Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ongedurigheid is ...
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Ongedurigheid is ...
Een menselijke eigenschap, honden hebben dat niet.
Mee eens of niet ?
Met ongedurigheid bedoel ik ongeduldig zijn om bv. te gaan wandelen of spelen, het heen-en weer noemen wij dat nogal es.
Mee eens of niet ?
Met ongedurigheid bedoel ik ongeduldig zijn om bv. te gaan wandelen of spelen, het heen-en weer noemen wij dat nogal es.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wil je Nelson even een weekje lenen? 

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Echo..hahahahah! Sanneke kan weer terug naar bed!M@ri@nne schreef:Wil je die van mij ff zien als ze denken dat het etenstijd is?

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mama Sanneke
- Zeer actief
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Idem hier en ik krijg ook nog dwingende starende blikken toegeworpen.M@ri@nne schreef:Piep, piep, liggen, staan, piep, piep, dribbel, liggen, zitten, staan, piep, piep, blaf, spring op bij elke beweging van ons, kijk in de keuken, piep, piep.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Dat herken ik welM@ri@nne schreef:Piep, piep, liggen, staan, piep, piep, dribbel, liggen, zitten, staan, piep, piep, blaf, spring op bij elke beweging van ons, kijk in de keuken, piep, piep.
En reactie? Negeren, negeren, negeren.........ok nokken nu.

T'is wel moeilijk om te blijven negeren hé.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@ri@nne
- Zeer actief
Oja en kwijlen, voor de tv gaan staan hoort er ook nog bij.Eline* schreef:Idem hier en ik krijg ook nog dwingende starende blikken toegeworpen.M@ri@nne schreef:Piep, piep, liggen, staan, piep, piep, dribbel, liggen, zitten, staan, piep, piep, blaf, spring op bij elke beweging van ons, kijk in de keuken, piep, piep.
Groetjes, Marianne.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
En koppie scheef ook ??Eline* schreef:Idem hier en ik krijg ook nog dwingende starende blikken toegeworpen.M@ri@nne schreef:Piep, piep, liggen, staan, piep, piep, dribbel, liggen, zitten, staan, piep, piep, blaf, spring op bij elke beweging van ons, kijk in de keuken, piep, piep.

En zoooooo zielig doen

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, hoe opzichtiger hij aandacht trekt, hoe bewuster ik me ben van zijn gedrag en hoe makkelijk ik hem dus als lucht kan behandelen. Heel gewiekst aandacht vragen waardoor ik niet direct in de gaten heb dat ik gepiepeld word omdat ik met iets anders bezig ben vind ik lastiger. Dan stink ik er eerder in.Mama Sanneke schreef:Dat herken ik welM@ri@nne schreef:Piep, piep, liggen, staan, piep, piep, dribbel, liggen, zitten, staan, piep, piep, blaf, spring op bij elke beweging van ons, kijk in de keuken, piep, piep.
En reactie? Negeren, negeren, negeren.........ok nokken nu.![]()
T'is wel moeilijk om te blijven negeren hé.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- sample
- Zeer actief
Sinds Duco hier is, is het aandachttrekken en "ongedurig" gedrag van Bono véél minder. Eerder ging hij "rauwend" (geluid vanuit de keel) en galopperend op zijn plaats, naar me staan ogen. Dan ging ik weleens gewoon de kamer uit
Tegenwoordig betrekt hij Duco, of Duco hèm. Afhankelijk van wie er aandacht wil.

Tegenwoordig betrekt hij Duco, of Duco hèm. Afhankelijk van wie er aandacht wil.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Als in het weekend de wekker niet gaat om 6 uur, dan zorgt een hele irritante Herder er wel voor dat ik opsta, en hem eten geef.
Dat wil ik niet negeren, want op een gegeven moment gaat hij gillen, en dan is iedereen wakker.
En s'avonds rond etenstijd worden ze alledrie ongeduldig. Maar dat kan ik wel goed negeren. De kinderen weer niet, die worden daar weer chagerijnig van, van het gedraal in de keuken

