Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er een Grote Munsterlander

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Hoi Cindy,

Als ik later een gm hebben wil zal ik het je laten weten, want zo te horen weet je wel een goed adres :wink:
Het is hier niet het goede topic, maar misschien is het een leuk idee om eens ergens te wandelen met een (select) groepje. Wat munsterlanders bij elkaar, heidewachtel of gm. Andere rassen zijn dan natuurlijk ook welkom, maar dan kunnen we verhalen uitwisselen en andere informatie. Ik weet dat we niet echt bij elkaar in de buurt wonen, dus het zal ergens op een centraal punt moeten dan. Laat maar horen wat je ervan vindt.
Want een gm vind ik ook een mooie hond en je kunt lezen wat je wilt. Als je er eentje ziet zegt dat meer dan heleboel boeken lezen.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Marie Josee, heel leuk om te horen dat Tomas het nog steeds zo goed doet. Doe je nog een sport met hem of heb je hem echt gewoon als huishond. Tsja alle rassen zijn denk ik wel anders geworden door de jaren heen. Ik weet wel dat voornamelijk de GM reuen behoorlijk dominant geworden zijn, echt niet leuk meer. Bij de teefjes lijkt het erg mee te vallen. En een Munsty echt rustig in huis, hhhmmm is denk ik op 1 hand te tellen, alhoewel als ze elke dag maar mag rennen en ook nog mag werken valt het wel mee, maar haal het niet in je hersenpan om een dag over te slaan zoals met de jaarwisseling (=nooit een pretje in Den Haag, vandaar dat we dit jaar met hondjes in Zwitserland zaten), want dan breekt ze echt je huis af en dan is het dikste behang nog niet dik genoeg...

Pascal; onwijs leuk idee, vind het niet erg om een stukje te rijden maar idd Kerkrade - Den Haag ligt een flink eind van elkaar af. Laten we dan kijken wie van ons daar dan ook wat voor voelt en dan wat afspreken, ik ga mee. En ik weet niet hoe goed je engels is maar de beste pagina over de GM die ik ooit heb kunnen vinden met heeeeel veel verhalen en informatie van beginnende en gevorderde GM eigenaars is www.ichbinandelle.homestead.com je kan vanaf daar doorclicken naar het GM magazine etc etc. :ok:

Cindy
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Bedankt voor de link Cindy :ok: , maar ik had beter niet kunnen kijken :oohja: (slobberslobberslobber :mrgreen: )
Cindy de Wolf
Zeer actief

:smile: :smile: :smile: :cheer: :cheer: :cheer: :idea:
:wink:

Cindy
Cindy de Wolf
Zeer actief

ennehh, Marie Josee, ga je dan ook mee wandelen als we dat kunnen regelen. (niet verliefd worden op Jesse dan he :wink: )

Cindy

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Cindy de Wolf schreef:ennehh, Marie Josee, ga je dan ook mee wandelen als we dat kunnen regelen. (niet verliefd worden op Jesse dan he :wink: )

Cindy

Afbeelding
Wil je dat nu eens láten, ik ben geen sm figuur :N: :mrgreen:
Maar.............ik ga zeker graag mee wandelen :ok:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Leuke site Cindy :ok: En wat die wandeling betreft, kijk maar. Tijd genoeg om eens wat te plannen. MJ en ik hebben al veel wandelingen samen achter de rug. De honden kunnen goed met elkaar opschieten. Dus als jij met Jesse er ook bij bent zal dat zeker wel goed gaan denk ik :wink: En wandelen is hier voor de honden het leukste dat er is (nu nog Otto zover krijgen :mrgreen: ).
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zal het doorgeven aan d'r.

Gezellig, dat zijn er dus al 3 :cheer:

Jesse is een hele makkelijke hond, ben nog nooit een hond tegengekomen met wie ze niet mag opschieten. Het voordeel van een roedel, veel hondenscholen,wedstrijden e.d. en natuurlijk de Dogtravels. Ik zal dan alleen Jesse meenemen, dat is het handigst. Suggesties waar, wanneer en hoe :denken:

Cindy

Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Ik zit een beetje tussen jullie in te wonen (weet niet of er nog meer liefhebbers zijn hier?) maar tussen Kerkrade en Den haag...... :denken: :denken: ;Leende is een uurtje rijden vanuit Kerkrade, daar kun je eindeloos wandelen. Maar Vught is ook een mooie locatie en iets dichter bij Den Haag.Alleen weet ik daar de weg niet maar ver dwalen is ook leuk :mrgreen:

