Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tegenstrijdige verhalen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Tegenstrijdige verhalen

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Het ging over een hondje die agressief uithaalde naar andere honden
in vinger aan de poot, iemand gezien (VTM)
De gedragstherapeut liet een getrainde hond naderen en
hield het hondje toen het uitviel achter zich aan, zodat baas een buffer is of zoiets. (bij baas is het veilig) daarna mocht hij voorzichtig kennismaken met de andere hond.

Dus ik kom dame tegen met haar loslopende honden
en Luka is al op weg, dus ik trek hem achter mij aan en zeg hier bij baas,
hij staat zo met zijn lieve smoel van achter me been te kijken
en gaat dan terwijl ik praat met de dame rustig naast me zitten. Ik beloon hem voor zijn rustig gedrag.

Nu vertel ik dat aan die dame en zei zegt, tja das goed en niet goed.
:denken:
Ik vertel haar ook dat Luka geen vooruitgang boekt bij het trekken aan de riem en zij zegt : je moet wat harder zijn, een goeie trap onder zijn hol geven of hem es goed bij zijn nekvel pakken.
Een ander zegt van hem es een rotruk te geven aan delijn.

Nou zeg ik jullie, je kenne me een beetje, dat ligt niet in mijn aard.
Maar deze raad heb ik al van diverse mensen gekregen, mensen die ook intensief met honden bezig zijn.
De ene zegt zo, de andere zegt dit.
Best verwarrend voor onervaren mensen zoals ik.
Ik vind moeilijk evenwicht tussen hart en verstand.
:roll:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Het enige wat telt is consequentie. Als jij Luka een ruk aan de riem geeft en hij vliegt een stukje door de lucht dan leert hij alleen maar dat wandelen met jou niet leuk is. Hetzelfde als je hem een trap geeft, hoe moet hij daar nou van leren om niet meer te trekken? Volg gewoon je hart! Mensen die jarenlang honden hebben, weten het echt niet altijd beter hoor! Sommigen zitten zo vastgeroest in hun oude gewoontes dat ze niet toe willen geven dat het ook anders (en beter) kan.

Lees dit maar eens over het trekken:

http://scooterandfriends.homestead.com/trekken.html

Gewoon consequent blijven en niet opgeven Sanneke! Dan komt het vanzelf goed...
Mama Sanneke
Zeer actief

Chatterbox schreef:Het enige wat telt is consequentie. Als jij Luka een ruk aan de riem geeft en hij vliegt een stukje door de lucht dan leert hij alleen maar dat wandelen met jou niet leuk is. Hetzelfde als je hem een trap geeft, hoe moet hij daar nou van leren om niet meer te trekken? Volg gewoon je hart! Mensen die jarenlang honden hebben, weten het echt niet altijd beter hoor! Sommigen zitten zo vastgeroest in hun oude gewoontes dat ze niet toe willen geven dat het ook anders (en beter) kan.

Lees dit maar eens over het trekken:

http://scooterandfriends.homestead.com/trekken.html

Gewoon consequent blijven en niet opgeven Sanneke! Dan komt het vanzelf goed...
Heb het gelezen :ok:
Ik geef niet op hoor !
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Joyce
Zeer actief

Goed zo! Dan loop jij straks met een niet trekkende Luka en dan kan je al die mensen vertellen dat je daar geen enkele trap of ruk voor hebt hoeven geven!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik moet zeggen dat ik die situatie al es heb meegemaakt
met mijn dochter indertijd.
Toen we nog niet wisten wat er met haar aan de hand was kreeg ik
ook het advies om haar een goeie petat onder der .. te geven.
Ze was een onhandelbaar kind.
Ik heb dat nooit gedaan omdat ik ergens wel besefte dat ze het niet begreep alleen wist ik niet waarom.
Pas toen ik meer inzicht kreeg in wat er met haar scheelde kon ik haar gedrag plaatsen.

Is misschien een rare vergelijking maar het komt op hetzelfde neer.
Consequentie is niet voor iedereen weggelegd, dat heb ik echt moeten leren.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Joyce
Zeer actief

Ik zie de vergelijking wel hoor... Buitenstaanders die denken het beter te weten en sommige mensen denken dat hun oplossing de enige oplossing is, maar eigenlijk kunnen ze hun eigen mening niet onderbouwen. Het is zo omdat het zo is... Wat ze dan vergeten is dat elke hond (en kind) weer anders is en dat geen enkele methode altijd 100% werkt.

Consequentie is ook moeilijk, voor iedereen wel denk ik! Honden hebben gewoon een veel beter uithoudingsvermogen dan wij, zo kan Molli echt letterlijk een uur lang schooien en dan blijft ze je ook echt constant aankijken.. Dan is het wel heel moeilijk om nee te zeggen. En als je een keer toegegeven hebt dan wacht mevrouw de volgende keer een uur en tien minuten. :mrgreen:
Mama Sanneke
Zeer actief

Chatterbox schreef:Ik zie de vergelijking wel hoor... Buitenstaanders die denken het beter te weten en sommige mensen denken dat hun oplossing de enige oplossing is, maar eigenlijk kunnen ze hun eigen mening niet onderbouwen. Het is zo omdat het zo is... Wat ze dan vergeten is dat elke hond (en kind) weer anders is en dat geen enkele methode altijd 100% werkt.

Consequentie is ook moeilijk, voor iedereen wel denk ik! Honden hebben gewoon een veel beter uithoudingsvermogen dan wij, zo kan Molli echt letterlijk een uur lang schooien en dan blijft ze je ook echt constant aankijken.. Dan is het wel heel moeilijk om nee te zeggen. En als je een keer toegegeven hebt dan wacht mevrouw de volgende keer een uur en tien minuten. :mrgreen:
het zijn volhoudertjes hé. :mrgreen:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”