Ok, nu even wat anders want ik heb schijnbaar helemaal niet begrepen wat corrigeren inhoud. Het woord slipketting, tik en nee worden in een zucht genoemd.
Mijn interpretatie van NEE is niet zozeer een correcties omdat je eerst je hond het woord nee aanleert. Nee zeggen is hetzelfde als volg zeggen nl.
Je leert je hond het kunstje "nee" door hem te leren dat als jij nee zegt hij moet stoppen met wat hij doet

Dat is hetzelfde principe als zeggen dat hij moet volgen in mijn ogen, dan moet hij immers stoppen met snel lopen en trekken.
Ik ben dus feller in de discussie omdat ik persoonlijk uitga van een hond die het kunstje nee beheerst en dan zie ik dat dus ook niet als een correctie. Misschien mijn fout maar dat is wel waar ik in deze discussie vanuit ga.
Je kan dat inderdaad als correctie interpreteren. Maar dan zal je je hond toch eerst moeten leren wat NEE nu precies inhoud en het woordje pas gebruiken als hij het begrijpt.

Als hij het kunstje nee = stoppen met alles, dus goed begrijpt is het wat mij betreft geen correctie meer maar gewoon het dagelijks gebruik van het woordje/kunstje nee
Als nee een onderdeel van een opvoeding betekend waarbij wel gecorrigeerd wordt dan is de herder die ik ken wel gecorrigeerd en corrigeerde ik Wuilus wel aan de lopende band, zelfs bij het aanleren van iets.
Als ik nl Nee! zei dan stopte ze kwispelend met wat ze deed, net zoals ze stopte met lopen als ik halt zei

Dan zei ik goedzo omdat ze de nee zo netjes opvolgde.