Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Langdurig water lekken uit bek
Moderator: moderatorteam
-
Anna*
Langdurig water lekken uit bek
Op een ander forum haalde iemand aan dat haar hondje weleens puur water lekt uit de bek, zodanig dat de hele mand binnen de kortste keren nat is. Toen dacht ik, verrek, dat doet Poncho ook wel eens.
Heb eigenlijk geen idee waar het door komt. Het is echt water, geen kwijl, ik leg dan een handdoek onder haar kop maar kan die na een halfuur of zo vervangen want dan is ie kletsnat. Ik dacht de eerste keer dat ze zich niet lekker voelde, maar de keren erna (is zo'n vijf keer voorgekomen) merkte ik verder niets aan haar. Iemand enig idee waar dit door kan komen?
Heb eigenlijk geen idee waar het door komt. Het is echt water, geen kwijl, ik leg dan een handdoek onder haar kop maar kan die na een halfuur of zo vervangen want dan is ie kletsnat. Ik dacht de eerste keer dat ze zich niet lekker voelde, maar de keren erna (is zo'n vijf keer voorgekomen) merkte ik verder niets aan haar. Iemand enig idee waar dit door kan komen?
- kelly 1981
- Zeer actief
-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Anna*
Okay, duidelijke oorzaken dus. Maar bij Poncho is het steeds met vele maanden ertussen voorgekomen, had nergens merkbaar last van (de eerste keer wel sloom maar dat is ze ook wel vaker) en de volgende dag was ze weer kiplekker. Nou ja, misschien is ze dan gewoon toch niet lekker, het moet toch ergens vandaan komen...
- kelly 1981
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
Anna*
-
Sjiel
- Zeer actief
Lekken uit de bek heeft 2 hoofdoorzaken: teveel maken(echte speekselvloed) en niet doorslikken(valse speekselvloed).
Oorzaken van speekselvloed: pijnlijke processen in de mondholte, gezwel in de mondholte, ontstoken speekselklieren, slikproblemen, regurgitatie, misselijkheid, HE, neurologisch.
Oorzaken van speekselvloed: pijnlijke processen in de mondholte, gezwel in de mondholte, ontstoken speekselklieren, slikproblemen, regurgitatie, misselijkheid, HE, neurologisch.
weg gehaald zit een virus in
-
Anna*
Eerst dacht ik jeetje :N:Sjiel schreef:Lekken uit de bek heeft 2 hoofdoorzaken: teveel maken(echte speekselvloed) en niet doorslikken(valse speekselvloed).
Maar toen las ik het nog eens en dacht ik: misselijkheid
Dat kan natuurlijk heel goed en dan is het ook mogelijk dat het bijvoorbeeld maar eens in het jaar voorkomt. Lijkt me...
Iig bedankt voor de reactie, dit maakt een hoop duidelijk.