Ik heb net de folder gevonden die ik mee had genomen van de show omdat dat zo'n lieve honden waren; dus toch Van Rozelaer :mrgreen: en die geweldige reu was van iemand uit Emmeloord.Volgens mij ook van die kennel afkomstig.Er zijn niet zo veel fokkers geloof ik....?
Cindy de Wolf
Zeer actief

Leende is prima hoor, heb alleen 1 verzoek, GEEN SCHAAPJES of schaapjes die op een weiland staan met een grote sloot ervoor :zwaai doet Jesse dan en weg is ze. Kan haar nu wel tegenhouden mits ik de schaapjes eerder zie dan zij want anderes denkt ze; je hebt deze keer niets gezegd dus ga alvast. Ze doet ze verders niets maar het opjagen op zich vind ze :gjump: Kijk een of twee stukken waar ik haar aan moet lijnen vind ik niet erg maar niet continu. Suggesties voor een datum; aankomend weekend heb ik een certificaatdag van de FHN en kan dus niet, het weekend daarop gaan we weg met Dogtravel, dus ergens rond 20 juni en de eerste 2 weken van juni wordt ook problematisch want dan zijn mijn ouders op vakantie en heb ik hun honden ook in huis. En ik kan je vertellen dat je na 2 weken met 8 honden in huis redelijk aan het einde van je latijn bent, het weekend van 25 juni kan ik ook niet, Dogtravel.
Verders doen we NOOIT wat me ze hoor, hihi.

Er zijn best veel fokkers alleen de meeste komen niet naar buiten en maken geen reclame. Ik weet ook veel meer namen dan toen ik begon. De meeste hebben ook maar 1 nest per jaar. Je weet wat Puk's ervaringen zijn met De Rozelaer en je weet wat mijn intuitie over hun zei. Ik zou dus even doorzoeken. Kijk ook maar eens op de duits verenigingssite, als je wilt kan ik die wel voor je opzoeken, no problemo :wink:

O en Pascal, aangezien Otto HD heeft en redelijk slecht loop wat ik zo tussen de verhalen doorlees, schaf een pot Glucobest aan, kost 32.50 euro en daar doe je dan met 1 hond van Otto zijn grootte ongeveer 3 maanden mee en ik durf je te garanderen dat je na een week al een totaal andere hond hebt. Het is pas op de markt, pas een maand maar de resultaten zijn gigantisch. Het is een voedingssupplement dus in tegenstelling tot Rimadyl/Metacam e.d tast het niet de organen aan. Terry van mij heeft ook HD en ik gaf haar al een soortgelijk supplement maar dat was lang zo sterk niet als glucobest. Hieronder een foto van mijn Terry.

Ik zal als dat mogelijk is Puk ook een mailtje sturen of Puk als je dit leest; ga je ook mee wandelen?

Groetjes,
Cindy

Afbeelding
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Euh Cindy, niet Otto maar max heeft hd. Maar Max loopt beter dan Otto :wink: Otto (de heidewachtel) blijft relatief vaak staan of gaat zelfs liggen. Maar vandaag op de wandeling heeft hij ook stukken losgelopen en dat gaat wel goed heb ik gemerkt. En wat die datum van die wandeling betreft. Ik weet nog niet of ik op vakantie ga, anders is het geen probleem. Je moet het dan wel een tijdje van te voren zeggen, want in het weekend kan het zijn dat ik op andere plekken ga wandelen met ze en zoals 5 juni ga ik naar de bonzomerspelen. Maar een datum uitzoeken is wel het minste werk lijkt me :wink:
En die wandeling in Leende is wel redelijk overzichtelijk en je komt er geen schapen tegen. En het losloopgebied is redelijk groot.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Cindy de Wolf
Zeer actief

Sorry, foutje, weetje waarom Otto zo slecht wilt lopen? Is het vanwege ouderdom of is er wat anders, zelf heb ik hele goede ervaringen met Dorit Aharon, je moet maar eens op haar site www.kreupeldier.nl kijken en de verhalen daar lezen misschien herken je er wat in en is het het probereb waard. Voor Max zouik toch de glucobest overwegen, echt hoor je krijg er een andere hond door en hij gaat langer mee. Weet dit uit ervaring, ik had een soortgelijk supplemt uit Amerika voor mijn oudste hond Bibi en we stonden al op het punt haar in te laten slapen met 11 jaar, ze wilde gewoon niet meer helpen, nadat ik dat spul ben gaan geven leefde ze na 5 dagen volledig op en ze wilde weer mee naar het bos e.d. ze is uiteindelijk 13.5 jaar geworden. Qua datum moeten we even kijken wat MJ wilt en dan iets definitiefs afspreken lijkt mij.

