Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat betekent dit ook weer

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Wat betekent dit ook weer

Ongelezen bericht door billy »

Manager heeft zich erg druk gemaakt en vooral vandaag, nu loopt hij raar en zit liever als dat hij ligt terwijl hij doodop is.
Kan niet op de bank springen enz
Hij heeft duidelijk last van zn achterbeen, als ik zn voetje zeg maar met de bovenkant op de grond zet, corrigeerd hij dat niet , wat betekent dat ook alweer. :19:
Hoop dat het verhaal duidelijk is. :mrgreen:
Groetjes Els
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Als hij zijn voetje niet terugzet betekent dat volgens mij dat er zenuwuitval is, misschien door een beklemming ofzo?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Volgens mij is het een reflex dat niet helemaal lijkt te werken zoals het hoort. Soms kan dat dus betekenen dat er in de rug iets niet goed zit (daarlangs verloopt de reflex n.l.) of iets met de zenuw. Kan zo niets met zekerheid zeggen, maar als je twijfelt is het zinnig om voor de zekerheid toch even langs de d.a. te gaan.
Afbeelding
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shane »

Misschien heeft ie zich gewoon verstapt? Als het om de grote hond gaat zou ik de dierenarts laten kijken als het vaker voorkomt en laten controleren op HD.
To bark or not to bark that is the question!
Hondentrimsalon Zorro!
Evi
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Evi »

Als je een hond zijn pootjes op de voorkant zet en kijkt of hij ze terug goed zet, dan test je zijn proprioceptie (beetje moeilijk woord he)... Dit is een deel van het neurologisch onderzoek, dus inderdaad om te testen of er uitval of slecht functioneren van het zenuwstelsel is... Wanneer deze reflex afwezig is kan dat zowel liggen aan afwijkingen van de hersenen, het ruggemerg als de zenuwen... Er zijn nog andere reflexen die je kan gaan testen om uit te maken welke plaats het meest waarschijnlijk beschadigd is... Ik denk dat je hond misschien ook wel nek-of rugpijn heeft... Vermits hij niet meer springt en hij ook niet meer wil gaan liggen (dat zijn typische symptomen voor nek-of rugpijn)... Je kan dit eventueel testen door zijn nek zo ver mogelijk naar voor, naar achter, naar links en naar rechts te bewegen en kijken hoe hij reageert... Voor rugpijn kan je eens op de uitsteeksels van de wervels duwen en kijken hoe hij daarop reageert... Door een verkeerde beweging kan hij namelijk zeker iets ter hoogte van het ruggemerg beschadigd hebben... Meest voorkomend is een (discus) hernia, zeker als het een kleine hond maar kan ook bij grote honden... Dit kan prima geopereerd worden maar je mag niet te lang wachten (hoe langer je wacht hoe slechter de kans op herstel)... Ik zou dus zeker naar de dierenarts gaan want denk niet dat je probleem vanzelf over gaat gaan...
PS: hoop dat mijn uitleg wat duidelijk was :wink:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Het klinkt een beetje atactisch. Sterkte en beterschap!
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

'Het pootje' ?

Het je hond 'Manager' ? Raar !
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

onze eerste teef heeft een keer een zenuwbeklemming gehad in haar rug , maar die lag echt te piepen van de pijn en kon helemaal niets meer met de achterhand. Na een injektie met ? was ze na een paar uur weer normaal. Dus dit lijkt me toch iets anders , betershap met hem.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Evi
geregistreerd lid

Martijn schreef:
johan1969 schreef:'Het pootje' ?

Leuk juist!

Kan in de poot zitten, in zijn rug of in zijn hersenen (hoewel je dan eigenlijk echt uitvalsverschijnselen zou moeten zien)
Het niet juist zetten van het pootje, het raar (atactisch lopen) zijn voor een ruggemergletsel al meer dan genoeg uitvalsverschijnselen... Heb er al gezien met minder :wink:
billy
Erelid

Hij corrigeerd het nu wel, maar zn heup doet zeer en zijn bil is dik.
Ik was gisteren een tijdje weg en had hem buiten, omdat mn huis gerenoveerd word en volgens de bouwvakkers heeft hij steeds heel hoog tegen de deur gesprongen.
Dus misschien overbelast, ik kijk het vandaag nog even aan en anders ga ik morgen naar de da of zouden jullie direct gaan.
Groetjes Els
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Als hij al weer lijkt te herstellen zou ik het nog wel een dagje aan durven kijken.
Afbeelding
Shane
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shane »

Als die een dikke heup heeft zou ik meteen gaan... Beter een keer teveel naar de dierenarts dan 1x te laat :(:
To bark or not to bark that is the question!
Hondentrimsalon Zorro!
Evi
geregistreerd lid

Tja nu beschrijf je heel andere dingen :wink: Als hij tegen de deur aanspringt zal hij dan toch geen rugprobleem hebben... Heeft hij pijn aan de dikke poot, voelt die warm? Tja je kan misschien toch nog even wachten maar ik ga ook liever wat te snel naar de dierenarts dan te laat...
billy
Erelid

Evi schreef:Tja nu beschrijf je heel andere dingen :wink: Als hij tegen de deur aanspringt zal hij dan toch geen rugprobleem hebben... Heeft hij pijn aan de dikke poot, voelt die warm? Tja je kan misschien toch nog even wachten maar ik ga ook liever wat te snel naar de dierenarts dan te laat...
Gisteren corrigeerde hij zn poot niet en nu wel, maar ik wist niet dat hij zo had staan springen. :wink:
Nee zn bil voelt niet warm, dus ik kijk het nog een dagje aan.
Groetjes Els
Afbeelding
billy
Erelid

johan1969 schreef:'Het pootje' ?

Wat is er raar aan Manager :devil:
Het is gewoon een Manager, past precies bij hem die naam. :pffff:
Groetjes Els
Afbeelding
billy
Erelid

Ik ben toch maar even naar de da geweest, hij gaf geen krimp, overal geknepen en gevoeld. :denken:
Alleen zn spronggewricht geeft bij bewegen een "knakje", en hij corrigeerde weer zn poot niet.
Bij een breuk in het spronggewricht moet hij veel meer pijn hebben, dus we kijken het een weekje aan met ontstekingsremmers.
Groetjes Els
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”