Ik verwacht dat Marouck me wel zou beschermen, van Nika verwacht ik van niet.
Toch loop ik gewoon ontspannen met ze buiten 's avonds en 's nachts, ik ben er hier ook niet zo bang voor dat er iets gebeurt als ik alleen op straat ben.

Moderator: moderatorteam
Zo denk ik er ook overInge schreef:Ik heb totaal geen behoefte om dit te testen.
Ik verwacht dat Marouck me wel zou beschermen, van Nika verwacht ik van niet.
Toch loop ik gewoon ontspannen met ze buiten 's avonds en 's nachts, ik ben er hier ook niet zo bang voor dat er iets gebeurt als ik alleen op straat ben.
Ik denk dat je de herders makkelijker wegjaagt dan veel molossers eerlijk gezegdmechelaar_fan schreef:het hangt ook van de aanvaller af. het hangt ervan af hoe de aanvaller tekeer gaat. Er zijn weinig honden die je niet kunt verjagen, en die vind je het vlugst bij de lekker dominante en hyperactieve herders. Daarom ook dat alle bijzondere politie-eenheden herders verkiezen, ook in de landen waar er geen strenge democratische spelregels zijn, en waar niet wordt gekeken op bijtwondes bij de verdachte.
Er zijn honden die je niet wegjaagt, met of zonder training, er zijn er die je altijd wegjaagt, met of zonder training. Vooral bij de herders heb je die harde, belastbare, dominante honden die voor niets terugdeinzen, en die zijn helemaal niet makkelijk om af te richten.MARC_S schreef:Ik denk dat je de herders makkelijker wegjaagt dan veel molossers eerlijk gezegdmechelaar_fan schreef:het hangt ook van de aanvaller af. het hangt ervan af hoe de aanvaller tekeer gaat. Er zijn weinig honden die je niet kunt verjagen, en die vind je het vlugst bij de lekker dominante en hyperactieve herders. Daarom ook dat alle bijzondere politie-eenheden herders verkiezen, ook in de landen waar er geen strenge democratische spelregels zijn, en waar niet wordt gekeken op bijtwondes bij de verdachte.![]()
Herders train je makkelijker en dus zijn ze beter in de omgang tijdens rellen oid. Toch denk ik dat je een rotweiler of boerboel minder makkelijk wegjaagt dan een mechel. De mechel train je wel makkelijker op het zich niet weg laten jagen natuurlijk
Vind ik juist van niet hoor de meeste herders die ik ken zijn nog bang van hun eigen schaduw als het er op aankomt maar dat zijn geen werkhonden dus misschien zit daar het verschil.mechelaar_fan schreef:het hangt ook van de aanvaller af. het hangt ervan af hoe de aanvaller tekeer gaat. Er zijn weinig honden die je niet kunt verjagen, en die vind je het vlugst bij de lekker dominante en hyperactieve herders. Daarom ook dat alle bijzondere politie-eenheden herders verkiezen, ook in de landen waar er geen strenge democratische spelregels zijn, en waar niet wordt gekeken op bijtwondes bij de verdachte.
Het merendeel van de herders die je veelal op straat tegen komt zijn niet de herders met pure werklijnen. Dat zijn herders zoals mijn Chello, idd verjaag je die zo, en die zijn ook veel schrikachtiger, stappen veel minder snel op iets af.tineke schreef:Vind ik juist van niet hoor de meeste herders die ik ken zijn nog bang van hun eigen schaduw als het er op aankomt maar dat zijn geen werkhonden dus misschien zit daar het verschil.mechelaar_fan schreef:het hangt ook van de aanvaller af. het hangt ervan af hoe de aanvaller tekeer gaat. Er zijn weinig honden die je niet kunt verjagen, en die vind je het vlugst bij de lekker dominante en hyperactieve herders. Daarom ook dat alle bijzondere politie-eenheden herders verkiezen, ook in de landen waar er geen strenge democratische spelregels zijn, en waar niet wordt gekeken op bijtwondes bij de verdachte.
Persoonlijk zou ik veel minder bang zijn van een herder dan van een boerboel om maar iets te noemen.
De honden die niet makkelijk te verjagen zijn moet toch wel een beetje verzet in zitten en dat vind ik ook weer niet terug bij een herder maar meer een will to please naar mensen toe.