Cindy
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de link Cindy! Is wel erg toevallig, die hond op die foto op die site is een soortgenoot van Max. Ik heb nu ook spul waar hij het erg goed op doet als hij er last van krijgt. De laatste tijd gaat het gelukkig goed met hem (afkloppen), men kan immers amper geloven dat hij hd heeft. Hij rent andere honden gewoon weg en is niet moe te krijgen.
Die datum van die wandeling overleggen we natuurlijk ook met MJ, iedereen moet er natuurlijk bij zijn. Misschien dat Puk dan ook wel meekomt.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Minoes
Actief

Ongelezen bericht door Minoes »

Mogen er nog meer mee op de forum-munsterlanderwandeling?

Mag ik misschien de onderwerpen "haar eigen neus achterna" bij Opvoeding en "niet op mij gericht" bij Gehoorzaamheid onder jullie aandacht brengen? Jullie zijn natuurlijk nog meer ter zake kundig dan eigenaars van andere rassen...

groetjes,
Minoes
Marie-Josée
Erelid

Minoes schreef:
Mag ik misschien de onderwerpen "haar eigen neus achterna" bij Opvoeding en "niet op mij gericht" bij Gehoorzaamheid onder jullie aandacht brengen? Jullie zijn natuurlijk nog meer ter zake kundig dan eigenaars van andere rassen...

groetjes,
Minoes
:denken: :denken: :denken: :denken: wat jij bedoelen??? :mrgreen:
Minoes
Actief

Nou, dat als je ipv bij hondenrassen, zoals je nu hebt gedaan, je onder opvoeding of gehoorzaamheid kijkt, je de onderwerpen tegenkomt waarover ik heb geschreven.
Misschien dat jullie als bazen van grote en kleine munsterlanders NOG meer geweldige tips voor me hebben. Ik ben iedere dag bezig mijn wegloophond te leren een ik-kom-als-de-baas-roept-hond te worden en kan alle steun daarbij gebruiken die er is!

groetjes,
Minoes
Cindy de Wolf
Zeer actief

Hoi Minoes,

Ik heb op beide gereageerd, de een via het forum en de ander via een PM. By the way, je bent van harte welkom als we gaan wandelen, vooralsnog gepland in het weekend van 24 juli, kun je dan?

Cindy
Marie-Josée
Erelid

Minoes schreef:Nou, dat als je ipv bij hondenrassen, zoals je nu hebt gedaan, je onder opvoeding of gehoorzaamheid kijkt, je de onderwerpen tegenkomt waarover ik heb geschreven.
Misschien dat jullie als bazen van grote en kleine munsterlanders NOG meer geweldige tips voor me hebben. Ik ben iedere dag bezig mijn wegloophond te leren een ik-kom-als-de-baas-roept-hond te worden en kan alle steun daarbij gebruiken die er is!

groetjes,
Minoes
Ik heb het inmiddels gezien en gereageerd :wink:
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik heb een kleine munsterlander en een stabij. Beide hele leuke honden.
Met de heidewachtel doe ik nu GG en breitensport (maar heb ook flyball en behendigheid gedaan)
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb niet veel verstand van opvoeden, maar hier luisteren ze dan ook heel goed :pffff:
Nee hoor, de enige manier die ik hanteer is erg veel geduld hebben. Uiteindelijk komt het dan wel goed :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Minoes
Actief

Dames...
Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties bij mijn andere onderwerpen! :smile:

24 juli valt midden in onze vakantie, he wat jammer :jank: !
Misschien volgende keer beter!

Gaan er van de heidewachtelmensen nog lui naar de clubmatch?

groetjes,
Minoes
Marie-Josée
Erelid

Minoes schreef:Dames...
Heel hartelijk bedankt voor jullie reacties bij mijn andere onderwerpen! :smile:

24 juli valt midden in onze vakantie, he wat jammer :jank: !
Misschien volgende keer beter!