Dat wil ik niet negeren, want op een gegeven moment gaat hij gillen, en dan is iedereen wakker.
En s'avonds rond etenstijd worden ze alledrie ongeduldig. Maar dat kan ik wel goed negeren. De kinderen weer niet, die worden daar weer chagerijnig van, van het gedraal in de keuken

- Rossi
- Zeer actief
- Django
- Actief
- Contacteer:
Hier idemdito. En als het tijd is voor het laatste rondje heb ik een zenuwachtige mops die voor je beeld gaat zitten/ lopen/ springen als je tv aan het kijken bentRossi schreef:Oh zeker.
Als het toetje nog niet op is, staat Rossi al naast je.![]()
Eerst de afwas nog opruimen.
"Piep, hoeft niet hoor vrouwtje".![]()
"Echt wel Ros". "Naar je plaats".
Zuchtend en kreunend valt Ros neer.

- Rossi
- Zeer actief
Laatste rondje wil Rossi nooit mee.Django schreef:Hier idemdito. En als het tijd is voor het laatste rondje heb ik een zenuwachtige mops die voor je beeld gaat zitten/ lopen/ springen als je tv aan het kijken bentRossi schreef:Oh zeker.

Groeten van Angel en Rossi.

- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Dat hebben wij hier met de heren als die menen dat het tijd is voor een wandeling en je dus naar het toilet moet. Je staat op, heren staan op rennen naar de deur.Rossi schreef:Oh zeker.
"Nee. Plaats."
Zuchtende honden.
"Nee! Ga Plaats!"
Blik van meen je dat nou? En nog een paar zuchten.
Kom je van het toilet liggen ze dus achter de deur.
En als ze dus wel horen: "Gaan jullie mee?!" Dan kan je zelf helemaal niet door de deur als ze de kans krijgen. Je jas aantrekken duurt ze dan ook veel te lang. Dan staan ze voor de garagedeur en draaien ze hun koppen op om te kijken of je nu opschiet. Schoenen aantrekken duurt ook veel te lang en Jari drentelt dan de garage een paar keer op en neer om te kijken of je opschiet. Dit uiteraard voorzien van gepast piepje.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nika kan heel goed duidelijk maken dat zij vindt dat het etenstijd is. Dat begint soms 's middags om half 4 al.
Ze komt dan naast me zitten, kijkt me strak aan en als ik niet reageer komt er een piep-blafje uit. Woef....woehoef.....woef. Dat houdt ze dan een hele tijd vol. Reageer ik nog niet dan kruipt ze op schoot en slaat met haar poot op me, en duwt ze haar neus onder mijn neus en begint te likken. Duw ik haar weg dan begint het hele riedeltje weer van voren af aan.
Als ik het echt veel te vroeg vind dan stuur ik haar naar haar plaats en gaat ze zwaar zuchtend in de bench of op de bank liggen. En na een half uurtje begint het hele gedoe weer opnieuw.
Zodra ik dan opsta rent ze vast naar de keuken en gaat ze bij haar bak zitten. Als ze eten gehad heeft duikt ze weer op de bank en is het zeuren om aandacht compleet over, gewoon weer lekker slapen.
Ze komt dan naast me zitten, kijkt me strak aan en als ik niet reageer komt er een piep-blafje uit. Woef....woehoef.....woef. Dat houdt ze dan een hele tijd vol. Reageer ik nog niet dan kruipt ze op schoot en slaat met haar poot op me, en duwt ze haar neus onder mijn neus en begint te likken. Duw ik haar weg dan begint het hele riedeltje weer van voren af aan.
Als ik het echt veel te vroeg vind dan stuur ik haar naar haar plaats en gaat ze zwaar zuchtend in de bench of op de bank liggen. En na een half uurtje begint het hele gedoe weer opnieuw.
Zodra ik dan opsta rent ze vast naar de keuken en gaat ze bij haar bak zitten. Als ze eten gehad heeft duikt ze weer op de bank en is het zeuren om aandacht compleet over, gewoon weer lekker slapen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
hahaha.. Minyo geeft mij altijd een complete wasbeurt als ik nog in bed lig.. en hij vind dat het etenstijd is.. en als ikniet reageer komtie vrolijk op bed staan... gaatie op me zitten likken en doen.. dar wordt je wel weeer wakker van... en anders aan mijn haren trekken...
en als ik em dan negeer of het bed af schop.. dan gaatie het afreageren op de kip
en die piept...

