Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Primeval

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Primeval

Ongelezen bericht door Brigitte »

Zou dat ook nut hebben voor b.v. Alano?
Jolly
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolly »

Wij hebben het bij Luca ook gegeven, die was lpc gevoelig volgens de DA. Ik heb de indruk dat het wel geholpen heeft, al weet je dat nooit 100% zeker.

Ik vindt maar zo baat het niet, schaadt het niet.
Het is het proberen waard... Brigitte
Groetjes Jolanda
Afbeelding
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Onze BD's krijgen het. De oudste heeft artrose en dankzij Primeval kan ze weer in de auto springen.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Job krijgt nu sacha's blend maar ik wil als dat op is primeval gaan proberen... ben benieuwd... Zou het altijd proberen :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Re: Primeval

Ongelezen bericht door Caro. »

Brigitte schreef:Zou dat ook nut hebben voor b.v. Alano?
Ik weet niet hoe je je vraag precies bedoelt? Heeft hij ook last van stijve gewrichten?

Sinds zo'n 1,5 week geef ik Glucobest aan Kaya (voor de artrose) en dat lijkt echt te werken. Ik heb ook Primeval gegeven, maar daar zag ik niet zo gek veel verschil mee plus dat het smaakt naar vanille en dat vond ze vies.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Cindy de Wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cindy de Wolf »

Hoi,

Ik heb zowel Primeval gehad als Sasha's blend, over Primeval was en ben ik echt niet tevreden, volgens mij doet het weinig tot niets. Over Sasha's blend ben ik iets meer tevreden maar vond het erg duur. En nu sinds een maand gebruik ik ook Glucobest en daar ben ik zeer tevreden over en het is niet duur. Onze oudste hond heeft HD is 9 jaar is aan 1 poot geopereerd maar stond de laatste 6 maanden regelmatig te trillen tijdens belasting. Met Primeval en Sasha's blend bleef dit zo, Rimadyl en metacam gaven ook geen verlichting en nu met de Glucobest trillen haar poten niet meer en is ze een stuk vrolijker en levendiger.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Cindy
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Stang schreef:
Ik weet niet hoe je je vraag precies bedoelt? Heeft hij ook last van stijve gewrichten?

Sinds zo'n 1,5 week geef ik Glucobest aan Kaya (voor de artrose) en dat lijkt echt te werken. Ik heb ook Primeval gegeven, maar daar zag ik niet zo gek veel verschil mee plus dat het smaakt naar vanille en dat vond ze vies.
Nou, ik kan niet zo veel wijs uit waar voor het zo al gebruikt kan worden, zal wel niet goed kijken maar ja :roll:

Alano heeft natuurlijk geen heupkoppen meer dus daar kan er niets meer slijten. Toch heb ik het gevoel dat hij niet echt lekker in zijn vel zit en last ergens van heeft?

Ik wil hem iets geven ter ondersteuning van zijn overige gewrichten spieren welke nu natuurlijk alles opvangen.
Hij wil b.v de auto niet meer in en er niet meer uit, blijft een beetje zo kijken van ik wil wel maar ik kan niet. Hij staat nu ook weer op een lage dosis (voor 20 kg) metacam.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Brigitte schreef:
Stang schreef:

Nou, ik kan niet zo veel wijs uit waar voor het zo al gebruikt kan worden, zal wel niet goed kijken maar ja :roll:

Alano heeft natuurlijk geen heupkoppen meer dus daar kan er niets meer slijten. Toch heb ik het gevoel dat hij niet echt lekker in zijn vel zit en last ergens van heeft?

Ik wil hem iets geven ter ondersteuning van zijn overige gewrichten spieren welke nu natuurlijk alles opvangen.
Hij wil b.v de auto niet meer in en er niet meer uit, blijft een beetje zo kijken van ik wil wel maar ik kan niet. Hij staat nu ook weer op een lage dosis (voor 20 kg) metacam.
Even gekopieerd (en dit geldt eigenlijk ook voor Primeval)

Toepassing Glucobest ®:

Glucobest is met name bestemd voor honden die een vergroot risico lopen op artrosevorming. Hierbij wordt gedacht aan honden die gewrichtsproblemen hebben, zoals heupdysplasie (HD), elleboogdysplasie (ED), voetbalknie, spondylose etc.
Door woekeringen in de gewrichten is de kans groot dat er artrosevorming ontstaat.
Artrose is een zeer pijnlijke aandoening en veroorzaakt stijfheid en stramheid bij honden. Indien bij een hond is vastgesteld dat hij of zij lijdt aan, een al dan niet erfelijke, gewrichtsaandoening, is het verstandig om dagelijks Glucobest te gaan geven.
Uw hond is hier enorm bij gebaat. Vooral honden van grote tot zeer grote rassen lopen een grotere kans op artrosevorming, door de massa die zij met zich meedragen. Ook ouder wordende honden krijgen op latere leeftijd veelal te kampen met artrosevorming in hun gewrichten, ook voor hen is Glucobest een ideaal middel.
Als laatste willen we honden waar mee gesport wordt belichten, deze honden lopen een groter risico op overbelasting van de gewrichten, spieren, banden en pezen. Denkende aan honden waar behendigheid mee wordt getraind, africhtingshonden, jachthonden, sledehonden en windhonden.

Glucobest kan dus zowel ondersteunend als preventief gebruikt worden!

Dus als jij denkt dat hij last heeft van 'stijfheid' in zijn voorpoten, dan zou je het kunnen proberen.
Als het een spierprobleem is, dan lijkt het mij echter geen nut te hebben :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Brigitte,

Bono heeft preventief Primeval Puppygelatinaat gehad het eerste jaar.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”