Gaan er van de heidewachtelmensen nog lui naar de clubmatch?

groetjes,
Minoes
Graag gedaan al heb je aan mijn commentaar waarschijnlijk niets :mrgreen:
Ik ga iig niet naar de clubmatch. Hopelijk kun je een keer mee met een wandeling :ok:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Nee, naar de clubmatch ga ik niet. Maar we zien ons inderdaad wel een keer op een wandeling.
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

Ongelezen bericht door puk »

:wink: hehehe, effe bijgelezen , een week geen internet gehad en dan is het effe te pletter lezen :mrgreen:
ja mij lijkt het wel leuk om mee te wandelen, :denken: maar of ik birka los laat :denken: weet ik nog niet....
kan me natuurlijk ook midden in het losloopgebied op een bankje neer zetten, en dan gewoon geduldig afwachten tot ze uitgesjeest is :mrgreen:

maar eh, ik lees zo vaak dat munsterlanders zo druk zijn in huis, :19: kan dat eigenlijk niet zo vinden van birka , ze is eigenlijk vrij rustig in huis, alleen als de wandelingen soms wat erg kort zijn geweest , is ze overdreven waaks,.
wel blaft ze meer dan een "normale " hond :mrgreen:
:piew: want normaal zijn ze niet, iedereen staat te kijken als ze in de bomen klimt of op de trampoline springt , deze week was ze naar de buren uitgebroken en had ze een duik in zijn vijver genomen :smile:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

puk schreef: :piew: want normaal zijn ze niet, iedereen staat te kijken als ze in de bomen klimt of op de trampoline springt , deze week was ze naar de buren uitgebroken en had ze een duik in zijn vijver genomen :smile:
:smile: Dat had ik weleens willen zien dan :N:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
puk
Zeer actief

:mrgreen: ze spoort echt niet, mijn andere buren nodigden vorig jaar toen we er pas woonden birka uit om eens met hun honden te komen spelen en kennismaken.....
zij hebben dus een mega tuin en birka sjeesde de hele tuin door ,door alle mooie bloemen door de moestuin :oeps: en dook toen ook in hun vijver. :denken:

maar binnen is ze rustig :smile:
Afbeelding
groetjes anja en birka
Cindy de Wolf
Zeer actief

Geweldige Munsterlander die Birka, doet echt het ras eer aan :Q: Jesse was uitgenodigd voor een koudwildtest maar eerst moesten ze kennis maken met hun munsterlander en toen ze uitgereesd waren dook ze ook bij hun de vijver in, je zal het maar heet hebben :19: Verders is Jesse in huis redelijke rustig, mist ze maar elke dag mag uitrazen anders zit je met je knieeen opgetrokken op de bank omdat er idioot voorbijkomt en ook Jesse blaft meer dan een gemiddelde hond. :blah: Maar ik kan haar wel bijna overal los laten, zolang er maar geen schaapjes in de buurt zijn :smile:

Cindy
puk
Zeer actief

nee als ik birka hier los laat , gaat ze er meteen vandoor :19:
nu stikt het hier dan ook van patrijzen ,fazanten en hazen.
ik laat haar meestal alleen maar los in de afgesloten schaapskooien als er geen schapen in zitten tenminste :mrgreen:
en soms in het bos,hangt er vanaf of het druk is en ik veel tijd heb om op haar te wachten. :roll:
cindy wat doe jij tegen het overmatige blaffen??
Afbeelding
groetjes anja en birka
Minoes
Actief

Is al dat blaffen een echt GM-probleem? Want mijn kleine M blaft vrijwel nooit. Is ook helemaal niet waaks.

Puk, balen dat jij je hond ook niet overal en altijd lekker los kan laten. Ik heb hetzelfde probleem zoals je misschien gelezen hebt. Ben jij nog aan het trainen met je hond, aan de lange lijn bijv.?

groetjes,
Minoes
puk
Zeer actief

:wink: ja dat blaffen is volgens mij een echt GM probleem.
ik heb met birka al vanalles geprobeerd met loslaten, ook de lange lijn maar zij beseft meteen of ze aan een draadje zit of dat ze los is :19: .
dus voorlopig laat ik het maar even zo, ben wel zo met haar aan het trainen om haar beter onder appel te krijgen, misschien dat loslopen dan ook wat beter zal gaan.
Afbeelding
groetjes anja en birka
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”