.
ik ken een mechelaar uit een werklijn die zit bij mij in de groep en dat is een schat van een hond superlief en goed met alles en iedereen en niet fel ofzo.estelle schreef:Het merendeel van de herders die je veelal op straat tegen komt zijn niet de herders met pure werklijnen. Dat zijn herders zoals mijn Chello, idd verjaag je die zo, en die zijn ook veel schrikachtiger, stappen veel minder snel op iets af.tineke schreef:Vind ik juist van niet hoor de meeste herders die ik ken zijn nog bang van hun eigen schaduw als het er op aankomt maar dat zijn geen werkhonden dus misschien zit daar het verschil.mechelaar_fan schreef:het hangt ook van de aanvaller af. het hangt ervan af hoe de aanvaller tekeer gaat. Er zijn weinig honden die je niet kunt verjagen, en die vind je het vlugst bij de lekker dominante en hyperactieve herders. Daarom ook dat alle bijzondere politie-eenheden herders verkiezen, ook in de landen waar er geen strenge democratische spelregels zijn, en waar niet wordt gekeken op bijtwondes bij de verdachte.
Persoonlijk zou ik veel minder bang zijn van een herder dan van een boerboel om maar iets te noemen.
De honden die niet makkelijk te verjagen zijn moet toch wel een beetje verzet in zitten en dat vind ik ook weer niet terug bij een herder maar meer een will to please naar mensen toe.
.
Maar neem bijv. mijn Hera, uit pure werklijnen. Die is echt niet bang van dr eigen schaduw haha.
En daar zit dus ook verzet in bijv. Maar 10x moediger als bijv. Chello dus.
een klein voorbeeldje; Als ik de bal van Chello ergens overheen gooi (een berg afval ofzo wat lekker beweegt als je eroverheen loopt) dan gaat ie heel voorzichtig over dat afval heen, als hij al gaat.
Hera niet, die rent met een noodvaart over zo'n berg heen zonder te kijken o.i.d.
Ik denk ook dat je deze hondjes weinig in het openbaar tegen zult komen.
Met Chello kan ik rustig naar een winkelcentrum toe, geen probleem.
Maar met Hera is dat gewoon erg lastig, ze is ontiegelijk druk, blaft enorm veel, springt overal tegenop, pakt dingen uit de schappen e.d.
Maar dat bedoelde ik daarnet dus ook.tineke schreef:[Alleen heb ik hem niet hoeven leren te bijten dat doet hij zonder pakwerk uit zichzelf als je hem de kans zou geven in bepaalde situatieswaar wij hem dus nooit de gelegenheid voor geven.
.
naar de eigen mensen toe is er een grote will to please inderdaad, maar naar vreemden zeker niet!tineke schreef:De honden die niet makkelijk te verjagen zijn moet toch wel een beetje verzet in zitten en dat vind ik ook weer niet terug bij een herder maar meer een will to please naar mensen toe.
maar een hond uit werklijnen hebben, wil niet zeggen dat hij bovenstaande niet heeft! Mijn honden kunnen ook de hele dag bij je op schoot liggen en aflebberen, alles prima, totdat er werkelijk iets aan de hand is, dan gaat er een knopje om.tineke schreef:ik ken een mechelaar uit een werklijn die zit bij mij in de groep en dat is een schat van een hond superlief en goed met alles en iedereen en niet fel ofzo.
Dat geloof ik direct dat honden uit werklijnen ook knuffelkonten kunnen zijn ook daar heb je natuurlijk allerlei verschillende types in net zoals bij elk hondenras.malinois schreef:maar een hond uit werklijnen hebben, wil niet zeggen dat hij bovenstaande niet heeft! Mijn honden kunnen ook de hele dag bij je op schoot liggen en aflebberen, alles prima, totdat er werkelijk iets aan de hand is, dan gaat er een knopje om.tineke schreef:ik ken een mechelaar uit een werklijn die zit bij mij in de groep en dat is een schat van een hond superlief en goed met alles en iedereen en niet fel ofzo.
Was het niet engeland die juist van de herders af wil,omdat deze honden dergelijke situaties niet aankunnen?En daarom bv.rottweilers prefereren.mechelaar_fan schreef:. Er zijn weinig honden die je niet kunt verjagen, en die vind je het vlugst bij de lekker dominante en hyperactieve herders. Daarom ook dat alle bijzondere politie-eenheden herders verkiezen, ook in de landen waar er geen strenge democratische spelregels zijn, en waar niet wordt gekeken op bijtwondes bij de verdachte.
net omgekeerdgreatdane schreef:Was het niet engeland die juist van de herders af wil,omdat deze honden dergelijke situaties niet aankunnen?En daarom bv.rottweilers prefereren.mechelaar_fan schreef:. Er zijn weinig honden die je niet kunt verjagen, en die vind je het vlugst bij de lekker dominante en hyperactieve herders. Daarom ook dat alle bijzondere politie-eenheden herders verkiezen, ook in de landen waar er geen strenge democratische spelregels zijn, en waar niet wordt gekeken op bijtwondes bij de verdachte.