-
- Zeer actief
En een kop op schoot die dan vreselijk dramatisch gaat zuchten en met de ogen rollen.Eline* schreef:Idem hier en ik krijg ook nog dwingende starende blikken toegeworpen.M@ri@nne schreef:Piep, piep, liggen, staan, piep, piep, dribbel, liggen, zitten, staan, piep, piep, blaf, spring op bij elke beweging van ons, kijk in de keuken, piep, piep.
Groet,
Dorien
Dorien
- Konni
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Rodi burgers die zichtbaar/ruikbaar ergens staan te ontdooien. Zelfs Keanu wordt voor het karretje gespannen om het maar te krijgen
Rataplan gaat zitten staren naar de kast met de kluifjes waarop dat een teken voor Keanu is om hem van allerlei kluiven te voorzien.
Obelix is savonds minder subtiel die slaat gewoon met zijn poot :N: om aan te geven dat het etenstijd is.

Rataplan gaat zitten staren naar de kast met de kluifjes waarop dat een teken voor Keanu is om hem van allerlei kluiven te voorzien.
Obelix is savonds minder subtiel die slaat gewoon met zijn poot :N: om aan te geven dat het etenstijd is.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hihihihihi, als ik alleen al opsta beginnen er hier twee te springen 'yeahhhh, we gaan naar buiten' (ja jongens, tuurlijk
steeds als het vrouwtje opstaat gaan wij naar buiten, keep on dreaming
).
Met eten blijven ze allebei rustig, maar dat heb ik ze geleerd. Koekjes is een ander verhaal: als we naar buiten gaan, doe ik altijd een flinke graai in de Frolicjes en Kaya staat dan al met d'r voorpoten op het aanrecht "geef hier dat koekie
".

Met eten blijven ze allebei rustig, maar dat heb ik ze geleerd. Koekjes is een ander verhaal: als we naar buiten gaan, doe ik altijd een flinke graai in de Frolicjes en Kaya staat dan al met d'r voorpoten op het aanrecht "geef hier dat koekie

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Oh, wat heb ik dan een rustige hondjes. De enige manier waarop Belle weleens aandacht trekt is door voor de deur te gaan staan (doodstil, als een standbeeld) of heel soms bij haar etensbak. Chiva heeft helemaal niet van die aandachttrekkende dingen.
Misschien wel omdat ik heel onregelmatig ben in alles. Eten krijgen ze niet echt op een vaste tijd, uitgaan ook niet. Zo blijft het altijd weer een verrassing voor ze.
Het enige waarop ze reageren is als ik mijn wandelschoenen aantrek, maar dan nog geen gespring en geren in huis, alleen twee honden die achter me aan lopen als ik nog allerlei dingen bij elkaar zoek die mee moeten.
Misschien wel omdat ik heel onregelmatig ben in alles. Eten krijgen ze niet echt op een vaste tijd, uitgaan ook niet. Zo blijft het altijd weer een verrassing voor ze.
Het enige waarop ze reageren is als ik mijn wandelschoenen aantrek, maar dan nog geen gespring en geren in huis, alleen twee honden die achter me aan lopen als ik nog allerlei dingen bij elkaar zoek die mee moeten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Eigenlijk had ik dat ook moeten doen, niet altijd alles op zijn tijd.Belle schreef:Oh, wat heb ik dan een rustige hondjes. De enige manier waarop Belle weleens aandacht trekt is door voor de deur te gaan staan (doodstil, als een standbeeld) of heel soms bij haar etensbak. Chiva heeft helemaal niet van die aandachttrekkende dingen.
Je ziet hem nu al dralen rond het uitlaatuur, als ie kon kloklezen zou ie vast de klok laten aflopen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf