Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

rode plekken in liezen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

snowy
Vaste gebruiker

rode plekken in liezen

Ongelezen bericht door snowy »

mijn hond sam heeft sinds een paar dagen rode plekken in zijn lies het zit voornamelijk aan een kant ,hij bijt en likt er steeds aan het zijn droge plekjes met bultjes er tussen ,hij krijgt al vanaf puppytijd vers voer en cavom brokken ook krijgt hijwel eens tafelrestjes tussendoor ,ik kan geen sporen van vlooien ontdekken bij hem en hij krijgt om dedag verse knoflook ,voor dat ik hem meeneem naar de da wil ik eerst zelf proberen om er zelf iets aan te doen ,ik heb gelezen over visolie en bepaalde zalfjes die ik zou kunnen gebruiken heeft iemand enig idee?
Afbeelding
indiera
Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

om te beginnen zou ik de tafelrestje weglaten ,alleen zijn voer en niets anders ,kijk dat even aan, misscien zit er iets in de restjes waar ie op reageert
Afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Het lijkt mij op een allergische reactie. Misschien voor een nieuwe deken of voor lang gras of een plant/onkruid waar hij mee in aanraking is gekomen? Of heeft hij misschien ergens gezwommen waar het water niet zo schoon was? Ik zou het even een paar dagen aankijken, als het tenminste niet veel erger wordt.
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

het zou toch ook kunnen dat hij door een vlo is gebeten en daardoor een allergische reactie heeft. Kobus van mij heeft het ook. Vooral in de lente en zomer heeft hij meer last, ook kan ik bij hem geen vlooien vinden maar ja al is het er maar 1tje zie jij die dan maar net te vinden. Ook is Ko wat allergisch voor gras dus als hij door het hoge gras loopt heeft hij wat meer de kriebels.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
snowy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snowy »

ik heb er vanochtend wat sudocreme op gesmeerd en ik heb de indruk dat de roodheid wat verminderd ,hij vind de creme erg vies en likt er dus niet aan ,ikkijk het nog even aan .groetjes snowy.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”