Klinkt idd heel typisch MarcMARC_S schreef:Wat dat betreft is het jammer dat Wuilus nooit africhting heeft gedaan. Die had inderdaad een will to please maar dan wel alleen naar mij toe. Als Martijn die ze toch al 1,5 goed kende haar iets vroeg keek ze zowiezo naar mij en deed het niet. Soms wel als ze zin had (of er was eten) maar ze keek ook rustig de andere kant op alsof hij lucht was
![]()
Ze was nooit ergens bang voor en ik heb haar nog nooit iets zien ontwijken. Schrok ze ergens van dan werd ze boos ipv terughoudend. Waken deed ze als de beste terwijl ze ook zo door het drukke centrum van Nijmegen kon lopen en op een terrasje kon zitten. Gewoon niet onder de indruk en niet bang.
Was er snachts onraad dan wilde ze er heen ipv weg. Ze rende zelf op dronken mensen af die een eind weg waren om ze "vast" te houden. Ze wilde met 14 jaar rustig een partijtje knokken met een rotweilerreu als haar dat leuk leek. Grootheidswaanzin was dus niet vreemd.
En wat je zei met stokken, ik ben wel eens bang geweest dat ze zo van een flat zou springen als ik een stok over de rand zou gooien en zei dat ze die moest halen. Ze deed alles wat ze moest doen van mij.
Haar ouders waren een Duitse herder en een bouvier en ik denk, doordat ze uit zuid limburg kwam en de mensen daar 14 jaar geleden nog vrij primitief leefden op het platteland, dat ze of van goede erfhonden, of evt van africhtingslijnen gekomen moet zijn. Haar fysiek was ook bijzonder goed ontwikkeld nl.
Maargoed, huishondje geworden
Potloodventende vrouwen, kzie et voor mescooby doo schreef:Bas Rouge schreef: maar ben wel veel mannen/jongens tegengekomen die vervelend volgden, pootloodventen en insinuaties maakten en me vastpakten en betasten. Ik heb me daardoor niet laten weerhouden te blijve.
best jammer dat ik nooit zoiets meemaak
nee ik bedoel mannensample schreef:Potloodventende vrouwen, kzie et voor mescooby doo schreef:Bas Rouge schreef: maar ben wel veel mannen/jongens tegengekomen die vervelend volgden, pootloodventen en insinuaties maakten en me vastpakten en betasten. Ik heb me daardoor niet laten weerhouden te blijve.
best jammer dat ik nooit zoiets meemaak
Sjezus...je zou ut maar tegen komen :N:scooby doo schreef:nee ik bedoel mannensample schreef:Potloodventende vrouwen, kzie et voor mescooby doo schreef:Bas Rouge schreef: maar ben wel veel mannen/jongens tegengekomen die vervelend volgden, pootloodventen en insinuaties maakten en me vastpakten en betasten. Ik heb me daardoor niet laten weerhouden te blijve.
best jammer dat ik nooit zoiets meemaak![]()
denk dat je me op kon vegenvisaton schreef:Sjezus...je zou ut maar tegen komen :N:
iedere hond is bang als hij bedenkt wat die kerel kan met zijn toverstafvisaton schreef:Nou..dat mijn honden bang van hem zouden zijn betwijfel ik...Maar bij mij breekt ut zweet langs alle kanten uit, en dan zie ik "het" nog maar op de fotomalinois schreef:denk dat je me op kon vegenvisaton schreef:Sjezus...je zou ut maar tegen komen :N:
mijn honden ook niet (denk dat ze het tutuutje trouwens wel erg interessant zouden vindenvisaton schreef:Nou..dat mijn honden bang van hem zouden zijn betwijfel ik...Maar bij mij breekt ut zweet langs alle kanten uit, en dan zie ik "het" nog maar op de fotomalinois schreef:denk dat je me op kon vegenvisaton schreef:Sjezus...je zou ut maar tegen komen :N: