Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iemand ervaring met een hond met verminderde nierfunctie?
Moderator: moderatorteam
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Iemand ervaring met een hond met verminderde nierfunctie?
Gisteren is Bente (kooikerhondje 12,5 jaar) haar bloed onderzocht aangezien ze veel drinkt. Nu blijkt dat haar nieren nog maar voor 30% werken. Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met een hond met verminderde nierfunctie?
- hoikitoiki
- nieuw lid
Hey Renske,
Ik heb een hond gehad die dat ook heeft gehad rond zijn 13j. Hij had echter ook problemen met zijn hartje (helemaal versleten) en heeft voor beide problemen fortekor gekregen.
Mijn kat, nu 15 jaar, heeft sinds kort ook verminderde werking van zijn nieren en ook hij krijgt nu fortekor.
Mijn huidige hond, bijna 4 jaar, heeft het nu ook en dat ziet er slecht uit. Bij oude dieren is het normaal dat hun nieren minder werken, maar bij jonge dieren geeft dat grote problemen. Wij weten nog niet precies wat er aan de hand is, maar moeten alvast een dieetvoeding geven. Dat is een voeding waar minder eiwitten, fosfor en ik denk natrium in zit, en alzo de nieren minder belast. k'heb op een ander forum gelezen over 2 katten die ook verminderde nierwerking hadden en ook die beestjes moesten op een streng dieet.
Hopelijk heb je hier iets aan! en veel beterschap voor je hond hé!
Hoikitoiki
Ik heb een hond gehad die dat ook heeft gehad rond zijn 13j. Hij had echter ook problemen met zijn hartje (helemaal versleten) en heeft voor beide problemen fortekor gekregen.
Mijn kat, nu 15 jaar, heeft sinds kort ook verminderde werking van zijn nieren en ook hij krijgt nu fortekor.
Mijn huidige hond, bijna 4 jaar, heeft het nu ook en dat ziet er slecht uit. Bij oude dieren is het normaal dat hun nieren minder werken, maar bij jonge dieren geeft dat grote problemen. Wij weten nog niet precies wat er aan de hand is, maar moeten alvast een dieetvoeding geven. Dat is een voeding waar minder eiwitten, fosfor en ik denk natrium in zit, en alzo de nieren minder belast. k'heb op een ander forum gelezen over 2 katten die ook verminderde nierwerking hadden en ook die beestjes moesten op een streng dieet.
Hopelijk heb je hier iets aan! en veel beterschap voor je hond hé!
Hoikitoiki
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
De Jack russel van mijn ouders heeft sinds ruim 2 jaar last van een verminderde nierfunktie. Ze krijgt nu al ruim 2 jaar dieetvoeding en al met al gaat het best aardig. Ze is inmiddels 16 jaar oud.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- hoikitoiki
- nieuw lid
fortekor is een diergeneesmiddel: k'ben eens op de bijsluiter gaan kijken en daar staat op dat het voor de behandeling van hartfalen bij de honden en voor de vertraging van nierinsuffiëntie bij katten is...dus misschien toch niet ideaal voor je hond. 't dieet zal beter zijn. Wij geven k/d, moet je bestellen bij de apotheek of dierenarts.
- Snorko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriers
- Aantal honden: 3
Bij kleine honden geven ze ook fortekor,onze dwergSchnauzer had ook nier problemen,ons werd verteld dat op het moment dat de diagnose wordt gesteld naar aanleiding van de symptomen en uiteindelijk ook de bloedonderzoeken,dat dan de nieren al voor 70% zijn afgestorven.
Onze Schnauzer kreeg toen die medicijnen en speciaal voer van de DA en heeft er nog 2 jaar mee geleeft,dat ging de eerste tijd best goed,maar het laatste halfjaar ging ze snel achteruit.
Ze is ruim 14 jaar geworden.
sterkte met alles.
Onze Schnauzer kreeg toen die medicijnen en speciaal voer van de DA en heeft er nog 2 jaar mee geleeft,dat ging de eerste tijd best goed,maar het laatste halfjaar ging ze snel achteruit.
Ze is ruim 14 jaar geworden.
sterkte met alles.