na op de routeplanner :wink: al woon ik daar heel dichtbij :mrgreen:
Ik probeer dan ook wel om de week ervoor vrij te houden dus 23 of 24 juli.
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

He, wat jammer dat ik niet mee kan op de wandeling! Lust ook wel een pannenkoekje :mrgreen: ...
Spreken jullie gauw nog es af??

Cindy:
Gefeliciteerd met Jesse's diploma! Heb je met je golden de A nog gehaald?
Heb je mijn PM nog gekregen?

Pascal:
Jouw verhaal lijkt een beetje op het mijne. Daar sta je dan ergens in een bos helemaal in je eentje met de volgende gevoelens: :evil: :denken: :N: :jank: etcetc.
Soms vond ik het ook best eng. Ik zou in mijn echte eentje nooit in zo'n bos gaan wandelen, met hond wel. Wel handig dat ie er dan ook aantoonbaar is...
Wat knap dat je er zo rustig onder blijft. Ik maak me wezenloos ongerust!
Is hij nooit in een gevaarlijke situatie gekomen (weg oprennen, sloot overzwemmen en dan op de spoorrails terechtkomen :N: ofzo)?

Taika heeft gelukkig nog nooit wat gevangen alhoewel ze vaak genoeg met zo'n hoog blafje door bos en wei gesjeesd heeft.

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Hoi Minoes,

Ja ik heb je PM nog ontvangen en ik heb je er 2 a 3 teruggestuurd, heb je deze niet ontvangen dan? Dat was al ergens vorige week.

Ja mijn Golden heeft ook haar A-diploma behaald, is best knap van een hondje van krap een jaar bij de eerste poging. Maar goed Golden versus Munsty.....Golden veeeeeeeeeeeeeel volwassener en makkelijker maar je kan er veel minder om lachen.

Wat mij betreft als het gezellig is komt er heus nog wel een 2e wandeling.

Zag trouwens net dat er op marktplaats 2 nesten GM worden aangeboden. Beide fokkers zijn zeer bekend. Had dit nog nooit eerder gezien. Ze zijn geboren op 29 april dus Marie-Josee......600 euries uiteraard met stamboom. :smile2: :wink: :mrgreen: :cheer:

O ja 24 juli zou mij iets beter uitkomen dan 23 juli aangezien wij op 22 juli een concert hebben in Knokke (Belgie), tenzij we idd 'pas'rond 12-ven afspreken, dan is het nog wel goed te doen.

Groetjes,
Cindy
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:Zag trouwens net dat er op marktplaats 2 nesten GM worden aangeboden. Beide fokkers zijn zeer bekend. Had dit nog nooit eerder gezien. Ze zijn geboren op 29 april dus Marie-Josee......600 euries uiteraard met stamboom. :smile2: :wink: :mrgreen: :cheer:

Groetjes,
Cindy
Cindy, dit is mishandeling.......... :jank: :mrgreen:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Minoes schreef:Is hij nooit in een gevaarlijke situatie gekomen (weg oprennen, sloot overzwemmen en dan op de spoorrails terechtkomen :N: ofzo)?
Met Otto is me dat wel eens overkomen. Vroeger lipe hier de NS, maar later is daar een stoomtrein gekomen voor de toeristen. Otto was een week of 12 toen ik met hem ging wandelen 's avonds. Ik liep toen langs het spoor tot ik in de verte drie lampen zag branden. Het was dus de stoomtrein :N: Die was al een hele tijd niet meer geweest, dus ik had er helemaal niet aan gedacht. Echt mooi weer was het ook niet, maar goed. Die trein kwam er dus aan terwijl ik met een vrouw zat te kletsen die ik regelmatig daar tegenkwam ook met een hond. Ik riep Otto dus bij me. Maar hij kwam niet. Ik liep naar hem toe, maar toen ging hij midden op de rails staan...
In een reflex deed ik een paar stappen naar achteren en net zo'n 50 meter voordat de trein langskwam liep hij van het spoor af. Het was toen donker, dus de machinist had hem nooit kunnen zien. Maar toen bleef mijn hart effe stilstaan kan ik je zeggen!
Het enige waar ik bij Max mee moet opletten is dat ik niet langs een weiland met schapen kom, of kippen enzo. Dan is hij echt niet meer te houden. Maar ik laat hem alleen maar los waar ik het vertrouw, hier in de buurt niet.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Minoes
Actief

Cindy: nee, snik, geen nieuwe berichten...

Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Minoes,

Ik heb ze allemaal opnieuw gestuurd, ze waren van 17 en 18 mei. Kijk even en mail me anders je reguliere mailadres dan stuur ik ze wel daar naar toe. Ik weet niet wat er fout is gegaan.

Pascal;
Een wonder dat je geen hartstilstand heb gekregen. Die stomme treinen ook...

Marie Josee; ik dacht misschien is dit je kans.....

Groetjes,
Cindy
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef: Marie Josee; ik dacht misschien is dit je kans.....

Groetjes,
Cindy
Dat zou het zeker zijn maar mijn hubby wil geen derde hond :wink: :jank: toch bedankt, ik hoop dat er nog vaker zo'n kans komt :ok:
Minoes
Actief

Taika is wel eens de snelweg opgerend. Ik roepen en fluiten, maar ze keek niet eens om :evil: !
Ik had een vriendin bij me op die wandeling en ik denk dat ze toen doorhad dat ik niet helemaal op haar gefocused was...
Gelukkig kwam er toen net geen verkeer aan, even later wel: vrachtwagen. Op dat moment stond ze aan de naastliggende sloot te snuffelen en kon ik haar in haar nekvel grijpen.
Ik was heel boos maar durfde dat niet te uiten, bang als ik was dat ze een volgende keer helemaal niet meer naar me toe zou komen. Hmm, misschien was een flinke woorden"wisseling" :neenee: met mijn hond toch wel op zijn plaats geweest...

Ook zijn we een keer in het bos mobiel gebeld door de vinders van Taika, schaamde me rot...

doei,
Minoes
Marie-Josée
Erelid

Minoes schreef:Taika is wel eens de snelweg opgerend. Ik roepen en fluiten, maar ze keek niet eens om :evil: !
Ik had een vriendin bij me op die wandeling en ik denk dat ze toen doorhad dat ik niet helemaal op haar gefocused was...
Gelukkig kwam er toen net geen verkeer aan, even later wel: vrachtwagen. Op dat moment stond ze aan de naastliggende sloot te snuffelen en kon ik haar in haar nekvel grijpen.
Ik was heel boos maar durfde dat niet te uiten, bang als ik was dat ze een volgende keer helemaal niet meer naar me toe zou komen. Hmm, misschien was een flinke woorden"wisseling" :neenee: met mijn hond toch wel op zijn plaats geweest...

Ook zijn we een keer in het bos mobiel gebeld door de vinders van Taika, schaamde me rot...

doei,
Minoes
Dat klinkt als een èchte Münsterlander :wink: maar het wordt wel beter hoor, gewoon blijven oefenen :ok:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Yep, een munsterlander houdt je van de straat :mrgreen:
Je hebt altijd wel iets te doen, ik verveel me nooit :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”